[19.] Kamal Sowah

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 02 feb 2022, 15:36 Als je de recordaankoop van de club al na een half seizoen slijt aan een andere club, geef je gewoon toe dat het een miskoop was. Eén van de vele deze zomer.....
Dat Sowah hier niet meteen een basisplek kon afdwingen, is een feit, maar er is een verschil tussen een speler een half seizoen de kans geven om elders speelminuten en vertrouwen op te doen, zonder aankoopoptie voor de ploeg aan wie hij wordt uitgeleend (AZ), en een speler "slijten". Volgend seizoen komen er mogelijk nieuwe kansen, op een positie die/in een systeem dat hem misschien beter ligt.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Kevinho »

IsO schreef: 02 feb 2022, 16:37
FrankFarinaII schreef: 02 feb 2022, 15:36 Als je de recordaankoop van de club al na een half seizoen slijt aan een andere club, geef je gewoon toe dat het een miskoop was. Eén van de vele deze zomer.....
Dat Sowah hier niet meteen een basisplek kon afdwingen, is een feit, maar er is een verschil tussen een speler een half seizoen de kans geven om elders speelminuten en vertrouwen op te doen, zonder aankoopoptie voor de ploeg aan wie hij wordt uitgeleend (AZ), en een speler "slijten". Volgend seizoen komen er mogelijk nieuwe kansen, op een positie die/in een systeem dat hem misschien beter ligt.
De reactie van Hein sprak boekdelen. Totale miscast : spel van Ohl = totaal niet het spel van Club. Geld door ramen en deuren weggesmeten.
Ne kenner die zegt wat wij al lang zeggen . Blind stekeblind onze scouting en die ene van het bestuur. Sowah zal nooit, nooit ik herhaal nooit de vaste basis van Club halen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door t4nd »

Grappig dat Hein als kenner wordt bovengehaald. Ik heb z'n persconferentie ook gezien en het was een classic one-man Hein show. Gent heeft geen versterkingen, dus moeten we wat zagen over de versterkingen van de tegenstand. Bij Gent wilden ze Ugbo blijkbaar maar dat lukte niet, dus moet hij nu wat natrappen naar Genk waar Ugbo niet doorgebroken is. Idem naar Club dat wél geld heeft om spelers te kopen - dus moeten we zagen op de spelers die niet direct slagen.

Concreet : Hein spreekt, de kranten maken clickbait maar al wat hij eigenlijk zegt is "kwek kwek kwek", af en toe afgewisseld met "calimero".

En voor de volledigheid : Ik vind Hein een goeie trainer en die kerel weet wel iets van voetbal, maar zijn interviews zijn gewoon sensatie en bedoeld om zijn eigen team uit de wind te zetten. Ik herinner me nog het seizoen dat Club ver geraakte in de Europa League waarbij Heintje vond dat Club een voordeel had in PO1 "omdat ze meer matchen konden spelen en dus beter ritme hadden". Het seizoen daarna raakte Gent plots verder en dan waren ze in het nadeel "omdat ze meer matchen moesten spelen en minder konden rusten". Kerel spreekt zich continu tegen maar niemand in de pers die hem daarover durft aanspreken want zijn quotes zorgen voor clicks en dat is alles wat telt.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Nakamba30 »

Hein de kenner...ge moet hier eigenlijk wa lezen wi. Wat is dat hier eigenlijk op die forum...2 maanden geleden begint kompany een potje te bleiten na de match in brugge en zit bijna heel die forum hier de eigen clubsupporters de grond in te boren omdat er 1 onnozelaar zwarte heeft geroepen naar dienen bleitsmoel...ik heb mignolet (en de homo's) niet gehoord toen mignolet vorige zondag heel de wedstrijd werd uitgemaakt voor "simon janet". Misschien staat onze simon daar boven é. En nu moet ik lezen dat hein ne kenner is...vanhaezebrouck is ne gefrustreerde trainer die zijn doelstellingen niet haalt en zich populair probeert te maken bij zijn achterban door met stront te smijten naar club brugge (zoals we gewend zijn van dikke hein). Ipv zich te moeien met onze transfers (sowah), zou hij zich beter moeien met zijn eigen prutsers als lemajic en bruno of verkrachter mboyo
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Fanzy »

