[6.] Denis Odoi

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Verdediger Denis Odoi tekent een contract tot 2024 bij Blauw-Zwart.

Odoi (33) komt over van FC Fulham waar hij sinds 2016 aan de slag is. De Belgische verdediger speelde maar liefst 177 wedstrijden voor The Cottagers.

Odoi tekent een contract tot 2024 bij Club Brugge.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Odoi is niet het type transfer om iemand op een hype train te krijgen, maar ik ben er toch blij mee, om de volgende redenen:
- Belg
- Spreekt de taal (talen) en kent de competitie zeer goed, wat zijn integratie zal vermakkelijken en versnellen
- heeft veel ervaring (JPL, Championship, Premier League)
- is vrij polyvalente verdediger: Rechtsback in viermansdefensie of RCV in driemansdefensie lijkt me geen probleem. Depanneren op LCV of linksback evenmin indien nodig.
- Speculatie, maar zijn komst wijst volgens mij op een plan-Sabbe. Ik gaf eerder al aan dat ik Sabbe, die een groot talent is, maar nog wat te jong voor ons eerste elftal, niet graag geblokkeerd wil zien. Ook de transfer van Ignace kadert volgens mij in dat ruimere plaatje.

Welkom Denis!
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Yago »

"Die 1-1 met anderlecht tegen Club Brugge in 2012 vond ik mijn meest speciale topper", gaf hij in 2015 aan in een interview met Sport/Voetbalmagazine. "Ik herinner me dat ik na de match het grapje maakte: No sweat, no glory."

"De wedstrijden op Brugge waren niet meteen iets waar ik bijzonder naar uitkeek", ging Odoi verder. "Ik vind het geen gezellig stadion, de supporters zitten tamelijk ver weg van het veld."

Fuck off.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Yago schreef: 01 feb 2022, 09:59 "Die 1-1 met anderlecht tegen Club Brugge in 2012 vond ik mijn meest speciale topper", gaf hij in 2015 aan in een interview met Sport/Voetbalmagazine. "Ik herinner me dat ik na de match het grapje maakte: No sweat, no glory."

"De wedstrijden op Brugge waren niet meteen iets waar ik bijzonder naar uitkeek", ging Odoi verder. "Ik vind het geen gezellig stadion, de supporters zitten tamelijk ver weg van het veld."

Fuck off.
Explosief materiaal zeg, dat grapje. Maakt toch gewoon deel uit van (gezonde) concurrentie tussen twee topploegen? Denk dat Gert Verheyen destijds geluk had dat het internet nog niet was wat het vandaag is, zodat niemand kon gaan checken of hij niet ooit eens in zijn anderlecht-periode een grapje had gemaakt over Club. Die was hier nooit het Club-icoon geworden dat hij nu is.

En wat dat stadion betreft: wij willen toch ook een nieuw dacht ik? Je kan niet zeggen dat hij helemaal ongelijk had.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Yago »

Verheyen was een jong talent. Odoi is een prutser die in zijn anderlecht periode al niet goed genoeg was en bij elke gelegenheid onze supporters ging jennen, die nu op bijna 34-jarige leeftijd een contract van 2,5 jaar krijgt om hier op pensioen te komen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Yago schreef: 01 feb 2022, 11:05 Verheyen was een jong talent. Odoi is een prutser die in zijn anderlecht periode al niet goed genoeg was en bij elke gelegenheid onze supporters ging jennen, die nu op bijna 34-jarige leeftijd een contract van 2,5 jaar krijgt om hier op pensioen te komen.
1) je spreekt over zaken van bijna 9 jaar geleden, of langer (laatste match waarin hij tegen ons speelde met anderlecht was op 14 april '13). Een mens/voetballer wordt ondertussen al eens wat meer matuur. Heb je hem hoegenaamd nog zien spelen sinds hij de JPL verliet?

2) Hij stond dit seizoen 17 keer in de basis bij Fulham, de huidige leider in de Championship. De Championship is geen competitie voor pannekoeken. Dat is hij dus blijkbaar niet. Van die 17 keer 3 keer deze maand. Hij is dus met andere woorden fit en meteen inzetbaar.

3) Hij gaf in S/VM aan dat zijn deze zomer aflopend contract bij Fulham automatisch met 1 jaar zou verlengd worden indien hij 50% zou spelen, waarnaar hij goed onderweg was, zeker met Tete (zijn directe concurrent) die paar dagen geleden weer uitviel met liesblessure. Waarschijnlijk zou dat dan wel een jaar (comfortabel) bankzitten worden in de JPL, eens Kenny Tete weer fit is. Dat hij daar niet voor koos, maar voor een transfer naar ons, geeft m.i. toch aan dat hij nog bepaalde ambities heeft en niet zomaar komt uitbollen. Ook wetende dat wij niet echt een kern hebben die het apprecieert dat de randjes er worden afgelopen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Yago »

IsO schreef: 01 feb 2022, 12:19
Yago schreef: 01 feb 2022, 11:05 Verheyen was een jong talent. Odoi is een prutser die in zijn anderlecht periode al niet goed genoeg was en bij elke gelegenheid onze supporters ging jennen, die nu op bijna 34-jarige leeftijd een contract van 2,5 jaar krijgt om hier op pensioen te komen.
1) je spreekt over zaken van bijna 9 jaar geleden, of langer (laatste match waarin hij tegen ons speelde met anderlecht was op 14 april '13). Een mens/voetballer wordt ondertussen al eens wat meer matuur. Heb je hem hoegenaamd nog zien spelen sinds hij de JPL verliet?

