[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 14 sep 2022, 08:24
t4nd schreef: 14 sep 2022, 07:25 Als West Ham de match gisteren gezien heeft slaan ze zich volgens mij tegen het hoofd omdat ze niet doorgeduwd hebben voor Hans. Hij was gisteren letterlijk overal, was continu aanspeelbaar en ik kan me niet herinneren dat hij de bal verloren is. Voor mij was hij man van de match, al snap ik ook dat Ferran het gekregen heeft want zijn actie voor de penalty en de assist voor de 0-2 waren ook enorm wedstrijdbepalend.
Trapt Hans de penalty helt de balans misschien in zijn richting over. Maar Ferran verdient het wel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel wat frappant vond dat Hans de penalty aan Jutgla gaf. Wij wisten natuurlijk nog niet dat Jutgla ze ook stevig kan binnen trappen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Ferran verdient het 100%. Bij Hans speelt het soms in zijn nadeel dat hij hier al zo lang shot en we ondertussen gewoon zijn wat hij allemaal doet, welk werk hij allemaal opknapt en hoe rustig hij aan de bal is.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door The_One »

Niet vergeten dat Hans onlangs 2 penalty's heeft gemist. Dat kan meegespeeld hebben in zijn beslissing om Jutgla te laten trappen denk ik dan...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Kevinho »

De honger van Jutgla om zijn droom ( scoren in de CL) te laten uitkomen was te groot . Hij had de keeper in drie gesjot om toch maar te kunnen scoren. Dus goede beslissing om hem te laten trappen. Penalty was super goed gegeven met 300% overtuiging
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Ik begin me af te vragen of Hans erbij gaat zijn op het WK, en indien dat het geval is of hij effectief op het veld gaat mogen staan. Onze bondscoach heeft zijn favorietjes en Hans is er duidelijk geen van.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 26 sep 2022, 09:04 Ik begin me af te vragen of Hans erbij gaat zijn op het WK, en indien dat het geval is of hij effectief op het veld gaat mogen staan. Onze bondscoach heeft zijn favorietjes en Hans is er duidelijk geen van.
Ik denk wel dat hij meegaat eerlijk gezegd. Basisspeler zal hij inderdaad wel niet zijn, maar heeft toch al herhaaldelijk bewezen mee een match dood te kunnen maken indien nodig. Ik denk dat dat de rol is waarin Martinez hem vooral ziet en zou kunnen gebruiken indien nodig.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Kevinho »

Hans gaat zeker meegaan. Mechele niet denk ik want die zelfverklaarde topper van Anderslecht zal zijn plaats wel inpikken. Zonder iets echt laten zien te hebben in de Belgische competitie en jaren op niveau gespeeld te hebben. Van dag a op b direct de basis in echt waar hè van zoiets krijg ik het vliegend schijt. Met Mechele in de basis krijg je die 2 brolgoals niet tegen. En een paske naar opzij en naar achter kan Mechele minstens even goed. Dus vrees dat er niet veel Club spelers gaan meegaan 😏
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Dat Martinez f*cking Tielemans verkiest boven Vanaken gaat mijn petje compleet te boven. Was gisteren weer heel de match aanspeelbaar, gaf (bijna) nooit een foute pass en verloor (bijna) nooit zijn bal. Hans moet gewoon ALTIJD spelen op het WK in het centrum - ik heb hem meer ballen zien recupereren dan Witsel én hij heeft aanvallend ook nog een serieuze impact.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 05 okt 2022, 08:05 Dat Martinez f*cking Tielemans verkiest boven Vanaken gaat mijn petje compleet te boven. Was gisteren weer heel de match aanspeelbaar, gaf (bijna) nooit een foute pass en verloor (bijna) nooit zijn bal. Hans moet gewoon ALTIJD spelen op het WK in het centrum - ik heb hem meer ballen zien recupereren dan Witsel én hij heeft aanvallend ook nog een serieuze impact.
Hans krijgt in een tweemansmiddenveld zoals dat van de Duivels altijd mijn voorkeur op Tielemans. Ik heb al meer dan eens gezegd dat ik vind dat die laatste volgens mij niet optimaal tot zijn recht komt in een tweemansmiddenveld. Idem voor gelijkaardige types nu of vroeger, zoals Jorginho of Pirlo. Maar goed, ik ben natuurlijk maar één van de 11 miljoen bondscoaches :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 09 jan 2023, 11:28 Graag een extra CV en een creatieve middenvelder om Vanaken het vuur aan de schenen te leggen. (oververzadigd zowel sportief als financieel)
Een nieuwe 2de keeper (uit Turkije) zou onderweg zijn om de vertrekkende Lammens te vervangen.
Die financiële en sportieve oververzadiging viel de eerste seizoenshelft precies nog mee.
Afbeelding
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Kevinho »

