[90.] Charles De Ketelaere

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Ge moogt eergevoel niet onderschatten, die jongen is van kleinsaf club supporter, opgegroeid op 10 min van jan breydel, supporters dragen hem op handen en ons bestuur liet met Vanaken al zien dat ze bereid zijn inspanningen leveren om desnoods iemand die twee - straks drie - gouden schoenen schoenen won in Brugge te houden. In zo'n situatie moet een ander team met idiote bedragen komen en 'm hemel & aarde beloven om hem hier weg te krijgen. anderlecht heeft dit gehad met Lukaku, was ook idioot talent op die leeftijd maar RSCA in 2010 had géén champions league team en dat bestuur had in vergelijking met Verhaeghe/Mannaert geen ambitie, die hoorden 10 miljoen dus weg ermee.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald, ik herhaal ; als er een mega bod (> € 30 miljoen) binnenkomt op CDK is hij niet te houden.
Wanneer hij verder blijft evolueren zoals het voorbije jaar, dan zit zo`n bod er aan te komen.
Ondertussen zo veel mogelijk genieten nu hij nog bij Club speelt.
Wat betreft de 3de Gouden schoen van Hans op rij, dat zie ik niet gebeuren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

Als er op het einde van dit seizoen een bod van 30m komt op De Ketelaere van een ploeg die Europa League speelt & Club heeft wél een rechtstreeks ticket voor de CL zie ik hem nog wel blijven. Zoals gezegd, 't is een nuchtere jongen en hij zal wel beseffen dat er voldoende kansen zullen komen als hij zich blijft bewijzen. Dit jaar constanter worden bij Club en basisspeler worden, volgend seizoen bij Club bevestigen (waar hij op dat moment een pak krediet heeft) en het seizoen daarna voor een pak centjes naar een topclub in het buitenland.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Blackburn »

Denk dat hij inderdaad wel het type is dat we kunnen overtuigen om wat langer te blijven. Al zal er op een bepaald moment wel een bod komen dat we niet gaan kunnen weigeren.
Ik las vorige week ergens dat het verschil tussen Club en Ajax onder andere zit in het feit dat Ajax rechtstreeks verkoopt aan de Barca’s, Real, etc van deze wereld en wij aan de Aston Villa’s en Brightons van deze wereld. Lees: spelers die van bij ons komen moeten eerst een tussenstap je maken.
Ik denk dat CDK wel eens onze eerste transfer kan zijn dit dat stapje kan overslagen.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door LaurensVS »

Ik denk dat we met zn allen eerst maar eens rustig aan moeten doen.
Je leest hier dingen van rechtstreeks verkopen aan de wereldtop, +30mil na dit seizoen,..

Laat CDK en Club eerst maar eens uitvogelen wat zijn beste positie is. Want zolang hij die niet heeft, gaat geen enkele ploeg hem komen halen. Begrijp mij niet verkeerd, Charlie zn balbehandeling is om van bij weg te dromen, maar laat hem bij ons eerst maar sterkhouder worden alvorens we hem de wereldtop toeschrijven.
Even alles in perspectief zetten, hieronder een aantal spelers die op hun 19 toch iets verder stonden dan CDK:
Erling Haaland - 2000 BVB
Jadon Sancho - 2000 BVB
Jude bellingham - 2003 BVB
Phil Foden - 2000 Man City
Eduardo Camavinga - 2002 Rennes
Sandro Tonali - 2000 Milan
Mason Greenwood - 2001 ManU
Ryan Gravenberch - 2002 Ajax
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

@Blackburn - dat is ook logisch. Ajax draait al heel lang mee in de CL en heeft Europees een naam. Dan worden je speler makkelijker verkocht voor veel geld, zeker ook omdat ze een legendarische jeugdopleiding hebben. Wij beginnen nu pas stappen in die richting te zetten door een paar jaar op rij CL te halen én ook spelers uit de eigen jeugd in te voegen. Ik zie ons op (lange) termijn wel in die richting verder evolueren, je ziet dat Club elk jaar stappen zet.