2) Hij stond dit seizoen 17 keer in de basis bij Fulham, de huidige leider in de Championship. De Championship is geen competitie voor pannekoeken. Dat is hij dus blijkbaar niet. Van die 17 keer 3 keer deze maand. Hij is dus met andere woorden fit en meteen inzetbaar.

3) Hij gaf in S/VM aan dat zijn deze zomer aflopend contract bij Fulham automatisch met 1 jaar zou verlengd worden indien hij 50% zou spelen, waarnaar hij goed onderweg was, zeker met Tete (zijn directe concurrent) die paar dagen geleden weer uitviel met liesblessure. Waarschijnlijk zou dat dan wel een jaar (comfortabel) bankzitten worden in de JPL, eens Kenny Tete weer fit is. Dat hij daar niet voor koos, maar voor een transfer naar ons, geeft m.i. toch aan dat hij nog bepaalde ambities heeft en niet zomaar komt uitbollen. Ook wetende dat wij niet echt een kern hebben die het apprecieert dat de randjes er worden afgelopen.
1) Klopt, maar een voetballer is op 33jarige leeftijd meestal ook niet beter dan hij dat was op zijn 24.

2) Hij heeft daar gespeeld, maar ze hebben hem ook zonder bezwaar verkocht nu, midden in het seizoen. Essentieel was hij dus zeker niet.

3) Of we betalen hem meer? Hij komt hier ook gewoon als back-up van Mata, lijkt me niet bijzonder ambitieus.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 01 feb 2022, 12:19
Yago schreef: 01 feb 2022, 11:05 Verheyen was een jong talent. Odoi is een prutser die in zijn anderlecht periode al niet goed genoeg was en bij elke gelegenheid onze supporters ging jennen, die nu op bijna 34-jarige leeftijd een contract van 2,5 jaar krijgt om hier op pensioen te komen.
1) je spreekt over zaken van bijna 9 jaar geleden, of langer (laatste match waarin hij tegen ons speelde met anderlecht was op 14 april '13). Een mens/voetballer wordt ondertussen al eens wat meer matuur. Heb je hem hoegenaamd nog zien spelen sinds hij de JPL verliet?

2) Hij stond dit seizoen 17 keer in de basis bij Fulham, de huidige leider in de Championship. De Championship is geen competitie voor pannekoeken. Dat is hij dus blijkbaar niet. Van die 17 keer 3 keer deze maand. Hij is dus met andere woorden fit en meteen inzetbaar.

3) Hij gaf in S/VM aan dat zijn deze zomer aflopend contract bij Fulham automatisch met 1 jaar zou verlengd worden indien hij 50% zou spelen, waarnaar hij goed onderweg was, zeker met Tete (zijn directe concurrent) die paar dagen geleden weer uitviel met liesblessure. Waarschijnlijk zou dat dan wel een jaar (comfortabel) bankzitten worden in de JPL, eens Kenny Tete weer fit is. Dat hij daar niet voor koos, maar voor een transfer naar ons, geeft m.i. toch aan dat hij nog bepaalde ambities heeft en niet zomaar komt uitbollen. Ook wetende dat wij niet echt een kern hebben die het apprecieert dat de randjes er worden afgelopen.
Mijn eerste reactie toen zijn naam viel was ook van `oh nee`. Maar uiteindelijk is hij dit seizoen 60 % van de matchen basisspeler bij Fullham, de nr. 1 in de Engelse 2de klasse, die zal dus wel nog op een balletje kunnen trappen. Hij kent onze competitie, is direct inzetbaar en je kan hem op meerdere posities uitspelen. Dit kan wel eens een heel nuttige speler voor Club blijken te zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Yago schreef: 01 feb 2022, 13:21
IsO schreef: 01 feb 2022, 12:19
Yago schreef: 01 feb 2022, 11:05 Verheyen was een jong talent. Odoi is een prutser die in zijn anderlecht periode al niet goed genoeg was en bij elke gelegenheid onze supporters ging jennen, die nu op bijna 34-jarige leeftijd een contract van 2,5 jaar krijgt om hier op pensioen te komen.
1) je spreekt over zaken van bijna 9 jaar geleden, of langer (laatste match waarin hij tegen ons speelde met anderlecht was op 14 april '13). Een mens/voetballer wordt ondertussen al eens wat meer matuur. Heb je hem hoegenaamd nog zien spelen sinds hij de JPL verliet?

