Uitgeleende spelers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Ik geloof niet dat we al een topic hebben voor nieuws over de spelers die we uitlenen. Bij deze!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Openda (22) speelde met 7 goals in 7 kwalificatiematchen een belangrijke rol in de kwalificatie van de Belgische u21 voor het komende EK u21. In totaal al aan 12 goals en 3 assists in 14 (kwalificatie)interlands. Ferme cijfers!

Bij Vitesse dit jaar doorgaans basisspeler. Voorlopig aan 12 goals en 1 assists in de NL competitie, en kwam aan 3 goals en 2 assists in de Conference League.

Zijn uitleenbeurt loopt in principe deze zomer af. Hij ligt bij ons nog tot de zomer van 2024 onder contract.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door Blackburn »

Mag van mij hier volgend jaar echt wel zijn kans krijgen om plaats in de kern af te dwingen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door Tiki Taka »

Blackburn schreef: 31 mar 2022, 23:09 Mag van mij hier volgend jaar echt wel zijn kans krijgen om plaats in de kern af te dwingen
In een interview van een aantal weken/maanden geleden gaf hij aan voor een ploeg te willen spelen die hoger aangeschreven staat dan Club. :brechtje:
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door Blackburn »

Had dat ook gezien. Maar dacht een later artikel gezien te hebben waarin hij zij dat hij een terugkeer naar Club wel zag zitten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 01 apr 2022, 09:53 Had dat ook gezien. Maar dacht een later artikel gezien te hebben waarin hij zij dat hij een terugkeer naar Club wel zag zitten.
Belgische spitsen die hem voorgingen in een overstap van eredivisie naar JPL waren ook niet meteen een onverdeeld succes. Denk maar aan Vleminckx of Dessers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Hoe zijn onze uitgeleende spelers aan hun seizoen begonnen?

- Faitout Maouassa: voor 1 seizoen verhuurd aan Montpellier (Ligue 1), zonder aankoopoptie. 4 basisplaatsen (meestal eraf rond 70e à 75e minuut) en 2 invalbeurten van ongeveer half uur. 1 goal en 3 assists.
- Jack Hendry: voor 1 seizoen verhuurd aan Cremonese (Serie A), mét aankoopoptie. Zat vorig weekend nog niet in de selectie.
- Youssouph Badji: voor 1 seizoen verhuurd aan Charleroi (JPL), mét aankoopoptie. 3 basisplaatsen en 2 invalbeurten. Voorlopig geen goals of assists.
- Maxim De Cuyper: (opnieuw) voor 1 seizoen verhuurd aan Westerlo (JPL), zonder aankoopoptie. 7 basisplaatsen als linksback in 4-mansdefensie. Voorlopig 1 assist.
- Thomas Van den Keybus: (opnieuw) voor 1 seizoen verhuurd aan Westerlo (JPL), zonder aankoopoptie. 4 basisplaatsen, 3 invalbeurten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Artikel in HLN over Maxim De Cuyper:
[spoiler]
Club-huurling Maxim De Cuyper schittert met bondscoach Roberto Martinez in de tribune: “Tegen anderlecht kan ik net iets meer”

Als we zeggen dat de beste man op het veld in een wedstrijd van anderlecht een gast van 21 jaar was, dan denkt u spontaan aan de jeugdwerking in Neerpede. We hebben het echter over een jeugdproduct van Club Brugge. Maxim De Cuyper, huurling van de landskampioen, was de grote uitblinker bij Westerlo tegen paars-wit. Roberto Martinez zag vanuit de tribune dat het goed was.

Milan Augustijns
Gisteren om 17:25

Als sinds zijn achtste voetbalt Maxim De Cuyper bij Club Brugge. Daar zagen ze altijd wel zijn talent, maar oordeelden ze vorig jaar toch dat hij nog niet honderd procent klaar was voor het eerste elftal. En dus verhuurde Club de linkerflankspeler aan Westerlo, dat toen nog in 1B uitkwam. Daar was De Cuyper, die in Brugge nog vastligt tot 2025, vorig seizoen goed voor zes doelpunten en vijf assists. Hij hielp de Kemphanen mee aan de promotie en besloot vervolgens nog een extra jaartje te blijven.

