[58.] Jorne Spileers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

[58.] Jorne Spileers

Bericht door Sanders »

Jorne Spileers mocht gisteren zijn derde match van het seizoen in 1A starten en maakte drie keer de 90 minuten al vol.
Eerder in oktober een overwinning tegen KV Mechelen en een nederlaag tegen Westerlo.
Gisteren kwam er opnieuw een overwinning bij. Dit keer tegen Standard.
Hij werd ook al definitief overgeheveld naar de A-kern, maar speelde sinds oktober toch vooral in 1B.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Sanders »

Hij maakte gisteren alweer een goede indruk op mij. Nuchter, rustig, simpel maar secuur.
Geen tierlantijntjes, maar ook geen schrik.

Mag van mij zeker eens zijn kans krijgen voor een paar matchen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Peter »

Inderdaad gewoon laten staan. Volwassen wedstrijd, goed positiespel, geen fouten aan de bal. Veel meer moet dat niet zijn.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 13 mar 2023, 07:51 Inderdaad gewoon laten staan. Volwassen wedstrijd, goed positiespel, geen fouten aan de bal. Veel meer moet dat niet zijn.
Lijkt mij inderdaad een zeer goed gevoel te hebben voor positiespel en voor waar zijn tegenstander zich bevindt. Is zeker niet de snelste, maar door goed opgesteld te staan, het spel te lezen en op de juiste moment het lichaam te zetten, had de snellere Ohio het toch lastig.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door IsO »

Toch wel ferm van De Mil dat hij 2 zo'n jonge CV's (Sylla is er 20, Spileers 18) samen durft opstellen...
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Vergas Ronald »

IsO schreef: 13 mar 2023, 09:25 Toch wel ferm van De Mil dat hij 2 zo'n jonge CV's (Sylla is er 20, Spileers 18) samen durft opstellen...
Jaren elke dag met onze jeugd gewerkt, hij kent die jongens. Clement deed dit ook toen hij T1 werd, CDK.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door t4nd »

[twitter][/twitter]
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 25 apr 2023, 18:49 [twitter][/twitter]
Moet natuurlijk nog bevestigen, maar heb er goede hoop op dat we hem ook volgend jaar vaak aan het werk gaan zien! Met ook Mechele, Sabbe wellicht in de kern en De Cuyper terug van Westel kan je een verdediging opstellen die volledig bestaat uit spelers die de eigen jeugdopleiding doorliepen...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Tiki Taka »

Spileers doet het goed totnogtoe en grijpt zijn kans, benieuwd of hij ook zijn mannetje zal kunnen staan in Playoff1.
Zoals hierboven aangehaald, dat zou TOP zijn, een verdediging die louter uit eigen jeugd bestaat.
De Cuyper en Mechele zijn uiteraard klaar voor het grote werk, nog even afwachten of Spileers zich verder goed doorzet.
Wat betreft Sabbe viel hij veelbelovend in tegen Eupen, met een mooie assist en enkele goede acties.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Sanders »

Heeft bijgetekend tot 2026.
Dik verdiend!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Tiki Taka »

Mooi zo, dergelijke spelers zijn letterlijk de toekomst van Club.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door IsO »

Bedenking die ik me net maak: waarom staat deze jongen eigenlijk tegen zijn voet te voetballen? Het lijkt me eigenlijk logischer om je best voetballende verdediger (dat zou hij dan moeten zijn in het duo Mechele-Spileers) op zijn beste positie te plaatsen.

Mechele is ook rechtsvoetig, maar speelde al heel vaak in zijn carrière als LCV, bijvoorbeeld bij de jeugd, waar hij op RCV plaats moest maken voor Björn Engels, die ook beter is aan de bal. Of toen Kossounou bij ons in de basis stond op RCV...
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 04 okt 2023, 08:54 Bedenking die ik me net maak: waarom staat deze jongen eigenlijk tegen zijn voet te voetballen? Het lijkt me eigenlijk logischer om je best voetballende verdediger (dat zou hij dan moeten zijn in het duo Mechele-Spileers) op zijn beste positie te plaatsen.

