[4.] Stanley Nsoki

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3264
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[4.] Stanley Nsoki

Bericht door IsO »

Verdediger Stanley Nsoki komt over van het Franse OGC Nice. Club bereikte zaterdag een akkoord met OGC Nice over de overgang van Stanley Nsoki. Nsoki (22) is een jeugdproduct van Paris Saint-Germain en debuteerde op 18-jarige leeftijd in de Ligue 1. In de zomer van 2019 maakte hij de overstap naar OGC Nice. De Fransman was in zijn nog jonge carrière al goed voor 48 wedstrijden in de Ligue 1 en kan zowel centraal als op links in de verdediging uit de voeten. Nsoki tekent een contract voor 4 seizoenen bij Blauw-Zwart. Bienvenue Stanley!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3264
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door IsO »

artikel over Stan in HLN:
[spoiler]
Bij PSG tussen grote sterren gespeeld, maar écht doorbreken lukte niet: wat u moet weten over Club-aanwinst Nsoki
CLUB BRUGGE Odilon Kossounou vertrok voor de jackpot, maar Club Brugge zat nadien niet stil. Met Stanley Nsoki (22) heeft blauw-zwart al een vervanger in huis. Het betaalt zo’n 6,5 miljoen euro voor de Franse Congolees. Tijd voor een eerste kennismaking.

Sven Van Londersele 24-07-21, 20:19 Laatste update: 24-07-21, 21:18

Nsoki komt met adelbrieven naar Jan Breydel. De bonkige verdediger, die zowel centraal als op de linksachter uit de voeten kan, is een jeugdproduct van PSG. Nadat hij zijn eerste stapjes in het voetbalveld zette bij US Roissy-en-Brie, vervoegde hij de Parijzenaren in 2014.

Nsoki groeide verder door en werd als een groot talent beschouwd. Na zijn debuutmatchen in het eerste elftal werden vooral zijn technische vaardigheden en rust aan de bal geloofd. Het sterrenensemble bij PSG maakte destijds stevig indruk op Nsoki. “Ik maak nu kennis met de hoogtes en laagtes van het profvoetbal. Spelen met legendes als Verratti en Thiago Silva, dat helpt mij enorm vooruit. En het is extra mooi dat ik met mijn vrienden Nkunku en Dagba kan trainen, die net als ik de jeugdacademie hebben doorlopen”, zei Nsoki in de zomer van 2019.

Hij kwam uiteindelijk aan 16 officiële matchen voor de hoofdmacht en gaf 2 assists, maar doorbreken in Parijs zat er niet in. De concurrentie achterin was met onder meer Marquinhos en Thiago Silva moordend. Uitzicht op veel speelgelegenheid had hij niet en dat vond Nsoki bijzonder jammer. PSG was altijd zijn eerste keuze, maar een mooi voorstel kwam er niet, volgens zijn entourage. Integendeel. “Waarom zou een jong talent als Stanley bijtekenen als hij een enkel een project voor het B-team aangeboden krijgt, zonder enig alternatief?”

En dus zette Nsoki zijn zinnen op een transfer, de lovende woorden van toenmalig coach Thomas Tuchel ten spijt. Aan interesse alleszins geen gebrek: Juventus, Marseille, Schalke 04 en enkele Spaanse clubs hadden (verregaande) interesse, Newcastle deed zelfs een bod van 11 miljoen euro. Tijdens de hele transferhetze wisselde Nsoki ook van makelaar, waardoor enkele clubs buitenspel werden gezet en de toekomst plots onzeker oogde. Nsoki bleef uiteindelijk in de Ligue 1: Nice legde in de zomer van 2019 de stevige som van 12,5 miljoen euro op tafel.

In Zuid-Frankrijk stond Nsoki regelmatig in de basiself: hij kwam er de voorbije twee seizoenen - alle competities samen - aan 44 wedstrijden. Daarin scoorde hij ook twee keer. Toch was Nsoki nooit een onbesproken figuur in Nice. De verdediger had moeite om de hoge verwachtingen, verbonden aan zijn prijskaartje en reputatie bij PSG, in te lossen. Hij werd vaak als nonchalant bestempeld door de supporters. Ook een coronabesmetting hielp hem afgelopen seizoen niet vooruit.

