[11.] Cyle Larin

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

CYLE LARIN NAAR CLUB BRUGGE
Cyle Larin komt transfervrij over van het Turkse Besiktas. De aanvaller tekent een contract tot 2025.

Larin (27) begon z'n professionele carrière in de MLS waar hij 43 goals wist te scoren in 87 wedstrijden. De Canadese international was in 2019 al te zien op de Belgische velden toen hij door Besiktas één seizoen werd uitgeleend aan Zulte Waregem. Nadien ontpopte hij zich tot een belangrijke pion bij de Turkse club, waar hij met zijn 19 competitiegoals een groot aandeel had in de titel van 2020-2021. Enkele maanden geleden kwalificeerden Larin & Buchanan zich nog samen voor het WK met Canada, waar de aanvaller ook topschutter aller tijden is met 23 goals in 44 wedstrijden.

Welkom, Cyle!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

Interessante transfer dit ! Heb hem bij Besiktas niet echt gevolgd, maar bij Zulte-Waregem paar seizoenen terug was hij me wel in positieve zin opgevallen. Herinner me hem als een stevige kerel, vrij snel, en een teamspeler. Kan ook op verschillende aanvallende posities uit de voeten, en ik denk dat hij wel eens heel complementair zou kunnen zijn met Jutglà.

Speler van 27 met marktwaarde van 10 miljoen die meer dan waarschijnlijk met Canada naar het WK gaat transfervrij binnen halen, is ook financieel gewoon een goeie deal.

En sowieso hebben ze zich voldoende over hem kunnen informeren, aangezien hij bij Waregem nog samenspeelde met De fauw en Vossen, en bij Canada met Buchanan.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 04 jul 2022, 17:13 Interessante transfer dit ! Heb hem bij Besiktas niet echt gevolgd, maar bij Zulte-Waregem paar seizoenen terug was hij me wel in positieve zin opgevallen. Herinner me hem als een stevige kerel, vrij snel, en een teamspeler. Kan ook op verschillende aanvallende posities uit de voeten, en ik denk dat hij wel eens heel complementair zou kunnen zijn met Jutglà.

Speler van 27 met marktwaarde van 10 miljoen die meer dan waarschijnlijk met Canada naar het WK gaat transfervrij binnen halen, is ook financieel gewoon een goeie deal.

En sowieso hebben ze zich voldoende over hem kunnen informeren, aangezien hij bij Waregem nog samenspeelde met De fauw en Vossen, en bij Canada met Buchanan.
Transfervrij iemand van 27 met marktwaarde van 10 miljoen lijkt mij inderdaad een zeer positieve deal. Ondanks dat het nog niet zolang geleden is dat hij in België speelde, kan ik mij toch niet meer zoveel beelden van hem voor de geest halen. Speelde die daar toen niet samen voorin met de befaamde Saido Berahino :grin:
Interessant profiel alleszins.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door HeervanBiesen »

Op het werk vandaag eens met een Turkse collega gepraat.

Hij vertelde kwa statistieken dat Larin er geen denderend seizoen heeft opzitten bij Besiktas.
Maar kwa duels, wint Larin er verschrikkelijk veel!
Hij is behoorlijk snel (maar daarom geen sprintbom) en hij kan nog koppen ook.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door HeervanBiesen »

Sanders schreef: 05 jul 2022, 07:20
IsO schreef: 04 jul 2022, 17:13 Interessante transfer dit ! Heb hem bij Besiktas niet echt gevolgd, maar bij Zulte-Waregem paar seizoenen terug was hij me wel in positieve zin opgevallen. Herinner me hem als een stevige kerel, vrij snel, en een teamspeler. Kan ook op verschillende aanvallende posities uit de voeten, en ik denk dat hij wel eens heel complementair zou kunnen zijn met Jutglà.

Speler van 27 met marktwaarde van 10 miljoen die meer dan waarschijnlijk met Canada naar het WK gaat transfervrij binnen halen, is ook financieel gewoon een goeie deal.

En sowieso hebben ze zich voldoende over hem kunnen informeren, aangezien hij bij Waregem nog samenspeelde met De fauw en Vossen, en bij Canada met Buchanan.
Transfervrij iemand van 27 met marktwaarde van 10 miljoen lijkt mij inderdaad een zeer positieve deal. Ondanks dat het nog niet zolang geleden is dat hij in België speelde, kan ik mij toch niet meer zoveel beelden van hem voor de geest halen. Speelde die daar toen niet samen voorin met de befaamde Saido Berahino :grin:
Interessant profiel alleszins.
Ik herinner me hem als een teamplayer/een werkpaardje. Zo mannen zijn altijd geliefd bij onze supporters.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door Kevinho »

HeervanBiesen schreef: 06 jul 2022, 01:54 Op het werk vandaag eens met een Turkse collega gepraat.

