[32.] Antonio Nusa

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door Sanders »

Chelsea zal hem komen scouten tegen Besiktas, nadat het deze zomer blijkbaar al enkele pogingen ondernam om hem aan te trekken.
Persoonlijk zou ik hem liever niet naar Chelsea zien gaan; die kopen daar gewoon maar wat bijeen, en trekken hun boekhouding goed met allerlei trucjes.
Sportief draait het ook nog steeds niet, dus misschien niet de meest interessante optie.
Dortmund zou ook komen scouten. Sportief lijkt mij dat een betere keuze, gezien hun track record met jonge spelers de laatste jaren.

Financieel zal het voor Brugge wel interessanter zijn om hem te verkopen aan een Engelse ploeg. Die kunnen meer bieden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 20 sep 2023, 08:14 Chelsea zal hem komen scouten tegen Besiktas, nadat het deze zomer blijkbaar al enkele pogingen ondernam om hem aan te trekken.
Persoonlijk zou ik hem liever niet naar Chelsea zien gaan; die kopen daar gewoon maar wat bijeen, en trekken hun boekhouding goed met allerlei trucjes.
Sportief draait het ook nog steeds niet, dus misschien niet de meest interessante optie.
Dortmund zou ook komen scouten. Sportief lijkt mij dat een betere keuze, gezien hun track record met jonge spelers de laatste jaren.

Financieel zal het voor Brugge wel interessanter zijn om hem te verkopen aan een Engelse ploeg. Die kunnen meer bieden.
Manchester United, Arsenal, Atlético Madrid, Dortmund en Marseille sturen blijkbaar ook een scout, volgens HLN. Mogelijk niet enkel voor Nusa
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door Tiki Taka »

Nusa zou geblesseerd zijn aan de rug en hoogstwaarschijnlijk tegen Besiktas niet in actie komen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 21 sep 2023, 08:39 Nusa zou geblesseerd zijn aan de rug en hoogstwaarschijnlijk tegen Besiktas niet in actie komen.
Spijtig! Hopelijk niet het type blessure dat gaat aanslepen...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Hervallen in zijn rugblessure ...
[spoiler]
Ook dat nog: Antonio Nusa hervalt van rugblessure en is “een tijdje out”, Club hoopt jonge Noor te recupereren na interlandbreak

Het zit Club niet mee. Antonio Nusa (18) is hervallen in zijn rugblessure en mist al minstens de duels tegen Lugano en Cercle.
Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 16:41

Vijf wedstrijden moest Antonio Nusa in september en oktober aan zich voorbij laten gaan en nu komen er daar nog eens zeker twee bij. De oorzaak is dezelfde als toen: een rugblessure. De Noorse winger is hervallen, ondanks verwoede pogingen van Ronny Deila om hem de voorbije weken in de mate van het mogelijke te beschermen. Zo was Nusa nog slechts een invaller – meer kon zijn tere lichaam niet aan -, maar ook dan was de belasting dus te groot.

Deila kon of wilde niet zeggen hoe lang Nusa out zal zijn. “Een tijdje”, bleef de Club-coach vaag. Nusa mist dus de matchen tegen Lugano en Cercle en moet vermoedelijk ook passen voor de interlandbreak met de Noorse nationale ploeg. Club hoopt hem nadien te recupereren. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat het lang geen zekerheid is dat dat zal lukken - men wil niks forceren.

