[9.] Michael Krmencik

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 14 feb 2020, 16:08 Yep, want als Hein iets positiefs zegt over ons, dan spreekt hij de waarheid! /s
Niet noodzakelijk. Maar als hij dat, zoals hier, aanvult met stoef op zichzelf (zoals we hem kennen), is de kans al groter dat hij het tenminste meent. Of dat dan ook de 'waarheid' is, zal moeten blijken.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Blackburn »

Niet normaal hij Heintje er altijd in slaagt om elk onderwerp terug te brengen naar zijn periode bij Gent... Is bijna puur slapstick.

Hij is de laatste tijd overigens poeslief voor Club... Denk dat hij stiekem hoopt hier aan de slag te mogen als de Fille Guardiola gaat vervangen bij City.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door t4nd »

Blackburn schreef: 14 feb 2020, 16:35 Hij is de laatste tijd overigens poeslief voor Club... Denk dat hij stiekem hoopt hier aan de slag te mogen als de Fille Guardiola gaat vervangen bij City.
City gaat een stap terug zijn. Bij ons speelt hij voor de CL, daar gaat hij 2 seizoenen geen Europees mogen :D
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Vergas Ronald »

Krmencik gaat heel 't veld af lopen als 'm eindelijk zijn eerste goal scoort, hij heeft zelfs in oefenwedstrijden pech, nochtans veel inzet.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Tiki Taka »

Paniektransfer
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 13 jul 2020, 07:45 Paniektransfer
Ik denk niet dat Club paniektransfers doet, grootste reden dat we anderlecht compleet van hun troon gestoten hebben is betere scouting/transfers. Als Diagne idioot ging doen hebben ze een lijst targets afgelopen hé, geen annonce gezet. Ik zie hem graag spelen eigenlijk, veel inzet, is zichtbaar gefrustreerd dat 'm nog niet kon scoren maar dat komt wel. Ik mis De Sutter in die rol, meest onderschatte speler, zo nuttig.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Vergas Ronald »

Hopelijk vertrokken met hattrick in oefenmatch, geloof niet dat Brugge 6 miljoen op tafel legt voor prutser.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Arnio »

Kan iemand het artikel van het nieuwsblad erop zetten?
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Polbemol »

Arnio schreef: 18 sep 2020, 13:18 Kan iemand het artikel van het nieuwsblad erop zetten?
Amper 57 speelminuten waren hem dit seizoen gegund, maar bij zijn derde invalbeurt, thuis tegen Waasland-Beveren, is het Michael Krmencik eindelijk gelukt. Met het hoofd scoorde hij zijn eerste officiële goal voor Club. De 27-jarige spits hoopt nu voor een reeks vertrokken te zijn. “Mijn doel is om basisspeler van Club Brugge te worden.”





“In Tsjechië is er een spreekwoord: je vist niet twee keer in dezelfde vijver. Mijn vrouw geloofde niet dat ik opnieuw naar Club kon”


Michael Krmencik

Een slachtoffer van de coronacrisis. Dat leek Michael Krmencik bij het begin van het seizoen. De spits werd eind januari aangetrokken om Club Brugge aan de titel te helpen. Maar de van Viktoria Plzen overgekomen Tsjech kampte met fysieke achterstand en kwaaltjes en verdween opnieuw uit de ploeg. De bedoeling was om hem klaar te stomen voor de play-offs, maar de coronacrisis doorkruiste die plannen. Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen lekte uit dat Club nog altijd prioritair werk maakt van de zoektocht naar een nieuwe spits. Maar na vijf speeldagen is er nog altijd niemand met naam neergestreken. Ondertussen is David Okereke omgevormd tot een flankspeler en gaf coach Philippe Clement aan dat hij de jonge Senegalees Youssouph Badji maar een beperkte tijd in de spits zal laten staan. En dus lijkt na zijn doelpunt tegen Waasland-Beveren het moment-Krmencik aangebroken.

Je was heel emotioneel na je goal en wees naar boven. Naar wie was dat?

“Ik had heel lang gewacht op dit moment. Toen het gebeurde keek ik spontaan naar boven. Ik voelde dat ik God moest bedanken. Ik had al vier keer gescoord voor Club, maar dat was in oefenwedstrijden in de voorbereiding. Daarna kreeg ik weinig kans om te spelen. Mijn doelpunt voor Tsjechië werkte bevrijdend. Het was in Slovakije, dus dat was een belangrijke goal. Zoals België tegen Nederland.”

De supporters reageerden enthousiast op je goal.

“Dat is het grote verschil tussen Belgische en Tsjechische fans. Hier in België is iedereen positief. Via Instagram kreeg ik veel positieve reacties van supporters. Ze waren heel blij dat ik gescoord had. In Tsjechië is dat niet zo. Daar gunnen fans je het succes niet. Vanaf het moment dat je op het veld verschijnt, slingeren ze allerlei narigheden naar je hoofd.”


