[9.] Ferran Jutglà

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

Deze topper verdient een beest van een targetman voor/naast zich. En nee dat is niet Larin.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Yago »

Ik zie niet in waarom een targetman ernaast nodig zou zijn. Zorg gewoon voor voldoende spelers rond en achter hem die kunnen passen/zelf ook de ruimte in kunnen duiken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 22 aug 2022, 14:18 Ik zie niet in waarom een targetman ernaast nodig zou zijn. Zorg gewoon voor voldoende spelers rond en achter hem die kunnen passen/zelf ook de ruimte in kunnen duiken.
Idealiter heb je in de aanval een grote stevige spits en een wendbare, snelle speler die er rond zwerft, niet?
Zoniet kan je met een lange bal naar voor, weinig resultaat boeken. Gestalte voorin is toch niet onbelangrijk.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door t4nd »

In de matchen die ik gezien heb vond ik dat Jutgla ook wel een verre bal naar voor kon bijhouden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 22 aug 2022, 14:50 In de matchen die ik gezien heb vond ik dat Jutgla ook wel een verre bal naar voor kon bijhouden.
Klopt, maar we missen gestalte voorin. Ik reken niet op Larin, die komt tekort, wat mij betreft.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Yago »

Tiki Taka schreef: 22 aug 2022, 14:23
Yago schreef: 22 aug 2022, 14:18 Ik zie niet in waarom een targetman ernaast nodig zou zijn. Zorg gewoon voor voldoende spelers rond en achter hem die kunnen passen/zelf ook de ruimte in kunnen duiken.
Idealiter heb je in de aanval een grote stevige spits en een wendbare, snelle speler die er rond zwerft, niet?
Zoniet kan je met een lange bal naar voor, weinig resultaat boeken. Gestalte voorin is toch niet onbelangrijk.
Goh, dat is de denkwijze van 20 jaar geleden. Denk zeker niet dat dat een noodzaak is. Je bent ook niet verplicht om lange ballen naar voren te pompen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 22 aug 2022, 15:12
t4nd schreef: 22 aug 2022, 14:50 In de matchen die ik gezien heb vond ik dat Jutgla ook wel een verre bal naar voor kon bijhouden.
Klopt, maar we missen gestalte voorin. Ik reken niet op Larin, die komt tekort, wat mij betreft.
Ik heb die conclusie ook al getrokken uit die 66 minuten als invaller, verspreid over 5 matchen, die Larin voor ons al speelde in de JPL.

Nee serieus, geef die gast eens een kans zeg. Bij Canada is hij complementair met David, en volgens mij kan hij dat zeker ook zijn met Jutglà. Uitvallen van Lang kan misschien wel een zegen blijken voor Larin én Jutglà.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 192
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door maartendr81 »

