[90.] Charles De Ketelaere

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Vergelijking CDK-Verschaeren in HNB:
[spoiler]
Twee golden boys van Belgisch voetbal in de weegschaal: “Charles De Ketelaere is op bijna alle vlakken beter dan Yari Verschaeren”

Allebei zijn ze twintig jaar oud. Allebei bulken ze van het talent. En allebei zitten ze dit seizoen aan twaalf wedstrijden, vier goals en drie assists. Zondag mogen Charles De Ketelaere en Yari Verschaeren dan maar op het veld duidelijk maken wie de beste is. Onze analisten maken op de vooravond van de clash tussen anderlecht en Club Brugge al de balans op en spelen zelf even voor bondscoach.

Valerie Van Avermaet
Vandaag om 03:00

1. Efficiëntie

Verschaeren en De Ketelaere kunnen dit seizoen voorlopig dezelfde statistieken voorleggen: 4 goals en 3 assists in 12 wedstrijden. Maar statistieken zeggen niet alles, dat weet ook Jan Ceulemans. “Scoren ze op even belangrijke momenten? Dat is de vraag.” Verschaeren zit volgens Transfermarkt.nl aan drie winnende treffers in zijn carrière, De Ketelaere aan vier. De momenten van CDK springen wel meer in het oog: halve finale Croky Cup en ook in de Champions League tegen Zenit Sint-Petersburg lag hij tweemaal met een goal aan de basis van de zege. “En kijk naar dat doelpunt van Vanaken dinsdag tegen Leipzig”, gaat Ceulemans verder. “Dat is eigenlijk voor 99 procent zijn verdienste. Hoe hij daar nog het overzicht bewaart, straf.”

Ook Georges Leekens kiest voor de speler van Brugge. “Verschaeren heeft die afwerking wat meer van nature, maar De Ketelaere heeft hem bijgebeend. Niemand had verwacht dat Charles het zo goed zou doen als diepe spits, maar hij heeft enorme progressie gemaakt. Zijn diepgang is top.” Snelders ziet wel een valkuil. “De Ketelaere heeft zijn overmacht getoond, maar hij moet opletten dat hij nu niet vervalt in nonchalance. Tegen OHL was hij voorin al veel minder aanwezig.”

2. Techniek

Verschaeren komt uit de school van anderlecht, die traditioneel bekend staat om de productie van technisch sterke spelers. De Ketelaere genoot zijn opleiding bij Club Brugge, maar moet niet onderdoen qua techniek. De twee zijn aan elkaar gewaagd, al is het opnieuw De Ketelaere die nipt aan het langste eind trekt. “Ik vind hem wendbaarder en beter in de kleine ruimtes”, oordeelt Snelders. “Hoe hij lange ballen kan bijhouden, dat is sterk en hij doet het dankzij zijn techniek”, vindt Ceulemans.

3. Spelinzicht

“Ik vind Verschaeren lager op het veld beter dan De Ketelaere”, aldus Snelders. “Hij zoekt minder diepgang voor zichzelf en komt liever in de bal. De Ketelaere zoekt die diepte meer op. Maar opnieuw: ze hebben beiden die spelintelligentie.” Leekens gaat akkoord en ziet een reden voor hun spelinzicht. “Ze worden beiden op verschillende posities uitgespeeld door hun coaches. Yari als tweede spits of als links/rechtsbuiten, De Ketelaere op zowat elke offensieve positie en zelfs de linksachter. Formidabel vind ik dat. Ik heb Clement zelfs een berichtje gestuurd om te laten weten dat ik het top vind dat hij Charles overal mee laat kennismaken.”

4. Duelkracht

Het spreekt voor zich dat De Ketelaere met zijn 1,92 meter over meer duelkracht beschikt dan de kleinere en tengere Verschaeren, die 1,72 meter is. Een absoluut voordeel. “Het spreekt voor zich dat Yari minder kracht heeft”, beaamt Snelders. “Als De Ketelaere zich draait met de bal en zo in een duel terechtkomt, kan hij het nog redden dankzij zijn kracht. Yari niet.

“Dankzij zijn lengte kan De Ketelaere makkelijker ballen bijhouden. Ook al wordt hij kort gedekt en heeft hij zo altijd een man in zijn rug”, vindt ook Ceulemans. “Yari moet het toch meer hebben van zijn acties dan van zijn duelkracht. Ook fysiek vind ik dat De Ketelaere blijft lopen zolang hij op het veld staat.”