Ook nu Westerlo op het hoogste niveau uitkomt, trekt De Cuyper de lijn gewoon door. Hij is dit seizoen voorlopig duidelijk de beste man bij de Kemphanen. Tegen anderlecht was hij weergaloos. En dat zeggen we niet alleen omdat hij twee assists afleverde, maar vooral omdat er van hem vanop zijn linkerflank een constante dreiging uitging. Bij paars-wit zagen ze sterretjes. “Tegen anderlecht kan ik net iets meer”, zei hij na afloop al lachend. “Nee, het is leuk dat ik bij de twee doelpunten betrokken was, maar ik ben vooral blij voor de groep.”

De Cuyper voetbalde tegen anderlecht onbevangen en ongeremd. “Stress heb ik nooit, ook niet tegen anderlecht”, zei hij na afloop. “Ik voetbal gewoon graag en hoop dat je dat kan zien op het veld.” Zeg dat wel.

Feest in kleedkamer

Wie ongetwijfeld ook gezien heeft dat De Cuyper graag voetbalt, is bondscoach Roberto Martinez, die in de tribune zat in het Kuipje. “Ah, dat wist ik niet”, zei de Westerlo-uitblinker over de aanwezigheid van de bondscoach. “Het doet er uiteindelijk niet toe, het belangrijkste is deze mooie overwinning. Het lijkt me heel vroeg om te beweren dat ik in aanmerking kom voor de Rode Duivels. Stapje per stapje. Laat ons hopen dat ik op termijn wel de nationale ploeg haal. Dat is het mooiste wat er is.”

Het feestje in de Westerlo-kleedkamer klonk na de wedstrijd bijzonder luid. “De ontlading was enorm en dit doet de groep deugd”, zei de Cuyper. “We hadden eerder in het seizoen al meer punten verdiend. Het was een terechte overwinning. We hadden de betere kansen en stonden ook goed in blok, waardoor we weinig weggaven. Alles klopte. We hadden het nog vroeger kunnen afmaken, want we hadden al twee honderprocentkansen, maar ze kwamen terug in de wedstrijd. Gelukkig maakten we het alsnog af”, besloot de linkerflankspeler.
De Cuyper ligt nog tot eind juni 2025 bij ons onder contract.
LangeAdem1891
Tester
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2022, 15:39

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door LangeAdem1891 »

Grote analyse over Maxim De Cuyper
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

LangeAdem1891 schreef: 05 dec 2022, 15:43 Grote analyse over Maxim De Cuyper
Interessant! Ik denk ook dat hij een goeie kans maakt om opgeroepen te worden voor de Duivels binnenkort, gelet op onze schaarste aan vleugelverdedigers, en dan vooral die van het linksvoetige soort. Liet toch al mooie dingen zien!

Ondertussen heeft Van den Keybus het wat moeilijker om aan speeltijd te komen bij Westerlo, mede door de komst van Chadli.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 06 dec 2022, 14:53
LangeAdem1891 schreef: 05 dec 2022, 15:43 Grote analyse over Maxim De Cuyper
Interessant! Ik denk ook dat hij een goeie kans maakt om opgeroepen te worden voor de Duivels binnenkort, gelet op onze schaarste aan vleugelverdedigers, en dan vooral die van het linksvoetige soort. Liet toch al mooie dingen zien!