@LaurensVS - dat is ook wat ik bedoelde. Op het einde van dit seizoen gaan we Charles kunnen verkopen aan Aston Villa voor 20-30m (of een soortgelijke ploeg) op voorwaarde dat hij zijn niveau kan aanhouden. Als we hem langer kunnen houden gaat hij zichzelf beter vinden en gaan we hem voor meer kunnen verkopen én aan een beter team. Daar zitten heel veel als-en in dat verhaal :-).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Hoe hij zijn lichaam zette bij die fout op hem met rode kaart tot gevolg, CDK is echt wel matuur voor zijn leeftijd.
Laat hem maar staan in de punt tot aan de winterstop. Zijn beste positie is echter op de flank want hij is te weinig killer als centrumspits. Gezien het gebrek aan een goalgetter in de huidige kern, is er momenteel geen betere optie dan hem.
Hopelijk is het er boenk op in de winterstop en halen we een centrumspits die direct een meerwaarde is.
Dan geflankeerd door CDK en Diatta...dat gaat vuurwerk geven!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 14 dec 2020, 08:33 Hopelijk is het er boenk op in de winterstop en halen we een centrumspits die direct een meerwaarde is. Dan geflankeerd door CDK en Diatta...dat gaat vuurwerk geven!
Geen commentaar, maar een oprechte vraag : hoe zie jij dan de opstelling met een "echte centrumspits"? Wie laat je dan uit het team om die speler erin te passen?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Hangt er vanaf welke opstelling we zullen spelen he; 3-5-2, 4-3-3, 4-4-2...
Lang is zich in die mate aan het manifesteren dat die in principe ook moet spelen.
Dan zit je al met een aanvallend kwartet dat onbetwistbaar is wat mij betreft ; CDK, Diatta, centrumspits en Lang.
Op het middenveld zijn Vormer, Vanaken en Rits certitudes.
Ik zou aanvullen met Deli, Mechele, Mata en Mignolet.
Hoe zien jullie dit ?
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Mooi lijstje Blackburn maar je bent het allerbeste, 18 jarige CR7 bij ManU vergeten.

De Ketelaere opnieuw outstanding tegen KV Mechelen, die Zweedse linksback van Mechelen was een paar keer gedesoriënteerd haha.
*Waar is hij, waar is de bal*
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Artikel over CDK in Sport/Voetbalmagazine:
[spoiler]
2020, het jaar van Charles De Ketelaere

Alain Eliasy
Journalist bij Sport/Voetbalmagazine

Belofte van het Jaar Charles De Ketelaere zal zich 2020 herinneren als het jaar van zijn absolute doorbraak in België en op de internationale scène. Flashback naar de periode waarin de onbekende Charles zich omvormde tot publiekslieveling De Ketelaere.

Keep calm and carry on. Met die attitude veegde Charles De Ketelaere op een indrukwekkende manier een aantal nullen van de tabellen in 2020. De tiener scoorde zijn eerste competitiedoelpunt tegen Genk, won de titel met Club Brugge, verdiende een eerste cap bij de Jonge Duivels, maakte zijn eerste goal in de Champions League en debuteerde bij de Rode Duivels. Als beloning voor zijn boerenjaar, zoals hij het zelf noemt, werd De Ketelaere uitgeroepen tot Belofte van het Jaar. Vóór cyclocrosser Thibau Nys en rallypiloot Grégoire Munster. 'Al mijn dromen als kind zijn uitgekomen: je eerste goals maken voor de club waar je al je hele leven voor speelt, je debuut maken bij de nationale ploeg... Dat pusht me om nog harder te werken', vertelde De Ketelaere tijdens de prijsuitreiking op het Sportgala.

En ook bij de uitreiking van de Gouden Schoen werd de jongeling van Club Brugge uitgeroepen tot Belofte van het Jaar. Het palmares dat de Bruggeling bij elkaar sprokkelde in een tijdsbestek van twaalf maanden is dus redelijk indrukwekkend - een normale sterveling zou er een aantal jaar over doen om nog maar de helft van die doelstellingen te halen - en dat is ook de UEFA niet ontgaan. Begin deze maand publiceerde de Europese voetbalbond op zijn webstek een lijst met vijftig spelers die in 2021 de headlines zouden kunnen halen en de naam van De Ketelaere flikkerde tussen die van Jérémy Doku (Rennes), Pedri (Barcelona), Youssoufa Moukoko (Borussia Dortmund), Ryan Gravenberch (Ajax), Jude Bellingham (Borussia Dortmund) en Mitchel Bakker (PSG).

