[90.] Charles De Ketelaere

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Fanzy »

Zalig, merci maat!
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Blackburn »

Moet deze jongen zijn naam eens intikken in Twitter… je vindt nog met moeite Nederlandse comments. Heel de wereld heeft deze golden boy gisteren ontdekt.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Blackburn schreef: 16 sep 2021, 18:21 Moet deze jongen zijn naam eens intikken in Twitter… je vindt nog met moeite Nederlandse comments. Heel de wereld heeft deze golden boy gisteren ontdekt.
Brugge-PSG was in 85 landen live op TV, na zo'n prestatie staan al onze spelers op short-lists bij big teams. Maar heb daar geen schrik voor want veel goeie jonge spelers hebben Brugs voetbal en fans gezien, we gaan door die champions league spelers kwijt zijn maar ook makkelijker goeie spelers kunnen halen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Blackburn »

Vergas Ronald schreef: 16 sep 2021, 22:22
Blackburn schreef: 16 sep 2021, 18:21 Moet deze jongen zijn naam eens intikken in Twitter… je vindt nog met moeite Nederlandse comments. Heel de wereld heeft deze golden boy gisteren ontdekt.
Brugge-PSG was in 85 landen live op TV, na zo'n prestatie staan al onze spelers op short-lists bij big teams. Maar heb daar geen schrik voor want veel goeie jonge spelers hebben Brugs voetbal en fans gezien, we gaan door die champions league spelers kwijt zijn maar ook makkelijker goeie spelers kunnen halen.
Ja, maak me er ook geen zorgen over. Gewoon mooi om te zien hoe heel de wereld nu ziet wat wij al langer wisten. Deze jongen is echt iets speciaal. Die hoeft geen tussenstap te maken bij Aston Villa of Wolves of Brighton… die gaat recht naar de top. Enerzijds door zijn eigen kwaliteiten, anderzijds door het niveau dat Brugge begint te halen.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Polbemol »

Blackburn schreef: 16 sep 2021, 23:02
Vergas Ronald schreef: 16 sep 2021, 22:22
Blackburn schreef: 16 sep 2021, 18:21 Moet deze jongen zijn naam eens intikken in Twitter… je vindt nog met moeite Nederlandse comments. Heel de wereld heeft deze golden boy gisteren ontdekt.
Brugge-PSG was in 85 landen live op TV, na zo'n prestatie staan al onze spelers op short-lists bij big teams. Maar heb daar geen schrik voor want veel goeie jonge spelers hebben Brugs voetbal en fans gezien, we gaan door die champions league spelers kwijt zijn maar ook makkelijker goeie spelers kunnen halen.
Ja, maak me er ook geen zorgen over. Gewoon mooi om te zien hoe heel de wereld nu ziet wat wij al langer wisten. Deze jongen is echt iets speciaal. Die hoeft geen tussenstap te maken bij Aston Villa of Wolves of Brighton… die gaat recht naar de top. Enerzijds door zijn eigen kwaliteiten, anderzijds door het niveau dat Brugge begint te halen.
En dan heeft hij er eigenlijk nog niet te veel binnen getrapt... Stel je voor dat hij straks nog vlot gaat beginnen scoren... (of zoals Dennis 2 x zou gescoord hebben!).
Ik duim ervoor dat hij zijn kopje er kan blijven bijhouden. Respect voor die jongen!
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Duffman »