5. Druk zetten

Hoe Club Brugge vooral in de eerste helft tegen RB Leipzig hoog en scherp druk zette, maakte indruk. Niet alleen in België. “De Ketelaere zet dan ook beter druk dan Yari”, legt Snelders uit. “Al is het niet zijn lievelingsprincipe. Maar toch is hij er consequenter in geworden. Hij boekt er meer resultaat mee dan Yari, die wel wil en zich plichtbewuster toont.”

Rode Duivels?

Over de al dan niet selectie van beide talenten zijn de drie analisten het bijzonder makkelijk eens. “Martinez kan niet om De Ketelaere heen”, meent Snelders. “Ik vind dat hij in aanloop naar het EK al speelminuten moest krijgen. Zelfs als er nog een plaats over is, zou ik Yari op dit moment niet oproepen. Voor zichzelf moet hij eigenlijk zelfs hopen dat hij er niét bij is. Zo kan hij tijdens de interlandbreak aan zijn conditie werken. Yari is als een raket in de lucht geschoten en zit nu in een neerwaartse spiraal, terwijl De Ketelaere langzamer kwam en gestaag is blijven groeien. De vraag is of Yari zijn oude niveau nog zal halen na zijn zware blessure.”

Dat De Ketelaere zeker is van zijn basisplaats bij Club Brugge, terwijl Verschaeren schippert tussen bank en basiself, speelt ook een rol. “CDK is een steunpilaar bij Club. Het lijkt mij dan ook maar logisch dat Martinez op dit moment voor hem kiest. Op alle vlakken staat hij momenteel iets verder dan Yari”, aldus Ceulemans. En ook dat de tegenstander volgende week in de Nations League Frankrijk is, speelt een rol. “De vraag is wie tegen een topploeg een meerwaarde kan zijn”, vindt Leekens. “Charles heeft de afgelopen weken bevestigd in de Champions League. Maar voor beiden is the sky the limit op termijn. Ze zijn de twee grootste talenten uit de Jupiler Pro League op dit moment.”
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Verschaeren wordt veel te veel eer aan gedaan door hem nog maar met CDK te durven vergelijken
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

Verschaeren is vooral de hoogte in gepraat zoals zoveel anderlecht "toptalenten". Op dit moment vind ik dat je Doku ook niet kan vergelijken met Charles. Doku heeft snelheid en hij zal het wel maken op termijn, maar Charles heeft het ondertussen al bewezen. Op CL-niveau. Iets waar geen enkel anderlecht "toptalent" al in geslaagd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Nakamba30 »

verschaeren is just goe genoeg om Charles zijn gat af te kuisen als hij eens goe geweest is maw verschaeren komt niet aan zijn enkels en inderdaad doku is omhoog gepraat door de media...is rap met bal aan de voet (als hij niet wegspringt) maar heeft totaal geen overzicht, hij loopt maar en loopt zich vast en dat was 3 jaar geleden zo en is nu nog altijd zo. Die sambi lokonga is ook zo 1, hij speelt een tempo te traag voor premier league en champions league, is niet goed genoeg voor arsenal en komt al niet meer van de bank.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Discussie over Doku, Verschaeren... kan verder in het duivels-topic. Heb een aantal berichten daarheen verplaatst. Graag terug on topic nu
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Gisteren was Charles (evenals Lang, Vanaken, Sowah) nergens tegen de mauve.
Zou Clement hem niet beter af en toe wat sparen?
Ik had de indruk dat hij niet heel fris voor de dag kwam.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 04 okt 2021, 08:42 Gisteren was Charles (evenals Lang, Vanaken, Sowah) nergens tegen de mauve.
Zou Clement hem niet beter af en toe wat sparen?
Ik had de indruk dat hij niet heel fris voor de dag kwam.
Misschien ook nog wat de nasleep van dat buikgriepje
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Fanzy »

Liverpool, Man Utd join chase for Champions League star already watched by Man City

https://www.teamtalk.com/news/liverpool ... r-man-city
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Tiki Taka »

