Scouting en recruitment

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scouting en recruitment

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 24 mei 2022, 08:52
Kevinho schreef: 23 mei 2022, 18:01
Arnio schreef: 23 mei 2022, 09:32 *voorgaande quotes verwijderd om overzichtelijk te houden*
De transfers gaan deze zomer een schot in de roos moeten zijn . Wetende dat de kern serieus gaat veranderen en dat belangrijke posities niet altijd in 1 transferperiode ingevuld geraken ( cfr keeper / backs / spits / 8 / en zelfs wingers)
Toch schrik van Antwerp ( vooral dan ingegeven door het regelmatig flessen van onze eigen recruitingafdeling) en door het schijnbaar eindeloze budget van Plastic Paul in combinatie met de absolute knowhow van Overmars.
We hebben nu al jaren het grootste sportieve budget ( Door Cl deelnames ,…) toch is dat veel teweinig te merken op het veld.
Graag toch even verduidelijking, Kevinho, over enkele posities die je aanhaalt.
- Keeper: We hebben Mignolet die ons veel punten gewonnen heeft in PO, had blijkbaar een lastige blessure grootste deel van het seizoen.
Daarachter hebben we Lammens, die het mijn inziens meer dan degelijk doet. Wat zou hieraan moeten veranderen?
-Backs: Op links hebben we inderdaad al een aantal opties versleten, maar er is nu een nieuwe aangetrokken. Mag hij nog het voordeel van de twijfel krijgen, of heb je die jongen al veroordeeld zonder hem te zien spelen in ons team? Op rechts moet er inderdaad minstens een back-up komen voor Mata (allemaal afhankelijk welk systeem de nieuwe hoofdcoach wil spelen).
- Spits: Akkoord. Na dit seizoen zijn mogelijks (of zeker) Dost, Adamyan, De Ketelaere, Openda (denk niet dat die in Brugge wil blijven), Okereke en Krmencik weg. Perez en Badji blijven dan over. Daar moet zeker iets bij. Type spits afhankelijk van speelstijl nieuwe coach. Ik verwacht hier ook wel iets.
- Een acht: Rekening houdend met de blessure van Rits en de twijfels rond en bij Vormer, verwacht ik hier ook wel een inkomende transfer. (Wat kan de nieuwe coach met Sowah eventueel in dergelijke positie?)
- Wingers: Voor de basis zitten we wel goed met Skov Olsen en Buchanan. Sobol is een degelijke backup op links als het moet. Rechts kan er dan iets bij, maar misschien kan dat dezelfde speler zijn als de rechtsachter.
Back-up voor Mata zou ook nog steeds Odoi kunnen zijn natuurlijk, aangezien we op het middenveld meer dan waarschijnlijk wel iets mogen verwachten.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Kevinho »

