[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Ook nog even tijd om de dwaas van Antwerp zijn quote boven water te halen.
"Trebel, Kompany, Mignolet: dat zijn er van 3 miljoen of meer. Vanaken. Dát zijn dure lonen. Dat gaan wij nooit geven. Wie zou je het liefst hebben, Nainggolan voor een kleine twee miljoen, of Vanaken voor drie? Wel?”
Ik denk dat we allemaal het antwoord op die vraag wel kennen ;-)
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Nakamba30 »

ja...te veel botox is nie goed voor de hersenen naar dat schijnt.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Vergas Ronald »

Ik kan mij geen Brugge zonder Vanaken meer voorstellen, Brugge krijgt voor 't eerst in Europa niets voor elkaar, samen afzien, supporters steken het team een hart onder de riem, Hans redt onze eer met een mooie goal, hij viert het niet want er is niets te vieren, gewoon kort zijn hartje naar de supporters "bedankt voor de steun jongens we hebben het nodig vanavond, deze was voor jullie" Brugge gaat nooit meer zo'n mooie voetballer hebben en mensen die (soms) nog aan hem twijfelen is zum kotsen. Zelfs als we 1-5 op onze bek krijgen maakt Hans ons trots.

Hij en Vormer waren voortdurend teaminstructies aan 't geven, die weten ook wel dat 't al lang voorbij was, wilden gewoon een goal scoren zodat wij met opgegeven hoofd naar huis konden.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Hans so far opnieuw in de top 10 van spelers met de meeste afgelegde kilometers in de Champions League (https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... s/players/). FrankFarinaII heeft spijtig genoeg niet meer als forumlid mogen meemaken dat zijn argument "veel lopen kan iedereen" door Hans nu ook herhaaldelijk ontkracht wordt met de meest zichtbare aller statistieken (3 goals, 1 assist in 3 CL-wedstrijden), overigens niet alleen bij ons, maar ook bij de Duivels. Ik had ooit al eens aangehaald dat ook KDB bijvoorbeeld enkele seizoenen nodig had om zijn statistieken van in de Premier League te benaderen in de Champions League.

Hans krijgt ook vaak het verwijt te traag te zijn voor de top, waar dan (terecht) tegen in wordt gebracht dat hij wel hoog scoort op het percentage "high intensity runs" per wedstrijd. Misschien interessant om ook eens te kijken naar zijn effectieve topsnelheid. Met zijn hoogste topsnelheid tot nu toe in dit CL-seizoen (28,7 Km/u) zijn er - niet geheel verbazingwekkend - een paar honderd spelers van CL-ploegen sneller dan hem. Als we anderzijds kijken naar andere spelers die dit seizoen al in actie kwamen in de CL, is hij met die 28,7 Km/u tot dusver wel sneller dan onder meer : Gavi, Busquets, Sergi Robert, Camavinga, Barella, Vidal, Malen, Berghuis, Tadic, Gravenberch, Kanté, Herrera, Messi, Koke.

Een aantal daarvan zijn natuurlijk meer spelers van de actie, met een (veel) hogere startsnelheid dan Hans, maar er zitten ook spelers in die qua profiel/rol meer in de buurt komen van wat Hans ons brengt. Toch weer een extra argument om te betwisten dat hij te traag zou zijn voor de top.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Blackburn »

Bekijk gewoon zijn statistieken in de CL eens en vergelijk die met KDB en Eden Hazard… De haters zullen nogal verschieten. Zit ongeveer aan evenveel doelpunten als Hazard en denk 1 of 2 minder dan KDB. En dat in ongeveer half zo weinig wedstrijden. En Hazard en KDB mochten die wedstrijden spelen bij Chelsea, Real en City… toch net iets makkelijker scoren dan bij Club…
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Blackburn »

Enkel groepsfase en daarna…

HVA: 27 wedstrijden, 9 dlptn
Hazard: 56 wedstrijden, 9 dlptn
KDB: 53 wedstrijden, 10 dlptn

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Interview met Hans van eind februari (HLN)
[spoiler]
INTERVIEW. Jonge vader in spe Hans Vanaken: “Dit trekt geen streep door een transfer, al wordt China nu wel een moeilijker verhaal”
JUPILER PRO LEAGUE“Mijn voeten zijn beter dan mijn handen.” Dat belooft voor die kinderkamer. Hans Vanaken (29): straks voor het eerst papa, maar eerst… die vijfde titel met Club. “Anders hebben we gefaald.”


Niels Poissonnier 27-02-22, 06:00 Laatste update: 27-02-22, 11:33

‘Baby on the way’, inclusief een wit hartje. De likes op hun Instragam- en Facebookaccounts bleven niet uit. Vertederend nieuws in sombere tijden.

“Een beer moet ik al niet meer zoeken”, glimlacht Vanaken, wanneer hij een paar dagen later onze attentie openmaakt. “En ‘tutten’ hebben we bij deze ook al. Waarvoor dank.” Wat volgt, is een aandoenlijke babbel met een papa in wording. Vanaken: “Die eerste echo… ‘Het’ was nog maar vier centimeter groot, en toch zag je al alles: armpjes, beentjes,… Niet normaal. En dan dat hartje horen. Je had me moeten zien genieten.”