Kevinho = FrankFarinall
Jullie zouden een eigen forum moeten oprichten :duim:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

Ik hoop bij Sowah op een Okereke scenario, die momenteel uitgeleend wordt aan Venezia, het daar goed doet (hopelijk trekt hij die lijn de komende maanden door) en waarbij Club als het meezit zijn geld gaat kunnen recupereren.
De transferprijs van € 9 miljoen was veel te veel voor Sowah, die er naar mijn mening maar € 4-5 miljoen waard is.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door FrankFarinaII »

Guys echt....Als je met veel bombardie een recordaankoop binnenhaalt voor 9 miljoen en deze speler bakt er niks van, vervolgens na een half seizoen, stal je hem bij een andere club...
Als dan nog niet doorhebt dat dit een totale miskoop was, ben je stekeblind. Dit is gewoon een transfer om zijn waarde wat op te krikken bij verkoop = lees minder verlies maken op de 9 miljoen die ze er voor betaald hebben.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

FrankFarinaII schreef: 03 feb 2022, 08:34 Guys echt....Als je met veel bombardie een recordaankoop binnenhaalt voor 9 miljoen en deze speler bakt er niks van, vervolgens na een half seizoen, stal je hem bij een andere club...
Als dan nog niet doorhebt dat dit een totale miskoop was, ben je stekeblind. Dit is gewoon een transfer om zijn waarde wat op te krikken bij verkoop = lees minder verlies maken op de 9 miljoen die ze er voor betaald hebben.
Hij is vooral een miscast omdat hij centraal het best tot zijn recht komt, en daar staan Vanaken en CDK, die hij nooit uit de ploeg zal spelen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Yago »

Goh, ik vind dat het miscasting gedoe iets te veel als excuus gebruikt wordt. Dat verklaart niet hoe hij nooit een man voorbij geraakt en simpele controles mist. Bij Leicester zagen ze hem ook als rechterflank, he. Ik sluit niet uit dat hij heropleeft bij AZ, maar ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat hij niet gebracht heeft wat we gehoopt hebben, en dat het inderdaad niet goed genoeg was voor die prijs.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door CRS006 »

Yago schreef: 03 feb 2022, 09:50 Goh, ik vind dat het miscasting gedoe iets te veel als excuus gebruikt wordt. Dat verklaart niet hoe hij nooit een man voorbij geraakt en simpele controles mist. Bij Leicester zagen ze hem ook als rechterflank, he. Ik sluit niet uit dat hij heropleeft bij AZ, maar ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat hij niet gebracht heeft wat we gehoopt hebben, en dat het inderdaad niet goed genoeg was voor die prijs.
Is echt puur aan die “miscasting” te wijten + het feit dat Hans en Charles op zijn positie spelen en wnr hij gebruikt werd steeds op een positie stond die niet de zijnde was…

Van flankaanvaller tot flankverdediger 😑

Ik zeg niet dat hij bij AZ plots zal ontploffen maar ik kan het alleen maar hopen.

Net zoals Dost een miscast zou zijn mocht je blijven spelen zoals gisteren. Zonder echte flankspelers die een voorzet kunnen trappen ben je niets met Dost.

Je bent dan ook niets met Dist als je je flankspelers steeds tegen hun voet zet ( zodat ze altijd naar binnenkomen)

Maar niemand kan ontkennen dat hij een zeer productieve spits is indien hij juist gebruikt wordt en/of aangespeeld.

Verder hangt het ook af van het vertrouwen van de speler. Je mag nog Cristiano Ronaldo of Messi zijn, indien je geen vertrouwen hebt schop je geen deuk meer in een pakje boter.

Ook het vertrouwen van de coach naar de speler toe is heel belangrijk in het renderen van de speler. Als de coach u ofwel niet gebruikt, ofwel steeds verkeerd gebruikt zorgt ook voor twijfel en een vertrouwensbreuk.

Zijn duizenden vb van zo’n gevallen. Van het hoogste niveau tot 4de provinciale.

Heb zelf ook al eens in zo’n situatie gezeten. Werd constant verkeerd gebruikt/uitgespeeld waardoor het moeilijk was om in mijn spel te geraken.