2) Hij stond dit seizoen 17 keer in de basis bij Fulham, de huidige leider in de Championship. De Championship is geen competitie voor pannekoeken. Dat is hij dus blijkbaar niet. Van die 17 keer 3 keer deze maand. Hij is dus met andere woorden fit en meteen inzetbaar.

3) Hij gaf in S/VM aan dat zijn deze zomer aflopend contract bij Fulham automatisch met 1 jaar zou verlengd worden indien hij 50% zou spelen, waarnaar hij goed onderweg was, zeker met Tete (zijn directe concurrent) die paar dagen geleden weer uitviel met liesblessure. Waarschijnlijk zou dat dan wel een jaar (comfortabel) bankzitten worden in de JPL, eens Kenny Tete weer fit is. Dat hij daar niet voor koos, maar voor een transfer naar ons, geeft m.i. toch aan dat hij nog bepaalde ambities heeft en niet zomaar komt uitbollen. Ook wetende dat wij niet echt een kern hebben die het apprecieert dat de randjes er worden afgelopen.
1) Klopt, maar een voetballer is op 33jarige leeftijd meestal ook niet beter dan hij dat was op zijn 24.

2) Hij heeft daar gespeeld, maar ze hebben hem ook zonder bezwaar verkocht nu, midden in het seizoen. Essentieel was hij dus zeker niet.

3) Of we betalen hem meer? Hij komt hier ook gewoon als back-up van Mata, lijkt me niet bijzonder ambitieus.
1) Verdedigers zijn wel vaker een uitzondering op die regel. Geldt wel wat meer voor CV (waar hij ook uit de voeten kan) dan voor vleugelverdedigers, maar het feit dat hij bij Fulham nog op de flank staat (in viermansdefensie), betekent dat hij nog over de juiste capaciteiten beschikt om die rol te vervullen. Ik vind de De Laet van nu (ook 33) bijv. beter dan die van 24. Wat minder explosief, maar beter. Om een speler in onze competitie te noemen die ook terugkwam naar de JPL na ervaring in BPL en Championship, op dezelfde positie speelt en het toch niet slecht doet.

2) Odoi was er sowieso doublure voor Tete (wat ik al aangaf), en Fulham kon er nu nog een (beperkt) bedragje voor krijgen, dus natuurlijk hebben ze hem niks in de weg gelegd. Hebben als vervanger Neco Williams gehuurd van Liverpool, want door het opnieuw uitvallen van Tete en het vertrek van Odoi hadden ze geen rechtsback meer in hun A-kern.

3) hij komt hier als back-up voor Mata, wetende dat Ignace verkocht is, Persyn verhuurd is en in principe eind dit seizoen gewoon terugkeert naar Inter, en Mata eind dit seizoen mogelijk vertrekt. Rekening houdend met zijn polyvalentie denk ik dat hij hier meer speelkansen ziet dan bij Fulham.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Yago »

Goh, as Mata vertrekt mag ik hopen dat er een sterke vervanger komt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

Yago schreef: 01 feb 2022, 18:30 Goh, as Mata vertrekt mag ik hopen dat er een sterke vervanger komt.
Dat is de vaste policy, maar goed, als dat niet meteen zou lukken, staat er tenminste nog een ervaren doublure.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door FrankFarinaII »

Waarom een contract tot 2024? Voor een 33 jarige verdediger? Onbegrijpelijk....die komt hier dus gewoon uitbollen :D
Als hij dient als backup voor MAta, dan liever onze eigen jeugd dan Odoi binnen te halen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 02 feb 2022, 15:33 Waarom een contract tot 2024? Voor een 33 jarige verdediger? Onbegrijpelijk....die komt hier dus gewoon uitbollen :D
Als hij dient als backup voor MAta, dan liever onze eigen jeugd dan Odoi binnen te halen.
Als je de posts hierboven ook eens effectief zou lezen in plaats van gratuit te kommen trollen, zou je misschien inhoudelijk kunnen reageren op de mogelijke antwoorden op jouw vragen en bedenkingen.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door macfall »

die is goed ingevallen, topfit, die gaat nog veel minuten maken, op de flank
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [6.] Denis Odoi

Bericht door Kevinho »

macfall schreef: 02 feb 2022, 23:24 die is goed ingevallen, topfit, die gaat nog veel minuten maken, op de flank
Inderdaad meer dan degelijke eerste wedstrijd . Voetballend een pak beter als Mechele bvb. Goed positiespel en doortastend verdedigen.
Slechtste van de plein was met vlag en wimpel Sobol vandaag. Heeft er echt alles aan gedaan om kwek te laten scoren. Nsoki goede prestatie. Beste verdediger vandaag in mijn ogen.
Plaats reactie