[10.] Noa Lang

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Tiki Taka »

Overroepen speler.
In plaats van passjes achter het steunbeen te geven aan de zijlijn, zou hij beter wat meer doelgericht zijn en werken
aan zijn statistieken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door IsO »

In HNB:
[spoiler]
Van Gaal weidde bij de NOS nog verder uit over hoe hij zijn team heeft laten trainen, ter voorbereiding op de kwartfinale tegen Argentinië. Want natuurlijk, hoe bereid je je als trainer en als team voor om het tegen Lionel Messi op te nemen? Van Gaal had voor niemand minder dan Bruggeling Noa Lang een unieke rol klaar tijdens de elf tegen elf training. “Lang deed zich voor als Messi. Iets wat hij zelf ook vanzelfsprekend vond”, vertelde Van Gaal.

Toch opvallend, want Lang speelde tot dusver nog geen minuut voor Oranje op dit WK.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

IsO schreef: 08 dec 2022, 18:18 In HNB:
[spoiler]
Van Gaal weidde bij de NOS nog verder uit over hoe hij zijn team heeft laten trainen, ter voorbereiding op de kwartfinale tegen Argentinië. Want natuurlijk, hoe bereid je je als trainer en als team voor om het tegen Lionel Messi op te nemen? Van Gaal had voor niemand minder dan Bruggeling Noa Lang een unieke rol klaar tijdens de elf tegen elf training. “Lang deed zich voor als Messi. Iets wat hij zelf ook vanzelfsprekend vond”, vertelde Van Gaal.

Toch opvallend, want Lang speelde tot dusver nog geen minuut voor Oranje op dit WK.
NIet zo opvallend toch ? Als je de rol van Messi moet spelen op training, dan is het ook duidelijk dat vandaag niet meteen een rol voor Noa is weggelegd in de match tegen Argentinië.

Ik denk dat we Lang alleen zullen zien als Nederland op achterstand komt en er nog een breekijzer nodig is op het einde van de match om iets te forceren.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Arnio »

vanGentmaarvoorClub schreef: 09 dec 2022, 09:54
IsO schreef: 08 dec 2022, 18:18 In HNB:
[spoiler]
Van Gaal weidde bij de NOS nog verder uit over hoe hij zijn team heeft laten trainen, ter voorbereiding op de kwartfinale tegen Argentinië. Want natuurlijk, hoe bereid je je als trainer en als team voor om het tegen Lionel Messi op te nemen? Van Gaal had voor niemand minder dan Bruggeling Noa Lang een unieke rol klaar tijdens de elf tegen elf training. “Lang deed zich voor als Messi. Iets wat hij zelf ook vanzelfsprekend vond”, vertelde Van Gaal.

Toch opvallend, want Lang speelde tot dusver nog geen minuut voor Oranje op dit WK.
NIet zo opvallend toch ? Als je de rol van Messi moet spelen op training, dan is het ook duidelijk dat vandaag niet meteen een rol voor Noa is weggelegd in de match tegen Argentinië.

Ik denk dat we Lang alleen zullen zien als Nederland op achterstand komt en er nog een breekijzer nodig is op het einde van de match om iets te forceren.
Maar bij deze wordt hij dus omgedoopt tot de 'Messi van de Lage Landen' ;)
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 887
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Vergas Ronald »

Was bij momenten op z'n eentje gevaarlijk tegen Benfica, team draaide niet, Noa mopperde niet, gooide zichzelf mee in de strijd teneinde een bal te veroveren waar hij iets mee kon doen. Was bij fluitsignaal als eerste bij Bjorn Meijer om hem een hart onder de riem te steken na die 0-2. Waar is dat slecht of moeilijk karakter? Ik heb daar nog niets van gezien. Er was geen enkel probleem met Clement, er lijkt ook geen enkel probleem te zijn met Parker. Zo'n moeilijke jongen zal dat dan niet zijn quoi. Het was leuk om hem te zien vandaag, blijven proberen, massas inzet, ookal draaide het team niet echt.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Tiki Taka »

Lang is de enige speler in topvorm bij Club momenteel. Nu ja, als je hem uitspeelt als valse nr.9 en hij gaat van nature de bal op de flank of het middenveld opvragen, speel je zonder aanspeelpunt in de spits. Vreemde zet van Parker alweer.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door IsO »

Artikel over Noa in HNB:
[spoiler]
Spreken doet hij amper, maar Noa Lang legt na topprestatie uit waarom hij opnieuw beste niveau haalt

De hymne weerklonk, hij maakte de spieren nog een laatste keer los en zorgde daarna voor de volle 90 minuten circus: Noa Lang stak er met kop en schouders bovenuit bij Club. De Champions League haalde de leeuw in de Nederlander naar boven. Voor het eerst sinds lang sprak hij nog eens met de pers. “De komst van Parker heeft veel veranderd voor mij”, aldus Lang.

