[21.] Josef Bursik

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Plaats reactie
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[21.] Josef Bursik

Bericht door IsO »

JOSEF BURSIK NAAR CLUB BRUGGE
Doelman Josef Bursik komt over van het Engelse Stoke City.


Club bereikte vandaag een akkoord met Stoke City FC over de overgang van Josef Bursik. De Engelse belofteninternational (10 caps) tekent een contract van 4,5 seizoenen bij Blauw-Zwart. Bursik (22) speelt van kleins af aan in Groot-Brittannië en stond dit seizoen in The Championship al 16 wedstrijden onder de lat bij 'The Potters'. Hij maakt nu de stap naar Club.

Welkom, Josef!
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [21.] Josef Bursik

Bericht door Sanders »

Begrijp mij niet verkeerd,
maar een beetje vreemd dat een belofteinternational, die weliswaar al 22 is, naar België komt om tweede doelman te zijn.
Hij speelde al 16 competitiematchen voor Stoke dit seizoen blijkbaar. Wel opvallend is dat hij sinds november niet meer speelde.
Raar dat je dat opgeeft (oke staan er niet goed voor in de stand) om hier op de bank te zitten.

Alleszins welkom.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [21.] Josef Bursik

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 17 jan 2023, 12:44 Begrijp mij niet verkeerd,
maar een beetje vreemd dat een belofteinternational, die weliswaar al 22 is, naar België komt om tweede doelman te zijn.
Hij speelde al 16 competitiematchen voor Stoke dit seizoen blijkbaar. Wel opvallend is dat hij sinds november niet meer speelde.
Raar dat je dat opgeeft (oke staan er niet goed voor in de stand) om hier op de bank te zitten.

Alleszins welkom.
Ik las een interview met hem van 2 jaar terug waarin hij wat vertelde over zijn wat atypische parcours (https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -more.html) en waarin hij onder meer aangeeft dat hij boven zichzelf uitstijgt wanneer hij in het diepe wordt gegooid. Dat zou de reden kunnen zijn voor een atypische move: zichzelf uitdagen. Andere reden zou kunnen zijn dat hij kan leren van Simon, die toch naam gemaakt heeft als meevoetballende keeper in de Premier League. Hij schijnt zelf ook een type te zijn dat graag meevoetbalt.

Zijn contract bij Stoke liep geloof ik af eind dit seizoen, dus heel erg veel zal hij ons niet gekost hebben.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [21.] Josef Bursik

Bericht door IsO »

Oud nieuws ondertussen, maar stond hier nog niet:
BLESSURE-UPDATE: JOE BURSIK

Joe Bursik heeft vrijdag op training een blessure aan de kruisbanden opgelopen. De doelman kijkt aan tegen een lange revalidatie. Om doelmannen Simon Mignolet en Nick Shinton te ondersteunen in de voorbereiding komt Sammy Bossut, ex-doelman van Zulte Waregem enkele weken bij het team als extra doelman.
Get well soon Joe!
Plaats reactie