[7.] Andreas Skov Olsen

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Skov zou blijven volgens HLN. Uitstekend nieuws dat!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Iemand eigenlijk een blessure-update gezien over Skovke?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 01 aug 2023, 17:54 Iemand eigenlijk een blessure-update gezien over Skovke?
Officieel niet, maar alle media maken gewag van 1 a 2 matchen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Peter »

Dubbele meevaller :dance:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Tiki Taka »

Hopelijk blijft hij gespaard van veel blessureleed want een fitte Skov Olsen is veruit onze beste aanvaller.
Nog niet goed begonnen op dat vlak, al ineens met een 1ste enkelblessure uit.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Uit HNB:
[spoiler]
Ze hebben de afspraak dat hij het seizoen uitdoet bij Club, maar wat daarna? Skov Olsen lijkt stilaan onhoudbaar

Club maakt zich geen illusies: Andreas Skov Olsen (23) is ná dit seizoen onhoudbaar. Zoals hij dat nu al is op het veld. Of niet? “Je moet hem naar de buitenkant duwen.”

Pieter-Jan Calcoen
Gisteren om 03:00

“Andreas Skov Olsen is een van de besten van de competitie”, aldus Olivier Deschacht, die zondag aanwezig was in het Lotto Park en als voormalig linksachter een kenner is wat betreft rechterflankaanvallers. “Hij heeft niet alleen zijn versnelling en zijn dribbels, maar ook nog eens die luciditeit in zijn afwerking. Het is ongelofelijk hoe hij elke keer weer die bal in dat zijnetje weet te leggen. Skov is heel goed.”

Dat zien u en ik ook, en bijgevolg is het evident dat ook buitenlandse clubs Skov Olsen op de radar hebben. Had Club het gewild, dan had het hem in de zomer kunnen verkopen: er waren meerdere boden van twaalf à vijftien miljoen euro, wat alle partijen ontoereikend vonden. Skov Olsen vond het beter om nog een jaar te knallen in België: de afspraak is gemaakt dat hij, behoudens zotte wendingen, het seizoen uitdoet in Brugge.

Zoals Perisic

Voor Skov Olsen is 2023 tot dusver een moeilijk jaar geweest. De miserie begon eind 2022 met een slap WK in Qatar – hij werd toen door L’Équipe in het slechtste WK-elftal gezet –, waar Tottenham hem ging scouten en vaststelde dat hij niet goed was. Bij zijn terugkeer in Brugge haalde Skov Olsen evenmin een hoog niveau, daarbij niet geholpen door kwaaltjes. Pas sinds de komst van Ronny Deila krijgen we wél weer de beste Skov Olsen te zien.

Het aandeel van Deila in die curve omhoog is aanzienlijk. De Noorse coach steekt dagelijks veel energie in Skov Olsen, die hij beschouwt als één van zijn sleutelspelers. Het levert op: wekelijks behoort de Deen tot de uitblinkers. Tegen anderlecht lukte hij zijn vijfde competitiedoelpunt, ook in Europa was hij al drie keer trefzeker. Cijfers die zijn uitstekende vorm in de verf zetten.

CEO Vincent Mannaert heeft Skov Olsen intern al vergeleken met Ivan Perisic, die tussen 2009 en 2011 op Jan Breydel speelde. Volgens insiders heeft Skov Olsen, net als Perisic destijds, het potentieel voor de Europese top en hebben ze beiden nood aan een gelijkaardige benadering. De Kroaat kreeg erg veel vertrouwen van Adrie Koster, Deila biedt een warm (maar bij momenten kritisch) bad aan zijn Deense nummer zeven. Met succes.