Junior Verbeeke
Gisteren om 07:07

Hij had nog iets goed te maken, hoor. De Champions League was zowat de hoofdreden waarom Noa Lang dit seizoen nog bij Club Brugge speelt. Het grootste toneel is het podium waar de Nederlander zélf vindt dat hij thuishoort. Woensdagavond kreeg Lang over de ganse lijn gelijk. De kleine dribbelaar was outstanding. Versnellingen, slaloms, hakjes: het lukt allemaal. Hij was de enige waarvoor Otamendi en co. af en toe achteruit moesten. En dat terwijl de wereld meekeek. “Natuurlijk wil ik mij tonen op het hoogste niveau. Maar het is niet dat ik voor deze wedstrijden meer gemotiveerd ben. Dat ben ik ook tegen – met alle respect – pakweg Zulte Waregem”, haalde Lang de schouders op. “Ach, natuurlijk is dit zuur. Dit is typisch ons. We maken vandaag zélf het verschil met twee fouten. Op dit niveau wordt dat afgestraft.” Zo was het al vaker dit seizoen, weet ook Lang. “Maar het is nog niet gespeeld. Natuurlijk wordt die partij in Lissabon héél moeilijk. Maar is dat geen mooie uitdaging? We vliegen niet naar Portugal om er een gezellig tripje van te maken. We willen ervoor spelen. Dat tweede tegendoelpunt is enorm vervelend. Met één tegengoal was alles eigenlijk nog mogelijk.”

“Hoor thuis op dit niveau”

Hoe het komt dat de Nederlander plots opnieuw de oude lijkt, de Noa Lang die in de zomer van 2021 alles kapot kwam spelen in België? Een enkelblessure gooide tijdens het begin van het seizoen (lang) roet in het eten. Maar het WK en de komst van Scott Parker hebben hem duidelijk deugd gedaan. “De coach babbelt veelt met mij. Zijn komst heeft het een en ander veranderd voor mij”, knikt Lang. “Ik krijg vrijheid, ik mag zwerven en een beetje doen wat ik wil. Ook van het team. Ik voel waardering. Op het veld mag ik creatief zijn en mijn ding doen. Eigenlijk is onze tactiek nu misschien een beetje gebaseerd op mij, en dat vind ik prettig. Zo voel ik vertrouwen en komt het beste in mij naar boven.”

Natuurlijk had hij liever een resultaat neergezet: dat was de ultieme bekroning van zijn wedstrijd geweest. “Dat ontbrak, maar ik was gewoon mezelf vandaag. En ik denk dat ik getoond heb ik dat ik op dit niveau thuishoor. Zolang ik hier ben, geef ik alles voor deze club. Dat verdienen ze ook. Ik wil het seizoen hier op een mooie manier eindigen.”

Die transfer waar Lang al twee zomers op jaagt, zou er over enkele maanden wel eens kunnen komen als hij zo blijft voetballen. Maar dat is pas voor deze zomer. Er volgt onder andere nog een terugmatch in Lissabon. “En zolang we een procentje kans hebben, mogen we onze kopjes niet laten hangen. Wie dat wel doet, blijft beter thuis”, is Lang duidelijk. “Stel dat we snel scoren: dan gaat Benfica misschien twijfelen en wordt de druk van het publiek groter. Opgeven mag nu niet.”
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door IsO »

Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 887
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Vergas Ronald »

We zaten als team niet in die match maar Buchanan liet zien dat hij niet te pakken is op snelheid en Lang liet zien dat hij iedereen gek kan dribbelen. Zo had men toch iets om naar te kijken
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Polbemol »

IsO schreef: 17 feb 2023, 10:15 Artikel over Noa in HNB:
[spoiler]
Spreken doet hij amper, maar Noa Lang legt na topprestatie uit waarom hij opnieuw beste niveau haalt

De hymne weerklonk, hij maakte de spieren nog een laatste keer los en zorgde daarna voor de volle 90 minuten circus: Noa Lang stak er met kop en schouders bovenuit bij Club. De Champions League haalde de leeuw in de Nederlander naar boven. Voor het eerst sinds lang sprak hij nog eens met de pers. “De komst van Parker heeft veel veranderd voor mij”, aldus Lang.