Sanders schreef: 24 mei 2022, 08:52
Kevinho schreef: 23 mei 2022, 18:01
Arnio schreef: 23 mei 2022, 09:32 *voorgaande quotes verwijderd om overzichtelijk te houden*
De transfers gaan deze zomer een schot in de roos moeten zijn . Wetende dat de kern serieus gaat veranderen en dat belangrijke posities niet altijd in 1 transferperiode ingevuld geraken ( cfr keeper / backs / spits / 8 / en zelfs wingers)
Toch schrik van Antwerp ( vooral dan ingegeven door het regelmatig flessen van onze eigen recruitingafdeling) en door het schijnbaar eindeloze budget van Plastic Paul in combinatie met de absolute knowhow van Overmars.
We hebben nu al jaren het grootste sportieve budget ( Door Cl deelnames ,…) toch is dat veel teweinig te merken op het veld.
Graag toch even verduidelijking, Kevinho, over enkele posities die je aanhaalt.
- Keeper: We hebben Mignolet die ons veel punten gewonnen heeft in PO, had blijkbaar een lastige blessure grootste deel van het seizoen.
Daarachter hebben we Lammens, die het mijn inziens meer dan degelijk doet. Wat zou hieraan moeten veranderen?
-Backs: Op links hebben we inderdaad al een aantal opties versleten, maar er is nu een nieuwe aangetrokken. Mag hij nog het voordeel van de twijfel krijgen, of heb je die jongen al veroordeeld zonder hem te zien spelen in ons team? Op rechts moet er inderdaad minstens een back-up komen voor Mata (allemaal afhankelijk welk systeem de nieuwe hoofdcoach wil spelen).
- Spits: Akkoord. Na dit seizoen zijn mogelijks (of zeker) Dost, Adamyan, De Ketelaere, Openda (denk niet dat die in Brugge wil blijven), Okereke en Krmencik weg. Perez en Badji blijven dan over. Daar moet zeker iets bij. Type spits afhankelijk van speelstijl nieuwe coach. Ik verwacht hier ook wel iets.
- Een acht: Rekening houdend met de blessure van Rits en de twijfels rond en bij Vormer, verwacht ik hier ook wel een inkomende transfer. (Wat kan de nieuwe coach met Sowah eventueel in dergelijke positie?)
- Wingers: Voor de basis zitten we wel goed met Skov Olsen en Buchanan. Sobol is een degelijke backup op links als het moet. Rechts kan er dan iets bij, maar misschien kan dat dezelfde speler zijn als de rechtsachter.
Hey makker , sprak over het verleden qua keepers , backs ,… je weet ook dat het bvb voor Mignolet dweilen met de kraan open was met Gabulov , Vermeer , Horvath , Letica ,…
Bedoelde met mijn post dat we de spelers moeten hebben die we nodig hebben voor de start van de competitie. We gaan geen hoerenchance blijven hebben zoals dit seizoen dat de tegenstrever ineens chocked en wij met meer geluk als kunde de punten wel plukken.

Versterkingen nodig voor mij:

Doelmannen : /
Verdediging : als we met 4 vanachter gaan spelen een RB ( back up Mata )
Middenveld : top 8 / back up voor Vanaken als CDK weggaat
Aanval : back up links en rechts , spitsen vervangen die weggaan hopelijk door beter
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Scouting en recruitment

Bericht door PetjeFCB »

Voor de wingers reken ik Nusa wel als back-up.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Yago »

We hebben nog Odoi als backup Mata eventueel. Te vroeg om Sabbe kans te geven?
Odoi staat nu VM maar ben ik toch niet 100% van overtuigd, dus als we kans hebben om echt een goede te halen, graag (Nielsen?)
Verder aanvallend moet het vertrekkende talent goed vervangen worden. Onduidelijk in hoeverre Mbamba (als we die kunnen overtuigen te blijven), Sandra en Nusa in de plannen voorkomen, maar hoop ik wel op. Duidelijk veel talent dat wel kansen mag krijgen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Arnio »

Yago schreef: 24 mei 2022, 22:23 We hebben nog Odoi als backup Mata eventueel. Te vroeg om Sabbe kans te geven?
Odoi staat nu VM maar ben ik toch niet 100% van overtuigd, dus als we kans hebben om echt een goede te halen, graag (Nielsen?)
Verder aanvallend moet het vertrekkende talent goed vervangen worden. Onduidelijk in hoeverre Mbamba (als we die kunnen overtuigen te blijven), Sandra en Nusa in de plannen voorkomen, maar hoop ik wel op. Duidelijk veel talent dat wel kansen mag krijgen.
Odoi zou ik idd ook pakken als back-up voor Mata, Sabba zal wel in 1B spelen.
Mss een opportuniteit voor CV maar blijkbaar zou die Sylla ook een groot talent zijn, dus die moet ook nog kansen kunnen krijgen (al dan niet in 1B)
Hopelijk wil Mbamba blijven, dan hebben we met Nielsen wel genoeg denk ik.
Nusa zal in mijn ogen al dicht bij de basis staan en als die Zwitser komt zitten we goed voor de flanken.
Enkel vooraan moeten er volgens mij 2 sterke spitsen bijkomen (1 indien CDK blijft)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Tiki Taka »