Met twee dekken

Skov Olsen lijkt soms heel afwezig tijdens een match. Tot hij ineens, schijnbaar uit het niks, tóch de gave heeft om beslissend te zijn – het was ook zo op RSCA. Het moet een nachtmerrie zijn voor verdedigers: je hebt eerst pakweg een uur lang het idee dat je je zaakjes wel onder controle hebt, maar dan doet Skov wat hij altijd doet: naar binnen komen en scoren. Je weet het en toch gebeurt het. Er lijkt wel niks tegen te beginnen.

Dat is niet zo, beweert Deschacht, waarop hij prompt uitlegt hoe je Skov Olsen kunt afstoppen – of althans een poging kunt wagen. “Als je één tegen één staat, is het aangewezen om hem met je lichaamshouding naar de buitenkant te duwen. Dan kan hij tenminste niet naar zijn linker gaan en schieten. Maar Skov is natuurlijk zo goed dat hij je altijd wel eens kan passeren. Daarom is het slimmer om hem permanent met twee te dekken. Een optie is dat de vleugelaanvaller komt bijspringen, maar dat kost veel energie en gaat ten koste van zijn rendement. Mocht ik tegen Skov staan, dan zou ik willen dat de verdedigende middenvelder komt helpen.”

Dat je het twee tegen één moet zien op te lossen – wat dan weer ruimte oplevert voor de Brugse ploegmaats –, toont aan hoe sterk Skov Olsen is. Deschacht, veelzeggend: “Hij is een toppertje.” Eén die Club in principe ook de komende maanden ter beschikking heeft. In Club hopen ze dat het prijzen én miljoenen oplevert.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door maartendr81 »

Skov terug gestuurd naar Brugge vanuit de nationale selectie! Wat een geluk! Ik kon er al helemaal niet bij dat hij, na de wedstrijd tegen standaard waar hij een hele wedstrijd lag te trekkebenen en verschillende keren op de grond ging zitten omdat hij niet verder kon, toch opgeroepen werd. Persoonlijk was ik er van overtuigd dat moest hij daar wedstrijden gespeeld hebben, we hem waarschijnlijk met een langdurige blessure zouden terug krijgen. Ondanks onze huidige positie qua punten zou ik hem nu toch wat rust en recuperatie gunnen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Vergas Ronald »

Als Skov op zoek is naar uithalen met links voel je zenuwachtigheid bij het andere team, ons eigen spelers kijken al naar doel en mensen in stadion kijken naar zo'n fase alsof hij een penalty gaat trappen. Reactie bij teammaats als hij er zo één in knalt van ver is niet zoals bij andere goals, zelfs Vanaken kan niet geloven hoe hard die erin vliegen. Die man z'n linkerbeen is toch iets van den lieve heer.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Schade bij Skov zou beperkt blijven tot verrekking hamstrings
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 13 nov 2023, 13:16 Schade bij Skov zou beperkt blijven tot verrekking hamstrings
OEF, want is 1 van de weinigen die echt het verschil kan maken bij Club momenteel.
Zijn statistieken zijn dan ook fenomenaal ; 28 goals en 20 assists in 70 matchen voor Club.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Vergas Ronald »

Heeft aan de winterstop nu al meer goals dan in seizoen 21-22 + 22-23 samen. Hij werkt ook harder dan voorbije seizoenen en geeft aan het seizoen hier te willen uitdoen. Is verstandig van hem, tijdens de winterstop kan hij naar een mooie club maar als hij aan dit tempo het seizoen bij Brugge uitdoet heeft hij volgende zomer de clubs voor het kiezen. Zit mooi op schema voor 25+ goals en 10+ assists, dan kiest hij gewoon zelf welke Europese topclub hij naartoe wilt.

Afbeelding
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Peter »

Klasbak. Heel blij dat we hem nog een seizoen gehouden hebben.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Sanders »

Skov Olsen zal vermoedelijk niet in actie komen tijdens de oefenmatch deze namiddag op het oefenkamp.
Hij heeft (weeral) een lichte blessure en hij wordt gespaard voor de officiële wedstrijden die eraan komen.

