[9.] Ferran Jutglà

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

FERRAN JUTGLÀ KOMT OVER VAN HET SPAANSE FC BARCELONA

Club bereikte vandaag een akkoord met FC Barcelona over de overgang van Ferran Jutglà. De Spaanse aanvaller tekent een contract voor 4 jaar bij Blauw-Zwart.

Ferran (23) is een jeugdproduct van Espanyol Barcelona. In juli vorig jaar maakte hij de overstap naar FC Barcelona. Afgelopen seizoen scoorde de aanvaller 19 keer in 32 wedstrijden in de Primera Division R.F.E.F. Hij speelde ook 6 wedstrijden in de Primera Division waarin hij 1 keer scoorde.

Welkom, Ferran!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door t4nd »

Welkom ! :hupclub:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Meer info over transfersom enzo op de site van Barça (https://www.fcbarcelona.com/en/football ... ran-jutgla):
[spoiler]
Agreement with Club Brugge to sign Ferran Jutglà

FC Barcelona and Club Brugge have agreed on a 5 million euro transfer for Ferran Jutglà. The Club has included a 10% sell-on clause for any future sale by the Belgian club.

The Club is very grateful to Ferran Jutglà for his commitment and dedication, and wish him all the best and many successes in the future.

41 games and 21 goals in Barça colours
Ferran Jutglà joined FC Barcelona in summer 2021 from the Espanyol youth set-up, after spending time at teams such as l’Unificación Bellvitge and Sant Andreu. He played 41 times in Barça colours - 32 for Barça B and nine for the first team. He also played in a Maradona Cup friendly match in Saudi Arabia.

He scored 21 goals for Barça teams, including two goals in competitive games for the first team (against Elche in LaLiga and Linares in the Copa del Rey), also scoring a goal in a friendly match. He played a total of 464 minutes for the first team across all competitive matches.

He completed this Primera RFEF Footers season as top scorer with his 19 goals for Barça B (including one penalty).
Zijn goal tegen Boca Juniors in de genoemde Maradona Cup (friendly) vanaf 1:38 https://twitter.com/i/status/1470858228858769420

en een filmpje met wat momentopnames, voornamelijk van bij Barça B
[spoiler]
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Kevinho »

Wat denken jullie ervan en voor welke positie vooral 🤔
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Pica »

Is een spits bij mijn weten, denk/hoop dat we ondertussen van iedere snelle speler geen flank meer maken, al zit er een beetje MPH in ons allemaal.

Grootste lacune in de kern was een spits (vooropgesteld dat Adamyan en Dost effectief niet terugkeren), dus op dat vlak zit het goed (nog een linksback zou redelijk debiel zijn).

Qua profiel ook waar we moeten op mikken voor een potentiële basisspeler: jonge twintiger die al iets getoond heeft, met nog progressiemarge.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Kan op alle aanvallende posities geloof ik, maar is in principe een centrumspits. Scoorde vlot bij Barça B (hoewel dat geen criterium is voor succes elders, zie Bojan Krkic eerder of Javier Portillo, nog steeds topschutter bij de jeugd van Real geloof ik, maar nooit doorgebroken op het hoogste niveau). Daarnaast vind ik het volgende terug (https://barcauniversal.com/barcelona-b- ... iga-clubs/):
[spoiler]
Apart from the goals, the ex-Espanyol starlet has impressed with his impressive work rate and pressing capabilities from the front.

Da's wat Adamyan ons ook bijbracht na de winterstop. Mogelijk krijgen we dus een jongere (en technisch begaafdere?) versie van Sargis in de plaats...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Kevinho »

Zou toch graag Adamyan erbij houden. Was er sceptisch over maar heeft mij 200% van gedacht doen veranderen. Klasbak die als hij een volledig seizoen speelt er > 20 maakt elke jaar.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 10 jun 2022, 20:02 Zou toch graag Adamyan erbij houden. Was er sceptisch over maar heeft mij 200% van gedacht doen veranderen. Klasbak die als hij een volledig seizoen speelt er > 20 maakt elke jaar.
Ik ben ook wel fan, maar enkele mogelijke redenen waarom hij niet blijft:
1) zijn leeftijd. Is er 29, wat nog niet oud is, maar wel een leeftijd waarop zijn marktwaarde normaal gezien niet veel meer gaat stijgen. Iets wat bij Jutglà (23) mogelijk wél het geval is.
2) het vertrek van Schreuder. Kwam op zijn voorspraak, en volgend seizoen is Schreuder er niet meer.
3) maakte denk ik nooit de 90 minuten vol. Kwam hier natuurlijk aan zonder veel wedstrijdritme, maar dat zou toch een indicator kunnen zijn dat hij zijn intensieve speelstijl geen 90 minuten kan volhouden. Misschien dat Jutglà op dat vlak beter scoort op de fysieke testen?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Kevinho »