Hij vertelde kwa statistieken dat Larin er geen denderend seizoen heeft opzitten bij Besiktas.
Maar kwa duels, wint Larin er verschrikkelijk veel!
Hij is behoorlijk snel (maar daarom geen sprintbom) en hij kan nog koppen ook.
Jij weet zo goed als ik dat we een spits nodig hebben die er 15 - 20 binnenstampt dit jaar . Geen spits die alleen maar een werkpaard is vermits de andere aanvallers geen veelscoorders zijn…
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door Kevinho »

Club Brugge wist zich deze week te versterken met Cyle Larin, die vanwege een aflopend contract transfervrij kon vertrekken bij Besiktas. De 'Turkije-kenner' Kaan Bayazit denkt dat de aanvaller voor het geld kiest.
"Besiktas betaalde toen bijna 2 miljoen euro voor hem aan Orlando City en ik vond toen dat geld al een grote drijfveer was in zijn keuzes, aangezien hij voordien heel weinig verdiende in de MLS", vertelt hij op de website van Voetbalnieuws.be. "Dat was nu ook al het geval, want waar sommigen dachten dat hij mogelijk alsnog ging verlengen bij Besiktas, had ik al snel het vermoeden dat hij aanstuurde om zijn contract uit te doen om nadien elders een mooie tekenpremie en loon te krijgen", aldus Bayazit.

"Dat hij naar Club Brugge vertrekt, verrast me dan ook enigszins omdat ik niet had verwacht dat zij ver zouden gaan voor Larin. Volgens mij gaat hij dan ook een heel aardig loon opstrijken in Brugge", voorspelt hij. "Op sportief vlak is de grote vraag: wat verwachten ze bij Club van hem? Zien ze hem als dé spits voor de komende jaren, of hij moet als sluwe aanvaller in de schaduw spelen van een andere topspits? Als ze hem naast een bliksemafleider zetten, dan snap ik deze transfer zeker wel", besluit Bayazit.Woorden van een Turkije kenner. In alles wat ik lees een spits die absoluut niet bij ons thuishoort !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 06 jul 2022, 10:33 Club Brugge wist zich deze week te versterken met Cyle Larin, die vanwege een aflopend contract transfervrij kon vertrekken bij Besiktas. De 'Turkije-kenner' Kaan Bayazit denkt dat de aanvaller voor het geld kiest.
"Besiktas betaalde toen bijna 2 miljoen euro voor hem aan Orlando City en ik vond toen dat geld al een grote drijfveer was in zijn keuzes, aangezien hij voordien heel weinig verdiende in de MLS", vertelt hij op de website van Voetbalnieuws.be. "Dat was nu ook al het geval, want waar sommigen dachten dat hij mogelijk alsnog ging verlengen bij Besiktas, had ik al snel het vermoeden dat hij aanstuurde om zijn contract uit te doen om nadien elders een mooie tekenpremie en loon te krijgen", aldus Bayazit.

"Dat hij naar Club Brugge vertrekt, verrast me dan ook enigszins omdat ik niet had verwacht dat zij ver zouden gaan voor Larin. Volgens mij gaat hij dan ook een heel aardig loon opstrijken in Brugge", voorspelt hij. "Op sportief vlak is de grote vraag: wat verwachten ze bij Club van hem? Zien ze hem als dé spits voor de komende jaren, of hij moet als sluwe aanvaller in de schaduw spelen van een andere topspits? Als ze hem naast een bliksemafleider zetten, dan snap ik deze transfer zeker wel", besluit Bayazit.Woorden van een Turkije kenner. In alles wat ik lees een spits die absoluut niet bij ons thuishoort !
Ik lees eigenlijk echt niks in die post (mening van een "freelance sportjournalist") dat erop zou wijzen dat hij niet bij ons zou thuishoren. Kan je eens jouw argumenten oplijsten?

Dat hij voor het geld zou kiezen, vind ik alvast een non-argument. Als je je op het einde van je contract financieel kan verbeteren, zie ik daar persoonlijk niet meteen grote bezwaren tegen. De persoon die je citeert geeft trouwens zelf aan dat Larin inleverde door bij ons te tekenen, en meer kon verdienen door bij te tekenen.
Nee, mij lijken de redenen eerder sportief. Nieuwe uitdaging bij ons, met kans om Champions League te spelen en minuten te maken met het oog op het WK met Canada. Besiktas speelt volgend seizoen zelfs geen Europees.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

artikel van anderhalf jaar terug over zijn sportief profiel, met data-ondersteuning: https://theathletic.com/2359782/2021/02 ... -transfer/
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door CRS006 »

IsO schreef: 06 jul 2022, 11:01
Kevinho schreef: 06 jul 2022, 10:33 Club Brugge wist zich deze week te versterken met Cyle Larin, die vanwege een aflopend contract transfervrij kon vertrekken bij Besiktas. De 'Turkije-kenner' Kaan Bayazit denkt dat de aanvaller voor het geld kiest.
"Besiktas betaalde toen bijna 2 miljoen euro voor hem aan Orlando City en ik vond toen dat geld al een grote drijfveer was in zijn keuzes, aangezien hij voordien heel weinig verdiende in de MLS", vertelt hij op de website van Voetbalnieuws.be. "Dat was nu ook al het geval, want waar sommigen dachten dat hij mogelijk alsnog ging verlengen bij Besiktas, had ik al snel het vermoeden dat hij aanstuurde om zijn contract uit te doen om nadien elders een mooie tekenpremie en loon te krijgen", aldus Bayazit.