Ik vraag me wel af wat de scouting doet gedurende het seizoen en niet sneller en meer doortastend optreden? Waarom wachten tot de laatste dagen van de mercato?
Iedereen weet dat Club geld heeft, dus vraagprijs naar omhoog, en het kost de nieuwelingen enkele weken tijd om aangepast te geraken.
Binnen 3 weken start de CL al.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Kevinho »

Zoals alle jaren: Vince denkt dat hij zaakjes kan doen op het einde van de transfermercato . Is alle jaren Russian Roulette. Momenteel is onze ploeg veel zwakker als vorig jaar. Ik hoop dat er nog zeker 4 toppers volgen op de juiste posities
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scouting en recruitment

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 16 aug 2022, 20:15 Zoals alle jaren: Vince denkt dat hij zaakjes kan doen op het einde van de transfermercato . Is alle jaren Russian Roulette. Momenteel is onze ploeg veel zwakker als vorig jaar. Ik hoop dat er nog zeker 4 toppers volgen op de juiste posities
Meijer - vastgelegd halverwege vorig seizoen
Jutgla - vroeg in de voorbereiding vastgelegd
Larin - opportuniteit, vrij vroeg in de voorbereiding vastgelegd
Nielsen - vroeg in de voorbereiding mee begonnen, gestopt toen Bayat erbij kwam, nadien vastgelegd
Sowah (in zijn normale positie wat mij betreft een versterking) - vanaf de voorbereiding erbij

Alle transfers dus vrij vroeg gedaan, tenzij omstandigheden (lees : Bayat) ons hinderden. Enkel een CV hadden we wat mij betreft al mogen vastleggen. Je moet geen vervangers vastleggen voor spelers die nog niet vertrokken zijn, dus als een transfer van CDK of Lang aansleept is het niet meer dan normaal dat het even duurt voor we een vervanger hebben. We zijn Manchester City niet hé, spelers gaan niet wachten omdat wij interesse hebben in hen en we hen willen laten tekenen als een speler van ons vertrekt. Als wij interesse hebben in een speler zijn er nog soortgelijke ploegen die er interesse in hebben, en dan kiezen ze dus voor een soortgelijke ploeg als wij ze geen zekerheid over een transfer kunnen kiezen.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 17 aug 2022, 07:40
Kevinho schreef: 16 aug 2022, 20:15 Zoals alle jaren: Vince denkt dat hij zaakjes kan doen op het einde van de transfermercato . Is alle jaren Russian Roulette. Momenteel is onze ploeg veel zwakker als vorig jaar. Ik hoop dat er nog zeker 4 toppers volgen op de juiste posities
Meijer - vastgelegd halverwege vorig seizoen
Jutgla - vroeg in de voorbereiding vastgelegd
Larin - opportuniteit, vrij vroeg in de voorbereiding vastgelegd
Nielsen - vroeg in de voorbereiding mee begonnen, gestopt toen Bayat erbij kwam, nadien vastgelegd
Sowah (in zijn normale positie wat mij betreft een versterking) - vanaf de voorbereiding erbij

Alle transfers dus vrij vroeg gedaan, tenzij omstandigheden (lees : Bayat) ons hinderden. Enkel een CV hadden we wat mij betreft al mogen vastleggen. Je moet geen vervangers vastleggen voor spelers die nog niet vertrokken zijn, dus als een transfer van CDK of Lang aansleept is het niet meer dan normaal dat het even duurt voor we een vervanger hebben. We zijn Manchester City niet hé, spelers gaan niet wachten omdat wij interesse hebben in hen en we hen willen laten tekenen als een speler van ons vertrekt. Als wij interesse hebben in een speler zijn er nog soortgelijke ploegen die er interesse in hebben, en dan kiezen ze dus voor een soortgelijke ploeg als wij ze geen zekerheid over een transfer kunnen kiezen.
Ik ga er van uit dat Lang nog vertrekt en dat is het : benodigde transfers om kampioen te spelen en competitief te zijn op 3 gebieden :
Basis CV ( leider ) , Basis LCV, Basis 8 , jong talent voor op de 10 (opvolger Hans) , vervanger CDK, vervanger Lang
Dus absoluut nog werk aan de winkel en geen geruchten 😫
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Scouting en recruitment

