[T1] Carl Hoefkens

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 14 sep 2022, 07:31 Na gisteren denk ik dat we de impact van Hoefkens wel naar waarde mogen schatten. Zijn plan voor de wedstrijd zat écht goed in elkaar. Porto heeft bijna geen enkele kans gehad, zelfs niet in de periode in de 1ste helft toen ze enorm veel balbezit hadden en wij er niet uit raakten. Onze ploeg wist continu wat ze moesten doen, we verdedigden goed uit als het mogelijk was maar stampten de bal ook gewoon buiten / naar voor als het nodig was. Ook zijn wissels kwamen op het goede moment en ze hadden allemaal hun meerwaarde.
Ook tegen Leverkusen zat zijn plan goed in elkaar. Waar we voordien in competitie vaak met 3 achteraan speelde, liet hij openlijk weten dat hij tegen Leverkusen met 4 achteraan ging spelen om hun gevaarlijke flanken op te vangen. Kiest ook duidelijk voor standvastigheid met zelfde elftal en ook voor wat het beste is voor de ploeg. Qua naam zou je verwachten dat bvb een Boyata en Yaremchuk al zouden spelen, maar hij laat de goed draaiende tandem Jutgla-Sowah staan en blijft vertrouwen geven aan een uitmuntende Sylla.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door t4nd »

Ook een teken van de luxe bij Club. We halen met Boyata een Rode Duivel binnen en verpulveren het belgische transferrecord voor Yaremchuk. Waar zo'n transfers bij andere teams direct de ploeg zouden moeten dragen krijgen de spelers bij ons rustig de kans om in het team te komen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door IsO »

Nog iemand die Ancelotti-vibes krijgt bij het zien van Carl aan de zijlijn? Zijn stress wordt gekanaliseerd naar zijn kauwgom, en voor de rest blijft hij (voorlopig) heel stoïcijns. Kan nog veranderen natuurlijk als het eens ferm tegenzit (maar dat hoef ik niet meteen te ontdekken).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door IsO »

Levi
Profvoetballer
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Levi »

Kevinho schreef: 13 aug 2022, 19:31 Wat ben je allemaal aan het uitspoken man. Wil je zo snel mogelijk buitengesmeten worden ?
En nu is het ineens een goede coach? Soms mss eens beetje geduld hebben en aanvaarden dat onze beleidsmakers er meer verstand van hebben dan jij in je zetel. Hopelijk leer je hieruit dat geduld een goede raadgever is.
Levi
Profvoetballer
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Levi »

FrankFarinaII schreef: 11 aug 2022, 14:13 trage slak vanaken, die al ettelijke matchen zich verstopt en niks meebrengt mag ook eens op de bank gezet worden en vervanger voor hem zoeken
U zei?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Kevinho »

Levi schreef: 15 sep 2022, 15:11
Kevinho schreef: 13 aug 2022, 19:31 Wat ben je allemaal aan het uitspoken man. Wil je zo snel mogelijk buitengesmeten worden ?
En nu is het ineens een goede coach? Soms mss eens beetje geduld hebben en aanvaarden dat onze beleidsmakers er meer verstand van hebben dan jij in je zetel. Hopelijk leer je hieruit dat geduld een goede raadgever is.
Dus omdat we eens 1 goede match spelen is het ineens een topper? Tot op heden zit ik op mijn honger vriend. Brik en brak voetbal tot dinsdagavond . Nu eerlijk vond ons voetbal thuis tegen Psg en eerste helft tegen Redbull Leipzig veel impressionanter. Powerplay druk naar voren tem, verticaal voetbal waarbij de bal voor de man gespeeld werd om het spel te versnellen,…
Nu ik hoop dat het schip vertrokken is want Antwerp gaat niet veel laten liggen. En zal niet ineenstuiken na nieuwjaar met zo een grote kern in tegenstelling tot Union…
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door t4nd »

1. "Eens 1 goede match" is lichtjes zwak uitgedrukt. Dit is niet "eens 1 goede match" tegen pakweg Cercle, dit is "1 overtuigende match" tegen een topploeg die de voorbije jaren bijna altijd doorging in de poulefase van de CL.