Zelfs in Brazilië kennen ze CDK. Een compilatiefilmpje van de Braziliaan Fabricio Gabriel, met de schreeuwerige titel 'Meest veelzijdige jong talent van de wereld', werd wereldwijd al 15.500 keer bekeken. And counting.

Spectaculaire gewichtstoename

23 juni 2019. Boven het stadionnetje van de West-Vlaamse provincialer KFC Heist zoekt de zon nu en dan beschutting achter een paar wolken, terwijl Philippe Clement voor het eerst een oefenmatch leidt als hoofdtrainer van Club Brugge. Bij afwezigheid van Hans Vanaken, Brandon Mechele, Marvelous Nakamba, Krépin Diatta, Dion Cools en Siebe Schrijvers steelt De Ketelaere de show met twee welgemikte schoten in de kruising.

Eind oktober stond hij plots in de basis in de Champions Leaguewedstrijd tegen PSG en in februari 2020 maakte hij een kinderdroom waar door de winning goal te maken tegen Zulte Waregem in de halve finale van de beker. Nog meer dan zijn optreden op het kampioenenbal was het doelpunt aan de Gaverbeek de perfecte ontknoping van een lang en hobbelig traject dat op een steenworp van het Jan Breydelstadion werd afgelegd.

Van alle jeugdspelers die bij de U10 met hem de kleedkamer deelden, bleef vorig seizoen enkel Lars Dendoncker, de jongere broer van Leander, over. En die heeft inmiddels ook het nest verlaten om bij Brighton te gaan voetballen. Vandaar dat De Ketelaere beschouwd wordt als hét uithangbord van de Club Academy - een jeugdopleiding die niet meer moet onderdoen voor die van Genk, anderlecht of Standard.

Toen De Ketelaere in september van vorig jaar eindelijk zijn opwachting mocht maken bij de Jonge Duivels had hij er al een twintigtal competitiewedstrijden, een bekerfinale en duels tegen PSG, Real Madrid en Manchester United opzitten. Maar voor zijn ploegmaats bij de Belgische beloften, die overal in Europa gestationeerd zijn, was hij niet meer dan een nobele onbekende.

Al duurde het niet lang voor hij met zijn présence, skills en natuurlijke flair iedereen achter zich kreeg. 'Vorig jaar was ik gestresseerd toen ik mijn debuut moest maken bij Club Brugge. Ik wist ook niet of ik het niveau had om in de Champions League mee te draaien', vertelde De Ketelaere in september in Sport/Voetbalmagazine. 'Bij de Jonge Duivels speelde dat niet. Ik was meteen relaxed omdat ik die fase al had doorlopen bij Club. Ik ben er pas later bij gekomen, maar ik heb niet het gevoel gehad dat mijn integratie moeilijk is geweest. Je kan toch niet geïntimideerd zijn door een Sambi Lokonga als je elke dag met Vanaken en Vormer traint.'

Jongens die twee jaar geleden met De Ketelaere speelden bij de beloften van Club Brugge, herkenden hem nauwelijks. De graatmagere Charles, die met moeite zijn karkas kon voortslepen op het veld, was een vent geworden. In de zomer van 2019 woog hij zo'n 73 kilogram, nu zit hij aan 79 kilo. CDK staat sterker op zijn benen en wordt nog maar zelden weggeblazen door zijn rechtstreekse tegenstanders. Je moet al een viertonner zijn zoals Abdoulaye Seck of Michael Ngadeu om De Ketelaere te scheppen.

Met zijn body heeft het jeugdproduct er sinds vorig jaar een extra wapen bij in zijn strijd tegen al die meedogenloze verdedigers uit de Jupiler Pro League. 'Ik heb kilo's bij gewonnen door de intensiteit, denk ik, en door elke dag een shake te drinken. Het heeft ook met rijpheid te maken, je lichaam past zich aan. Ik voel dat in de duels. Op mijn zestiende was ik nog een stokje. Ik zag toen al jongens, ook blanken, met zulke benen. Ik dacht nog: waarom heb ik dat niet? Ik wil dat ook en dan zal ik pas een goeie voetballer worden.