Junior Verbeeke
Gisteren om 07:07

Hij had nog iets goed te maken, hoor. De Champions League was zowat de hoofdreden waarom Noa Lang dit seizoen nog bij Club Brugge speelt. Het grootste toneel is het podium waar de Nederlander zélf vindt dat hij thuishoort. Woensdagavond kreeg Lang over de ganse lijn gelijk. De kleine dribbelaar was outstanding. Versnellingen, slaloms, hakjes: het lukt allemaal. Hij was de enige waarvoor Otamendi en co. af en toe achteruit moesten. En dat terwijl de wereld meekeek. “Natuurlijk wil ik mij tonen op het hoogste niveau. Maar het is niet dat ik voor deze wedstrijden meer gemotiveerd ben. Dat ben ik ook tegen – met alle respect – pakweg Zulte Waregem”, haalde Lang de schouders op. “Ach, natuurlijk is dit zuur. Dit is typisch ons. We maken vandaag zélf het verschil met twee fouten. Op dit niveau wordt dat afgestraft.” Zo was het al vaker dit seizoen, weet ook Lang. “Maar het is nog niet gespeeld. Natuurlijk wordt die partij in Lissabon héél moeilijk. Maar is dat geen mooie uitdaging? We vliegen niet naar Portugal om er een gezellig tripje van te maken. We willen ervoor spelen. Dat tweede tegendoelpunt is enorm vervelend. Met één tegengoal was alles eigenlijk nog mogelijk.”

“Hoor thuis op dit niveau”

Hoe het komt dat de Nederlander plots opnieuw de oude lijkt, de Noa Lang die in de zomer van 2021 alles kapot kwam spelen in België? Een enkelblessure gooide tijdens het begin van het seizoen (lang) roet in het eten. Maar het WK en de komst van Scott Parker hebben hem duidelijk deugd gedaan. “De coach babbelt veelt met mij. Zijn komst heeft het een en ander veranderd voor mij”, knikt Lang. “Ik krijg vrijheid, ik mag zwerven en een beetje doen wat ik wil. Ook van het team. Ik voel waardering. Op het veld mag ik creatief zijn en mijn ding doen. Eigenlijk is onze tactiek nu misschien een beetje gebaseerd op mij, en dat vind ik prettig. Zo voel ik vertrouwen en komt het beste in mij naar boven.”

Natuurlijk had hij liever een resultaat neergezet: dat was de ultieme bekroning van zijn wedstrijd geweest. “Dat ontbrak, maar ik was gewoon mezelf vandaag. En ik denk dat ik getoond heb ik dat ik op dit niveau thuishoor. Zolang ik hier ben, geef ik alles voor deze club. Dat verdienen ze ook. Ik wil het seizoen hier op een mooie manier eindigen.”

Die transfer waar Lang al twee zomers op jaagt, zou er over enkele maanden wel eens kunnen komen als hij zo blijft voetballen. Maar dat is pas voor deze zomer. Er volgt onder andere nog een terugmatch in Lissabon. “En zolang we een procentje kans hebben, mogen we onze kopjes niet laten hangen. Wie dat wel doet, blijft beter thuis”, is Lang duidelijk. “Stel dat we snel scoren: dan gaat Benfica misschien twijfelen en wordt de druk van het publiek groter. Opgeven mag nu niet.”
Nico Dijkshoorn in de zaterdageditie was er anders ook 'boenk op': ' Wie na een verloren wedstrijd uitermate tevreden over zijn eigen prestatie de pers te woord staat, is voorgoed verloren'

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230217_97330277
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Tiki Taka »

Dat deze man gefrustreerd is, de enige die iets of wat in vorm is, is de logica zelve.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 887
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Vergas Ronald »

Dat Lang kwaad is op weg naar de kleedkamer vind is oké. Hij gaat niet over de schreef of door 't lint op 'tveld, hij pakt geen domme kaart, helft van zijn team moet hem niet komen "bedwingen" omdat hij er niet tegen kon dat hij 'n paar rechtstreekse duels verloor (Zie Sylla na nieuwjaar) Gewoon vloeken op weg naar de kleedkamer, dat mag als je al weken bijna als enige een goed niveau haalt. Leren wanneer je 't voorbeeld mag tonen en wanneer je van uw kloten mag maken is volwassen worden. Mocht hij zelf slecht spelen is dit een probleem maar hij is nu al weken de enige die elke week goed speelt in een team die niet draait en wekelijks 6 wissels doet. Is logisch dat die extra geïrriteerd is, iedereen moet omgaan met slechte resultaten, dat is al bizar voor een Club Brugge speler. Lang is Club Brugge speler, moet omgaan met slechte resultaten terwijl hij fantastisch loopt te voetballen, da's veel erger hé, je speelt bij Brugge, je doet alles goed en verliest toch, tien keer.