Kwam vervolgens commentaar op het feit dat ik nie bracht wat ze van mij hadden verwacht en mocht plots banken.

Dan mag je soms nog zo hard trainen en je best doen dan is het vertrouwen volledig weg. Krijg je dan invalbeurten/kansen om je toch te bewijzen staat er een soort van rem/schrik om iets fout te doen op je waardoor niets wil lukken wat normaal vanzelfsprekend lijkt.

Dit is ook niet direct opgelost als bv er een trainerswissel is of je plots wel op uw vertrouwde positie mag spelen.

Neen dit kan soms weken duren of zelfs bij het desbetreffende team niet meer goed komen.

En u moet maar mentaal sterker zijn is ook dikke zever. U moet al een Zlatan of CR7 mentaliteit hebben om hier geen last van te krijgen.

Bij een zware blessure kan die angst ook toeslaan. Zie maar bv naar een mouassa ( die alweer mag vertrekken) of naar een Hazard …

Dan mag je als ploeg nog de beste dokters, psychologen en/middelen hebben dan nog lukt het soms niet de speler in kwestie te helpen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

Sowah moet het bij AZ voorlopig doen met invalbeurten. Mocht vorig weekend 26 minuten meedoen op NEC (voor de eerste keer als CAM) en gaf 6 minuten na invallen de assist voor de 1-2. Oude bekende Jordy Clasie stond in de basis bij AZ. AZ won uiteindelijk met 1-3.

Hier nog een kort stukje over Sowah in S/VM (citerend uit een interview met VI):
[spoiler]
Kamal Sowah over zijn vertrek bij Club en Noa Lang: 'Hij is compleet anders dan wat wordt gezegd'

Tijdens de wintermercato trok Kamal Sowah van Club Brugge naar het Nederlandse AZ op huurbasis. Bij Voetbal International komt hij terug op die laatste weken bij blauw-zwart. 'Dat ik de duurste speler van Club Brugge ben, zorgt niet voor extra druk.'

Kamal Sowah moest in januari een nieuwe club zoeken en koos voor het Nederlandse AZ. Daar kwam hij echter nog niet al te veel in de plannen voor. Zo kwam hij de laatste vier wedstrijden wel telkens aan minuten, maar dat waren er nog maar maximaal 27 per wedstrijd. Toch is de Ghanese recordtransfer van Club Brugge tevreden met zijn nieuwe club. 'AZ is een energieke ploeg met een aanvallende speelwijze', vertelt de 22-jarige aanvaller bij VI. 'Ik was onder de indruk tijdens de eerste trainingen. Het viel me op dat ook de jongste talenten in de selectie al van hoog niveau zijn. Het verbaast me niks dat de laatste jaren AZ-spelers mooie transfers hebben gemaakt. De club weet hoe spelers ontwikkeld moeten worden. Ik voelde meteen dat ik hier als voetballer kan groeien.'

Nochtans begon het seizoen best aardig voor Sowah bij Club Brugge. 'In de Champions League spelen was altijd een droom van mij geweest. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven, toen ik zag bij wie Club Brugge in de poule kwam: Manchester City, PSG en RB Leipzig. Vier van de zes groepswedstrijden stond ik in de basis en vooral de eerste, tegen PSG, zal ik nooit vergeten. We speelden gelijk, ook ik zat lekker in de wedstrijd en het was de eerste keer dat mijn moeder mij op televisie zag. Dat maakte het extra bijzonder.

'Helaas raakte ik na de eerste maanden mijn basisplaats kwijt. Hoe hoger je komt te spelen, hoe groter de concurrentie, dat is hoe het werkt. Ik ben keihard blijven trainen, maar het bleef daarna bij invalbeurten. In januari kwam de nieuwe trainer, Alfred Schreuder. Jammer genoeg kon ik in de winterstop vanwege een coronabesmetting niet mee op trainingskamp naar Spanje. Daarna werd duidelijk dat de club openstond voor een verhuurperiode. Omdat ik nog weinig aan spelen toekwam, heb ik de mogelijkheid die AZ me bood met beide handen aangegrepen.'