Nu zoekt Nsoki, nog steeds een groot Frans talent, meer stabiliteit en voetbalgeluk bij Club Brugge. Blauw-zwart betaalt nog zo'n 6,5 miljoen euro aan Nice, dat dus stevig verlies boekt op Nsoki. Hij moet bij Club in de voetsporen treden van Odilon Kossounou, die voor 30 miljoen euro naar Leverkusen trekt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Tiki Taka »

Ik had toch wel meer verwacht van deze dure CV. Was ronduit zwak gisteren; balverlies, positiespel, duels...
Mechele is geen leider, en heeft nood aan een rots in de branding naast zich.
Hopelijk herpakt Nsoki zich snel.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door LaurensVS »

Heel raar om hem als CV aan te kopen terwijl hij letterlijk nog nooit als CV heeft gespeeld op het hoogste niveau..
Bij zowel Nice als PSG stond hij op links als hij mocht spelen. Dus ging er vanuit dat dit onze nieuwe linksback was.
Is uiteraard wel opgeleid als CV maar toch vreemd om hem dan te scouten voor die positie terwijl hij daar nog nooit gestaan heeft.
Nice switcht vaak tussen 442 en 352 en hij was de vaste linksback in de 442.
In het systeem met 3 cetrale verdedigers deed hij niet eens mee.. Vraag mij dan af hoe scouting hem dan kan beoordelen op de CV positie.

Zeggen dat hij tegenvalt kan je nu toch absoluut niet doen.. Die jongen is hier amper een week en heeft nog nooit buiten Frankrijk gespeeld. Geef hem tijd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3264
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door IsO »

Artikel in S/VM:
[spoiler]
Wie is Stanley Nsoki, de nieuwe verdediger van Club Brugge?
17/08/21 om 21:00
Bijgewerkt om 16:04

Peter t'Kint
Redacteur bij Sport/Voetbalmagazine

Op het internet vindt u zijn naam met en zonder accent, maar het is wel degelijk zonder, signaleert Club. Wie is Stanley Nsoki, de opvolger van Odilon Kossounou en vooral Stefano Denswil in de verdediging bij de landskampioen? Een portret.

Overtuigen deed hij de meest kritische waarnemers nog niet in de wedstrijden tegen Union en Cercle Brugge. Niet altijd de goeie plaatsing, soms wat aarzelingen bij de tussenkomsten in de duels. Voorlopig is er nog niks dat zijn hoge transfersom rechtvaardigt. Maar laat ons vooral geduld oefenen. Ook al is Stanley Nsoki al 22, zijn eigenlijke profcarrière moet nog écht van de grond komen. Sommige voetballers zijn laatbloeiers en voor de Parijzenaar geldt ook: het tot dusver gevolgde parcours was niet evident. Een opleiding bij PSG garandeert veel, maar zadelt je ook op met een enorm verwachtingspatroon. Het doel dit jaar is dan ook, na een zomer nadenken over het juiste vervolgtraject: bevestigen bij een ploeg aan de top, met een cultuur van winnen.

Middenvelder

Zijn geboortegrond is de Parijs regio. Poissy meer bepaald, waar ook Mattéo Guendouzi vandaan komt, een streekgenoot met hetzelfde geboortejaar en een gedeeld verleden bij PSG. Een concurrent op het middenveld die Nsoki er verdrong, waarna Guendouzi via een andere weg aan zijn carrière timmerde: Lorient, Arsenal, Hertha BSC en sinds dit seizoen Marseille. De ploeg die ook zijn oog liet vallen op Nsoki, maar nu lopen we op de zaken vooruit.

Stanley komt uit een familie die hem zeer goed begeleidt, zegt zijn zaakwaarnemer Ali Boughardayan. Een familie die goed nadenkt over projecten en wat de beste weg is voor hun zoon.

Die weg leidde eerst logischerwijze naar PSG, dat in de buurt opleidingscentra heeft. Toen het talent van Stanley tot ontbolstering kwam bij de club uit een dorp dat Paul Pogba een tijdje tot zijn inwoners mocht rekenen, meldden de Parijzenaars zich. Stanley was toen twaalf jaar en werd al snel begeleid door de broers Mayuma. Philippe beheerde de zakelijke kant van het spelersbureau Talents Eleven Football, Dadi leverde als ex-speler van PSG de voetbalknowhow.

In So Foot getuigde Philippe bij de doorbraak van Stanley over de evolutie van zijn speler in de jeugd van PSG: 'De ploeg heeft altijd in hem geloofd, zelfs toen hij een jaar of twee, drie na mekaar van de ene blessure in de andere sukkelde. Nooit heeft iemand zijn kwaliteiten in twijfel getrokken.'