Het wordt alleen nóg mooier. Behalve de nachten dan.

(lacht) “Goh, ik zie er nu ook al moe uit. Dat komt door die wallen – kan ik niets aan veranderen. Trouwens, ik ben nooit slechtgezind als ik uit mijn bed moet. Ik vind het vervelend, dat wel. En ik duw vaak op de snooze-knop. Meestal zelfs twee keer. Als mijn wekker om kwart over acht staat, loopt hij om 24 na en om 8.33 uur nog eens af. Dan moet ik echt opstaan. (grijnst) Maar niet zonder tussendoor nog eens in slaap te zijn gevallen.”

Ben je klaar voor het vaderschap?

“Ik laat het op me afkomen. Lauren ook. En als je wil weten of ik al een pamper kan verversen… Nog niet.”

Ach, Birger Verstraete deed de eerste twee pampers bij zijn tweeling achterstevoren aan.

“Dat zou me ook kunnen overkomen, als ik daar nu zo over nadenk. Maar ik maak me er geen zorgen over.”

Wat voor een papa zal Hans Vanaken zijn?

“Een relaxte. (lachje) Weet je, ik ben heel graag bij kinderen. Bijvoorbeeld bij die van Jelle (Vossen, red.) – ik ben peter van zijn tweede dochtertje, Camille. Zij wordt drie dit jaar. Hen zien opgroeien, is geweldig. Wat die twee al allemaal kunnen. Maar natuurlijk, als ze dan eens lastig zijn, boos worden of beginnen te wenen wanneer Jelle zegt dat ze iets niet mogen doen, dan schiet ik in de lach. Op mijn eigen kind zal ik wel strenger zijn. Da’s ergens ook logisch. Je wil hen de juiste waarden en normen meegeven. Ervoor zorgen dat ze dankbaar zijn, en beleefd – dat is belangrijk. En voorts moet je als ouder zoveel mogelijk jezelf zijn. En je kind ook zelf wat de wereld laten ontdekken – ik heb toch zo’n opvoeding gekregen. Hem of haar een beetje vrijheid geven.”

Als vader vrees ik nu al de nacht waarop Louise of Amélie tien minuten te laat thuiskomt.

“Dat snap ik. Terwijl je als kind dacht: ‘Doe eens rustig, ik ben onderweg.’ Maar als ouder ben je bezorgd. Ik ga dat ook zijn. En anders ga ik hem of haar zelf halen, hé. Of ga ik mee uit. (lacht) Stel je voor.”

Hij of zij zal jou wel nooit bewust zien voetballen. Vind je dat niet jammer?

“Nee. Ik zal genoeg filmpjes kunnen laten zien. Da’s het voordeel van deze tijd – er is van bijna alles een foto of een filmpje. Míjn vader (Vital Vanaken, red.) nog eens zien voetballen, dat is moeilijker. Daar vind je bijna geen beelden van. Dát vind ik dan weer wel jammer. Ik had zijn carrière liever wat actiever meegemaakt, want als kind heb ik nooit echt beseft dat hij voetballer was. Behalve toen ie op het einde van zijn carrière bij Overpelt speelde.”

“Nu, ik heb altijd gezegd dat ik rond mijn dertigste papa wilde worden. Ook al zou het me niet gestoord hebben mocht ik nog maar vijfentwintig zijn geweest. Maar aangezien Lauren een aantal jaar jonger is dan ik…”

Je bent toch al aan de kinderkamer begonnen?

“Die staat nog vol met verhuisdozen sinds we vier, vijf maanden terug verhuisd zijn. Wisten we toen veel. Ik ben bovendien totaal niet handig. Mijn voeten zijn veel beter dan mijn handen – echt een drama. Lauren en ik hebben eens elk een schoenrekje van Ikea in elkaar gestoken. Wel, zelfs dat lukte me niet. Toen Lauren riep dat het hare klaar was, stond het mijne zo scheef als iets.” (lacht)

Verandert de komst van een kindje eigenlijk iets in jouw carrièreplanning? Ben je nu nog minder gauw geneigd om naar het buitenland te gaan?

“Het is niet dat dit een streep trekt door een transfer. Want je weet nooit welke aanbiedingen er nog komen. (droog) Al wordt China nu wel een moeilijker verhaal. Het zal een club moeten zijn waarvan ik weet dat ons kindje er goed kan opgroeien. Met grotere kinderen is zo’n transfer volgens mij moeilijker, dan met een baby. De eerste drie jaar beseft dat kindje toch niet waar het opgroeit.”

Besef jij dat Club voor cruciale weken en maanden staat?

(knikt) “Er zit maar één ding op: alle matchen winnen. En dan zien wat de rest doet. Hopelijk laat Union punten liggen, maar daar moeten we eigenlijk niet mee bezig zijn.”

Als jullie dit jaar geen kampioen worden…

“Dan hebben we gefaald.”

Zo is het.