Handje achter z'n oren na z'n goal tegen Cercle was terecht, normaal zie ik dat niet graag maar nu was daar niets mis mee, hij deed niets verkeerd en ze waren 'm voortdurend aan het uitfluiten. Dit is precies wanneer handje achter de oren op z'n plaats is.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 887
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 20 feb 2023, 08:43 Dat deze man gefrustreerd is, de enige die iets of wat in vorm is, is de logica zelve.
Ik kan dat artikel niet lezen, geen abonnement daar, gaat 't daarover misschien? Dat 'm kwaad is op weg naar kleedkamer? Wat is daar mis mee. Nederlanders draaien niet rond de pot. Hij speelt goed, team kan al 10 weken geen wedstrijd winnen, hij is kwaad, simpel. Hij en Mignolet zijn sinds nieuwjaar de enige die ieder weekend als kampioenen op dat veld staan. Ik zie hem niemand persoonlijk aanvallen of door 't lint gaan, hij is gewoon kwaad. Moet hij staan lachen als ze verliezen misschien dan? Hazard doet dat bij Real, dat vinden de mensen niet zo leuk daar.

Ik lees elders dat hij iedereen dribbelt maar er komt geen resultaat van, wat moet hij doen? Uitverdedigen, 6 man dribbelen én scoren? Tegen Benfica probeerde hij dat :? Lukte nog bijna ook.

Sla eens een video-analyse over en laat spelers wat videobeelden van zichzelf bekijken van enkele maand geleden. Het team die FC porto ging opvreten met 0-4 loops lik kiekens zonder kop over het veld omdat ze niet onder door druk van cercle brugge kunnen voetballen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Polbemol »

[/quote]
Nico Dijkshoorn in de zaterdageditie was er anders ook 'boenk op': ' Wie na een verloren wedstrijd uitermate tevreden over zijn eigen prestatie de pers te woord staat, is voorgoed verloren'

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230217_97330277
[/quote]

Van achter de betaalmuur (Nota: Nico Dijkshoorn is een satirische columnist):



Noa Lang heeft gesproken. Niet alleen met zijn voeten, maar ook met zijn mondje. Het is alsof ik thuis een afstandsbediening heb waarmee ik Noa kan programmeren. Ik zag hem woensdag over het veld dartelen en daarna schreef ik zelf maar alvast wat hij na de wedstrijd ging zeggen.

Hier de aantekeningen: “Het elftal geniet weer van mij en geeft mij de ruimte. Ja, jullie hebben om mij gelachen toen ik na het vorige seizoen zei dat ik Gods geschenk aan België was. We hebben helaas thuis verloren, maar ik heb zelf een heerlijke wedstrijd gespeeld, we gaan het zien welke clubs er nu in de rij staan. Fijn dat ik nu een trainer heb die naar mij luistert en ik heb in de rust een nieuw stratenplan voor Brugge getekend, waardoor het voor mij makkelijker is om na een wedstrijd de volgende dag een ereronde te lopen, zodat de mensen nog even extra van mij kunnen genieten voordat ik eindelijk naar een topclub ga.”


Alleen dat van dat stratenplan klopte niet, maar Noa kennende leest hij alles waar zijn naam in voorkomt, dus dat houden we nog tegoed, de Noa Lang Wandeling die altijd uitkomt op het Noa Lang Plein.

Ongeveer anderhalf jaar geleden schreef ik hier een juichcolumn over Noa Lang zijn zelfverzekerdheid. Eindelijk eens een speler die, door zijn geringe lengte, eindeloos zelfverzekerd met zijn voorhoofd tegen verdedigers aanliep. Eindelijk eens een voetballer die zonder bakken meel in zijn mond sprak. Verfrissend dat een voetballer nu eens niet al zijn medespelers bedankte maar vooral zichzelf.