Die blessures hadden, zoals zo vaak bij jeugdspelers, te maken met een groeispurt rond zijn zestiende. In twee jaar tijd kwamen er tien centimeters bij. Sindsdien meet Nsoki 1,84 meter. Vóór die groeispurt was Stanley een levendige middenvelder, technisch vaardig, met een goeie linker. Zijn talent viel toen op bij de grootsten in Europa. Manchester City, Juventus, Bayern, allemaal toonden ze belangstelling, maar Nsoki voelde zich goed bij PSG en bleef. De club liet zelfs een mogelijke concurrent vertrekken: Dan-Axel Zagadou werd getransfereerd naar Borussia Dortmund. Nsoki stond klaar, en kon beter worden, dachten ze in de opleiding van PSG.

Hij werd na de groei wel wat trager, wat minder explosief, waardoor ze in Parijs gingen zoeken naar een nieuwe positie voor hun jeugdspeler, tevens Frans jeugdinternational. Mayuma in So Foot: 'Zijn fysieke evolutie dwong hem een plaats achteruit. Van middenvelder werd hij centrale verdediger.'

Het was Luis Fernandez, een tijdje sportief directeur van de jeugdopleiding, die in Nsoki een centrale verdediger zag. Bij de nationale U19 probeerden ze hem dan weer uit als linksachter. Nsoki bleek op beide posities uit de voeten te kunnen. In de Youth League liet PSG hem centraal spelen. Dat was overigens niet waar Club Brugge hem kruiste. Toen de Bruggelingen in 2019 in die competitie tegen PSG speelden, was Nsoki er al niet meer bij. Hij zat dan al bij de A-ploeg.

Zijn prestaties lieten in die periode - we schrijven najaar 2017 - het beste verhopen. Toen Thiago Motta geblesseerd uitviel, nam Unai Emery de jonge Nsoki mee in zijn kern. En toen er vervolgens een probleem rees op links, met blessures bij Layvin Kurzawa en de Spanjaard Yuri Berchiche, mocht hij daar ook op de flank zijn kunnen tonen. Mayuma: 'Door die polyvalentie kon Stanley zijn tactische bagage vergroten op verschillende posities. Hij wist al alles van een centrale rol op het middenveld, leerde bij als verdediger, maar ook op de flank. Op die manier begreep hij ook beter de anderen. Tegelijk werd hem bij de profs aangeleerd zijn eigen voetbal eenvoudiger te houden. In de jeugd zag je hem nog over het hele veld dribbelen, maar bij de profs werkten ze op het vereenvoudigen en versnellen van zijn spel, zodat hij zich kon aanpassen aan een veel hoger niveau.'

Kortom: in de periode van 2017 tot de herfst van 2018 zag de toekomst er zeer mooi uit, want na Emery gaf ook diens opvolger Thomas Tuchel Nsoki speelkansen. Sportief was het een grote lofrede, met lovende getuigenissen van zijn trainers in de jeugd. Na Alphonse Aréola, Adrien Rabiot en Presnel Kimpembe waren nog eens twee jongeren uit de eigen opleiding op de goeie weg om door te breken bij de club: Stanley Nsoki en Colin Dagba.

Ook financieel deed hij een goeie zaak, leerde later Football Leaks, de documenten die L'Equipe kon inkijken. Er zijn wat regels en limieten om jongeren een contract te geven, maar de Parijzenaars wisten die te omzeilen. Uit de documenten van Football Leaks bleek dat PSG Nsoki 3 miljoen euro betaalde als... tekenpremie om een eerste profcontract te tekenen bij de eigen ploeg.

OGC Nice

Maar zoals zo vaak gaat een carrière zelden in stijgende lijn. Komen bij een topclub is iets, er ook blijven nog heel wat anders. Dagba bevestigde en zit er nog steeds, Nsoki niet. Om te beginnen veranderde hij al van makelaar. De broers Mayuma raakten in conflict met de familie en een Duits agentschap nam het zakenbeheer over. Met dank aan Tuchel want Rogon beheerde in die periode ook de zaken van Thilo Kehrer, Julian Draxler en Eric Maxim Choupo-Moting. Prompt verschenen in de media geruchten over een verhuis naar de Bundesliga.

Het was een gekke periode voor Nsoki, wiens naam ook in verband werd gebracht met een transfer naar Newcastle United, Marseille en later ook Lyon. Uiteindelijk werd na een jaar frustratie wegens weinig speelgelegenheid OGC Nice zijn nieuwe bestemming.