'Soms moet je een beetje geduld hebben en wachten tot het natuurlijk komt. Misschien is het nu wel een voordeel; ik moest me op die leeftijd redden door mijn techniek. Stel dat je het vijf jaar op kracht doet en er dan techniek moet bijhalen... Dat zou moeilijker zijn.'

De spectaculaire gewichtstoename van De Ketelaere liep parallel met zijn marktwaarde. Zijn fictieve afkoopwaarde op Transfermarkt bedroeg in september 2019 amper 100.000 euro en volgens dezelfde bron kan hij nu verhandeld worden voor minstens 16 miljoen euro. En daarmee is hij na Diatta de meest waardevolle speler van Club Brugge.

Zijn jaar in 5 cijfers

2335: Het aantal minuten dat de Bruggeling speelde over het kalenderjaar, verdeeld over de Jupiler Pro League, de beker van België, de Europa League en de Champions League.
458: Met zijn 458 minuten is De Ketelaere na Mata (534 minuten), Vanaken (532 minuten) en Vormer (519 minuten) de speler die het meest in actie kwam in de Champions League. In 2019 klokte hij af op 125 speelminuten.
24: Van de 39 wedstrijden die Club Brugge speelde, stond De Ketelaere 24 keer aan de aftrap.
21: Het aantal overwinningen van de aanvallende middenvelder. Zijn grootste zege was eind september op het veld van Zulte Waregem (6-0).
15: Het aantal keer dat Clement hem liet invallen. Zijn langste invalbeurt was op 22 januari tegen Zulte Waregem (38 minuten), zijn kortste invalbeurt speelde zich af op 8 augustus tegen Charleroi (8 minuten). Opmerkelijk detail: De Ketelaere moest geen enkele keer 90 minuten op de bank zitten.

Nieuwe spelverdeler

Onder zijn looks van 'fils à papa', die als kind rotverwend was, schuilt een tiener die de lat voor zichzelf altijd héél hoog legt. Hij legt zichzelf zoveel druk op dat hij op zijn 19e al het gevoel heeft dat hij de ploeg moet dragen. Toen iedereen uit zijn entourage hem voor de wedstrijd tegen PSG vertelde dat hij niets te verliezen had, was hij ervan overtuigd dat die match het verdere verloop van zijn carrière kon bepalen. 'Ik ben heel kritisch voor mezelf, de druk komt dus vaak van mezelf. In mijn ogen is het nooit goed. Ook vorig seizoen niet. Ik kan me niet inbeelden dat er ooit een moment komt waarop ik zal denken: en nu ben ik er, nu kan het niet meer beter.'

Vraag aan De Ketelaere om drie uur na elkaar achter een bal te lopen en hij springt een gat in de lucht. Een bosloop zal hij plichtbewust, maar met lichte tegenzin afwerken. Daarin verschilt hij wellicht met Vanaken. Maar bij Club Brugge weten ze dat ze met De Ketelaere de natuurlijke vervanger hebben van de Limburgse spelverdeler. Terwijl de loom ogende Vanaken vooral aan zijn trekken komt als pure tien, kan De Ketelaere op alle aanvallende posities ingezet worden. Bij de futures van de nationale ploeg, een verzameling van laatrijpe spelers, werd hij zelfs uitgeprobeerd als centrale verdediger nadat hij op een jaar tijd een groeischeut had gekregen van vijftien centimeter.

Hij beseft dat zijn polyvalentie hem heeft gebracht waar hij nu staat. 'Bij de nationale beloften stond ik onlangs rechtsbuiten, met wat vrijheid om naar binnen te trekken. Dat vind ik leuk. Tweede spits ook. Ik denk dat ik nu de meeste meerwaarde kan bieden als aanvaller, maar in de toekomst zal dat eerder op het middenveld zijn. Nu zijn Hans Vanaken en Ruud Vormer daar nog beter. Al kan het even goed dat ik binnen vijf jaar nog steeds valse spits, rechtsbuiten of linksbuiten ben.'

Vijf keer raak voor CDK in 2020

5 februari 2020 Zulte Waregem 1 - Club Brugge 2 beker van België
De Ketelaere scoort in de 86e minuut.
133 dagen na zijn debuut in de bekerwedstrijd tegen amateurploeg Francs Borains maakt De Ketelaere aan de Gaverbeek zijn eerste doelpunt op het hoogste niveau. Simon Mignolet is een van de uitblinkers van de match, maar het is invaller De Ketelaere die van een slippertje van Sammy Bossut profiteert om Club Brugge naar de bekerfinale te trappen.