"Dat hij naar Club Brugge vertrekt, verrast me dan ook enigszins omdat ik niet had verwacht dat zij ver zouden gaan voor Larin. Volgens mij gaat hij dan ook een heel aardig loon opstrijken in Brugge", voorspelt hij. "Op sportief vlak is de grote vraag: wat verwachten ze bij Club van hem? Zien ze hem als dé spits voor de komende jaren, of hij moet als sluwe aanvaller in de schaduw spelen van een andere topspits? Als ze hem naast een bliksemafleider zetten, dan snap ik deze transfer zeker wel", besluit Bayazit.Woorden van een Turkije kenner. In alles wat ik lees een spits die absoluut niet bij ons thuishoort !
Ik lees eigenlijk echt niks in die post (mening van een "freelance sportjournalist") dat erop zou wijzen dat hij niet bij ons zou thuishoren. Kan je eens jouw argumenten oplijsten?

Dat hij voor het geld zou kiezen, vind ik alvast een non-argument. Als je je op het einde van je contract financieel kan verbeteren, zie ik daar persoonlijk niet meteen grote bezwaren tegen. De persoon die je citeert geeft trouwens zelf aan dat Larin inleverde door bij ons te tekenen, en meer kon verdienen door bij te tekenen.
Nee, mij lijken de redenen eerder sportief. Nieuwe uitdaging bij ons, met kans om Champions League te spelen en minuten te maken met het oog op het WK met Canada. Besiktas speelt volgend seizoen zelfs geen Europees.
Is gewoon anti Brugge. Heeft commentaar op alle nieuwe spelers van Club.

-N'Soki was een prutser
- Skov was een prutser
- Adamyan was een prutser
- ...

Is ieder jaar hetzelfde liedje bij die kerel.

Ieder jaar zijn we op voorhand voorbijgestreefd door Antwerpen, Genk of anderlecht en mogen we het vergeten om Kampioen te spelen. Resultaat 3x na elkaar kampioen.

Nu deels deel ik de mening dat het spelpijl dit seizoen regelmatig niet om aan te zien was (was ook al zo aan de start van de playoffs vorig seizoen) maar dit had imo niets te maken met de kwaliteit aan spelers die we hebben.

Dit kwam omdat verschillende spelers al waren uitgekeken op Clement. Dat we met een straat voorsprong aan de playoffs begonnen en dat er gewoon gemakzucht in de ploeg was geslopen. Is puur menselijk en er is maar 1 oplossing hiervoor en dat is regelmatig nieuw bloed aantrekken en af en toe eens van trainer te veranderen.

Larin is een ideale aanvulling aan de kern. Overal hoor je dat het geen moeilijke jongen is, een harde werker, goeie kopper, Sterk in het duel ...

Daarboven haal je hem "gratis" binnen, is hij nog steeds relatief jong en heeft hij een marktwaarde van 10 miljoen euro !

Is Topscoorder van het nationale team en kan voor "niet zo'n vlotte goalgetter" zeer aardige stats voorleggen. Heeft ook aardige stats op vlak van assists wat ook zeer leuk is om te lezen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door Vergas Ronald »

Basisspeler bij besiktas gratis weghalen, canadees international, werkt hard, scoort vlot, beest in de lucht.
Wat is probleem
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 24 sep 2022, 10:18
Goed voor z'n vertrouwen
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

Larin in de basis bij Canada, gewisseld na 73 minuten. Verloren oefenmatch uiteindelijk met 0-2 van het Uruguay van Suarez, Nunez, Bentancur en Fede Valverde.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Cyle Larin

Bericht door IsO »

Ondertussen al oud nieuws, maar stond hier nog niet:
[spoiler]
CYLE LARIN OP UITLEENBASIS NAAR REAL VALLADOLID

Cyle Larin trekt op uitleenbasis naar Real Valladolid.


Larin (27) kwam afgelopen zomer naar Club Brugge. De Canadees kwam 13 keer in actie voor Blauw-Zwart en kon daarin één keer scoren. De topschutter aller tijden van de Canadese nationale ploeg gaat nu op uitleenbasis aan de slag bij Real Valladolid. De ploeg van Ronaldo staat op dit moment 18e in La Liga.
Geen sprake van een aankoopoptie, dus komt noral gezien terug eind dit seizoen. Hopelijk krijgt hij daar meer minuten en kan hij zich tonen!
Plaats reactie