Ali Boughardayan: 'PSG blijft een moeilijk verhaal voor eigen jeugd, gezien de hoge normen. Het was de periode waarbij in Nice een nieuw project startte, met grote investeringen van Ineos. Aanvankelijk voelde Stanley zich daartoe fel aangetrokken, maar uiteindelijk bleek zijn persoonlijkheid daar minder te passen. Stanley is niet timide qua persoon, maar is wel iemand die veel nadenkt en houdt van een zekere rust, van stabiliteit.'

Die was er weinig bij Nice. Hij had er wat hinder aan de buikspieren, maakte de covidperiode mee en presteerde onregelmatig. De concentratie kon beter, vonden de waarnemers. De ene keer 100 procent, een andere keer was het maar 50 procent. Uiteindelijk begon het prijskaartje (zie kader) te wegen en mee te spelen in de beoordeling. Nsoki werd afgeschreven, ook bij andere Franse clubs, als een teleurstelling.

Boughardayan: 'Na twee jaar hebben we daarom nu ruim de tijd genomen voor reflectie. Wat was, op zijn 22e, de beste volgende stap? We kwamen uit bij een stabiele club, waar ook de cultuur van het winnen heerste. Waar Stanley het gevoel had dat hij zich zou kunnen doorzetten, bevestigen als basisspeler. Ik zeg niet dat zijn carrière nog moet beginnen, maar we moeten nu wel een zekere continuïteit nastreven. Regelmaat in de prestaties, in speeltijd. Dat de coach zijn profiel erbij wilde, en sterk stond achter zijn komst speelde mee. Ook de goeie werkomstandigheden. We hebben de tijd genomen om het oefencomplex te bekijken en ik was ook verrast: veel Franse eersteklassers hebben zoiets niet. Koppel daar de kans aan om straks Champions League te spelen, en dat hij bij Club Brugge kan voetballen om de titel te pakken en je komt uit bij het waarom van de transfer. Misschien is België iets minder hip dan een grote competitie, maar je loopt hier wél in de kijker. Ook dat telde mee.'

En zo heeft Club zijn opvolger. Niet zozeer voor Kossounou, rechtsvoetig, maar eerder voor Stefano Denswil, de linksvoetige die even werd vervangen door Simon Deli, tot die ook weer verdween en Club in januari naar de Nederlander teruggreep. Vorig seizoen moest Brandon Mechele daar iets te vaak tegen zijn voet spelen. Nu is daar plaats voor Nsoki. Zonder accent.



8 weetjes over Nsoki

- Stanley Nsoki wordt op 9 april 1999 geboren in Poissy, maar groeit op in Roissy-en-Brie, zo'n 25 km ten zuidoosten van Parijs. Misschien kent u het dorp, Paul Pogba groeide er ook op.

- Op zijn twaalfde verhuist hij naar PSG. Met de Parijzenaars wordt hij in 2016 Frans kampioen bij de U19. Op zijn achttiende tekent Stanley een profcontract als stagiair.

- Op zijn achtste sluit Nsoki, wiens vader voor Congo handbal speelde, zich aan bij US Roissy-en-Brie.

- Op 4 augustus 2018 wint hij met PSG de supercup van Monaco. Nsoki laat zich opmerken met assists voor Christopher Nkunku en Timothy Weah. PSG wint de wedstrijd die in het Chinese Shenzhen wordt gespeeld, met 4-0.

- Op 16 september 2018 tekent hij een profcontract met PSG, dat hem aan de club bindt tot 2021. Hij zal uiteindelijk 16 wedstrijden bij de profs spelen.

- Op 31 augustus 2019 tekent hij een contract voor vijf seizoenen bij OGC Nice. Dat betaalt ongeveer 12 miljoen euro voor hem. Nsoki zal voor de Zuid-Franse ploeg 44 wedstrijden spelen.

- Op 24 juli 2021 bereikt Club Brugge een akkoord met Nice. Nsoki tekent voor vier jaar. Club Brugge betaalt een transfersom van ongeveer 6,5 miljoen euro.

- Zijn debuut bij PSG maakt hij tegen SM Caen, op 20 december 2017.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Fanzy »

Eindelijk, een artikel waarin staat dat Nsoki Denswil's vervanger is en niet Kossounou. Bleef ik ook herhalen... En Persyn is Dirar's vervanger.
Ik denk ook dat Promesse (van AS Roma, als hij komt) Chong moet gaan vervangen in de kern en dat Daramy (van Kopenhagen, ALS hij komt) een anticipatie is om Lang zijn toekomstig vertrek nu al op te vangen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Tiki Taka »

Ik vermoed dat Otasowie de opvolger van Odilon wordt.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Fanzy »

Zou logisch zijn. Maar wat met Mbemba? Of zouden Rits/Balanta misschien weg (willen) gaan?