Ook Andreas Skov Olsen en Casper Nielsen kenden de afgelopen dagen kwaaltjes, maar zij konden woensdag voluit meetrainen en zijn inzetbaar. Hetzelfde geldt voor Tajon Buchanan, die zijn plaats op rechtsachter opnieuw kan innemen ten koste van Denis Odoi.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door Tiki Taka »

Sjonge jonge, we zitten in de hoek waar de klappen vallen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door Sanders »

Nusa zou toch nog langer out zijn dan verwacht. Zelfs de match tegen Standard komt te vroeg.
Die rugblessure blijkt ernstiger dan gedacht.
Wij zouden allemaal Nusa graag wat meer aan de aftrap zien, maar zou het gewoon niet mogelijk geweest zijn dat hij er niet toe in staat was om 90 minuten te spelen, laat staan alle 3 dagen een match?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 nov 2023, 07:25 Nusa zou toch nog langer out zijn dan verwacht. Zelfs de match tegen Standard komt te vroeg.
Die rugblessure blijkt ernstiger dan gedacht.
Wij zouden allemaal Nusa graag wat meer aan de aftrap zien, maar zou het gewoon niet mogelijk geweest zijn dat hij er niet toe in staat was om 90 minuten te spelen, laat staan alle 3 dagen een match?
Lijkt me ook. Een paar dagen nadat Deila door een aantal ex-spelers en in de pers in het algemeen werd bekritiseerd omdat hij Nusa geen kans gaf, viel die laatste opnieuw geblesseerd uit. Het was dus wellicht eerder van niet kunnen dan van niet willen bij Deila. Of Zinckernagel in alle omstandigheden het juiste alternatief is, is natuurlijk weer een andere vraag.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Iemand die het interview met Nusa in HLN kan delen?
https://www.hln.be/voetbal/antonio-nusa ... a6d618e39/
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

interview met Antonio in HNB van dit weekend:
[spoiler]
Antonio Nusa over het halfjaar waarin alles veranderde: “Toen had ik in de gaten dat Chelsea heel veel geld wilde betalen”

Antonio Nusa (18). De naam alleen al doet watertanden. U leest toch ook? Over Chelsea, Erling Haaland, snel volwassen worden, prijzen jagen met Club en zijn toekomst.

Pieter-Jan Calcoen in Marbella
Zaterdag 6 januari 2024 om 03:00

31 augustus 2023. Een beetje kort door de bocht, maar toch: er is een tijd vóór en een tijd ná voor Antonio Nusa. Die avond lekte ‘het’ uit via het Nieuwsblad: “Chelsea biedt 30 miljoen euro voor Nusa.” En plots, meer dan voordien, was hij een ster. Een jongen/man naar wie gekeken zou worden.

“Ik wist dat er interesse was, ook van andere Europese ploegen, maar er was mij niet verteld dat Chelsea daadwerkelijk een aanbieding had gedaan”, aldus de jonge Noor op het terras van het Brugse spelershotel in Marbella. “We hadden tegen Osasuna net de kwalificatie voor de Europese groepsfase afgedwongen toen in de kleedkamer mijn telefoon maar blééf gaan. Voortdurend berichtjes en meldingen. Toen had ik in de gaten wat er aan de hand was. (glimlacht) Chelsea, a massive club, wilde heel veel geld voor mij betalen. Maar eerlijk… Neen. Het zou niet gebeuren.”

“Deze zomer was het altijd al de intentie om te blijven. Dat had ik goed doorgesproken met mijn dichte omgeving. Ik heb veel vertrouwen in de mensen rondom mij. Mijn papa, bijvoorbeeld, heeft het zelf tot de Noorse tweede klasse geschopt. Hij kent het wereldje dus wel.”

Propere jongen

Dat de belangstelling van Chelsea niet eens verleidelijk was, vertelt Nusa nog. “Het was een mooi compliment, dat wel, maar… In mijn hoofd was het allemaal duidelijk. Ik zou gewoon blijven. Ik was me ervan bewust dat Chelsea big was. En toch zorgde het niet voor stress. Ik kende het plan.”

Om het transferluik – voor deze winter althans – af te ronden: “Het is niet de intentie om voor het einde van het seizoen te vertrekken. Zeg nooit nooit, het blijft voetbal, maar ik ben een speler van Club. Daar focus ik op.”

Nusa doet het verhaal op een rustige, mature manier, in vloeiend Engels bovendien. Nochtans staat 2005 op zijn paspoort als bouwjaar – zo evident is het allemaal niet als je amper achttien bent. Voor Nusa klaarblijkelijk wel. Het is óók bewijs van kwaliteit.

