[T1] Scott Parker

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 16 feb 2023, 15:55 Maar onder Clement was het wel onmiddelijk duidelijk welke richting we uitgingen. Ook met Schreuder was dat zo, al was dat een richting die mij niet kon bekoren. Ook Hoefkens had een idee van wat hij met deze ploeg wou brengen en dat is er een paar keer geniaal uitgekomen.
Waar Parker naartoe wilt, is mij absoluut niet duidelijk.
Zijn bijnaam in Engeland als coach was `boring Parker`... dat belooft niet veel goeds natuurlijk.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Vergas Ronald »

Peter schreef: 16 feb 2023, 15:55 Maar onder Clement was het wel onmiddelijk duidelijk welke richting we uitgingen. Ook met Schreuder was dat zo, al was dat een richting die mij niet kon bekoren. Ook Hoefkens had een idee van wat hij met deze ploeg wou brengen en dat is er een paar keer geniaal uitgekomen.
Waar Parker naartoe wilt, is mij absoluut niet duidelijk.
Schreuder was 94% balbezit, Hoefkens was aanvallen en als 't niet lukt gewoon meer aanvallen :mrgreen: Saai voetbal van Parker was met een team in premier league die totaal geen spelers of middelen had om in de premier league te blijven. Het is met Bournemouth trouwens verder bergaf gegaan sinds zijn vertrek. In de Championship zowel met fulham als bournemouth promoveren ze met leuk voetbal.

Dat dit Bournemouth niets te zoeken heeft in Premier League is Parker z'n fout niet, de lullige 10 punten die ze hebben dit seizoen was met Parker z'n saai voetbal, sindsdien niets meer. Da's geen premier league ploeg.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 16 feb 2023, 16:18
Peter schreef: 16 feb 2023, 15:55 Maar onder Clement was het wel onmiddelijk duidelijk welke richting we uitgingen. Ook met Schreuder was dat zo, al was dat een richting die mij niet kon bekoren. Ook Hoefkens had een idee van wat hij met deze ploeg wou brengen en dat is er een paar keer geniaal uitgekomen.
Waar Parker naartoe wilt, is mij absoluut niet duidelijk.
Schreuder was 94% balbezit, Hoefkens was aanvallen en als 't niet lukt gewoon meer aanvallen :mrgreen: Saai voetbal van Parker was met een team in premier league die totaal geen spelers of middelen had om in de premier league te blijven. Het is met Bournemouth trouwens verder bergaf gegaan sinds zijn vertrek. In de Championship zowel met fulham als bournemouth promoveren ze met leuk voetbal.

Dat dit Bournemouth niets te zoeken heeft in Premier League is Parker z'n fout niet, de lullige 10 punten die ze hebben dit seizoen was met Parker z'n saai voetbal, sindsdien niets meer. Da's geen premier league ploeg.
Ik volg je wel dat we hem meer tijd moeten geven (vond ik eigenlijk al bij Hoefkens, maar goed), en het klopt ook wel dat de defensieve organisatie al beter op punt staat (zie de matchen tegen antwerp en Union). Alleen in aanvallend opzicht zijn er toch een aantal zaken die ik niet begrijp. Lang als valse 9 en dan de twee wingers op hun voet laten spelen, zoals tegen antwerp, snapte ik niet. Dat werd tegen Benfica wel al gecorrigeerd, met Buchanan op links en Sowah op rechts tegen hun voet. Niet dat dat tot meer kansen heeft geleid, maar noch Buchanan, noch Sowah zijn afwerkers, en Buchanan zorgde (zeker in de eerste helft) naar mijn aanvoelen toch voor wat meer diepgang/dreiging. Skov wordt gemist.

Idem voor de invulling van ons middenveld tegen antwerp, waar ik eerder al aanhaalde dat ik niet snapte waarom je uw infiltrerende loper (Nielsen) tegen zijn voet zet, wetende dat in de zone vóór hem de ruimte toe gaat gelopen worden door een naar links uitvallende Vanaken, in die zone terugzakkende valse 9 Lang, en d'office in die zone opererende Sowah.