2. Je hebt gelijk, tegen PSG en Redbull was impressionant. De match tegen Porto was alleen allesomvattend. We hebben een serieuze tegenstander compleet geneutraliseerd tot ze zelf niet meer wisten wat ze moesten doen.

3. Als je denkt dat Antwerp niet veel meer gaat laten liggen moet je de lijn doortrekken en zeggen dat Club niet veel meer gaat laten liggen. Antwerp won 7 matchen op rij in de competitie (met matig voetbal), Club won de laatste 7 matchen op rij (ook niet altijd met super voetbal). Feit is dat we allebei resultaten halen. Als ik me niet vergis won Van Bommel bij zijn laatste teams ook de eerste xx matchen op rij om nadien ook een reeksje nederlagen neer te zetten. Je kan voetbal niet voorspellen.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Sanders »

Sanders schreef: 10 aug 2022, 11:09 Paniek is inderdaad zelden een goede raadgever. daarin volg ik je.
Maar ik begin toch een gevoel te krijgen dat onze technische staf tactisch nog niet sterk genoeg is.
Het is een veeg teken dat Vanaken na Eupen zei dat hij het gevoel had dat ze aanvallend maar wat deden.
Skov Olsen geeft toe dat hij van Hoefkens hoger mag spelen en iets minder moet verdedigen, maar dat zorgt er wel voor dat je defensief iets meer onder druk komt te staan.
Ik ga absoluut niet zeggen dat we onze T1 en/of de technische staf al moeten buitenzwieren, maar er is duidelijk nog werk, zowel onder de spelers als voor de trainers.

Ik ken heel weinig voorbeelden bij ploegen die in hun eigen land kampioen spelen, waar een assistent zonder ervaring definitief T1 wordt en het goed doet.
Iedereen moet leren, maar net daarom moest Clement eerst maar bij Waasland Beveren gaan, waar er geen druk is en niemand iets van u verwacht.

Laten we evalueren na enkele CL-matchen en kijken hoe we er in de competitie voorstaan. Zou niet graag hebben dat het opgebouwde werk van de laatste 5 jaar weggesmeten wordt met een 3e of 4e plaats in de JPL.
Na enkele matchen was ik ook kritisch, maar ik sloot mijn betoog wel af dat we moesten wachten met oordelen tot als we enkele CL-matchen gespeeld hadden. Blijkt nu voorlopig dat ik te kritisch was. Ik geef dat toe.
Er lijkt goed werk geleverd te worden door zowel de sportieve staf (T1, coaches, medische omkadering), als scouting (tegenstanders inschatten en nieuwe transfers), als door ons bestuur (uitgaande transfers, contractverlengingen, keuze van sportieve staf,...)

Tegen het WK gaan we al meer weten waar we staan.
We hebben dan een moordend speelschema achter de rug: begin november en de heenronde zit er al op, samen met de groepsfase van de CL. Als ik niet mis ben is onze laatste match voor het WK een duel met Antwerp. De week ervoor spelen we nog tegen Leverkusen en Gent. Daar gaan we weten waar we aan toe zijn dit seizoen.