Hij gaf dit "vriendenboekje"-interview aan Het Nieuwsblad
[spoiler]
Andreas Skov Olsen (24), man-in-vorm bij Club, is niet zot van interviews. Vandaar, bij wijze van alternatief, vulde hij ons vriendenboekje in - u kent het wel van toen u op de lagere school zat. Wat is Skovs favoriete kleur? Wie is zijn celebrity crush? En waar bevindt hij zich binnen exact één jaar?

Naam: Andreas Skov Olsen.

Ik ben geboren in: Hillerød, Denemarken.

Ik ben jarig op: 29 december.

Mijn gezin ziet er zo uit: “Ik ben de jongste van drie kinderen. Ik heb een grote zus Simone en een grote broer Alexander.”

Dit heb ik geërfd van mijn ouders: “Het zorgzame van mijn mama, het hardwerkende van mijn vader.”

Mijn mooiste jeugdherinnering is: “Een gezinsvakantie in Thailand, Vietnam en Cambodja. Ik moet een jaar of tien geweest zijn. Het was een trip van bijna twee maanden. Het was niet iets dat we elk jaar deden. Fantastische reis.”

Dit zijn mijn hobby’s: “Het computerspel Counter-Strike. Maar ik probeer vooral sociaal te zijn: dan spreek ik af met mijn ploegmaats om iets te gaan eten of drinken.”

Dit was mijn beste vak op school: “Deens. Ik zeg niet dat ik journalist of een schrijver zou zijn geworden, maar ik was er wel goed in. Ik heb zelfs nooit nagedacht over een ‘normale’ job – ik was al prof rond mijn zestiende.”

Dit kan ik elke dag eten: “Sushi – áls het goeie is, tenminste.”

Dit lust ik helemaal niet: “Oesters. Bah.”

Dit mag je me altijd cadeau geven: “Onderbroeken. Staat standaard op mijn lijstje voor bijvoorbeeld kerstmis. Dat is toch niet iets dat je zelf koopt?”

Hiermee trakteer ik op mijn verjaardag: “Nog nooit moeten doen, gezien de timing: eind december zijn we telkens vrij. Maar mocht ik het moeten doen, dan ga ik voor iets zoets. Een cake of donuts, of zo.”

2024 wordt mijn jaar omdat: “Ik de lijn van de afgelopen maanden ga proberen door te trekken. Als ik gezond blijf, moet dat lukken – ik ben in vorm, zit goed in mijn vel.”

Dit is mijn goede voornemen: “Meer assists geven. Ik heb veel gescoord dit seizoen (zeventien keer, red.), maar mijn beslissende passes kunnen hoger dan de vijf die ik nu achter mijn naam heb staan.”

Als ik iets aan mijn leven kon veranderen: “Dan zouden al mijn familie en vrienden bij mij in de buurt wonen. Ik moet ze vaak missen, ben af en toe eenzaam.”

Dit is mijn favoriete kleur: “Olijfgroen.”

Als ik een dier zou zijn, is het: “Een leeuw. Maar ik hou ook van honden.”

Dit is mijn lievelingsdrankje: “Ik drink graag wijn, maar niet te veel. Mag ik water zeggen? I love it.”

Hier droom ik van: “Een gezin stichten. En als een voetballer: mijn potentieel ten volle benutten. Wie wil er niet aan de wereldtop belanden? Ik wil ook nog veel prijzen winnen met Club.”

Dit is mijn grootste talent: “Easy. Voetbal.”

Dit is mijn grootste nutteloze talent: “Ik ben goed in veel sporten, zoals badminton en handbal, maar daar ben ik niet veel mee, hé.”

Als er een film over mij gemaakt wordt, mag deze acteur mij spelen: “Brad Pitt. Zou hij goed doen.”

Dit is mijn celebrity crush: “Kendall Jenner.”

Hier wil ik oud worden: “Kopenhagen – fantastische stad. Als ik een paar dagen vrij heb, stap ik het vliegtuig op.”