1 maart 2020 Genk 1 - Club Brugge 2 Jupiler Pro League
De Ketelaere scoort in de 3e minuut.
Terwijl het coronavirus in alle hevigheid losbarst in Zuid-Europa stoomt Club Brugge door richting titel en scoort De Ketelaere uit bij Genk zijn eerste competitiedoelpunt. De youngster vormt in de Luminus Arena een tweemansvoorhoede met Percy Tau en heeft slechts drie minuten nodig om de Genkse verdediging te grazen te nemen. Twee weken later wordt de competitie stilgelegd en zou het nog zeven maanden duren voor de tiener zijn tweede doelpunt scoort in de vaderlandse competitie.

20 september 2020 Zulte Waregem 0 - Club Brugge 6 Jupiler Pro League
De Ketelaere scoort in de 67e minuut.
Halfweg de tweede helft, en bij een 0-4-tussenstand, bewijst De Ketelaere waarom hij aartsgevaarlijk is wanneer hij vanuit de tweede lijn mag komen aanzetten. Na balverlies van de flaterende doelman Eike Bansen trekt de Ketelaere zich op gang voor een sprint van ruim vijftig meter en neemt aan de tweede paal een voorzet van Vanaken gretig in ontvangst. Rechtsachter Cameron Humphreys heeft ook boter op het hoofd, want hij stond negen seconden voor het doelpunt een luchtje te scheppen in de buurt van De Ketelaere.

20 oktober 2020 Zenit 1 - Club Brugge 2 Champions League
De Ketelaere scoort in de 93e minuut.
In de voorlaatste minuut van de blessuretijd duikt De Ketelaere als een volleerde spits op tussen twee verbouwereerde verdedigers van Zenit en tikt een voorzet van Vormer simpel binnen. Die avond zet De Ketelaere twee mijlpalen neer. Hij steekt Jeanvion Yulu Matondo voorbij als jongste Belgische doelpuntenmaker van Club Brugge in de Champions League - de Congolese Belg was 28 dagen ouder toen hij op 15 september 2005 scoorde tegen Juventus - en hij maakt de 150e Belgische goal op het kampioenenbal.

2 december 2020 Club Brugge 3 - Zenit 0 Champions League
De Ketelaere scoort in de 33e minuut.
De Ketelaere beseft het op dat moment wellicht niet, maar zijn doelpunt in de terugwedstrijd tegen Zenit is er een voor de geschiedenisboeken. Toen hij met zijn linkervoet de bal staalhard in het dak van het doel trapte, werd hij eensklaps de eerste Belgische tiener die meer dan één doelpunt kan maken in de Champions League. De Ketelaere wordt op 10 maart 20 jaar en zal zijn record niet scherper kunnen stellen. Ter vergelijking: kindsterren als Kylian Mbappé en Erling Haaland hadden voor hun twintigste verjaardag respectievelijk dertien en tien keer gescoord op het kampioenenbal.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Charles schiet 3 keer van dichtbij op de paal in 2 matchen. Die kerel kan zo goed voetballen, het enige wat een beetje ontbreekt is statistieken maar hoeveel pech kun je hebben :D Ze gaan er binnenkort wel in vliegen, binnenkant paal dan.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 16 aug 2021, 23:31 Charles schiet 3 keer van dichtbij op de paal in 2 matchen. Die kerel kan zo goed voetballen, het enige wat een beetje ontbreekt is statistieken maar hoeveel pech kun je hebben :D Ze gaan er binnenkort wel in vliegen, binnenkant paal dan.
Als hij zijn statistieken (assists & goals) gevoelig weet op te krikken dit seizoen, vertrekt hij komende zomer door de grote poort.
Het is hem van harte gegund.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Fanzy »

https://www.hln.be/club-brugge/langer-b ... ~a206c4fa/


Iemand die hier het volledig artikel zou kunnen posten? Pretty please Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Fanzy schreef: 17 aug 2021, 09:34 https://www.hln.be/club-brugge/langer-b ... ~a206c4fa/


Iemand die hier het volledig artikel zou kunnen posten? Pretty please Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Langer blijven na training en geen energie steken in randzaken: hoe Charles De Ketelaere uitgroeit tot dé spits van Club Brugge
CLUB BRUGGEHij mag dan geen ‘natural born striker’ zijn, wat een heerlijke aanvaller is Charles De Ketelaere (20) nu al. En-ie gaat alleen maar nóg beter worden. Een situatieschets.