“Ik ben verre van perfect”, beweert Nusa daarentegen. “Not at all. Maar ik zet wel stappen. Toen ik op mijn zestiende in België arriveerde, was het aanpassen. Intussen woon ik alleen op een appartement in Knokke. Dat gaat goed, ook met de huishoudelijke taken. (grijnst) Het is er niet te rommelig. Voetballend was het afgelopen halfjaar dan weer leerrijk. Er is veel veranderd. Men verwacht dat ik het verschil maak. Dat vóél ik. Het stoort me niet, want voor mezelf ben ik ook zo streng. (haalt de schouders op) Het is simpel: ik moet met die druk omgaan. Ik geniet er zelfs van. Wat nu gebeurt, is een voorrecht.”

“Ik heb geen alledaags parcours”, beseft Nusa. “Mijn jeugd was niet normaal. Omwille van het voetbal. Voor mij is het net goed. Ik heb niet het idee dat ik dingen mis – feestjes, of zo. Neen, mijn leven draait om voetbal. Het is wat ik het liefste doe.”

Het blijkt ook op stage. Elk vrij moment tussen twee oefeningen door zit Nusa te spelen met een bal. Op zijn hotelkamer is het niet anders, zegt hij: “Ik heb een klein balletje mee. Daar ben ik de hele tijd mee bezig. Thuis is het ook zo. (lacht) Ik moet gewoon zien dat ik niet te veel lawaai maak – de buren, you know…”

Tatoeages voor zusjes

Nusa zegt dat voetbal zijn leven beheerst. “Ik kijk heel veel matchen op televisie. Ik heb geen favoriete competitie. Ik volg de Premier League maar ook het Duitse, Italiaanse en Spaanse voetbal. Omdat ik het simpelweg leuk vind en om beter te worden. Ik heb nog wel wat werkpunten.”

Hij somt op: “Het defensieve werk. Het hoort erbij, dat besef ik maar al te goed, maar het is niet mijn favoriete facet van het spel. Maar het maakt deel uit van mijn job, en aangezien ik die zo goed mogelijk wil beoefenen... Mijn afwerking kan ook beter (amper drie goals dit seizoen, red.). Ik heb het geluk bij Noorwegen samen te spelen met een killer als Erling Haaland. Hij is misschien wel de beste spits. Het is niet zo dat ik hem tips vraag, maar… I do look at him, ik kijk wel naar hem.”

Wie op hun beurt met een vergrootglas naar Nusa kijken, zijn zijn familieleden. Tot zelfs in Nigeria toe – in het land van zijn papa is het rugnummer 32 van Club populair. Maar ook Nusa’s twee jongere zusjes van vijftien en acht jaar oud volgen hun broer op de voet. De drie hebben een innige band, zo blijkt wanneer Nusa in een korte broek van het trainingsveld stapt. Op zijn benen staan twee grote tatoeages. Het gaat om de namen van zijn zussen, geeft hij bijna schoorvoetend toe: Keisha en Ellie. Qua liefdesverklaring kan het tellen.

“Met Kerstmis is de familie bij mij geweest. Als ik hen zie, ben ik gelukkig. Ik heb de meisjes een mooi kerstcadeau gegeven. Was makkelijk. (lacht) Hun verlanglijstje was lang, dus ik hoefde er maar een item uit te pikken. Ze maken deel uit van mijn intieme maar o zo belangrijke cirkeltje.”

Voor een vriendin is daarin voorlopig geen plek. Het is geen bewuste keuze – je hoort weleens dat jonge voetballers de verleiding trachten te weerstaan met het oog op hun doorbraak. Niet zo bij Nusa, klinkt het: “Single zijn, er zit geen heuse strategie achter. Wat moet gebeuren, zal vanzelf wel gebeuren.”