Club Brugge betaalde in de zomer nog negen miljoen euro voor de aanvaller van Leicester City. Een recordbedrag voor blauw-zwart. Maar de druk bij zijn nieuwe club lijkt er niet groter door te worden. 'Dat ik een recordaankoop ben van Club Brugge, brengt voor mij geen extra druk met zich mee. Ik snap dat het verwachtingspatroon van mensen omhooggaat, als ze horen dat er veel geld voor een speler is betaald. Voor mij is het een kwestie van rustig blijven. Alles begint met focus op voetballen en dat is wat ik doe.'

Tenslotte vertelde Sowah ook nog over Noa Lang, waar bij Club Brugge nu veel rond te doen is vanwege zijn gedrag. 'Een fantastische speler én ploeggenoot. Voordat ik naar Brugge kwam, had ik veel verhalen gelezen over hem. Dat het een aparte jongen zou zijn en zo. De realiteit is compleet anders. Noa is een ontzettend aardige en sociale jongen. Hij zorgde dat ik me snel thuis voelde, we hadden meteen een klik. We hebben nog steeds contact met elkaar. Zo zie je maar dat imago en werkelijkheid niet altijd hetzelfde zijn.'
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

Artikel over Sowah in HLN:
[spoiler]
Recordaankoop Sowah is ook bij AZ een zorgenkind voor Club Brugge: “Bankzitter zijn heeft hem wakker geschud”

BUITENLANDS VOETBAL Van de bank op Olympia naar die in Alkmaar. Of hoe Club Brugge zich nog steeds zorgen maakt over recordtransfer Kamal Sowah (22): “Hij vecht al gans zijn leven tegen twijfels”, klinkt het in zijn omgeving.


Tomas Taecke en Niel Van Essche 10-03-22, 12:00

AZ Alkmaar. Een mooiere, tijdelijke oplossing viel er voor Kamal Sowah eind januari nauwelijks te bedenken. Een ambitieuze, goed voetballende club bovenin de Eredivisie, waar de Ghanees zichzelf na zes tegenvallende maanden weer helemaal in de kijker kon spelen. Viel dat tot dusver tegen, zeg. De huurling van Club Brugge kreeg als invaller tot dusver 104 speelminuten in Noord-Holland. 23,1 procent van de speeltijd tegenover de 54,3 procent die hij in Brugge kreeg. Een handvol invalbeurten waarin hij vooralsnog té weinig liet zien om aanspraak te maken op een basisplaats. En dus zit blauw-zwart, dat intussen wél twee goeie wingers heeft lopen, nog steeds met het probleem-Sowah. Enerzijds té duur om makkelijk of zomaar van de hand te doen, anderzijds overbodig in Brugge door de positieve ontwikkeling van nieuwkomers Buchanan en Skov Olsen.

“De eerste weken was die transfersom hier wel een dingetje”, weet Nik Kok, vaste clubwatcher en AZ-kenner namens het Algemeen Dagblad. “Intussen heeft-ie zo weinig laten zien, dat er niet meer over die 9 miljoen euro gesproken wordt. Het probleem van Sowah is dat AZ wel heel goed draait sinds de winterstop (19 op 21, red.). En dat er dus weinig reden is om hem in de ploeg te brengen. Als dat dan gebeurt, moet je natuurlijk het verschil maken. En dat is niet het geval. Ondanks het drukke programma (AZ speelt vanavond in de Conference League tegen Bodø/Glimt, red.) zal daar weinig verandering in komen. De kern is namelijk héél erg fit - er zijn nauwelijks blessures.”

Geen flankspeler

“Een ploeg die alles wint, verander je natuurlijk niet”, zucht Peter Mills, vaste begeleider en zaakwaarnemer (ICM Stellar) van Sowah. Mills bracht de Ghanees destijds naar Europa en vorige zomer ook van Leicester naar Club Brugge: “De coach (Pascal Jansen, red.) is nochtans tevreden over hem. Dat hij altijd als eerste van de bank komt, is alvast een goed teken. In zijn laatste match (1-3-winst op NEC Nijmegen, red.) liep hij óveral. Je zag opnieuw zijn kwaliteiten en zijn flair - hij begint weer wat zichzelf te worden.”

