[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door maartendr81 »

Ben ik de enige die geïrriteerd geraak van het feit dat Boucaut (toch ééntje waarvan héél België weet dat hij het niet heeft voor Club) om nationale tv, RTBF met name, een tirade mag komen afsteken over Hans zonder dat er enige vorm van weerwoord mogelijk is? Ik dacht dat we van die man af waren sinds vorige seizoen. Maar nu blijft hij zijn gal spuien richting FCB.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 09:06 Ben ik de enige die geïrriteerd geraak van het feit dat Boucaut (toch ééntje waarvan héél België weet dat hij het niet heeft voor Club) om nationale tv, RTBF met name, een tirade mag komen afsteken over Hans zonder dat er enige vorm van weerwoord mogelijk is? Ik dacht dat we van die man af waren sinds vorige seizoen. Maar nu blijft hij zijn gal spuien richting FCB.
Kan je een linkje delen?
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door maartendr81 »

Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Duffman »

Los van het feit dat ook ik mij meer en meer stoor aan het contante gemekker, gesticuleren en geklaag van HVA tijdens en na matchen (+ zijn Hein-achtige manier van interviews geven 'het is altijd iemand anders zijn fout'), energie die hij misschien beter kan steken in bv. het coachen van jonge gasten op het veld, is die Boucaut niet diegene die in de playoffs van 2012 (het Daum-seizoen) op de slotspeeldag anderlecht de titel schonk door eerst een geldig doelpunt van Bacca af te keuren wegens vermeend buitenspel en vervolgens in minuut 93 een penalty aan de thuisploeg te geven na een doornormaal duel op een stilstaande fase?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Zegt veel over de persoon Boucaut zo`n uithaal. Degoutant en gefrustreerd ventje precies.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 07 feb 2024, 10:55 Los van het feit dat ook ik mij meer en meer stoor aan het contante gemekker, gesticuleren en geklaag van HVA tijdens en na matchen (+ zijn Hein-achtige manier van interviews geven 'het is altijd iemand anders zijn fout'), energie die hij misschien beter kan steken in bv. het coachen van jonge gasten op het veld, is die Boucaut niet diegene die in de playoffs van 2012 (het Daum-seizoen) op de slotspeeldag anderlecht de titel schonk door eerst een geldig doelpunt van Bacca af te keuren wegens vermeend buitenspel en vervolgens in minuut 93 een penalty aan de thuisploeg te geven na een doornormaal duel op een stilstaande fase?
Was niet de slotspeeldag van PO I dat seizoen, maar inderdaad. Het Nieuwsblad alludeert in hun berichtgeving van Boucauts uitspraken over Hans ook over de slechte relatie tussen Club en de ex-scheids. Wij waren trouwens niet bepaald de enigen die geregeld problemen hadden met Boucaut. Ik herinner me uitspraken van Brüls, een wraking door Waasland-Beveren, etc.

Dat gezegd zijnde, kan ik wel volgen dat Hans verbaal gezien een smeerlapke kan zijn op het veld; zie bijvoorbeeld de uitlatingen van Vossen, ondertussen één van Hans' beste vrienden, die Hans tegenover zijn pa ooit omschreef als "een eikel" na een match tussen genk (waar Vossen toen nog speelde) en Club. Dat hoort denk ik bij zijn winnaarsmentaliteit, die hij wel degelijk heeft, ondanks zijn soms slome, nonchalante uitstraling.

Dat mekkeren tegen de scheidsrechter is daar wellicht een minder gewenst bijproduct van. Eén dat Club deels heeft weten te kanaliseren door hem captain te maken (die mogen sowieso iets meer (deftig) hun gedacht zeggen tegen de ref), maar zijn uitlatingen tegen Vergoote waren er natuurlijk over en contraproductief, ook al zat er een grond van waarheid in ("fucking pussies" die voor het vocale antwerpse thuispubliek geen tweede geel durven trekken voor Janssen) en had hij nog net de beheersing om te wachten van zagen tot na de match.

Kortom: Hans had, hoewel hij een punt heeft, beter zijn mond gehouden na de match, of de zaken althans anders verwoord en het bij één keer gehouden. Boucaut zijn commentaar achteraf is au fond ook niet geheel onterecht, maar is er evengoed serieus over wat mij betreft (en dat in tegenstelling tot Hans niét in het heetst van de strijd/ontgoocheling). "Hij kan niet tegen zijn verlies" kan deels waar zijn, maar is ook een makkelijke stoplap om het niet over de betwistbare beslissingen van de arbiter te moeten hebben, die ook hier wel degelijk matchbepalend waren (tweede geel, en dus rood of geen rood).
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door maartendr81 »

Helemaal akkoord. mag ik er wel aan toevoegen dat, indien je niemand in de ploeg hebt die tijdens de wedstrijd tegen de arbitrage bezig is (hoewel dit op een ordentelijke manier dient te gebeuren) je steeds langs de verliezende kant staat. Het is namelijk menselijk dat de dingen die gezegd worden (indien je ze zelf als plausible interpreteerd) toch meegenomen worden in de volgende beslissingen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Er is trouwens een voorgeschiedenis met ref Jasper Vergoote. Uit een artikel in HNB over Burgess in de aanloop naar de bekermatch tegen Union van vanavond:
[spoiler]
Op Olympia zijn ze nog niet vergeten hoe Christian Burgess tijdens de vorige wedstrijd met Union (1-1 op 26 december) irriteerde. De centrale verdediger daagde constant supporters en tegenstander uit, liet zich bij elk contact opzichtig vallen en won al rond het halfuur tijd. De exponent van zijn opvallend gedrag was misschien wel zijn viering à la Cristiano Ronaldo richting Brugse spionkop na een geslaagde tackle op Igor Thiago. Vintage Christian Burgess.

Vriend en vijand vond achteraf dat Burgess rood had kunnen of misschien wel moeten krijgen, maar scheidsrechter Jasper Vergoote gaf hem slechts één keer geel. ’t Is alsof Burgess op dat vlak een bewaarengel op zijn schouder heeft zitten. In zijn 465 profmatchen pakte hij ondanks al zijn fratsen nog nooit een rechtstreekse rode kaart en slechts drie keer kreeg hij een tweede gele kaart. De laatste keer dat hij zo van het veld werd gestuurd dateert al van begin maart 2018.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Sanders »

Gisteren toch ook weer alomtegenwoordig. Toont dat hij nog altijd onze patron kan zijn.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door maartendr81 »

Zeker en vast. En nu dat ook Onyedika een rustpunt is, voetballen we zeer makkelijk onder druk uit. Dat is tijdens het reguliere seizoen wel anders geweest.
Plaats reactie