IsO schreef: 11 jun 2022, 10:13
Kevinho schreef: 10 jun 2022, 20:02 Zou toch graag Adamyan erbij houden. Was er sceptisch over maar heeft mij 200% van gedacht doen veranderen. Klasbak die als hij een volledig seizoen speelt er > 20 maakt elke jaar.
Ik ben ook wel fan, maar enkele mogelijke redenen waarom hij niet blijft:
1) zijn leeftijd. Is er 29, wat nog niet oud is, maar wel een leeftijd waarop zijn marktwaarde normaal gezien niet veel meer gaat stijgen. Iets wat bij Jutglà (23) mogelijk wél het geval is.
2) het vertrek van Schreuder. Kwam op zijn voorspraak, en volgend seizoen is Schreuder er niet meer.
3) maakte denk ik nooit de 90 minuten vol. Kwam hier natuurlijk aan zonder veel wedstrijdritme, maar dat zou toch een indicator kunnen zijn dat hij zijn intensieve speelstijl geen 90 minuten kan volhouden. Misschien dat Jutglà op dat vlak beter scoort op de fysieke testen?
Is wel een serieuze gok natuurlijk met een jonge kerel die quasi geen ervaring op het hoogste niveau heeft . Adamyan speelt al lang op het hoogste niveau , international voetbal met Armenië …
Odoi , Mignolet , Dost,… zijn ook spelers die gekocht zijn om prijzen te pakken. Niet om hun mogelijke winst op doorverkoop.
Mits een degelijke voorbereiding gaat hij zijn fysieke spel wel kunnen doortrekken denk ik.
Maar zal een maat voor niks worden vrees ik 😅
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Sanders »

Kevinho schreef: 11 jun 2022, 11:41
IsO schreef: 11 jun 2022, 10:13
Kevinho schreef: 10 jun 2022, 20:02 Zou toch graag Adamyan erbij houden. Was er sceptisch over maar heeft mij 200% van gedacht doen veranderen. Klasbak die als hij een volledig seizoen speelt er > 20 maakt elke jaar.
Ik ben ook wel fan, maar enkele mogelijke redenen waarom hij niet blijft:
1) zijn leeftijd. Is er 29, wat nog niet oud is, maar wel een leeftijd waarop zijn marktwaarde normaal gezien niet veel meer gaat stijgen. Iets wat bij Jutglà (23) mogelijk wél het geval is.
2) het vertrek van Schreuder. Kwam op zijn voorspraak, en volgend seizoen is Schreuder er niet meer.
3) maakte denk ik nooit de 90 minuten vol. Kwam hier natuurlijk aan zonder veel wedstrijdritme, maar dat zou toch een indicator kunnen zijn dat hij zijn intensieve speelstijl geen 90 minuten kan volhouden. Misschien dat Jutglà op dat vlak beter scoort op de fysieke testen?
Is wel een serieuze gok natuurlijk met een jonge kerel die quasi geen ervaring op het hoogste niveau heeft . Adamyan speelt al lang op het hoogste niveau , international voetbal met Armenië …
Odoi , Mignolet , Dost,… zijn ook spelers die gekocht zijn om prijzen te pakken. Niet om hun mogelijke winst op doorverkoop.
Mits een degelijke voorbereiding gaat hij zijn fysieke spel wel kunnen doortrekken denk ik.
Maar zal een maat voor niks worden vrees ik 😅
Je hebt inderdaad een beetje van beide nodig: ervaren krachten en spelers met doorverkoopwaarde. Over het algemeen kan je op aanvallende spelers meer meerwaarde creëren.
Ik meende ergens te lezen dat ze zijn optie niet gingen lichten?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Scoutverslag waar ik toevallig op botste: https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

Die actie tegen Genk, waar hij de bal tegen de paal stift.
Wat een topper !!
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Vergas Ronald »

Snel, loopt zich te pletter, ieder schot is tussen de palen, loopt zich goed vrij en 'n klote ventje om fysiek van de bal af te krijgen ondanks z'n 1m75. Ik ben nu al Jutgla fan. Gaat binnen drie jaar voor 20 miljoen terug naar Spanje :mrgreen: Eerst 50 goals maken in Brugge :teach:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 22 aug 2022, 03:19 Snel, loopt zich te pletter, ieder schot is tussen de palen, loopt zich goed vrij en 'n klote ventje om fysiek van de bal af te krijgen ondanks z'n 1m75. Ik ben nu al Jutgla fan. Gaat binnen drie jaar voor 20 miljoen terug naar Spanje :mrgreen: Eerst 50 goals maken in Brugge :teach:
Maak er maar "meer dan 20m" van ;-)

Zijn goal gisteren was weer tekenend. Geeft een pass die niet aankomt maar jaagt wél direct door op de verdediger die ertussen zat zodat hij de bal terug kan veroveren.
Plaats reactie