“Tot dusver is dit seizoen geen geschenk geweest, want eigenlijk is Kamal helemaal geen winger. Club Brugge heeft hem als vleugelspeler gehaald: ‘Om dan later op het middenveld terecht te komen,’ klonk het tijdens de contractonderhandelingen (grijnst).” AZ Alkmaar zag in Sowah een polyvalente aanvallende versterking - coach Pascal Jansen kende hem nog van in zijn tijd als Hoofd opleiding bij PSV: “Een heel prettige jongen, die snel is en op drie posities kan spelen. We kwamen erachter dat ik hem een aantal jaren geleden al in actie zag tijdens de Otten Cup,” een internationaal jeugdtoernooi in Eindhoven waar Sowah met Leicester actief was. Toch valt Sowah opnieuw veelal in als rechterflank: “Hij klaagt niet en past zich aan,” weet Mills.

Sowah lukte vorige zondag in Nijmegen zijn eerste assist, al was de verdienste van doelpuntenmaker Jesper Karlsson véél groter dan die van de Ghanees. “Bij zijn laatste invalbeurt was hij bepalend”, weet Maarten Martens, ex-Club en coach van Jong AZ. “Ik kan niet in het hoofd van de coach kijken, maar vanop korte afstand lijkt het niet zo dat Sowah niet goed genoeg is. Van zodra er een plekje vrijkomt, zal hij wellicht in het elftal komen - op de flanken of op het middenveld. Je ziet zijn kwaliteiten, bovendien ligt hij volgens mij heel goed in de groep. Of ik hem heb aangeraden? Niet per se, al heeft het bestuur wel bij mij geïnformeerd. Ik kende hem niet zó goed, maar wist wel dat hij een goeie speler is voor het Nederlandse voetbal en hier zeker nog het verschil zal maken.”

Ongelijk bewijzen

Dat eerste statistiekje kan daartoe een aanzet zijn. Een opstapje aan het begin van de weg terug richting de basisploeg van blauw-zwart: “Kamal hield van Brugge, net daarom is hij nú al gefocust op volgend seizoen”, weet zaakwaarnemer Mills. “Hij begint een beetje weer zichzelf te worden, want deze situatie, zijn statuut van bankzitter, heeft hem wakker geschud. Kamal is een sterke jongen, die al gans zijn leven vecht tegen twijfels.” In Ghana werd hij als jeugdspeler twee keer afgetest bij Right to Dream, terwijl Leicester hem meteen naar België stuurde: “En ook in Leuven kreeg-ie aanvankelijk geen kansen en werd Kamal als linksback opgesteld”, grijnst Mills. “Eén iets geldt voor hem veel meer dan voor andere spelers: als je zegt dat-ie iets niet kan, dan zou hij zijn nek breken om het tegendeel te bewijzen. Als je iets terugkrijgt dat ze van je hebben afgenomen, dan laat je dat alvast geen tweede keer afnemen. Met die ingesteldheid zal Kamal straks naar Brugge terugkeren. Klaar om ieders ongelijk te bewijzen.”
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door t4nd »

Opnieuw een geweldige prestatie van Kamal. Ik ben superblij dat hij gescoord heeft, hij verdiende die goal echt op basis van de voorbije matchen. Zo zie je maar, vorig seizoen was hij door ongeveer iedereen afgeschreven omdat hij op de flank moest spelen en dat zijn ding niet was - dit seizoen krijgt hij een kans in het centrum en is hij elke week een meerwaarde met enorm veel inzet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door Tiki Taka »

Deze man lijkt wel een andere speler te zijn, alweer een top prestatie !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [19.] Kamal Sowah

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 03 feb 2022, 08:34 Guys echt....Als je met veel bombardie een recordaankoop binnenhaalt voor 9 miljoen en deze speler bakt er niks van, vervolgens na een half seizoen, stal je hem bij een andere club...
Als dan nog niet doorhebt dat dit een totale miskoop was, ben je stekeblind. Dit is gewoon een transfer om zijn waarde wat op te krikken bij verkoop = lees minder verlies maken op de 9 miljoen die ze er voor betaald hebben.
This is aging well... :coffee:
Plaats reactie