“Club is de jongste jaren zodanig geëvolueerd, dat het élk jaar kampioen moet worden. Alleen… Manchester City wint ook niet elk seizoen de Premier League, hé.”

Hoeveel toppers hebben jullie dit seizoen thuis al gewonnen?

(denkt lang na) “Nul? Of telt Charleroi mee?”

Komaan.

“Charleroi stond toen wel vijfde, hé. Terwijl Standard pas veertiende is. Maar ik snap wat je bedoelt.”

Hoe komt het toch dat we nog altijd op het beste Club aan het wachten zijn?

“De laatste weken heeft dat te maken met de trainerswissel, plus de komst van enkele nieuwe spelers. Kijk, deze coach heeft andere principes. Legt andere klemtonen. Vroeger zochten we rapper de diepte. In de laatste maanden onder Clement zelfs té rap. Het gevolg was dat je pingpong-wedstrijden kreeg. Schreuder vertrekt meer vanuit balbezit. Zijn idee is duidelijk, maar de uitvoering moet nog beter. Het tempo ligt nog niet hoog genoeg. En de synchronisatie tussen bepaalde posities staat nog niet op punt. Tot op zekere hoogte is ons voetbal echt goed. Alleen creëren we in die laatste zone nog iets te weinig kansen en is er te weinig diepgang. Eens dat er is, ga je een heel goed Club zien.”

Kan jij je vinden in de filosofie van Alfred Schreuder?

“Hij denkt hetzelfde over voetbal als ik. Hij wil vanuit balbezit de tegenstander pijn doen – ik hou van die gedachtegang. Omdat je dan met zodanig veel spelers hoog op het veld staat, dat de tegenstander soms niet kan counteren. De bedoeling is om hen te versmachten. Op sommige momenten lukt ons dat ook. (denkt na) Bepaalde ploegen vinden het misschien niet erg om de bal niet te hebben, maar als je er constant achter moet lopen, werkt dat toch demotiverend? Oké, niet bij iedereen, maar volgens mij wel bij een paar creatieve jongens. Die moeten op een bepaald moment, na pakweg een uur spelen, toch denken: ‘Foert’? Op City had ik het op den duur ook gehad, hoor.”

Je staat in sommige matchen wel erg laag.

“Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Soms ben ik het beginpunt van de opbouw en moet ik de openingen zoeken tussen de linies. En soms sta ik hoger, waardoor anderen mij moeten voeden. Da’s puur op basis van het systeem dat de trainer wil – afhankelijk van de tegenstander. Die laatste pass geven of scoren, zijn twee kwaliteiten van me. Maar de controle over de bal hebben en het spel maken, dat behoort ook tot mijn sterktes. Je moet niet beslissend zijn om goed te spelen, hé. Ik ben iemand die de ploeg wil helpen op de manier dat de trainer dat wil.”

Succes met de babykamer, Hans.

(lacht) “Het zal nodig zijn.”

En vergeet die bal niet onder je shirt te steken áls je tegen Antwerp scoort.

“Pfff, dan moet ik die eerst nog uit het doel gaan halen? Laat maar. Da’s verloren energie. Ik hou het wel bij dat hartje.”
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Nakamba30 »

Opnieuw beste man gisteren bij de duivels...die kapiteinsband van tielemans hing rond de verkeerde arm
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

HANS VANAKEN VERLENGT ZIJN CONTRACT TOT 2027 BIJ CLUB BRUGGE

Vanaken (30) speelt sinds 2015 voor Blauw-Zwart en bouwde met z'n vijf gewonnen titels en vier Supercups mee aan het succesverhaal van de voorbije jaren. In 2018 en 2019 won hij de Gouden Schoen en werd hij ook Profvoetballer van het Jaar. Ondertussen heeft Vanaken bijna 350 wedstrijden voor Club op z’n teller, gaf hij zo’n 70-tal assists en scoorde hij meer dan 100 doelpunten.

Nu kiest de Rode Duivel ondanks de buitenlandse interesse voor een verlengd verblijf. Hij tekent een contract tot 2027.

Vanaken bluft.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Legend!
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door GraspopperFCB »

:FCB:
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Kevinho »

Goed nieuws. Had dit wel verwacht vermits onze vriend weet hoe hij BV en VM kan laten dokken 😂. Nu ben er blij mee 😁
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door leem »

Kevinho schreef: 31 aug 2022, 13:52 Goed nieuws. Had dit wel verwacht vermits onze vriend weet hoe hij BV en VM kan laten dokken 😂. Nu ben er blij mee 😁
Hopeloos dit. Een transfersaga die in het wederzijds respect zijn gelijke niet kent.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Polbemol »

Geweldige 'transfer'. Ik zei het al: voor eeuwig in de galerij der groten, naast Lotte en Caje :bow: :bow: :bow:

(en dus hoger in te schatten dan Timmy, maar die eindigt wel dichtbij natuurlijk :-) )
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door FrankFarinaII »

Gedurende al die jaren geen concrete buitenlandse interesse in Hans, zegt ook genoeg.
Plaats reactie