Polbemol schreef: 17 sep 2021, 10:26
Blackburn schreef: 16 sep 2021, 23:02
Vergas Ronald schreef: 16 sep 2021, 22:22
Blackburn schreef: 16 sep 2021, 18:21 Moet deze jongen zijn naam eens intikken in Twitter… je vindt nog met moeite Nederlandse comments. Heel de wereld heeft deze golden boy gisteren ontdekt.
Brugge-PSG was in 85 landen live op TV, na zo'n prestatie staan al onze spelers op short-lists bij big teams. Maar heb daar geen schrik voor want veel goeie jonge spelers hebben Brugs voetbal en fans gezien, we gaan door die champions league spelers kwijt zijn maar ook makkelijker goeie spelers kunnen halen.
Ja, maak me er ook geen zorgen over. Gewoon mooi om te zien hoe heel de wereld nu ziet wat wij al langer wisten. Deze jongen is echt iets speciaal. Die hoeft geen tussenstap te maken bij Aston Villa of Wolves of Brighton… die gaat recht naar de top. Enerzijds door zijn eigen kwaliteiten, anderzijds door het niveau dat Brugge begint te halen.
En dan heeft hij er eigenlijk nog niet te veel binnen getrapt... Stel je voor dat hij straks nog vlot gaat beginnen scoren... (of zoals Dennis 2 x zou gescoord hebben!).
Ik duim ervoor dat hij zijn kopje er kan blijven bijhouden. Respect voor die jongen!
Ik vraag mij juist nog af wat hij zal moeten doen om de Spanjool te overtuigen om bij de RD te mogen meedoen... Tielemans zijn benen afzagen?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Charles verlengt zijn contract met 1 jaar tot eind juni 2024.

https://www.clubbrugge.be/nl/cdk2024-noa2025
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

:wave:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Polbemol schreef: 17 sep 2021, 10:26En dan heeft hij er eigenlijk nog niet te veel binnen getrapt... Stel je voor dat hij straks nog vlot gaat beginnen scoren...
Charles dit seizoen al 4 keer op de paal en de lat getrapt, kon net zo goed aan 7 goals zitten op 5 weken.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Duffman schreef: 17 sep 2021, 11:19Ik vraag mij juist nog af wat hij zal moeten doen om de Spanjool te overtuigen om bij de RD te mogen meedoen... Tielemans zijn benen afzagen?
:mrgreen:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Is nu wel zijn statistieken (goals en assists) aan het opkrikken.
Doe zo voort Charles !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Artikel over CDK en de Duivels in HNB
[spoiler]
Hij lijkt voorlopig niet zijn grootste fan en daar heeft de bondscoach zijn redenen voor. Maar kán Roberto Martinez eigenlijk nog wel om Charles De Ketelaere (20) heen als hij vrijdag zijn 23-koppige selectie voor de Nations League bekendmaakt?
Ludo Vandewalle
Vandaag om 03:00

Roberto Martinez heeft Charles De Ketelaere al drie keer in zijn selectie opgenomen. Dat deed hij vorig jaar in november voor het drieluik Zwitserland-Engeland-Denemarken, in maart voor het drieluik Wales-Tsjechië-Wit-Rusland en in september voor de interlands tegen Tsjechië en Wit-Rusland. Dat betekent acht interlands en daarin mocht De Ketelaere welgeteld één minuut meedoen: in de laatste minuut in het oefenduel tegen Zwitserland, intussen bijna elf maanden geleden.

Wat is dat toch? De Ketelaere schitterde ook vorig seizoen al op Champions League-niveau bij Club Brugge, maar Martinez houdt hem nationaal aan de kant. Hij roept hem wel op, maar laat hem niet spelen. Het heet dat De Ketelaere op de trainingen bij de Duivels niet veel indruk maakt. Wel op technisch vlak – uiteraard – maar niet op het gebied van mentaliteit. Terwijl pakweg Jérémy Doku of Alexis Saelemaekers vanaf hun eerste training maar één doel hadden – laten zien wat ze allemaal kunnen bij de grote jongens – hobbelt De Ketelaere maar wat mee. De grinta ontbreekt, de wil om te tonen dat hij zijn voet naast die van de Belgische toppers kan zetten. Zijn flegmatieke houding inspireert niet en dat wil Martinez omkeren. Daarom speelt hij zo weinig.

Nu maar 23 in selectie
De vraag is nu wat de bondscoach gaat doen met het oog op de Nations League. Terwijl Martinez voor de vorige interlands telkens meer dan 30 spelers opriep, zal hij er nu maar 23 meenemen naar Italië. Een speler die in het verleden zo weinig speelminuten kreeg als De Ketelaere, lijkt dan zijn plaats niet te hebben.