Ik ben iemand die soms (té) ver gaat in me inleven in een ander zijn gedachtengang, omdat ik wil begrijpen waarom, en omdat er vaak wel een idee of verklaring achter zit, ook al is die op het eerste zicht misschien niet meteen duidelijk. Alleen zag ik die mogelijke verklaring niet tegen antwerp. En dat stelde me niet bepaald gerust. Maar het kan natuurlijk ook gewoon aan mijn beperkte tactische inzicht liggen :mrgreen:

Parker wordt natuurlijk ook niet gediend door de omstandigheden wat zijn aanvallers betreft. Nusa is een groot talent maar nog wat te licht. Buchanan en Sowah zijn geen afwerkers. Skov is belangrijk voor dit Club want brengt voorzetten, doelgevaar en dreiging op stilstaande fases, maar is out. Jutglà begon uitstekend aan het seizoen, maar komt maar net terug uit blessure. Yaremchuk werkt naar het schijnt hard, maar heeft een goal nodig voor zijn vertrouwen. Hem laten invallen woensdag was in dat opzicht ook geen slecht idee geweest (zeker omdat we in de tweede helft wel een spits hadden kunnen gebruiken).

Kortom: benieuwd hoe we in aanvallend opzicht gaan acteren eens er wat meer mogelijkheden zijn voorin.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Peter »

Vinden jullie dan echt dat het verdedigend zo veel beter staat? Alleen tegen Antwerp en anderlecht hebben we niet veel weggegeven, alle andere matchen tel ik makkelijk 3,4,5 grote kansen waar we allesbehalve fantastisch verdedigen...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door IsO »

Gisteren in De Standaard:
[spoiler]
Club Brugge koos de verkeerde coach op het verkeerde moment
Gisteren om 14:02 door Bart Lagae

Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe vraagt om meer ‘geduld en krediet’ voor trainer Scott Parker. De gereserveerde Londenaar hoeft nog niet afgeschreven te worden, maar voor Club is hij de verkeerde coach op het verkeerde moment.

Scott Parker knikte. Een uur na zijn Europese debuut als hoofdtrainer, in de 1/8ste finales van de Champions League tegen Benfica, had hij zijn spelers lof toegezwaaid. ‘Ik ben fier op hen. We moesten moedig zijn aan de bal en dat waren we.’ Maar dat al die moed en goede bedoelingen amper tot doelgevaar leidden, vooral in de tweede helft, moest ook de 42-jarige Engelsman toegeven. Parker wachtte lang om een opgeleide spits tussen de lijnen te brengen. 79 minuten om precies te zijn. De 0-1-achterstand stond toen al 28 minuten op het bord.

Nadat hij gestopt was met knikken, probeerde Parker zijn blazoen op te poetsen. ‘Achteraf is het makkelijk om te oordelen’, reageerde hij met een dooddoener. ‘Ik besloot niet te wisselen omdat Noa Lang (die door Parker als ‘valse 9’ was uitgespeeld, red.) een van de beste spelers op het veld was. Ook Tajon Buchanan was gevaarlijk. Ik koos ervoor op het einde Ferran Jutgla in te brengen. Na een nederlaag kan je mijn beslissingen bekritiseren, maar ik neem ze in het heetst van de strijd. Je mag ook niet vergeten dat er nog een terugmatch komt (op 7 maart in Lissabon, red.).’

Toch durft zelfs de grootste blauw-zwarte optimist geen centen op een Brugse stuntzege in Lissabon te zetten. De laatste keer dat Benfica thuis met twee doelpunten verschil verloor was tegen Porto, in augustus 2019. In Europees verband moeten we teruggaan naar een 0-2-nederlaag tegen Bayern München in september 2018. Er is een offday bij de Portugezen – en een spectaculaire vormverbetering bij de Belgen – nodig om te hopen op een historische Belgische kwartfinale.

Geen ideale timing

Dat het avontuur voor Club Brugge eindigt in de 1/8ste finales van de Champions League, is op zich geen schande. Het Europese seizoen gaat hoe dan ook de boeken in als het meest succesvolle ooit, na de historische kwalificatie onder leiding van Carl Hoefkens in de groepsfase.

Maar dat Club straks zonder realistische kwalificatiekansen afreist naar Portugal, is wel een streep door de rekening bij het Brugse bestuur. Het vooruitzicht om te schitteren op het hoogste Europese niveau is wat de meeste spelers van Club Brugge drijft om voor de Belgische kampioen te kiezen. Lang, Buchanan en – als hij fit was geweest – Andreas Skov Olsen, ze hopen allen middels een knalprestatie in de hoogst aangeschreven competitie een lucratieve transfer te versieren.