Het kan ook gezegd over wat ons onvermijdelijk lijkt: een transfer in de zomer. “Er is a big possibility”, geeft Nusa toe, om er vervolgens snel aan toe te voegen: “Maar voor dat soort vragen moet je bij mijn entourage zijn. Ik wil eigenlijk alleen maar winnen met Club… We kunnen drie trofeeën pakken. Ik geloof erin.”
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

Gisteren in HNB, een stand van zaken over Nusa:
[spoiler]
Antonio Nusa ook afwezig in de bekermatch van Club tegen Union: hoe is het nu met het supertalent en zijn transfer?

Club zou hem goed kunnen gebruiken, maar ook tegen Union ontbreekt Antonio Nusa (18) in de selectie. Hoe is het met de Noor en zijn recordtransfer naar Brentford? Een stand van zaken.

Pieter-Jan Calcoen
Gisteren om 15:41

Vooreerst dit: hoewel de transferperiode gesloten is én de eerste medische signalen ongunstig waren, is een deal niet van de baan. Wat de timing betreft, is er geen deadline: het was altijd al de bedoeling dat de transfer van Antonio Nusa naar Brentford pas in de zomer zou plaatsvinden. Club en de Engelsen zijn dus niet gebonden aan de sluiting van de markt. Het is perfect mogelijk om ook nu nog een akkoord te vinden.

Maar wil Brentford dat wel? De dokters ontdekten tijdens de medische check-up dat er een groeiletsel rond het kraakbeen van de knie is. Volgens Club Brugge geen reden om de transfer af te blazen, maar het is evident dat Brentford zekerheid wil voor het 37 miljoen euro overschrijft naar de Brugse rekeningen. De voorbije dagen vond er intensief overleg plaats tussen de medische staf van Club, Brentford en de Noorse nationale ploeg. “Wat doen we ermee?”

Een definitieve beslissing is nog niet genomen. In Engeland doen journalisten uitschijnen dat Brentford zou afhaken, maar die signalen heeft Club niet gekregen. Het blijft ervan overtuigd dat het princiepsakkoord gerespecteerd zal worden. Mocht Brentford er toch de stekker uittrekken, zijn er met Chelsea, Tottenham en Newcastle nog gegadigden. Het spreekt evenwel voor zich dat ‘het product’ Nusa door die soap minder interessant geworden is.

Mentaal een klap
Intussen zijn het voor Nusa – niet vergeten dat de jongen nog altijd maar achttien jaar is – verwarrende en lastige tijden. De flankaanvaller had zijn zinnen gezet op een verhuis naar Londen, maar zag zijn droom voorlopig doorprikt. Te horen valt dat het mentaal niet evident is om daarmee om te gaan. Nusa mag dan wel zeer volwassen zijn voor zijn leeftijd, toch was dit nieuws een klap. Het roept ook vragen op: “Heb ik een probleem?”

Op Club Brugge blijft men bij hoog en bij laag benadrukken dat dit zeker niet het geval is. Het spaart Nusa wel tegen Union, ondanks de blessures bij Zinckernagel – het is de laatste tijd veel voor de tiener geweest. Gehoopt wordt dat hij tegen Eupen op zaterdag wel kan spelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

en vers van de HNB-pers:
[spoiler]
Nieuwe scans tonen aan: Brugs goudhaantje Antonio Nusa is fit, volstaat dat nieuws voor Brentford en beoogde transfer?

Was Brentford te voorbarig? Antonio Nusa (18) onderging nieuwe scans aan de knie. Daaruit blijkt dat de speler gewoon fit is, wat Club ook steeds beweerd heeft. Een recordtransfer lijkt zo weer een pak realistischer.

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 14:31

Brentford en Club Brugge sloten eind januari een princiepsakkoord over een transfer voor Antonio Nusa eind dit seizoen. Blauw-zwart zou 37 miljoen euro cashen, maar toen stootte de medische staf van Brentford op een probleem: Nusa had een groeiletsel aan het kraakbeen van de knie. De deal stond ‘on hold’.