Michael Krmencik, na zijn eerste doelpunt voor blauw-zwart: “Mijn vrouw wist niet dat ik getekend had bij Club Brugge”

(Foto: lfb)

Waarom heb je zo weinig gespeeld?

“Dat moet je aan de trainer vragen. Ik hoop dat ik nu meer kans maak om minuten te maken. Ik wil het team helpen om doelpunten te maken. Hoeveel goals wil ik niet zeggen. Ik heb er misschien mijn gedacht over, maar ik zeg er beter niets over.”

Heeft de coronacrisis je integratie bemoeilijkt?

“Ik was hier nauwelijks twee maanden toen corona losbrak. Dat was niet makkelijk. Ik wilde graag elke dag bij de ploeg zijn. Maar uiteindelijk is het niet alleen voor mij, maar voor iedereen moeilijk geweest. Uiteindelijk zijn we in groepen van vier beginnen trainen. Eerlijk gezegd vind ik dat we de coronaperiode goed zijn doorgekomen.”

Klopt het dat je 7 kilo bent vermagerd in die periode?

“Acht kilo zelfs. Ik heb me in mijn carrière nooit zo goed gevoeld als nu. Mijn conditietrainer zegt dat mijn statistieken veel beter zijn dan toen ik hier toekwam.”

Omdat je dieet veranderd is?

“Nee, vooral omdat ik elke dag tien kilometer ben gaan lopen in de coronaperiode. Voor de rest eet ik wat de club bereidt. Maar ik ben niet echt een fan van de Belgische keuken. Meer van de Italiaanse. Pasta en pizza.”

In het begin sprak je erg weinig Engels. Hoe was het om met je gezin geïsoleerd in België te leven?

“Het was een van de zwaarste periodes in mijn leven. Mijn oudste dochter Claudia is twee jaar en zeven maanden, mijn jongste dochter Melania wordt binnen tien dagen 1 jaar. Het was zwaar omdat we niet terug naar Tsjechië mochten gaan. In de voormiddag trainde ik of ging ik lopen, in de namiddag gingen we naar het strand of maakten we een wandeling. We kozen ervoor om in Knokke te wonen, dicht bij de zee. Ondertussen zit ik hier alleen. Tijdens de interlandbreak was ik met mijn gezin naar Tsjechië gereisd, maar enkele dagen voordat mijn vrouw Denisa en de kinderen zouden terugvliegen naar België is Praag rode zone gekleurd. Dat betekent dat ze in quarantaine moest gaan. We hebben er daarom voor gekozen dat ze tot de volgende interlandbreak in oktober met de kinderen in Tsjechië blijft. De kinderen moesten sowieso in Tsjechië inentingen krijgen.”

Wat zijn de opvallendste verschillen tussen leven in Tsjechië en in België?

“Dat veel mensen hier fietsen. Wij hebben daarom ook een fiets gekocht. Wat ons ook opvalt is dat mensen veel hoffelijker in het verkeer zijn. In Tsjechië zijn mensen agressiever en meer opgejaagd. Niet alleen in Praag, maar in het hele land.”

Vind je het leven hier beter?

“Het is anders. In Praag woonden we in de stad, hier buiten de stad. Ik ben opgegroeid in landelijk gebied, in de buurt van Karlovy Vary (Karlsbad, nvdr.). Ik heb graag paarden en koeien om me heen. Het enige wat ik in Knokke mis zijn bergen. Mijn vrouw mist denk ik af en toe de stad. Ze is een echte Praagse. Ze houdt ervan door het oude stadscentrum te wandelen.”

Was het ook voor haar een droom om naar België te komen?

“We speelden al een tijdje met het idee om naar het buitenland te gaan. Twee jaar geleden was er ook al sprake van Club Brugge, maar toen raakte ik geblesseerd. Vorige winter kwam er dan plots een nieuwe kans. Ik was met Viktoria Plzen op stage in Spanje en mijn manager zei me dat Club me wilde binnenhalen. Maar dat ze me eerst medisch wilden testen om te kijken of mijn knie in orde was. Ik ben daarop zonder iets te zeggen aan mijn vrouw vanuit Spanje naar België gevlogen. Ik wilde niet dat ze teleurgesteld was als ik afgekeurd zou geraken. Nadat ze me medisch hadden gekeurd, tekende ik diezelfde avond mijn contract. Pas daarna belde ik naar mijn vrouw en vertelde ik haar dat we naar Brugge gingen verhuizen.”

Wat was haar reactie?