Ook Parker werd verleid door de hymne van de Champions League. Het deed hem besluiten om – tegen zijn natuurlijke intuïtie in – in het midden van het seizoen in een nieuw avontuur te stappen. Die timing was ver van ideaal, gaf hij vorige week nog in een interview toe. Maar net als zijn jonge spelers wil ook hij stappen zetten als coach en geloofde hij dat een avontuur in een continentale competitie, met een ritje op de molen van de Champions League als aantrekkelijke bonus, zijn carrière kon vooruithelpen.

Wat Parker niet had verwacht, is hoe moeilijk het is successen te kennen in de Belgische competitie. Het wonderjaar van Leicester City uitgezonderd is de Engelse Premier League een relatief voorspelbare competitie, waarin een select kransje topteams strijdt voor de ereplaatsen. De Jupiler Pro League is een uiterst competitieve reeks waarin traditionele topclubs (ver) kunnen worden teruggeslagen wanneer ze in een prestatiedip belanden.

WK-gangers

Ook Club Brugge moet vaststellen dat de trainerswissel voorlopig niet rendeert. Vorig seizoen greep de Belgische kampioen ook halverwege in, toen trainer Philippe Clement naar Monaco vertrok en de Nederlander Alfred Schreuder werd aangetrokken. Na een aarzelend begin vond Schreuder een winnende formule en rondde hij met succes een inhaalrace op Union af. Met een overschot aan kwaliteit, zowel in de diepte als de breedte, maakte Club Brugge uiteindelijk het verschil.

Met de beste kern van het land hoopte Club Brugge-voorzitter Verhaeghe dat het ook met Scott Parker goed zou komen. De oorzaak van het mindere presteren onder Hoefkens lag volgens de voorzitter niet zozeer aan de trainer, dan wel aan de spelers. Die waren met de ‘verkeerde focus’ teruggekeerd van het WK. Voor de camera’s van VTM kwam hij woensdag terug op de impact die de Wereldbeker op zijn team had gehad.

‘Hoe je het ook draait of keert, spelers willen het beste geven van zichzelf op zo’n toernooi’, zei Verhaeghe. ‘Sommigen gingen, maar hadden amper gespeeld. Sommigen gingen niet en waren ontgoocheld. Na het WK krijg je spelers terug die mentaal en fysiek niet gefocust zijn op het team. De voorzitter van Benfica heeft me verteld dat zijn ploeg hetzelfde probleem had. En zij telden minder WK-gangers dan wij.’

Verhaeghe vraagt de buitenwereld om geduld. ‘Het WK heeft ons punten gekost en is te merken in het spel. Maar we weten hoe het komt. Geef onze spelers en onze trainer krediet. Vandaag zijn ze mentaal en fysiek wel fris genoeg om er een lap op te geven. Ze verdienen de positiviteit en de steun van het publiek.’

Linke Brugse derby

Het Brugse publiek stond woensdag vol achter de ploeg, maar het resultaat was een zure nederlaag na individuele fouten van Jack Hendry en Bjorn Meijer. De ‘moed en durf’ waar Parker op hint, is in zijn eigen aanpak niet terug te vinden. Hij koos voor een behouden opstelling en rekent op de individuele kwaliteiten van zijn aanvallers. Tijdens de tweede helft, waarin Club moest proberen een achterstand om te buigen, bleef hij een halfuur lang hulpeloos toekijken. Op een geniale tactische ingreep waarmee hij de wedstrijd in een nieuw elan legt, is het voorlopig vruchteloos wachten.

In de acht wedstrijden die hij bij Club Brugge leidde, gebruikte Parker acht keer een verschillende opstelling. Slechts een van die wedstrijden werd gewonnen. Parker zit mentaal en sportief nog steeds in een aanloopperiode terwijl er hier en nu gepresteerd moet worden.

De verkeerde timing van zijn aanstelling kan het Brugse bestuur worden aangerekend. Dat had voor het WK al grote vraagtekens bij Hoefkens, maar wachtte tot na de Wereldbeker om hem te slachtofferen. Hoefkens coachte nog twee wedstrijden als een veroordeelde trainer. Het was een schouwspel dat Club Hoefkens én zichzelf had kunnen besparen.