Hier gaf ik het meeste geld aan uit: “De aankoop van mijn appartement in het centrum van Kopenhagen.”

Hier word ik boos van: “Verliezen. Zelfs op training.”

Als ik de lotto win: “Dan zorg ik ervoor dat de mensen rondom me zich nooit meer zorgen moeten maken. En ik geef een deel aan een goed doel.”

Dit is de bekendste persoon in mijn telefoonboekje: “Christian Eriksen. Leuke kerel. Mocht ik hem nu appen, hij zou wel antwoorden. Indien niet, dan zou ik wel ontgoocheld zijn.”

Op deze plaats ben ik binnen exact één jaar: “Misschien wel gewoon in Brugge. Ik hoef in de zomer niet weg. Ik zal geen vertrek forceren.”

Dit is mijn mooiste tatoeage: “Ik kies er twee. Er is er één voor mijn vader. We staat er samen op afgebeeld, wandelend, ik met een bal onder mijn arm, zoals het vroeger was. Voor mijn mama heb ik dan weer een roos – haar lievelingsbloem.”

Dit staat er op mijn bucket list: “Een wereldreis. Ongepland – gewoon een rugzak pakken en weg. Als voetballer kom je in veel steden, maar je ziet niks, behalve hotels en stadions. De Malediven, Bali en Zuid-Amerika staan het hoogst op mijn verlanglijstje.”

Dit heb ik het laatst gegoogeld: “Mag ik spieken? Aha, de website van PhotoNews. Om foto’s op mijn Instagram te posten.”

Hier mag je me wakker voor maken: “Niks – ik hecht veel waarde aan mijn nachtrust. Maar ik ontwaak wel makkelijk. Als er iemand stofzuigt op de gang is het al van dat.”

Dit is mijn beste beslissing ooit: “Mijn transfer naar Club Brugge!”

Hier heb ik spijt van: “Niet het WK in Qatar an sich – ik was blij dat ik er was -, maar ik had er zó veel meer van verwacht. Ik was ook niet helemaal fit. Ach, uiteindelijk leer je iets van elke tegenslag.”

Zo ziet mijn perfecte dag eruit: “Een belangrijke wedstrijd winnen en vervolgens vieren met de ploegmaats.”

Hier moet ik van huilen: “Ik kan me mijn laatste tranen zelfs niet herinneren…”

Dit is mijn guilty pleasure: “Zuur snoepgoed.”

Ik bel elke dag met: “Het meest met mijn moeder. Die gesprekken gaan nergens over, en toch doet het deugd.”

Als ik in een teletijdmachine stap, wil ik naar: “Mijn kindertijd. Je hebt niks aan je hoofd, moet geen rekeningen betalen. En ik kon de hele dag voetballen met vrienden.”

Deze superkracht wil ik hebben: “Er zijn er een paar, hoor. Onzichtbaar zijn. Kunnen vliegen. Maar wat vooral nuttig zou kunnen zijn, is een ongelimiteerde sprintsnelheid – dan kan zeker niemand me nog volgen.”
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Gisteren natuurlijk cruciaal met zijn twee treffers, maar had wat tijd nodig om in de match te komen, en kon ons ook een tegengoal gekost hebben met die te korte pass richting keeper in de eerste helft. Op het vlak van cool en decision making in verdedigend opzicht kan hij zeker nog progressie maken. Zie bijvoorbeeld ook die lange run van die Cercle-speler waar hij weliswaar de meters maakt, maar hij en Maxim van elkaar lijken te verwachten dat de ander de bal wel zal afpakken van Minda.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door maartendr81 »

Als supporter is het natuurlijk moeilijk in te schatten aangezien er veel aan de hand kan zijn (niet goed in zijn vel, kwetsuren, privé issues) maar soms heb ik toch het idee dat zijn foutjes het gevolg zijn van nonchalance.
Plaats reactie