[19.] Kamal Sowah

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

KAMAL SOWAH NAAR CLUB BRUGGE

Kamal Sowah tekent een contract voor 4 seizoenen bij Blauw-Zwart.

Sowah (21) komt over van Leicester City. De Ghanees werd de voorbije 3.5 jaar uitgeleend door zijn moederclub aan OH Leuven. Aan ‘den Dreef’ dwong hij mee de promotie naar eerste klasse af en maakte hij vervolgens indruk in 1A. Sowah stond iedere competitiewedstrijd in de basis, scoorde 8 doelpunten en gaf 6 assists. Kamal Sowah ondertekent een contract van 4 seizoenen bij Club.

https://twitter.com/ClubBrugge/status/1 ... 60800?s=19
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

Polyvalente middenvelder met diepgang en 3 longen, ik ben heel benieuwd !
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Vergas Ronald »

Als fantastische scouting van Brugge die jongen haalt geloof ik dat hij talent heeft maar moet even aan de kant en tijd krijgen om zich aan te passen, begin ergernis te voelen bij publiek en ergernis te zien bij Lang, soms zelfs bij Mata & CDK. Ik ken zijn karakter niet, misschien is hij zoals Bosko destijds, alles verkeerd doen en vol vertrouwen blijven spelen, maar in die ploeg blijven staan als alles mislukt is doorgaans niet goed voor vertrouwen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 20 okt 2021, 16:16 Als fantastische scouting van Brugge die jongen haalt geloof ik dat hij talent heeft maar moet even aan de kant en tijd krijgen om zich aan te passen, begin ergernis te voelen bij publiek en ergernis te zien bij Lang, soms zelfs bij Mata & CDK. Ik ken zijn karakter niet, misschien is hij zoals Bosko destijds, alles verkeerd doen en vol vertrouwen blijven spelen, maar in die ploeg blijven staan als alles mislukt is doorgaans niet goed voor vertrouwen.
Wie ga je in zijn plaats zetten? :dunno:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 21 okt 2021, 08:02
Vergas Ronald schreef: 20 okt 2021, 16:16 Als fantastische scouting van Brugge die jongen haalt geloof ik dat hij talent heeft maar moet even aan de kant en tijd krijgen om zich aan te passen, begin ergernis te voelen bij publiek en ergernis te zien bij Lang, soms zelfs bij Mata & CDK. Ik ken zijn karakter niet, misschien is hij zoals Bosko destijds, alles verkeerd doen en vol vertrouwen blijven spelen, maar in die ploeg blijven staan als alles mislukt is doorgaans niet goed voor vertrouwen.
Wie ga je in zijn plaats zetten? :dunno:
Ignace Van der Brempt heeft toch wat getoond bij zijn invalbeurt. Komende matchen is dat volgens mij zeker een optie.

Wat Sowah betreft: die wordt omschreven als "stil en bescheiden", dat zijn twee zaken die ik niet meteen met Balaban associeer :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

Om hem wat meer te typeren, hier een link naar een scoutverslagje (five midfielders to watch in 2021/2022) dat ik eerder in het transfergedeelte had gepost: https://totalfootballanalysis.com/artic ... in-2021-22

Wordt omschreven als intelligente speler.

Hierbij ook een artikeltje over hem in HNB, met onder andere getuigenis van Brys:
[spoiler]
Mysterieuze mens, straffe voetballer: wie is Kamal Sowah, de jongste aanwinst van Club Brugge?

Een stille, verlegen jongen. Echt muisstil zelfs, maar als hij zijn voeten laat spreken, pas je maar beter op. Kamal Sowah (21) maakte tijdens zijn drie jaar durende uitleenbeurt aan OHL een spectaculaire progressie door. Lange tijd kwam hij niet verder dan een invallersstatuut, maar vorig seizoen was hij er een van de dragende krachten. Met zijn fluwelen baltoets en immens loopvermogen maakte de aanvallende middenvelder indruk. De Ghanese bondscoach kwam hem al scouten in Leuven. Tijd om Sowah wat beter te leren kennen. Een verhaal over een mysterieuze persoonlijkheid, de Ghanese keuken en dromen van de nationale ploeg.

Milan Augustijns
Woensdag 25 augustus 2021 om 07:38

“Stil. Bescheiden. Mysterieus.” Marc Brys neemt niet deel aan de De slimste mens, maar hij vuurt wel zonder aarzelen drie kernwoorden af als we hem vragen naar de persoonlijkheid van Kamal Sowah. De Ghanees speelde drie jaar voor OHL, maar heel goed kennen we hem nog niet. En we zijn niet alleen. “Het is iemand die zich afschermt”, zei Brys ons vorig jaar. “Het is geen grote prater en hij laat niet meteen in zijn kaarten kijken. Maar het is een goeie gast met een ontwapenende glimlach. Het is trouwens niet omdat hij niet veel zegt, dat hij dom is. Hij pikt de dingen heel snel op.”

