Club NXT

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Club NXT

Bericht door maartendr81 »

Er staat ook aan samenvatting op youtube. Gewoon even zoeken op "club nxt" en het staat bovenaan. Is wel van Sporting TV dus meer aandacht voor lokeren uiteraard ;)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Club NXT

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 31 jul 2023, 21:44 Er staat ook aan samenvatting op youtube. Gewoon even zoeken op "club nxt" en het staat bovenaan. Is wel van Sporting TV dus meer aandacht voor lokeren uiteraard ;)
Thx!
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Club NXT

Bericht door Sanders »

Er zou momenteel een 17 jarige Amerikaanse middenvelder testen bij NXT.
Verder zouden we ook geïnformeerd hebben naar een Ierse middenvelder (18) van Celtic.

Ik heb afgelopen weekend de match gezien tegen Lierse.
Voetballend waren we sterk en straf, maar je voelde dat we de match niet konden doodmaken en dat Lierse ging komen.
Vooral het middenveld vond ik nog wat te weinig. Simba wint misschien wel duels, maar geeft toch ook teveel ballen weg

Vooraan waren we uiteraard dik in orde met Vermant, Barbera en Homma.
Ik verwacht niet dat we met de huidige selectie even hoog zullen eindigen als vorig seizoen, maar mits enkele versterkingen moet een rustig seizoen mogelijk zijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Club NXT

Bericht door Tiki Taka »

Op HLN stonden de voorbije weken artikels over de Belgische nationale jeugdelftallen U18 - U17 - U16 - U15 ...
Het viel me op dat Club heel afwezig is en dat Genk en de mauve heel sterk vertegenwoordigd zijn.
Dit lijkt me toch een enorm werkpunt te zijn naar de toekomst toe. (blijkt zelfs de financiële redding van de mauve te zijn)
Welke eigen opgeleide jeugdspelers waren succesvol bij het A team van Club de voorbije jaren?
Ik kom enkel aan De Ketelaere, Mechele en Engels, wat veel te weinig is naar doorstroming toe.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Club NXT

Bericht door maartendr81 »

Ik denk dat we daar de cuyper, Vermant en Sabbe ook wel mogen aan toevoegen ( en met een beetje zin voor overdrijving misschien ook nusa).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Club NXT

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 17 aug 2023, 23:12 Ik denk dat we daar de cuyper, Vermant en Sabbe ook wel mogen aan toevoegen ( en met een beetje zin voor overdrijving misschien ook nusa).
Deze 3 dienen zich nog volop te bewijzen, wat betreft De Cuyper en Sabbe zie ik het wel goed komen.
Ik heb nog mijn twijfels mbt. Vermant.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Club NXT

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 18 aug 2023, 07:27
maartendr81 schreef: 17 aug 2023, 23:12 Ik denk dat we daar de cuyper, Vermant en Sabbe ook wel mogen aan toevoegen ( en met een beetje zin voor overdrijving misschien ook nusa).
Deze 3 dienen zich nog volop te bewijzen, wat betreft De Cuyper en Sabbe zie ik het wel goed komen.
Ik heb nog mijn twijfels mbt. Vermant.
Ik zou Vermant eens een gans seizoen in 1A willen zien.
Een Kyan Vaesen bij Westerlo, een Kaya bij STVV zijn volgens mij niet (veel)-beter dan Vermant. Mocht die zich in de luwte kunnen inwerken op het niveau van 1A door op regelmatige basis matchen te spelen, kan die groeien. Maar ik heb ook mijn twijfels of hij er ooit bij Club in 1 seizoen 25 zal maken.
Maar hij lijkt mij wel de capaciteiten te hebben om een 1A spits te worden, net zoals Van Den Keybus een deftige middenvelder voor een middenmotor lijkt te worden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Club NXT

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 18 aug 2023, 07:42
Tiki Taka schreef: 18 aug 2023, 07:27
maartendr81 schreef: 17 aug 2023, 23:12 Ik denk dat we daar de cuyper, Vermant en Sabbe ook wel mogen aan toevoegen ( en met een beetje zin voor overdrijving misschien ook nusa).
Deze 3 dienen zich nog volop te bewijzen, wat betreft De Cuyper en Sabbe zie ik het wel goed komen.
Ik heb nog mijn twijfels mbt. Vermant.
Ik zou Vermant eens een gans seizoen in 1A willen zien.
Een Kyan Vaesen bij Westerlo, een Kaya bij STVV zijn volgens mij niet (veel)-beter dan Vermant. Mocht die zich in de luwte kunnen inwerken op het niveau van 1A door op regelmatige basis matchen te spelen, kan die groeien. Maar ik heb ook mijn twijfels of hij er ooit bij Club in 1 seizoen 25 zal maken.
Maar hij lijkt mij wel de capaciteiten te hebben om een 1A spits te worden, net zoals Van Den Keybus een deftige middenvelder voor een middenmotor lijkt te worden.
Hem asap uitlenen aan een andere 1ste klasser en wie weet zit er een De Cuyper scenario in, op termijn.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Club NXT

Bericht door Sanders »

Een beetje tussen de mazen van het net geglipt (enkel een berichtje op de website):
Benjamin Faraas tekent bij Club NXT
Benjamin Faraas komt over van het Noorse Hamarkameratene en tekent een contract tot 2026 bij Club NXT.

Faraas (17) is een talentvolle Noorse aanvaller die ook actief is in de jeugdreeksen van de nationale ploeg. Benjamin maakte in 2022 zijn debuut in de Noorse hoogste klasse, de Eliteserien. In 29 wedstrijden voor Hamarkameratene was hij goed voor acht doelpunten en één assist.