Zoals we eerder aangaven, bleven de clubs en de speler in contact met mekaar staan. Ook de Noorse voetbalbond werd bij die gesprekken betrokken. Een transfer was niet van de baan, maar Brentford wilde wel meer informatie. Die is er nu: na nieuwe scans, in samenwerking met Noorse dokters, is vastgesteld dat er bij Nusa geen blessures zijn die hem beletten om vandaag of in de toekomst op een hoog niveau te voetballen.

Voor Club is dat goed nieuws, want Nusa is medisch fit én zijn carrière is niet in gevaar, zoals de Bruggelingen steeds beweerd hebben. Niks lijkt dan ook een transfer of een wederoptreden – Nusa ontbreekt ook vanavond tegen Union – in de weg te staan. Of de nieuwe ontwikkelingen volstaan voor Brentford om alsnog toe te happen, moet de komende tijd blijken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door Tiki Taka »

Hopelijk kan de transfer doorgaan naar Brentford, aan dezelfde condities.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [32.] Antonio Nusa

Bericht door IsO »

In HNB:
[spoiler]
Brugs goudhaantje Antonio Nusa spreekt voor het eerst sinds Brentford-soap: “Ik hield rekening met het ergste”

De stilte is doorbroken. Antonio Nusa (18) van Club gaf geen interviews sinds zijn afgesprongen transfer naar Brentford. Tot nu: “Ik ben ongerust geweest.”

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 15:30

“Ik dacht dat Brentford de juiste stap was”, aldus Antonio Nusa in Noorse media, waar hij opgeroepen is voor de nationale ploeg. Dat vond ook Club Brugge, niet het minst met het oog op de clubkas: Brentford bood liefst 37 miljoen euro – een recordsom. Maar het liep mis.

“Er deden zich complicaties voor”, vervolgt Nusa. Concreet: Brentford ontdekte een groeiletsel aan de knie, de deal sprong af. “Ik was ongerust, het moest tot op de bodem onderzocht worden. Na extra controles in Noorwegen kregen Brugge en ik het nieuws dat er niks ernstigs aan de hand was.” Een opluchting, maar het kwaad was geschied, ook omdat alle medische details lekten. “Het is ongemakkelijk als je zelf antwoorden probeert te vinden en het dan lijkt alsof iedereen rondom je de antwoorden heeft. Dat is niet leuk, al zeker niet omdat er veel niet klopte.”

Het was een beangstigende periode, vertelt Nusa. “Ik hield rekening met het ergste (een carrière die in gevaar was, red.). Het gaat per slot van rekening om je gezondheid. Als voetballer wil je dat je lichaam in orde is.”

Nusa geeft toe: “Het was één van de moeilijkste dingen die ik meegemaakt heb. Ik was klaar voor een transfer, het leek te gaan gebeuren, dan gebeurde het toch niet. Ook voor mijn familie was het lastig: we zaten met veel vragen.”

“Ik kan niet zeggen dat ik blij ben dat dit voorgevallen is – natuurlijk niet – maar het is goed dat ik die kant van het voetbal heb gezien. Het was leerrijk. En ik weet nu dat er niks zeker is alvorens alles geregeld is. Ach, ik heb niks fundamenteels verloren.”

Wat in de zomer?

In Brugge valt te horen dat Nusa, die ook op de belangstelling kon rekenen van onder andere Chelsea, een bijkomend seizoen op Jan Breydel niet uitsluit. “We zullen zien wat er in de zomer gebeurt. Ik houd alle opties open. Ik concentreer me nu op Brugge. Ik wil voetballen, niet te veel nadenken.”

Nusa, die in de oefeninterlands met Noorwegen tegen Tsjechië en Slovakije niet twee keer negentig minuten zal spelen, besluit positief: “Ik ben weer een gelukkig mens.” In West-Vlaanderen lezen ze het graag: Club heeft de beste Nusa nodig om te verrassen in de play-offs en in Europa.
Plaats reactie