Bericht door leem »

Zou goed kunnen dat er na de CL-loting plots veel begint te bewegen. Er zullen wel al heel wat pistes klaarliggen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scouting en recruitment

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 17 aug 2022, 10:55 Ik ga er van uit dat Lang nog vertrekt en dat is het : benodigde transfers om kampioen te spelen en competitief te zijn op 3 gebieden :
Basis CV ( leider ) , Basis LCV, Basis 8 , jong talent voor op de 10 (opvolger Hans) , vervanger CDK, vervanger Lang
Dus absoluut nog werk aan de winkel en geen geruchten 😫
Basis CV : geef ik je gelijk
Basis LCV : Nsoki liep hier in't begin nog rond en ik denk dat we allemaal verrast waren dat hij plots vertrok
Jong talent op 10 : eigen jeugd?
Vervanger CDK : kan je pas concreet maken als CDK weg is
Vervanger Lang : kan je pas concreet maken als Lang weg is

Ik zeg niet dat er op dit moment geen werk aan de winkel is, ik zeg dat het bestuur in het begin van de transferperiode wél gedaan heeft wat ze moesten doen. Qua aanvallend zie ik ook veel geruchten dus daar zijn/waren we sowieso mee bezig, qua CV niet en daar zou sowieso iets bij mogen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Tiki Taka »

leem schreef: 17 aug 2022, 11:05 Zou goed kunnen dat er na de CL-loting plots veel begint te bewegen. Er zullen wel al heel wat pistes klaarliggen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Loting volgende week vrijdag 26/08 ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scouting en recruitment

Bericht door IsO »

Toch ook even ons scouting- en recruitmentteam achter Mannaert in de bloemetjes zetten. Wat een werk leveren die gasten al verschillende jaren! Moet voor hen ook deugd doen dat zo'n Sowah er nu ook op deze manier doorkomt, en dat jonge talenten als Nusa zich beginnen doorzetten op de grootste podia...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scouting en recruitment

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 23 feb 2023, 15:59 Club heeft niet voldoende doorgeduwd en niet snel genoeg gehandeld, zoals wel vaker in transferdossiers de laatste jaren.
En dit weet ik uit hele goede bron. De moderator mag gerust mijn bron opvragen in een privé bericht.
Over Rasmus Höjlund: TT deelde ondertussen zijn bron, weliswaar zonder namen te noemen. Ik geloof wel dat zijn bron door zijn eigen ervaring de oprechte overtuiging heeft dat Club te lang draalde bij Höjlund, maar die bron heeft ook bepaalde belangen in het verhaal, en er zijn natuurlijk ook andere belangen, kanten aan het verhaal.

Zie bijvoorbeeld:



Wat ik links en rechts las en lees, is dat Club de eerste was om, na het afronden van CDK's overstap naar AC Milan, een bod (naar verluidt 8,5 miljoen, met een toenmalige transfermarkt-marktwaarde van 4,5) uit te brengen op Hojlund, dat werd afgewezen. Na een opnieuw afgewezen hoger bod kwam Atalanta in het verhaal. Mannaert reisde op 23 augustus '22 af om persoonlijk te onderhandelen met Sturm Graz, maar ze kwamen er niet uit, ondanks een bod van ons van 15 miljoen plus bonussen (waarmee het totaal boven de 16 miljoen kon/zou uitkomen). Atalanta bood paar dagen later uiteindelijk 17,2 miljoen (of daaromtrent), wat wél werd aanvaard. Kwestie van meestbiedende dus, eerder dan van "dralen". Plus de speler zou, toen Atalanta (met landgenoot Maehle) op de proppen kwam, een voorkeur hebben gehad voor hen boven ons.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Scouting en recruitment

Bericht door Peter »

Het mislopen van Hojlund kan gebeuren. Laat ons nu ook niet doen alsof het een zekerheid was dat deze jongen ging presteren. Paar seizoenen geleden waren we geïnteresseerd in een argentijnse tank, die toen ook een ander ploeg heeft gekozen. Ondertussen horen we niets meer van die jongen...
Plaats reactie