Persoonlijk vind ik de samenwerking met Sowah best wel goed lopen. Momenteel zijn ze nog niet gelukkig in de afwerking maar als dat ook moest beginnen lopen... Bovendien is dit eveneens een goede zaak voor Sowah zelf (waar we toch 9M voor neergelegd hebben).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 24 aug 2022, 08:56 Persoonlijk vind ik de samenwerking met Sowah best wel goed lopen. Momenteel zijn ze nog niet gelukkig in de afwerking maar als dat ook moest beginnen lopen... Bovendien is dit eveneens een goede zaak voor Sowah zelf (waar we toch 9M voor neergelegd hebben).
De Sowah van nu lijkt precies een andere speler dan die van vorig seizoen.
Hij zal waarschijnlijk een supersub zijn dit seizoen, eens iedereen fit is en alle nieuwe spelers er zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 24 aug 2022, 09:16 De Sowah van nu lijkt precies een andere speler dan die van vorig seizoen.
Hij zal waarschijnlijk een supersub zijn dit seizoen, eens iedereen fit is en alle nieuwe spelers er zijn.
Waarom supersub en geen basisspeler? Hij loopt goed, geeft goeie passes, heeft veel inzet, ... Eens hij nog wat meer vertrouwen heeft en begint te scoren hebben we wat mij betreft en énorm goed aanvalsduo. Er moet sowieso nog wel iemand bijkomen want Larin heeft op dit moment nog niet overtuigd, maar Sowah kan wat mij betreft zeker aanspraak maken op een basisplaats - ongeacht wie er nog bij zou komen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 24 aug 2022, 09:27
Tiki Taka schreef: 24 aug 2022, 09:16 De Sowah van nu lijkt precies een andere speler dan die van vorig seizoen.
Hij zal waarschijnlijk een supersub zijn dit seizoen, eens iedereen fit is en alle nieuwe spelers er zijn.
Waarom supersub en geen basisspeler? Hij loopt goed, geeft goeie passes, heeft veel inzet, ... Eens hij nog wat meer vertrouwen heeft en begint te scoren hebben we wat mij betreft en énorm goed aanvalsduo. Er moet sowieso nog wel iemand bijkomen want Larin heeft op dit moment nog niet overtuigd, maar Sowah kan wat mij betreft zeker aanspraak maken op een basisplaats - ongeacht wie er nog bij zou komen.
Eens alle flankspelers (Lang, Olsen, Buchanan) beschikbaar zijn, de nieuwe targetspits er is en de vervanger voor Vanaken, zal hij volgens mij geen basisplaats hebben.
Soit, de positieve evolutie die hij nu doormaakt, kan alleen maar goed zijn voor de onderlinge concurrentie.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 24 aug 2022, 09:16
maartendr81 schreef: 24 aug 2022, 08:56 Persoonlijk vind ik de samenwerking met Sowah best wel goed lopen. Momenteel zijn ze nog niet gelukkig in de afwerking maar als dat ook moest beginnen lopen... Bovendien is dit eveneens een goede zaak voor Sowah zelf (waar we toch 9M voor neergelegd hebben).
De Sowah van nu lijkt precies een andere speler dan die van vorig seizoen.
Hij zal waarschijnlijk een supersub zijn dit seizoen, eens iedereen fit is en alle nieuwe spelers er zijn.

Sowah maakte dit keer wél de voorbereiding mee en mag zich aanvallend meer uitleven dan toen hij de volledige rechterflank voor zijn rekening moest nemen. Natuurlijk zien we een andere speler!

Ik denk trouwens niet dat ze een echte pure targetman zoeken om aan Jutglà te koppelen. Hojlund bijvoorbeeld is een veel compléter profiel
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door Yago »

Eh, Sowah doet het wat beter maar is nog altijd niet goed genoeg voor het niveau dat we ambiëren. In de CL valt die hard door de mand.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door IsO »

Yago schreef: 24 aug 2022, 20:52 Eh, Sowah doet het wat beter maar is nog altijd niet goed genoeg voor het niveau dat we ambiëren. In de CL valt die hard door de mand.
Heeft dan ook nog maar amper op die positie in dat systeem gespeeld. Automatismen met Jutglà,... vragen tijd. En Club zoekt dus nog een ander aanvallend profiel (Hojlund)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [9.] Ferran Jutglà

Bericht door t4nd »

“Het feit dat Barcelona nu geniet van een van de beste spitsen ter wereld als Robert Lewandowski, verhult de blunder om Ferran Jutglà te laten gaan niet”, schrijft het Spaanse Marca over de Man van de Match. “Of nog erger, hem verkopen voor vijf miljoen. In elk optreden voor Brugge laat hij zien dat hij een spits van het hoogste kaliber is. Het is onbegrijpelijk dat hij niet in La Liga speelt... en dat hij niet op het lijstje van bondscoach Luis Enrique staat voor het WK met Spanje.”
2de match op rij man van de match in de CL, vorige week in het team van de week van de CL. TOPPER.
Plaats reactie