“Ik had ook al meer minuten verwacht, maar het wordt niet cadeau gegeven”, aldus De Ketelaere zelf. “Je moet het verdienen. Dat begrijp ik wel. Nu, het belangrijkste blijft bij je club presteren. Bij de nationale ploeg ben je er voor twee wedstrijden, hier speel je maandenlang, jarenlang.”

“Ik wil wel heel graag natuurlijk. Je stelt doelen. Zoals hier bij de A-kern komen en dan debuteren. Maar eens je die dingen hebt afgevinkt, wil je door naar het volgende. In mijn geval ook. Ik kan geen eisen stellen. Ik zal enkel vaker spelen bij de Rode Duivels door te focussen op mijn prestaties bij Club. De nationale beloften zijn ook belangrijk en leuk, hoor. Als ik zo voortdoe, zal ik bij de Rode Duivels ook wel kansen krijgen, zeker? Enfin, dat hoop ik. Ik heb dat niet zelf in de hand.”

Aanpassen

Een geleidelijke integratie, dus. Allemaal goed en wel, maar onze gewaardeerde analisten René Vandereycken en Gert Verheyen vinden dat het wel wat lang duurt voor De Ketelaere zijn volle kans krijgt. “Hij zal zich moeten aanpassen aan het niveau”, meent Vandereycken. “Een interland is iets anders dan een training. Maar net om tijd te krijgen voor die aanpassing, had ik verwacht dat De Ketelaere al eerder minuten zou hebben gehad bij de A-ploeg.”

“We moeten hem nog niet bombarderen tot basisspeler bij de Duivels”, vindt Verheyen. “Zeker als je ziet welke spelers daar de centrale posities bezetten: Lukaku, De Bruyne en Hazard. Maar daarachter? Niet dat hij nu al per se beter is dan Batshuayi of Benteke, maar zulke prestaties zoals die in de Champions League, die leveren Bat­shuayi of Benteke niet meer.”

“Dat kan toch niet anders dan dat hij er nu bij is?”, zegt 96-voudige Duivel Jan Ceulemans. “Met zijn kwaliteiten heeft hij nu toch al heel veel mensen overtuigd. Bovendien is zo’n competitie als de Nations League perfect om jonge talenten tegen landen als Frankrijk en Italië of Spanje te laten spelen. Ik heb niets tegen de Nations League, maar het is opgericht voor het geld en het heeft niet het niveau van een EK of WK. Een uitstekend toernooi om toekomstgericht te werken tegen sterke landen. Als hij er nu niet bij is of weer niet mag spelen, zet ik daar toch mijn vraagtekens bij.”
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

De mentaliteit & grinta ontbreekt bij De Ketelaere? Dat kan ik eerlijk gezegd niet geloven als ik zie naar zijn mentaliteit & grinta bij ons...
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Duffman »

t4nd schreef: 30 sep 2021, 11:59 De mentaliteit & grinta ontbreekt bij De Ketelaere? Dat kan ik eerlijk gezegd niet geloven als ik zie naar zijn mentaliteit & grinta bij ons...
Men kan enkel maar hopen dat Barcelona Koeman z.s.m. buiten gooit en ons vervolgens van die gluiperige Spanjool verlost.
Al hebben ze bij de KBVB natuurlijk ook wel genoeg stront in hun ogen om een gelijkaardige wanker aan te stellen i.p.v. pakweg een MPH...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 30 sep 2021, 12:23
t4nd schreef: 30 sep 2021, 11:59 De mentaliteit & grinta ontbreekt bij De Ketelaere? Dat kan ik eerlijk gezegd niet geloven als ik zie naar zijn mentaliteit & grinta bij ons...
Men kan enkel maar hopen dat Barcelona Koeman z.s.m. buiten gooit en ons vervolgens van die gluiperige Spanjool verlost.
Al hebben ze bij de KBVB natuurlijk ook wel genoeg stront in hun ogen om een gelijkaardige wanker aan te stellen i.p.v. pakweg een MPH...
Is MPH dan de (een) juiste man om Martinez op te volgen?
Gesloten