[55.] Maxim De Cuyper

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 17 mei 2023, 08:40 Ik heb liever ook dat hij blijft. Speelt een fenomenaal seizoen in een zwalpende ploeg, dat is onversneden klasse.
Klopt.
Een werkpunt voor hem zijn de aanvallende impulsen, met name zijn voorzetten.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Peter »

Op dat vlak heeft hij al veel progressie gemaakt dit seizoen. Waar het in het begin nog schuchter was, draaft hij nu voortdurend de flank af, met regelmatig goede voorzetten. Nu nog iemand buiten Hans in de box...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 09:03
Peter schreef: 17 mei 2023, 08:40 Ik heb liever ook dat hij blijft. Speelt een fenomenaal seizoen in een zwalpende ploeg, dat is onversneden klasse.
Klopt.
Een werkpunt voor hem zijn de aanvallende impulsen, met name zijn voorzetten.
Da's relatief. Volgens wat ik terugvind heeft hij een xA van 6,33 (0,22/90 minuten), waarmee hij in het 83e percentiel zit (17% doet dus nog beter dan hem wat xA betreft, maar daar zitten dus ook aanvallende wingers en middenvelders e.d. bij). Kan dus nog groeien, maar is op zijn 20e al niet slecht.

Concreet betekent dit dat hij minstens een assist meer had gehad moest zijn voorzet ook zijn afgewerkt door de aanvaller die op doel besluit.

Daarnaast zijn er nog wel een paar punten die een impact hebben op zijn aantal voorzetten:
- Flankverdediger in viermansdefensie of wingback in een 5-3-2/3-5-2.
- Instructies coach. Sommige trainers laten hun twee wingbacks hoog opkomen, en laten dan bijvoorbeeld een 6 terugzakken om een afdoende restverdediging te houden. Anderen laten hun beide flankverdedigers elk om beurt diep gaan, waarbij de niet-diepgaande flankverdediger mee de restverdediging vormt, enzovoort. Dat heeft op het einde van een seizoen een impact op het aantal crosses/key passes.
- Spitsen waar je uw voorzetten aan kwijt kan. Het is niet dat we dit seizoen vaak met een kopbalsterke spits speelden die vaak aanspeelbaar was in de carré van de tegenstander.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 17 mei 2023, 15:10
Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 09:03
Peter schreef: 17 mei 2023, 08:40 Ik heb liever ook dat hij blijft. Speelt een fenomenaal seizoen in een zwalpende ploeg, dat is onversneden klasse.
Klopt.
Een werkpunt voor hem zijn de aanvallende impulsen, met name zijn voorzetten.
Da's relatief. Volgens wat ik terugvind heeft hij een xA van 6,33 (0,22/90 minuten), waarmee hij in het 83e percentiel zit (17% doet dus nog beter dan hem wat xA betreft, maar daar zitten dus ook aanvallende wingers en middenvelders e.d. bij). Kan dus nog groeien, maar is op zijn 20e al niet slecht.

Concreet betekent dit dat hij minstens een assist meer had gehad moest zijn voorzet ook zijn afgewerkt door de aanvaller die op doel besluit.

Daarnaast zijn er nog wel een paar punten die een impact hebben op zijn aantal voorzetten:
- Flankverdediger in viermansdefensie of wingback in een 5-3-2/3-5-2.
- Instructies coach. Sommige trainers laten hun twee wingbacks hoog opkomen, en laten dan bijvoorbeeld een 6 terugzakken om een afdoende restverdediging te houden. Anderen laten hun beide flankverdedigers elk om beurt diep gaan, waarbij de niet-diepgaande flankverdediger mee de restverdediging vormt, enzovoort. Dat heeft op het einde van een seizoen een impact op het aantal crosses/key passes.
- Spitsen waar je uw voorzetten aan kwijt kan. Het is niet dat we dit seizoen vaak met een kopbalsterke spits speelden die vaak aanspeelbaar was in de carré van de tegenstander.
Je hebt zeker een punt wat betreft die kopbalsterke spits en de aangehaalde cijfers verrassen me in positieve zin.
Meijer is net 20 jaar geworden, deze zou ik echt nog niet laten gaan deze zomer.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Blijkbaar was deze kerel echt wel goed gisteren met de Belgische beloften tegen Holland.
Deze jongen kan je toch niet op de bank zetten bij Club ?
Benieuwd hoe Deila het vraagstuk Meijer - De Cuyper gaat oplossen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Peter »

Ik heb gekeken en hij was echt goed. Kan me moeilijk inbeelden dat hij op de bank gaat zitten
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Peter schreef: 22 jun 2023, 08:50 Ik heb gekeken en hij was echt goed. Kan me moeilijk inbeelden dat hij op de bank gaat zitten
Gaat er ook van afhangen of Meijer blijft natuurlijk, en hoe Deila zal spelen. Kunnen mogelijk ook samen in de ploeg.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Goal en assist tegen Georgië u21... Is zijn marktwaarde aan het verhogen op dit EK voor beloften
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Peter »

Uitstekende eerste helft van De Cuyper. Benieuwd of hij in het systeem van Deila past.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[55.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Maxim speelt het komende seizoen met rugnummer 55. Blij om hem terug in onze eigen rangen te mogen verwelkomen, en aan het werk te zullen zien!
Levi
A-kern
Berichten: 465
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [55.] Maxim De Cuyper

Bericht door Levi »

Westerlo is club niet. De druk bij een top club je jeugd ploeg dan nog lijkt me zwaar om dragen. Rustig brengen zou ik zeggen, alle vertrouwen dat dit goedkomt. Een fitte Meijer wat mij betreft nog wel beter.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [55.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 03 aug 2023, 23:59 Westerlo is club niet. De druk bij een top club je jeugd ploeg dan nog lijkt me zwaar om dragen. Rustig brengen zou ik zeggen, alle vertrouwen dat dit goedkomt. Een fitte Meijer wat mij betreft nog wel beter.
Meijer sukkelt na maanden blessureleed, opnieuw met zijn buikspieren (pubalgie?)...die zal dus waarschijnlijk nog een tijd uit zijn.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [55.] Maxim De Cuyper

Bericht door Arnio »

Na gister zit er hier wel een oproep voor de nationale ploeg in de pijplijn zeker...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [55.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 25 aug 2023, 09:24 Na gister zit er hier wel een oproep voor de nationale ploeg in de pijplijn zeker...
Wordt sowieso op termijn een Rode Duivel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [55.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 25 aug 2023, 09:24 Na gister zit er hier wel een oproep voor de nationale ploeg in de pijplijn zeker...
Zou toch wel mogen. Was één van de beteren op het (al bij al mislukte) EK voor beloften, en toont zich nu ook weer, op een positie waar België de laatste 10 jaar ofzo geen overschot heeft.Heeft in mijn ogen zeker ook nog progressiemarge, en kan nog wel iets opsteken van een Vertonghen bijvoorbeeld.
Plaats reactie