Ondertussen heeft Van den Keybus het wat moeilijker om aan speeltijd te komen bij Westerlo, mede door de komst van Chadli.
Westerlo heeft bij wijze van spreken een volledig nieuw middenveld gekocht na hun promotie. Met wat ik van Van den Keybus zag in 1B zou Westerlo zich ook perfect uit de slag kunnen trekken in 1A. Buitenlandse spelers om door te verkopen zijn duidelijk belangrijker voor de Turkse eigenaars.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Gaat Club van de uitgeleende spelers er nog een aantal kunnen slijten?
Ik denk dan aan Okereke, Maouassa....
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 10 mei 2023, 08:01 Gaat Club van de uitgeleende spelers er nog een aantal kunnen slijten?
Ik denk dan aan Okereke, Maouassa....
Okereke is al geen speler meer van Club sinds vorige zomer: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220726_96900739

Maouassa (gehaald voor 4 miljoen) doet het goed bij Monpellier (Ligue 1), speelt er vrij vaak. Hij wil naar verluidt blijven, zij zien dat (eveneens naar verluidt) wel zitten, maar hebben geen aankoopoptie. Kwestie dus van rond te raken met Club. Huidige marktwaarde volgens Transfermarkt 5 miljoen. For what it's worth: volgens Bild zou hij ook interesse genieten van Borussia Mönchengladbach (https://www.bild.de/bild-plus/sport/fus ... .bild.html)

Balanta kwam niet veel aan spelen toe bij Schalke (om mij ongekende redenen) en ligt nog één seizoen onder contract bij ons. Ik vermoed dat Club hem zal willen verkopen deze zomer. Bedrag zal wellicht beperkt zijn (wegens dat ene resterende seizoen en bewezen diensten - bijdrage aan drie titels). Zijn huidige marktwaarde bedraagt volgens transfermarkt 3 miljoen.

Larin (transfervrij gehaald) doet het niet slecht in Spanje (7 goals en 2 assists in 1029 speelminuten). Real Valladolid moet hem volgens Fabrizio Romano verplicht kopen voor een afgesproken bedrag indien bepaalde, tussen Club en Valladolid afgesproken voorwaarden zijn vervuld.

Volgens sommige bronnen (waarvan de betrouwbaarheid niet te verifiëren valt) bedraagt dat bedrag slechts 2 miljoen (dollar of euro, afhankelijk van de bron), en zou Valladolid hem meteen met winst kunnen doorverkopen. Maar ook wij maken winst natuurlijk indien die optie zou worden geactiveerd.

Charleroi heeft volgens Waalse pers (La Capitale) een aankoopoptie van om en bij de 2,5 miljoen bedongen bij Club. Er zou mogelijk (!) interesse zijn om hem over te nemen (mocht laatste wedstrijden geregeld starten van Mazzu), maar niet voor dat bedrag, omdat zijn huidige marktwaarde lager ligt (1,5 miljoen). Afwachten of 1) ze hem effectief definitief willen vastleggen, en zo ja, of ze 2) een akkoord vinden met Club over een transfersom lager dan het in de aankoopoptie bedongen bedrag. Ligt sowieso ook maar één seizoen meer onder contract bij ons, wat onze onderhandelingspositie niet echt versterkt, zeker indien er geen andere interesse zou zijn.

De Cuyper komt terug naar Club volgend seizoen na succesvolle uitleenbeurt aan Westerlo.

Zijn ploegmaat bij Club en Westel, Van den Keybus, speelde zeker sinds januari heel vaak mee, doorgaans als linksmid. Ligt nog 2 seizoenen onder contract bij ons, en heeft momenteel een marktwaarde van 800.000 €. Na twee seizoenen te zijn uitgeleend, zal hij vermoedelijk duidelijkheid willen over zijn kansen bij Club in het A-elftal. Zelf schat ik die niet zo heel hoog in, dus vermoed ik dat een definitieve verkoop (aan Westerlo bijvoorbeeld, of aan een ambitieuze tweedeklasser zoals Z-W) tot de opties behoort.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Larin gisteren een penaltygoal en assist tegen Barça.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Uitgeleende spelers

Bericht door IsO »

Vermant maakt een mooie aanval van Westel mooi af tegen gent. Meer van dat!
Plaats reactie