Als Hoefkens zijn groep goed kan managen in deze drukke periode (zowel fysiek als mentaal) en we verliezen niet teveel punten in de competitie na een CL-match, dan kunnen we met een gerust gemoed naar dat drieluik voordat het WK begint.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door IsO »

Lof van Mignolet na de match voor Carls wedstrijdplan. Goed voor zijn zelfvertrouwen en het vertrouwen van de spelers in hem
Levi
Profvoetballer
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Levi »

En ondertussen al door dat je er niks van kent mister kevinho?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 15 sep 2022, 15:41 Dus omdat we eens 1 goede match spelen is het ineens een topper? Tot op heden zit ik op mijn honger vriend. Brik en brak voetbal tot dinsdagavond . Nu eerlijk vond ons voetbal thuis tegen Psg en eerste helft tegen Redbull Leipzig veel impressionanter. Powerplay druk naar voren tem, verticaal voetbal waarbij de bal voor de man gespeeld werd om het spel te versnellen,…
Nu ik hoop dat het schip vertrokken is want Antwerp gaat niet veel laten liggen. En zal niet ineenstuiken na nieuwjaar met zo een grote kern in tegenstelling tot Union…
We halen (met een marktwaarde van 161,00m) 9 op 9 in de Champions League tegen de nummer 3 van Spanje vorig seizoen (marktwaarde van 611,50m), de nummer 1 van Portugal vorig seizoen (marktwaarde van 257,00m) en de nummer 3 van Duitsland vorig seizoen (marktwaarde van 469,85m).

In het begin was het nog wat zoeken, daar zijn we 5 punten verloren die we niet hadden moeten verliezen. Nadien hebben we 9 matchen op 10 gewonnen, enkel tegen Standard gingen we onderuit. Dat is gewoon goed gewerkt van de coach en het team. Het is niet altijd even hard champagnevoetbal, maar de tegenstand in België parkeert ook meestal de bus om er dan snel te proberen uitkomen - dan krijg je nu eenmaal sneller een kutmatch. De eerste helft tegen Atletico was ook niet bepaald het spannendste voetbal voor een neutrale supporter, maar omdat het tegen een topper is vinden wij het geweldig - hetzelfde spel tegen Seraing en er volgt commentaar. Tegen Standard deden we het ook niet slecht, maar 1x slecht doordekken aan de rand van de 16m was een tegengoal - dat zijn zaken die kunnen gebeuren.

Er staan momenteel 2 teams boven ons. Twee teams die veel geld hebben én geen europees spelen dus telkens een hele week een competitiematch kunnen voorbereiden. Twee teams die elke week al hun beste spelers kunnen opstellen omdat ze in tussentijd voldoende rust hebben. Twee teams die ondanks dat alles ook niet elke week overtuigen. Genk speelt beter voetbal dan Antwerp vind ik, Antwerp heeft al een paar keer met kwakkelvoetbal gewonnen. We zijn goed bezig hoor :wave: .
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door t4nd »

Kwestie van zijn prestatie te kaderen, quote uit het nieuwsblad :
Carl Hoefkens is de eerste Belgische trainer die zijn eerste drie wedstrijden in de Champions League wint. Maar nog straffer: Hoefkens is pas de zesde trainer ooit die daarin slaagt en van de vorige vijf haalden liefst vier ook meteen de finale. Dat waren Pep Guardiola, Roberto Di Matteo, Diego Simeone en Hansi Flick.
Mooi rijtje om in te staan :-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 05 okt 2022, 08:23 Kwestie van zijn prestatie te kaderen, quote uit het nieuwsblad :
Carl Hoefkens is de eerste Belgische trainer die zijn eerste drie wedstrijden in de Champions League wint. Maar nog straffer: Hoefkens is pas de zesde trainer ooit die daarin slaagt en van de vorige vijf haalden liefst vier ook meteen de finale. Dat waren Pep Guardiola, Roberto Di Matteo, Diego Simeone en Hansi Flick.
Mooi rijtje om in te staan :-)
Carl, onze eigen Herr Flick. Op naar de finale! :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Carl Hoefkens

Bericht door Tiki Taka »

Zijn tactische plannetjes lijken te kloppen en de spelers voelen zich er goed mee.
Komend weekend zie ik wel wat rotatie te gebeuren, om iedereen zo fris mogelijk te houden.
Ik vermoed dat Yaremchuk, Lang, Olsen, Mata en Boyata hun kans zullen krijgen tegen Westerlo.
Gesloten