Dat Sowah geen grote prater is, klopt. Dat hebben we tijdens interviews kunnen vaststellen. Met de voeten spreken, doet hij wél. Zijn passes waren al een paar keer op het randje van geniaal, zijn loopvermogen is gigantisch en zijn schoten zijn goed. Maar gevraagd naar een verklaring voor zijn steile progressie, kwam de Ghanees in een interview vorig seizoen niet met een antwoord dat even spectaculair is als zijn voetbal. “Waarom het zo goed draait? Niks speciaals”, zei hij op fluistertoon.

Sowah was al een hele poos in Leuven, maar tot voor vorig seizoen kon hij nooit helemaal overtuigen. Af en toe toonde hij flitsen, maar dan verdween hij weer maandenlang van het voorplan. Vorig seizoen kwam de grote doorbraak. Met dank aan het vertrouwen van Brys. “Dat is superbelangrijk voor mij”, aldus de aanvallende middenvelder. “Als ik de kans krijg, wil ik ook tonen dat ik die waard ben.”

In de 3-4-3 van Brys, met veel beweging voorin, leek de huurling van Leicester City te floreren. Hij vrat kilometers en leek onvermoeibaar. Zijn loopvermogen – elke wedstrijd meer dan dertien kilometer – is volgens de zwijgzame Ghanees niets nieuw. “Dat was al een van mijn sterktes toen ik nog in Ghana speelde, maar ik ben er nog op verbeterd door er in Leuven op te blijven werken.”

Kliekje Ghanezen

De reden dat Sowah niet eerder voluit doorbrak bij OHL, moeten we volgens hemzelf niet te ver zoeken. “Je mag niet vergeten dat ik héél jong was toen ik naar Leuven kwam, achttien jaar. Ik had nog enorm veel te leren. Zo erg was dat niet, dat ik vaak op de bank zat. Ik probeerde van elke coach iets op te steken en mij op die manier te ontwikkelen.” Op die leeftijd van Ghana naar het verre Leuven verhuizen, het is ook niet niks. “De eerste weken waren moeilijk, maar dat hoort erbij. Een voetballer verhuist nu eenmaal vaak. Met mijn jeugdteam was ik gelukkig al vaak naar Europa gereisd, dus het was niet zo dat ik nog nooit buiten Afrika geweest was.”

Sowah is opgeleid in de Right to Dream Academy onder verschillende Europese coaches, tot hij er op zijn achttiende werd weggeplukt door Leicester City, dat hem onmiddellijk aan Leuven verhuurde. “Op mijn eentje wonen was het enige moeilijke aan mijn verhuis.” Lang hoefde het OHL-talent zich niet eenzaam te voelen in België. Hij werd opgenomen in een kliekje Ghanezen dat in ons land voetbalt. Joseph Paintsil van Genk en Mohammed Dauda van anderlecht zijn Sowahs beste vrienden. “Die gasten, waarvan ik de meesten al kende van in Ghana, hebben mijn verhuis vergemakkelijkt. Ze vertelden mij over het voetbal en hoe het leven er hier aan toegaat. We spreken nog altijd geregeld af om wat bij te praten en te eten.”