In zijn interview van vorige week zei Parker dat hij ‘nu al uitkijkt’ naar volgende zomer als hij ‘meer voorbereidingstijd’ heeft. Toch zal hij snel moeten bewijzen dat hij een geschikte trainer is voor Club Brugge. In de eerste plaats moet dat in de Jupiler Pro League gebeuren. Te beginnen met een linke Brugse derby, zondag ‘op bezoek’ bij Cercle Brugge. De groen-zwarte vereniging is een van de ploegen in vorm in de Jupiler Pro League. Sinds de trainerswissel – Oostenrijker Miron Muslic kwam landgenoot Dominik Thalhammer vervangen – sprokkelden alleen Racing Genk en Union meer punten dan Cercle. De ‘moed’ waarvoor Club-coach Parker zijn spelers complimenten geeft, zal hij dan ook zelf moeten laten zien.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Yago »

Vergas Ronald schreef: 16 feb 2023, 16:18
Peter schreef: 16 feb 2023, 15:55 Maar onder Clement was het wel onmiddelijk duidelijk welke richting we uitgingen. Ook met Schreuder was dat zo, al was dat een richting die mij niet kon bekoren. Ook Hoefkens had een idee van wat hij met deze ploeg wou brengen en dat is er een paar keer geniaal uitgekomen.
Waar Parker naartoe wilt, is mij absoluut niet duidelijk.
Schreuder was 94% balbezit, Hoefkens was aanvallen en als 't niet lukt gewoon meer aanvallen :mrgreen: Saai voetbal van Parker was met een team in premier league die totaal geen spelers of middelen had om in de premier league te blijven. Het is met Bournemouth trouwens verder bergaf gegaan sinds zijn vertrek. In de Championship zowel met fulham als bournemouth promoveren ze met leuk voetbal.

Dat dit Bournemouth niets te zoeken heeft in Premier League is Parker z'n fout niet, de lullige 10 punten die ze hebben dit seizoen was met Parker z'n saai voetbal, sindsdien niets meer. Da's geen premier league ploeg.
De reden dat dit Bournemouth zich niet heeft kunnen versterken voor de PL is dat ze de vorige winter al hun budget hebben moeten opgebruiken omdat Parker met zowat het beste elftal van de Championship niets klaar kreeg, en er erg veel nodig was om promotie toch waar te maken. Ze staan nu wel weer onderaan, maar na het ontslag van Parker ging het een hele tijd toch veel beter. Onderste teams staan daar ook gewoon op een zakdoek.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door IsO »

Yago schreef: 17 feb 2023, 14:18
Vergas Ronald schreef: 16 feb 2023, 16:18
Peter schreef: 16 feb 2023, 15:55 Maar onder Clement was het wel onmiddelijk duidelijk welke richting we uitgingen. Ook met Schreuder was dat zo, al was dat een richting die mij niet kon bekoren. Ook Hoefkens had een idee van wat hij met deze ploeg wou brengen en dat is er een paar keer geniaal uitgekomen.
Waar Parker naartoe wilt, is mij absoluut niet duidelijk.
Schreuder was 94% balbezit, Hoefkens was aanvallen en als 't niet lukt gewoon meer aanvallen :mrgreen: Saai voetbal van Parker was met een team in premier league die totaal geen spelers of middelen had om in de premier league te blijven. Het is met Bournemouth trouwens verder bergaf gegaan sinds zijn vertrek. In de Championship zowel met fulham als bournemouth promoveren ze met leuk voetbal.

Dat dit Bournemouth niets te zoeken heeft in Premier League is Parker z'n fout niet, de lullige 10 punten die ze hebben dit seizoen was met Parker z'n saai voetbal, sindsdien niets meer. Da's geen premier league ploeg.
De reden dat dit Bournemouth zich niet heeft kunnen versterken voor de PL is dat ze de vorige winter al hun budget hebben moeten opgebruiken omdat Parker met zowat het beste elftal van de Championship niets klaar kreeg, en er erg veel nodig was om promotie toch waar te maken. Ze staan nu wel weer onderaan, maar na het ontslag van Parker ging het een hele tijd toch veel beter. Onderste teams staan daar ook gewoon op een zakdoek.
Dat lijkt me op zijn minst een weinig genuanceerde visie. Zie bijvoorbeeld dit BBC-artikel, een week ofzo voor zijn ontslag: https://www.bbc.com/sport/articles/cv28y4lezgwo
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Pica »

Scorebord journalistiek 2.0 is weer in voege.
Voor hetzelfde geld start em hier met 6/6 en was het waarschijnlijk hosanna in den hoge :mrgreen:
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door FrankFarinaII »

Geen greintje meerwaarde brengen in een ploeg is ook een gave, maar geen die fcb kan gebruiken. Mag beschikken, en nu vervangen door een echte, degelijke trainer
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door t4nd »

"We speelden onaanvaardbaar zwak vandaag", klinkt het harde verdict van Scott Parker. "We lagen op alle vlakken onder."