Fanzy schreef: 12 okt 2021, 04:10 Liverpool, Man Utd join chase for Champions League star already watched by Man City

https://www.teamtalk.com/news/liverpool ... r-man-city
Zoals Degryse zelf zegt, de absolute wereldtop zoals Man City is misschien nog te hoog gegrepen, een ploeg zoals Leicester City zou een ideale tussenstap kunnen zijn.
Sowieso wordt het ongezien kassa kassa voor FCB, > € 30-35 miljoen voor een jeugdspeler ontvangen.
Maar dan, iemand vinden om hem te vervangen... :dunno:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 12 okt 2021, 11:35
Fanzy schreef: 12 okt 2021, 04:10 Liverpool, Man Utd join chase for Champions League star already watched by Man City

https://www.teamtalk.com/news/liverpool ... r-man-city
Zoals Degryse zelf zegt, de absolute wereldtop zoals Man City is misschien nog te hoog gegrepen, een ploeg zoals Leicester City zou een ideale tussenstap kunnen zijn.
Sowieso wordt het ongezien kassa kassa voor FCB, > € 30-35 miljoen voor een jeugdspeler ontvangen.
Maar dan, iemand vinden om hem te vervangen... :dunno:
Sommige spelers kan je moeilijk of niet evenwaardig vervangen. Lang en Charles (en Hans eigenlijk ook) zijn zo'n spelers in mijn ogen. We mogen ons gelukkig prijzen dat ze hier gelijktijdig rondlopen. In de winter komt Buchanan, met een beetje geluk herstelt ook Providence vlot, voor wie we geloof ik een aankoopoptie hebben bedongen. En verder is het afwachten of Joske na zijn revalidatie terug op topniveau raakt, op welke positie Sowah zich na de komst van Buchanan verder gaat ontwikkelen, of Cisse Sandra zijn veelbelovende prestaties van bij Club NXT kan bevestigen en kan doorgroeien, hoe Antonio Nusa zich zal ontwikkelen bij Club NXT, enzovoort.

Eerst kijken wat hier al rondloopt en of daarmee een competitief geheel kan worden gesmeed. Dan eventueel gericht versterken indien en waar nodig.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door t4nd »

In het verleden hebben we al over meerdere spelers die vertrokken gedacht dat ze moeilijk te vervangen zouden zijn, maar telkens stond er wel een nieuwe speler die de leemte kon opvullen. Ik ga het doodjammer vinden als Charles hier vertrekt, maar ik heb alle vertrouwen in ons bestuur om een goeie vervanger te vinden.

Het is gewoon zot om te beseffen dat Charles 2 jaar geleden in de basis gedropt is als halve onbekende tegen PSG en ondertussen is hij gewoon incontournable.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Blackburn »

Gewoon genieten zo lang we kunnen. Beste wat er op Belgische velden heeft rondgelopen sinds KDB.
Zou me niets verbazen als dit de eerste Belgische speler wordt die vertrekt voor een getal dat begint met een 4…
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 12 okt 2021, 16:19 Gewoon genieten zo lang we kunnen. Beste wat er op Belgische velden heeft rondgelopen sinds KDB.
Zou me niets verbazen als dit de eerste Belgische speler wordt die vertrekt voor een getal dat begint met een 4…
Ik wil ook geen al te grote verwachtingen hebben/scheppen wat die transfersom betreft. Liever 30 miljoen (een bedrag dat niemand 10 jaar geleden voor mogelijk hield) en een transfer naar een ploeg waar hij zich verder in de kijker kan spelen op een hoger niveau, om dan eventueel later nog wat te cashen via clausules, dan meteen 40 miljoen voor een transfer naar een ploeg waar hij op de bank belandt (denk aan het Chelsea van Mourinho waar spelers onder de 22 gewoon niet aan de bak kwamen).

Nu, Charles zelf en zijn entourage zijn in mijn ogen clever genoeg om goed na te denken over die volgende stap.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

CDK op de shortlist van 20 namen die in aanmerking komen voor de "Golden Boy"-award (beste Europese speler onder 21), georganiseerd door Tuttosport, samen met onder andere Bellingham, Greenwood, Gavi, Pedri, Saka, Camavinga,...

Iedereen kan stemmen: https://www.tuttosport.com/sondaggi/cal ... -_vota_ora (bolleke naast de speler van uw keuze aanvinken en klikken op "guarda i risultati")
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

IsO schreef: 15 okt 2021, 17:09 CDK op de shortlist van 20 namen die in aanmerking komen voor de "Golden Boy"-award (beste Europese speler onder 21), georganiseerd door Tuttosport, samen met onder andere Bellingham, Greenwood, Gavi, Pedri, Saka, Camavinga,...

Iedereen kan stemmen: https://www.tuttosport.com/sondaggi/cal ... -_vota_ora (bolleke naast de speler van uw keuze aanvinken en klikken op "guarda i risultati")
Klikken op “Vota ora” om te stemmen
Gesloten