Nu tekent Faraas een contract tot 2026 bij Club NXT. Welkom, Benjamin!
Al 8 doelpunten als 17 jarige in de Noorse hoogste klasse. Dat belooft alvast veel goeds.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Club NXT

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

De jonkies van Genk heel matuur weggezet met 0-3
Die nieuwe aanwinst, Granados, pikt ook zijn goaltje mee, Netjes afgewerkt.

Een heel mooi project toch, Club NXT, ideaal om jonge talentvolle spelers naar Club te lokken, met uitzicht op speelminuten, op zijn minst in de Challenger Pro League.
En ongetwijfeld zien we de komende jaren veel spelers doorgroeien naar de A-kern óf de interesse opwekken van ploegen uit grotere competities
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Club NXT

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 aug 2023, 03:40 De jonkies van Genk heel matuur weggezet met 0-3
Die nieuwe aanwinst, Granados, pikt ook zijn goaltje mee, Netjes afgewerkt.

Een heel mooi project toch, Club NXT, ideaal om jonge talentvolle spelers naar Club te lokken, met uitzicht op speelminuten, op zijn minst in de Challenger Pro League.
En ongetwijfeld zien we de komende jaren veel spelers doorgroeien naar de A-kern óf de interesse opwekken van ploegen uit grotere competities
Inderdaad een goede overwinning. Een stukje van de match op tv gezien.
Jong Genk gaat ook niet zo laag eindigen als vorig seizoen volgens mij.

Ik blijf met veel belangstelling toch de situatie van Homma volgen.
Hij is nu juist 23 geworden, maar gezien de concurrentie in de eerste ploeg, lijkt het voor hem opnieuw een seizoen bij NXT te worden. Die jongen kan iets, maar het is duidelijk dat hij momenteel ook niet eerste invaller zal zijn op onze flanken bij de A-ploeg.
Houden we hem als topspeler in 1B of lijkt een uitleenbeurt de betere optie? In het laatste geval kan hij zijn marktwaarde wat opdrijven als de uitleenbeurt goed verloopt.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Club NXT

Bericht door t4nd »

Zelfde geldt voor Vermant hé. Het zou op zich goed zijn moesten Homma & Vermant bij NXT blijven om de leiders van het team te zijn, dat is op zich ook al een goeie ervaring. Alleen moet je ze volgens mij wel af en toe een kans geven in het A-elftal om ze te overtuigen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Club NXT

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 aug 2023, 03:40 De jonkies van Genk heel matuur weggezet met 0-3
Die nieuwe aanwinst, Granados, pikt ook zijn goaltje mee, Netjes afgewerkt.

Een heel mooi project toch, Club NXT, ideaal om jonge talentvolle spelers naar Club te lokken, met uitzicht op speelminuten, op zijn minst in de Challenger Pro League.
En ongetwijfeld zien we de komende jaren veel spelers doorgroeien naar de A-kern óf de interesse opwekken van ploegen uit grotere competities
Wegens een gebrek aan een grootstad zoals Brussel of Antwerpen waaruit kan worden gerekruteerd, trekt Club buitenlandse jonge talenten aan om die dan via Club NXT te laten doorgroeien naar de A kern. Het feit dat deze jongens in de 2de klasse kunnen uitkomen is toch een sterk argument om hen uiteindelijk te kunnen overtuigen, deze stap te zetten.
Het moet tevens gezegd dat Club durft te investeren in dergelijke buitenlandse (top) talenten. :thumba:
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Club NXT

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 28 aug 2023, 07:41
vanGentmaarvoorClub schreef: 26 aug 2023, 03:40 De jonkies van Genk heel matuur weggezet met 0-3
Die nieuwe aanwinst, Granados, pikt ook zijn goaltje mee, Netjes afgewerkt.

Een heel mooi project toch, Club NXT, ideaal om jonge talentvolle spelers naar Club te lokken, met uitzicht op speelminuten, op zijn minst in de Challenger Pro League.
En ongetwijfeld zien we de komende jaren veel spelers doorgroeien naar de A-kern óf de interesse opwekken van ploegen uit grotere competities
Wegens een gebrek aan een grootstad zoals Brussel of Antwerpen waaruit kan worden gerekruteerd, trekt Club buitenlandse jonge talenten aan om die dan via Club NXT te laten doorgroeien naar de A kern. Het feit dat deze jongens in de 2de klasse kunnen uitkomen is toch een sterk argument om hen uiteindelijk te kunnen overtuigen, deze stap te zetten.
Het moet tevens gezegd dat Club durft te investeren in dergelijke buitenlandse (top) talenten. :thumba:
Akkoord, maar er moet wel een gezonde mix blijven met eigen Belgisch talent.
Het doel was/is immers om beloften die extra tussenstap te kunnen geven tussen jeugdopleiding en de eerste ploeg; daar waar er vroeger een groot gat gaapte tussen de beloftencompetitie en 1A.
Het is positief dat we buitenlandse talenten vinden en kunnen strikken. Sylla, Homma en Ordonez tonen dit aan. Maar anderzijds mag de Belgische jeugd niet overgeslaan worden, of binnenkort kiezen onze eigen 15-jarigen voor een andere ploeg, omdat ze in 1B gebarricadeerd zullen worden.
Dit is nu gelukkige nog niet het geval, kijk maar naar Vermant, Sabbe, Talbi, de broertjes De Smet,...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Club NXT

Bericht door t4nd »

4-1 overwinning tegen jong Standard & daardoor 10 punten uit 6 matchen. NXT draait mooi mee bovenaan :hupclub:
Plaats reactie