Nochtans had de T1 zijn spelers gewaarschuwd voor de duelkracht van Cercle: "Toch konden we simpelweg niet om met de druk. We zetten 2 stappen terug vandaag. Ik dacht dat we veel verder stonden..."
Ik ben het niet eens met hem. We zetten 15 stappen terug, en niet enkel vandaag. De eerste match onder Parker was op zich nog acceptabel, de duels die volgden ook. Ondertusssen is het elke match minder goed. Ik vraag me oprecht af of Hoefkens meer punten had kunnen halen de voorbije duels.
Sanders
Supersub
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 19 feb 2023, 18:25
"We speelden onaanvaardbaar zwak vandaag", klinkt het harde verdict van Scott Parker. "We lagen op alle vlakken onder."

Nochtans had de T1 zijn spelers gewaarschuwd voor de duelkracht van Cercle: "Toch konden we simpelweg niet om met de druk. We zetten 2 stappen terug vandaag. Ik dacht dat we veel verder stonden..."
Ik ben het niet eens met hem. We zetten 15 stappen terug, en niet enkel vandaag. De eerste match onder Parker was op zich nog acceptabel, de duels die volgden ook. Ondertusssen is het elke match minder goed. Ik vraag me oprecht af of Hoefkens meer punten had kunnen halen de voorbije duels.
En dan het gebrek aan zelfkritiek:
Ik investeer elke seconde in de verbetering van de ploeg. En ik weet hoe goed ik ben, dat bewijst mijn verleden. *website Sporza*
Je zelf zo bestoefen als het als team slecht draait, dat past niet bij ons.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Peter »

Pica schreef: 17 feb 2023, 16:13 Scorebord journalistiek 2.0 is weer in voege.
Voor hetzelfde geld start em hier met 6/6 en was het waarschijnlijk hosanna in den hoge :mrgreen:
aub eh, dit heeft niets te maken met scorebord journalistiek. Het volstaat om 2 minuten naar het spel te kijken om te zien dat hij er niets van bakt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Tiki Taka »

Nog slechter presteren dan de ontslagen trainer voor jou, je moet het maar doen.
Deze trainer weet van geen hout pijlen te maken.

Nogmaals, andere trainer na het seizoen en grote kuis in de kern houden.
Ik zie Club nog playoff2 spelen met de mauve en standard en naast Europees voetbal grijpen.

Misschien dat de ogen dan eens zullen open gaan in de bestuurskamer ?!
Wie o wie beslist begot om bijvoorbeeld Yaremchuk, Rezaie, Krmencik en nu nog eens Parker te gaan halen????
Mannaert en de hele sportieve cel, moet dringend ter verantwoording geroepen worden !
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Pica »

Peter schreef: 20 feb 2023, 07:34
Pica schreef: 17 feb 2023, 16:13 Scorebord journalistiek 2.0 is weer in voege.
Voor hetzelfde geld start em hier met 6/6 en was het waarschijnlijk hosanna in den hoge :mrgreen:
aub eh, dit heeft niets te maken met scorebord journalistiek. Het volstaat om 2 minuten naar het spel te kijken om te zien dat hij er niets van bakt.
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.

Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Scott Parker

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 20 feb 2023, 09:00
Peter schreef: 20 feb 2023, 07:34
Pica schreef: 17 feb 2023, 16:13 Scorebord journalistiek 2.0 is weer in voege.
Voor hetzelfde geld start em hier met 6/6 en was het waarschijnlijk hosanna in den hoge :mrgreen:
aub eh, dit heeft niets te maken met scorebord journalistiek. Het volstaat om 2 minuten naar het spel te kijken om te zien dat hij er niets van bakt.
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.

Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
DIT !
Ik vind dat het opvallend stil is omtrent de positie/rol van Mannaert en de sportieve cel in deze.
Gesloten