OF... (en ik denk hier luidop na) Clement zal meer en meer naar een 5-3-2 grijpen, waar we dus met3 CV en 2 CVM spelen.
Zoals we tegen ZW speelden met Nsoki-Mechelen-Mbemba vanachter en Balanta-Vormer (in een meer verdedigende rol) op het middenveld.
Vanaken + Lang - CDK dan meer vrijheid vanvoor.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Tiki Taka »

Fanzy schreef: 19 aug 2021, 08:25 Zou logisch zijn. Maar wat met Mbemba? Of zouden Rits/Balanta misschien weg (willen) gaan?

OF... (en ik denk hier luidop na) Clement zal meer en meer naar een 5-3-2 grijpen, waar we dus met3 CV en 2 CVM spelen.
Zoals we tegen ZW speelden met Nsoki-Mechelen-Mbemba vanachter en Balanta-Vormer (in een meer verdedigende rol) op het middenveld.
Vanaken + Lang - CDK dan meer vrijheid vanvoor.
Of een 4-2-2-2 ...
Mignolet
Sobol-Nsoki-Mechele-Mata
Vormer-Otasowie
Vanaken-Lang
Dost-De Ketelaere
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Fanzy »

Tiki Taka schreef: 19 aug 2021, 09:02
Fanzy schreef: 19 aug 2021, 08:25 Zou logisch zijn. Maar wat met Mbemba? Of zouden Rits/Balanta misschien weg (willen) gaan?

OF... (en ik denk hier luidop na) Clement zal meer en meer naar een 5-3-2 grijpen, waar we dus met3 CV en 2 CVM spelen.
Zoals we tegen ZW speelden met Nsoki-Mechelen-Mbemba vanachter en Balanta-Vormer (in een meer verdedigende rol) op het middenveld.
Vanaken + Lang - CDK dan meer vrijheid vanvoor.
Of een 4-2-2-2 ...
Mignolet
Sobol-Nsoki-Mechele-Mata
Vormer-Otasowie
Vanaken-Lang
Dost-De Ketelaere
Mja maar heb toch het gevoel dat ze een extra CV/CVM willen in de kern vergeleken met vorig jaar. Of ze willen Mbemba echt niet te veel laten spelen en Mitrovic als last resort gebruiken. Volgens mij gaat Matei niet veel spelen met EN Mbemba EN Otasowie er bij in de kern. Ben er wel niet al te rouwig om moet ik toegeven 😅
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Yago »

Ik heb het een beetje gehad met deze kerel. Letterlijk elke match een flater.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 24 okt 2021, 22:22 Ik heb het een beetje gehad met deze kerel. Letterlijk elke match een flater.
Ik vind het toch ook (nog) geen topper.
Maoussa vond ik evenmin sterk invallen.
Nog een geluk dat Hendry een schot in de roos is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door t4nd »

Met een flater af en toe kan ik nog leven, het schoppen op de enkels vind ik irritanter. Hij heeft enorm veel geluk dat de refs niet echt fluiten tegen hem want hij had al een paar keer rood mogen krijgen.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Moet zowat 1 vd zwakste transfer zijn die er bij ons de afgelopen jaren geweest zijn (samen met Sowah). Loopt er zo nonchalant bij als iets, verkeerde inschattingen, verkeerde passes, verkeerd positiespel, verkeerde keuzes.. Wat die met momenten uitsteekt, ik weet het niet.

Probleem is dat je geen waardig alternatief achter de hand hebt. Je kan wel Ricca of Mechele zetten maar voetballend zijn die niet beter. Een verdediging met Ricca - Hendry of Mechele - Hendry is toch niet om wild van te worden. In Belgische competitie kun je daar nog mee wegkomen. Europees is dat gewoon een drama..

Op dit moment zou ik zeggen buiten ermee maar misschien dat we binnen een paar maanden anders spreken. Hopelijk van wel..
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [4.] Stanley Nsoki

Bericht door Tiki Taka »

Deli moest vertrekken omdat hij te nonchalant en uitvoetballend niet genoeg was en dan haalt men Nsoki.
Begrijp ik absoluut niks van. Wat een arrogante miscast.
Gesloten