Mechele is ook rechtsvoetig, maar speelde al heel vaak in zijn carrière als LCV, bijvoorbeeld bij de jeugd, waar hij op RCV plaats moest maken voor Björn Engels, die ook beter is aan de bal. Of toen Kossounou bij ons in de basis stond op RCV...
Ik heb Jorne nooit zien spelen in de jeugd, dus ik heb geen idee of hij ook LCV stond in zijn opleiding. Maar voor sommigen maakt dat weinig uit en voelen zich bijna even comfortabel links als rechts. Als het voor Jorne niet uitmaakt en Brandon voelt zich comfortabeler met bal aan de voet aan de rechterzijde kan dat een keuze zijn van Deila.
Het kan ook te maken hebben met wat uw voorkeur is om rond uw as te draaien bij het teruglopen en zo uw lijn van medeverdedigers te zien.
Ik speelde in mijn actievere voetbalcarrière zowel RCV en LCV en ik draai sneller weg langs rechts dan langs links. Als ik dan LCV stond, en ik draaide mij terug, had ik altijd mijn gezicht naar het centrum van de verdediging en mijn rug naar de zijlijn. Daarbij dus ook zicht op 2 van de 4 spelers die uw lijn vormen. Het zijn kleine zaken maar het kan meespelen.

Van Dijk staat als rechtsvoetige ook LCV bij Liverpool met naast hem rechtsvoetige mandekkers als Matip of Konaté. (Hoger niveautje, I know)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door Pica »

Is wel weer beter aan het worden, zat ffkes op zijn plafond precies, maar lijkt weer een stapje gezet te hebben.
Kan het grote gelijk van de Vince worden, niet zeker of ik dat dan zal kunnen toegeven :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [58.] Jorne Spileers

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 04 okt 2023, 09:18
IsO schreef: 04 okt 2023, 08:54 Bedenking die ik me net maak: waarom staat deze jongen eigenlijk tegen zijn voet te voetballen? Het lijkt me eigenlijk logischer om je best voetballende verdediger (dat zou hij dan moeten zijn in het duo Mechele-Spileers) op zijn beste positie te plaatsen.

Mechele is ook rechtsvoetig, maar speelde al heel vaak in zijn carrière als LCV, bijvoorbeeld bij de jeugd, waar hij op RCV plaats moest maken voor Björn Engels, die ook beter is aan de bal. Of toen Kossounou bij ons in de basis stond op RCV...
Ik heb Jorne nooit zien spelen in de jeugd, dus ik heb geen idee of hij ook LCV stond in zijn opleiding. Maar voor sommigen maakt dat weinig uit en voelen zich bijna even comfortabel links als rechts. Als het voor Jorne niet uitmaakt en Brandon voelt zich comfortabeler met bal aan de voet aan de rechterzijde kan dat een keuze zijn van Deila.
Het kan ook te maken hebben met wat uw voorkeur is om rond uw as te draaien bij het teruglopen en zo uw lijn van medeverdedigers te zien.
Ik speelde in mijn actievere voetbalcarrière zowel RCV en LCV en ik draai sneller weg langs rechts dan langs links. Als ik dan LCV stond, en ik draaide mij terug, had ik altijd mijn gezicht naar het centrum van de verdediging en mijn rug naar de zijlijn. Daarbij dus ook zicht op 2 van de 4 spelers die uw lijn vormen. Het zijn kleine zaken maar het kan meespelen.

Van Dijk staat als rechtsvoetige ook LCV bij Liverpool met naast hem rechtsvoetige mandekkers als Matip of Konaté. (Hoger niveautje, I know)
Interessante uitleg, thx! Zelf ook geen idee of Jorne bij de jeugd vaak op LCV speelde. Vorig jaar wel een aantal keer naast Ordoñez, geloof ik. Mag ik vragen op welk niveau je speelde?
Plaats reactie