Schandalige prestatie op Genk. Voor mij 1 van de zwakste van Club en Genk tesamen. Stond met een rotmentaliteit te voetballen. De zoveelste belabberde prestatie van hem dit seizoen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 09 jan 2023, 14:38
Tiki Taka schreef: 09 jan 2023, 11:28 Graag een extra CV en een creatieve middenvelder om Vanaken het vuur aan de schenen te leggen. (oververzadigd zowel sportief als financieel)
Een nieuwe 2de keeper (uit Turkije) zou onderweg zijn om de vertrekkende Lammens te vervangen.
Die financiële en sportieve oververzadiging viel de eerste seizoenshelft precies nog mee.
Afbeelding
Ik ken deze statistiek, echter kan ik me niet van de indruk ontdoen, dat we hem toch beter laten gaan hadden naar de Premier League vorige zomer.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Nieuw bloed had misschien beter geweest, anderzijds hebben we dit seizoen al een halve nieuwe ploeg - een beetje standvastigheid is dan ook niet slecht. Vanaken presteerde de afgelopen jaren vrij constant en op hoog niveau én hij was de kapitein. Dan snap ik dat het bestuur moeite doet om hem te behouden als 'zekerheid' op het middenveld.

Dit jaar loopt het allemaal wat minder vlot, maar dat geldt eigenlijk voor het hele team. Het klopt dat Hans het team momenteel niet naar een hoger niveau tilt, maar zoals gezegd doet het team ook niet helemaal wat je ervan kan verwachten. Speelt de gemiste laatste kans op een transfer mee? Speelt de manier waarop Vormer behandeld is mee? Is het omdat hij meer moest terugzakken onder Hoefkens waardoor hij minder beslissend kon zijn?

We kunnen enorm veel speculeren, maar ik denk dat we vooral de komende matchen gaan moeten afwachten. Als Parker de ploeg weer aan het draaien krijgt is het goed mogelijk dat Hans de komende 17 speeldagen weer zijn beste statistieken haalt en ons naar een 2de plaats brengt bij de start van de play offs.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Sanders »

Ik ben ook voorstander voor een extra spelverdeler/aanvallende middenvelder. Maar dat hoeft niet ten koste te zijn van Vanaken.
Ik geef het bestuur absoluut gelijk dat ze hem behouden hebben. Hij was de constante factor in onze afgelopen seizoen en haalde telkens meer dan degelijke cijfers voor een middenvelder.

Dat het dit jaar allemaal wat minder vlot loopt kan door een samenloop van omstandigheden zijn zoals @t4nd aangeeft. Alle kleine beetjes samen kunnen ervoor zorgen dat het dit jaar net wat minder is. Hopelijk mag hij onder Parker weer wat hoger op het veld staan. Het is en blijft toch de sterkte van Vanaken om op te duiken in de box en zo zijn goaltjes mee te pikken. Net zoals zijn goal tegen Genk: op kousenvoeten komt hij in de backlijn, niet te opvallend, en op het juiste moment vraagt hij de bal. Of zoals al die keren dat hij met het hoofd scoorde op een voorzet vanop de flank. Dat zijn zijn sterke punten die we moeten uitspelen.

Anderzijds verwachten we misschien van Vanaken als kapitein dezelfde leiderskwaliteiten als een Simons of een Vormer. Maar dat zit niet in zijn karakter denk ik. Lijkt mij eerder een timide iemand te zijn. Niet degene die zoals Vormer op de tafel springt en met zijn borst vooruit, vol enthousiasme, zelfvertrouwen en zelfovertuiging een groep kan meepakken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Eeuwig probleem is dat je een doublure nodig hebt voor een speler die in principe praktisch nooit geblesseerd is en alles speelt. Er zijn maar heel weinig ploegen die een evenwaardige vervanger hebben rondlopen voor hun spelmaker. Ander niveau, maar bij Real loopt ook geen tweede Modric (1-op-1 vervanger) rond.

Mede daardoor, denk ik, hebben we Sandra nog onvoldoende aan het werk gezien in onze A-ploeg om te zien wat hij zou kunnen brengen in de rol van Hans. Telkens als ik hem bezig zie, zie ik veelbelovende dingen, zowel technisch, qua mentaliteit en grinta, als qua fysiek (loopvermogen, niet bang stevig het duel aan te gaan en zijn verdedigende bijdrage te leveren). Zijn grote motor, aanvallend positiespel zonder bal en late infiltratie in de carré doen me wel wat aan Hans denken. Ik denk wel dat Sandra sneller is en 1 tegen 1 beter dan Hans. Dat dus op basis van de wedstrijdflarden waarin ik hem aan het werk zag, en dus met een korrel zout te nemen.

Van zijn passing range heb ik nog te weinig gezien om al een deftig oordeel te kunnen vellen, maar ik lees dat hij bij NXT geregeld eens een doorsteekpass speelt, en wel vista toont. Ook zijn "cool" en decision making (toch sterke punten van Hans) heb ik nog onvoldoende kunnen bestuderen, net als zijn pressing (maar met zijn motor en werkethiek zou hij dat wel moeten kunnen).

Ik zou Sandra graag wat meer minuten zien maken, desnoods eerst op de flank, zoals ze met Charles (overigens ook een linksepoot) gedaan hebben, vooraleer die naar het centrum verhuisde.
Plaats reactie