Van het Regenboogstadion naar de Elindus Arena – zelfde plek, andere naam.

Zou Charles De Ketelaere er zondagavond nog eens terug gedacht hebben aan z’n eerste goal als prof? Toen-ie, in het voorjaar van 2020, Club naar de bekerfinale trapte en nadien “in een roes” belandde?

Invaller is intussen certitude geworden.

Manusje–van–alles – herinner u hoe hij in Dortmund nog linksback stond – dé nummer 9 van blauw-zwart. Wat dat cijfer op z’n rug ook moge beweren. Een nulletje te veel.

CDK trekt zich daar evenwel niets van aan. Hij houdt vast aan het getal dat-ie destijds kreeg van de materiaalman, ook al is hét spitsennummer deze zomer vrijgekomen sinds het vertrek van Krmencik. Niet zijn interesseveld evenwel.

De Ketelaere steekt geen energie in extra-sportieve zaken – zie naar zijn Instagramaccount.

Jeugdzondes
Veel liever leert hij de knepen van het spitsenvak. Hoe je niet altijd in de bal moet komen, maar op het gepaste moment ook eens diep kan gaan. Looplijnen die hij snel oppikt. Zondag aan de Gaverbeek ging meermaals het alarm af toen Vanaken een bal achter de verdediging legde. Met de 0-1 ter illustratie.

Dat ze bij Essevee liever Bas Dost in de spits hadden zien staan, zegt alles over het talent van De Ketelaere. Met Dost kan je als tegenstander een mannetje extra op Lang zetten, nu viel er niet te kiezen.

Nochtans is Dost een betere afwerker. Een genadelozere spits. In het strafschopgebied twijfelt de Nederlander geen seconde om de trekker boven te halen. De Ketelaere mist die onverbiddelijkheid nog. Omdat-ie soms al tevreden is met de voorafgaande dribbel. Of omdat hij het te mooi wil doen. Jeugdzondes.

Zijn ingesteldheid is evenwel de juiste. Wekelijks blijft de ‘Belofte van het Jaar’ twee keer na training hangen om aan z’n efficiëntie te verwerken. Dan worden er een overdosis crosses getrapt richting hem. Of mag hij van aan de rand van de zestien aanleggen. Bij die eerste oefenvorm klinkt het dat “Charles héél sterk is”.

Statistieken moeten en zullen volgen. Vijftien goals lijkt ons een mooie ambitie.

Na vier speeldagen kan De Ketelaere alvast thuiskomen: twee doelpunten en twee assists. Er lopen veel spitsen in de Jupiler Pro League rond die daarvoor zouden tekenen.

“Vaker in een scoringspositie komen. En naar doel trappen – daarover was ik vorig seizoen vaak boos op mezelf”, sprak het goudhaantje van Club voor aanvang van dit seizoen. Ook hij heeft dit seizoen hoge verwachtingen.

Het luid van de daken schreeuwen zal hij evenwel niet doen.

De Ketelaere roept niet, hij fluistert.

Geconfronteerd met zijn gewonnen concurrentiestrijd met Bas Dost, zei hij zondagavond beleefd: “Ik praat liever niet over hem. Ik ben liever met mijn eigen spel bezig. Bas is en blijft een topspits – ook al speelt hij niet”

Every inch a gentleman.

Wat niet wegneemt dat hij heel goed weet waar hij naartoe wil. De Ketelaere vertelt het gewoon op een zeer beschaafde manier. Zoals na de titelmatch op anderlecht – waar hij andermaal goed was. De Ketelaere gaf toen aan dat hij dit jaar centraal wil spelen. Woorden die hij in ons recent interview herhaalde: “Op de flank haal je niet het beste uit mij naar boven. Centraal heb je meer aan mij. Dat is voor Club toch ook het interessantste?”

Amai nog niet.
Vakie 214
Gesloten