[5.] Jack Hendry

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1003
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Sanders »

Hendry blijft een wapen op voorzetten. Scoorde voor Schotland:

Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Arnio »

Deze man zouden we spoedig terug in Westkapelle mogen verwachten.
Kan maar helpen om terug stabiliteit te brengen achteraan, niveau in z'n eerste 6 maand was zeker meer dan ok.
Parker staat er ook achter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door t4nd »

Ik vraag me alleen af welk signaal je dan geeft aan de andere CV's in de kern... Je hebt nu (wat mij betreft) Sylla, Mechele, Boyata & Odoi voor de 2 plaatsjes als CV. Door Hendry terug te halen zeg je tegen 3 van de 4 (ik vermoed Mechele, Boyata & Odoi) dat ze onvoldoende zijn - want we gaan hem niet terughalen om gewoon op de bank te zitten.

Stel dat ik het fout heb en we halen hem enkel om op de bank te zitten, dan geef je het signaal aan NXT-spelers dat zij onvoldoende zijn om op de bank plaats te nemen en gaan ze daar gewoon weggaan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door IsO »

't is officieel:
[spoiler]
JACK HENDRY TERUG NAAR CLUB BRUGGE

Jack Hendry keert na een uitleenbeurt bij U.S. Cremonese vervroegd terug naar Club Brugge.

Verdediger Jack Hendry (26) komt vervroegd terug van een uitleenbeurt aan het Italiaanse U.S. Cremonese. De Schotse international kwam in 2021 naar Club Brugge. Vorig seizoen werd Hendry voor één jaar uitgeleend aan de Italiaanse eersteklasser met de optie om vervroegd terug te keren naar Brugge. Die clausule wordt nu geactiveerd. Hendry zal vanaf morgen terug meetrainen met de Brugse selectie.
Ik moet zeggen dat t4nd en Pica (in het "transfer IN"-topic) mij wel overtuigd hebben van het feit dat Hendry terughalen in de huidige situatie niet ideaal is.
Zijn terugkeer kan natuurlijk ook betekenen dat die situatie wijzigt, bijvoorbeeld doordat een andere CV vertrekt, Boyata bijvoorbeeld..., of doordat Parker toch met een driemansdefensie wil spelen (lijkt me minder waarschijnlijk, maar goed).
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Yago »

t4nd schreef: 26 jan 2023, 12:56 Ik vraag me alleen af welk signaal je dan geeft aan de andere CV's in de kern... Je hebt nu (wat mij betreft) Sylla, Mechele, Boyata & Odoi voor de 2 plaatsjes als CV. Door Hendry terug te halen zeg je tegen 3 van de 4 (ik vermoed Mechele, Boyata & Odoi) dat ze onvoldoende zijn - want we gaan hem niet terughalen om gewoon op de bank te zitten.

Stel dat ik het fout heb en we halen hem enkel om op de bank te zitten, dan geef je het signaal aan NXT-spelers dat zij onvoldoende zijn om op de bank plaats te nemen en gaan ze daar gewoon weggaan.
Is het signaal geven dat deze verdedigers niet goed genoeg zijn niet juist nodig?
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Arnio »

Yago schreef: 27 jan 2023, 11:28
t4nd schreef: 26 jan 2023, 12:56 Ik vraag me alleen af welk signaal je dan geeft aan de andere CV's in de kern... Je hebt nu (wat mij betreft) Sylla, Mechele, Boyata & Odoi voor de 2 plaatsjes als CV. Door Hendry terug te halen zeg je tegen 3 van de 4 (ik vermoed Mechele, Boyata & Odoi) dat ze onvoldoende zijn - want we gaan hem niet terughalen om gewoon op de bank te zitten.

Stel dat ik het fout heb en we halen hem enkel om op de bank te zitten, dan geef je het signaal aan NXT-spelers dat zij onvoldoende zijn om op de bank plaats te nemen en gaan ze daar gewoon weggaan.
Is het signaal geven dat deze verdedigers niet goed genoeg zijn niet juist nodig?
Idd het is niet goed genoeg, dit is een goed signaal.
Volgens mij gaat Boyata niet meer spelen en is Odoi de "backup" voor Mata, al zal ik er niet van verschieten als die tegen ZWA gewoon op rechts staat met dan Hendry en Sylla ernaast...

Mata raakt voorlopig niet fit genoeg in mijn ogen, eindelijk een backup voor...
Mechele, z'n jaarlijkse beurt op de bank
Sylla komt er wel maar nog te wispelturig
Boyata gaat het niet worden
.
.
.

dus dan kan je Hendry wel goed gebruiken
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Peter »

Ik ben er echt geen voorstander van, al kon Jack mij zeker bekoren in het begin. Maar als je bij Cremonese geen basisplaats kunt afdwingen, vraag ik me toch af welke meerwaarde hij bij ons gaat hebben.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Peter »

Mag volgens het Nieuwsblad al terug beschikken. Dat zag ge van ver aankomen...
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Arnio »

Peter schreef: 09 mei 2023, 08:46 Mag volgens het Nieuwsblad al terug beschikken. Dat zag ge van ver aankomen...
Kan je soms dat artikel hier eens posten?
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Peter »

Vanop Voetbalkrant (I know...) want ik heb geen abbo:
Maar er zijn ook jongens die overbodig zijn geworden en die heel veel geld kosten. Dan denken we eerst en vooral aan Dedryck Boyata, die dit seizoen amper rendement gehaald heeft door blessures. Hij verdient zo'n 3 miljoen bruto en daar wil Club vanaf, weet Het Nieuwsblad.

Ook Jack Hendry, die tijdens de winter terugkeerde, moet weg. Zeker gezien de ontwikkeling van Jorne Spileers. En Kamal Sowah, die voor 9 miljoen werd gekocht, is helemaal uit beeld verdwenen en mag vertrekken. Net als Owen Otasowie, die al maanden niet meer meetraint.
Sanders
Supersub
Berichten: 1003
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 09 mei 2023, 09:29 Vanop Voetbalkrant (I know...) want ik heb geen abbo:
Maar er zijn ook jongens die overbodig zijn geworden en die heel veel geld kosten. Dan denken we eerst en vooral aan Dedryck Boyata, die dit seizoen amper rendement gehaald heeft door blessures. Hij verdient zo'n 3 miljoen bruto en daar wil Club vanaf, weet Het Nieuwsblad.

Ook Jack Hendry, die tijdens de winter terugkeerde, moet weg. Zeker gezien de ontwikkeling van Jorne Spileers. En Kamal Sowah, die voor 9 miljoen werd gekocht, is helemaal uit beeld verdwenen en mag vertrekken. Net als Owen Otasowie, die al maanden niet meer meetraint.
Ik zal het posten in het Nieuws-topic
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door IsO »

Jack Hendry trekt definitief naar Al Ettifaq in Saoedi-Arabië

Hendry (28) kwam twee jaar geleden over van KV Oostende. In zijn eerste seizoen voor Blauw-Zwart kwam de verdediger 32 keer in actie en won hij de landstitel. Na een uitleenbeurt van een half seizoen aan het Italiaanse Cremonese keerde Hendry in januari terug naar Club. Nu trekt hij definitief naar Al Ettifaq, waar Liverpool-legende Steven Gerrard aan de slag is als hoofdcoach.
Good luck Jack!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [5.] Jack Hendry

Bericht door Tiki Taka »

7,5 miljoen ontvangen voor een overbodige speler is een goede zaak voor Club.
Wat Hendry betreft, die zal er financieel evenmin op achteruitgaan daar in de zandbak.
Gesloten