“Ik had tien doelpunten gemaakt in de heenronde. Ze wist dat een transfer kon, maar niet dat het Brugge zou zijn. In Tsjechië is er een spreekwoord: je gaat niet twee keer vissen in dezelfde vijver. Maar zelf geloof ik niet in bijgeloof. Sinds mijn dochter op de dertiende is geboren, ben ik niet meer bijgelovig.”

Welk gedacht had je van Club?

“Dat het de grootste club in België is. Dat het een goeie reputatie heeft en goeie spelers voortbrengt. Ik heb ook hun wedstrijden in Europa gevolgd en vond dat ze goed gespeeld hadden. De slogan is hier No Sweat, no Glory en dat past bij hoe ik voetbal zie. Ik ben iemand die zich altijd honderd procent geeft. Ik hou van simpel voetbal. Goeie pressing zetten, één keer de bal raken, de zestien ingaan en scoren. En vooral hard werken en de ploeg helpen.”

Wie was je gids in België?

“Ik ben heel close met Patrik Hrosovsky van Genk. We kennen elkaar sinds we vijftien waren. We speelden samen in tweede klasse bij Banik Sokolov. Omdat Hrosovsky uit Slovakije kwam, woonde hij in bij mijn moeder. Elke keer als mijn moeder belt, vraagt ze hoe het met Patje gaat. Ze ziet hem bijna even graag als ik.”

Heb je een verklaring waarom Hrosovsky het moeilijk heeft in België?

“Hij zat vier keer op rij niet in de selectie. Ik begrijp niet waarom, want Patrik is een topspeler. Maar nu de coach ontslagen is, hoopt hij op een kans.”

Ken je Jan Koller?

“Natuurlijk. België was voor hem een goeie stap in zijn carrière. Omgekeerd heeft Koller ook veel positiefs over mij gezegd. Toen ik de overstap naar Club Brugge maakte, interviewden ze hem op de Tsjechische tv.”

Twintig jaar geleden won Koller als eerste Tsjech de Gouden Schoen. Word jij de tweede?

“Dat zou mooi zijn. De tijd zal uitwijzen of het ooit lukt. Maar laat me eerst basisspeler worden. Dat is mijn eerste doel met Club.”
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Vergas Ronald »

Z'n tweede goal tegen Zulte was er één op inzet, zijn eerste was veel meer dan inzet. Eindelijk weer 'n goeie targetspits.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Vergas Ronald »

Heb gespiekt om minuten te tellen, 3 goals in 97 minuten. Één onhoudbare kopbal, één op techniek verdediger te kakken gezet en één op inzet. Denk dat discussie of Krmencik al dan niet kan mee kan in Brugge hiermee afgesloten is
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 21 sep 2020, 14:56 Heb gespiekt om minuten te tellen, 3 goals in 97 minuten. Één onhoudbare kopbal, één op techniek verdediger te kakken gezet en één op inzet. Denk dat discussie of Krmencik al dan niet kan mee kan in Brugge hiermee afgesloten is
Hij had nooit zo snel afgeschreven mogen worden. Laten we dan ook oppassen met hem zo snel te prijzen.
Hoopvol is het natuurlijk wel
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Tiki Taka »

Ik hoop van harte dat hij deze lijn doortrekt de komende matchen en weken/maanden.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door HeervanBiesen »

Tiki Taka schreef: 22 sep 2020, 15:42 Ik hoop van harte dat hij deze lijn doortrekt de komende matchen en weken/maanden.
Zou idd geweldig zijn als hij nu geregeld een doelpunt maakt zoals zijn 1ste afgelopen weekend,
en als hij eens een off day heeft dat hij dan hopelijk zijn doelpuntje meepikt zoals in de rebound v Vormer.
Denk als hij de komende weken zo kan bevestigen zijn seizoen goed gelanceerd is.
Hij is dan content en een aanvaller met zelfvertrouwen en Badji wordt een beedje in de schaduw gezet en dan wordt v Badji enkel een goede invalbeurt verwacht en staat er weiniger druk op hem.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Michael Krmencik

Bericht door Tiki Taka »

HeervanBiesen schreef: 22 sep 2020, 19:09
Tiki Taka schreef: 22 sep 2020, 15:42 Ik hoop van harte dat hij deze lijn doortrekt de komende matchen en weken/maanden.
Zou idd geweldig zijn als hij nu geregeld een doelpunt maakt zoals zijn 1ste afgelopen weekend,
en als hij eens een off day heeft dat hij dan hopelijk zijn doelpuntje meepikt zoals in de rebound v Vormer.
Denk als hij de komende weken zo kan bevestigen zijn seizoen goed gelanceerd is.
Hij is dan content en een aanvaller met zelfvertrouwen en Badji wordt een beedje in de schaduw gezet en dan wordt v Badji enkel een goede invalbeurt verwacht en staat er weiniger druk op hem.
...weiniger druk ?! minder zal je bedoelen :zwijgen:
Gesloten