Gevolgd door bondscoach

Sowah kwam ondanks zijn onmiskenbaar talent nooit in actie voor een van de nationale jeugdteams van Ghana. “Eén keer ben ik opgeroepen voor de beloften, maar toen was ik nog niet lang in Europa. Daarom heb ik er toen voor gekozen om mij hier verder te blijven ontwikkelen”, legde hij in zijn Leuvense periode uit. Zijn sterke prestaties blijven wel niet onopgemerkt in zijn thuisland. Bondscoach Charles Akonnor volgt zijn prestaties op de voet. “Er is al contact geweest tussen met de bondscoach, en hij is al naar Leuven gekomen om mij te bekijken. Hij probeert een nieuwe ploeg te bouwen, met jonge spelers. Ik hoop dat ik op een dag een kans krijg van hem. De nationale ploeg is het hoogst denkbare voor mij. Mijn land vertegenwoordigen, is het mooiste wat er is. De laatste tijd krijg ik ook meer berichten van de Ghanese voetbalbond. Ze maken duidelijk dat ze mij volgen en zeggen Doe zo voort.” Bij Club Brugge kan de middenvelder zich nog wat meer in de kijker spelen. Als hij daar schittert, zal die nationale selectie wel volgen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 21 okt 2021, 08:19
Tiki Taka schreef: 21 okt 2021, 08:02
Vergas Ronald schreef: 20 okt 2021, 16:16 Als fantastische scouting van Brugge die jongen haalt geloof ik dat hij talent heeft maar moet even aan de kant en tijd krijgen om zich aan te passen, begin ergernis te voelen bij publiek en ergernis te zien bij Lang, soms zelfs bij Mata & CDK. Ik ken zijn karakter niet, misschien is hij zoals Bosko destijds, alles verkeerd doen en vol vertrouwen blijven spelen, maar in die ploeg blijven staan als alles mislukt is doorgaans niet goed voor vertrouwen.
Wie ga je in zijn plaats zetten? :dunno:
Ignace Van der Brempt heeft toch wat getoond bij zijn invalbeurt. Komende matchen is dat volgens mij zeker een optie.

Wat Sowah betreft: die wordt omschreven als "stil en bescheiden", dat zijn twee zaken die ik niet meteen met Balaban associeer :mrgreen:
Ik ben geen fan van Van Der Brempt, is wat mij betreft nog steeds Club NXT materiaal.
Anderzijds is Sowah bijlange geen meerwaarde meer de laatste weken, kan dus alleen maar een verbetering zijn die vervanger.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Fanzy »

Gaat deze jongen (van 9M) nog spelen?
Persyn, VDB, Buchanan, Skov Olsen, Lang er niet bij en toch 0 min krijgen tegen Kortrijk.
Sanders
Invaller
Berichten: 981
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Sanders »

Fanzy schreef: 30 jan 2022, 23:56 Gaat deze jongen (van 9M) nog spelen?
Persyn, VDB, Buchanan, Skov Olsen, Lang er niet bij en toch 0 min krijgen tegen Kortrijk.
Waar pas je hem in, hij is volgens mij echt geen vleugelspeler.
Als ik mij goed herinner was hij bij OHL op zijn best als hij vanuit een centrale rol kon komen. Dan moet hij opboksen tegen Vanaken en De Keteleare die in de rug van Dost spelen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door t4nd »

Als Charles volgend seizoen weg is Sowah als steunende spits?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

Ik zou hem trachten asap te slijten, Club heeft er veel te veel voor betaald.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Vergas Ronald »

Kan niet dat we daar 9 miljoen voor betalen, heeft nog niets laten zien. Moet talent hebben, teveel betalen voor een prutser is atypisch voor Brugge. Als dit alles is wat we van die jongen te zien krijgen is dit erger dan Nicolae Stanciu bij RSCA. Was ook 10 miljoen maar speelde toch wat wedstrijden ¯\_(ツ)_/¯
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 31 jan 2022, 16:19 Kan niet dat we daar 9 miljoen voor betalen, heeft nog niets laten zien. Moet talent hebben, teveel betalen voor een prutser is atypisch voor Brugge. Als dit alles is wat we van die jongen te zien krijgen is dit erger dan Nicolae Stanciu bij RSCA. Was ook 10 miljoen maar speelde toch wat wedstrijden ¯\_(ツ)_/¯
Atypisch voor Brugge, ik hoop dat dat sarcasme was?
We blinken de laatste jaren wel uit in overbetalen voor matige spelers.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door macfall »

LaurensVS schreef: 31 jan 2022, 18:52
Vergas Ronald schreef: 31 jan 2022, 16:19 Kan niet dat we daar 9 miljoen voor betalen, heeft nog niets laten zien. Moet talent hebben, teveel betalen voor een prutser is atypisch voor Brugge. Als dit alles is wat we van die jongen te zien krijgen is dit erger dan Nicolae Stanciu bij RSCA. Was ook 10 miljoen maar speelde toch wat wedstrijden ¯\_(ツ)_/¯
Atypisch voor Brugge, ik hoop dat dat sarcasme was?
We blinken de laatste jaren wel uit in overbetalen voor matige spelers.
Je hebt het succes van de afgelopen seizoen gemist?

Je hebt de magere en de vette jaren. Wie denkt dat club 10 jaar eenzaam aan de top gaat staan in de jupkes league dwaalt.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door FrankFarinaII »

Als je de recordaankoop van de club al na een half seizoen slijt aan een andere club, geef je gewoon toe dat het een miskoop was. Eén van de vele deze zomer.....
Plaats reactie