Wat het op een of andere manier ludiek en aandoenlijk maakte, is dat Noa stond te zwelgen in een competitie die in heel Europa eigenlijk door niemand meer serieus wordt genomen. Vraag in Nederland aan iemand om Brugge aan te wijzen op een kaart en ze leggen hun vinger op Groenland. Dat is niet erg. Omgekeerd kan niemand in Vlaanderen de stad Alkmaar aanwijzen.

Tot voor kort amuseerde ik mij met Noa. Ik zag hem een beetje als de krankzinnige tennisser die af en toe het keurige Wimbledon-sfeertje komt verpesten. Je wacht tot hij zijn tennisracket aan stukken slaat, woedend de baan verlaat en daarna weet je dat je hem nooit meer gaat zien.

Dat gevoel heb ik nu, na de wedstrijd tegen Benfica, heel erg bij Noa. Die blijft eeuwig in de marge voetballen en als hij al door een grote club wordt gekocht, dan wordt het jarenlang op de bank zitten en maandelijks aan een bevriende journalist uitleggen waarom hij een juweel is en dat hij alleen nog maar hoeft te worden opgepoetst door de juiste trainer.

Daarom lees ik zijn teksten na de met 2-0 verloren wedstrijd met een brede glimlach. Er lijkt niets veranderd. Zijn club heeft verloren, maar uitgerekend nu heeft Noa even tijd voor de journalisten. Natuurlijk, thuis twee doelpunten om de oren krijgen is niet leuk, maar potverdomme wat liep het lekker bij hem! Andere spelers moesten een stapje extra doen, maar hij heeft eindelijk weer eens een trainer die hem laat dartelen en draaien.

Noa Lang speelt nooit wedstrijden. Hij doet een vrije kür. Noa Lang is een kunstschaatser zonder ijs. Rondjes draaien, gek doen met de handjes, alle kanten op bewegen. Ik denk dat hij het een goed idee zou vinden als er in het stadion voortaan speciaal gecomponeerde muziek onder zijn acties wordt gespeeld. Na afloop is er, zoals bij kunstschaatsen, geen jury nodig. Noa doet zelf vijf bordjes omhoog. Perfecte score!

Ik heb nagedacht waarom ik alles wat ik eerst zo leuk vond aan Noa Lang nu opeens beklagenswaardig gedoe van een onvolgroeid kind vind. Ik denk het te weten. Het komt door Xavi Simons, een vergelijkbare speler die nu, pas een half jaar bij PSV, het team bij de hand neemt en wekelijks wonderbaarlijke dingen doet.

Ik zeg expres niet: ‘met een bal’. Simons heeft de techniek van Noa Lang, maar hoeft dat niet elke minuut te laten zien. In Nederland wordt nu een brede maatschappelijke discussie gevoerd over Simons. Kan PSV hem houden? Wat gaat PSG doen? Zij leenden Simons uit met recht op terugkopen. Zelf houdt Xavi zijn mond, speelt hij wekelijks de sterren van de hemel en zet hij minimaal vier keer per wedstrijd met een geniale pass een medespeler vrij voor het doel.

Zo kan dat dus ook. De sterren van de hemel spelen en dan je mond houden. Simons wachtte geduldig tot zijn trainer, ex-briljant fenomeen Ruud van Nistelrooy, hem op de goede plek zette en speelt zich nu zonder enige twijfel naar een topclub in Spanje of Engeland.

Noa Lang zal nog jaren lang in Brugge voetballen. Hij zal af en toe worden herkend door een bakker en gratis brood krijgen. Er zal af en toe een parkeerbon worden kwijtgescholden. Hij zal Italiaans moeten eten in plaats van in Italië te voetballen.

Noa Lang was heel kort even heel vermakelijk en veelbelovend. Nu is het een momentenvoetballer. Wie na een verloren wedstrijd uitermate tevreden over zijn eigen prestatie de pers te woord staat, is voorgoed verloren.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [10.] Noa Lang

Bericht door Peter »

meh, ergens zit er een kern van waarheid in maar ik vind het toch een verkeerde inschatting van de voetballer & persoon.

Noa heeft zijn mond gehouden toen het slecht ging en hij er veel naast viel, wat mij eerder verstandig lijkt. En mogelijk zal hij nooit een vaste plaats hebben bij een absolute topploeg, maar zo zijn er heel veel (goeie) voetballers.
Verder lijkt Lang mij wél in te zitten met de resultaten van de ploeg, getuige de uitbarsting na Cercle.

Dus ja :dunno:
Gesloten