[T2/3] Rik De Mil

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[T2/3] Rik De Mil

Bericht door IsO »

Iemand die het volgende artikel volledig kan lezen en wil delen?

https://www.hln.be/club-brugge/het-brug ... ~afc332e0/
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 04 apr 2023, 11:50 Iemand die het volgende artikel volledig kan lezen en wil delen?

https://www.hln.be/club-brugge/het-brug ... ~afc332e0/
Het is het artikel dat ik deze morgen in het "Nieuws" topic gepost heb.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 04 apr 2023, 12:19
IsO schreef: 04 apr 2023, 11:50 Iemand die het volgende artikel volledig kan lezen en wil delen?

https://www.hln.be/club-brugge/het-brug ... ~afc332e0/
Het is het artikel dat ik deze morgen in het "Nieuws" topic gepost heb.
thx! had ik gemist!
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Pica »

Deze man mag toch een dikke pluim op zijn hoed steken.

No nonsens aanpak, simpele, maar duidelijke richtlijnen, zet de spelers op hun beste plaats, geeft jongeren kansen.

Eupen was een gewillig slachtoffer, maar de stijgende lijn (naar kwaliteit van spel, aantal kansen dat we creëren,...) was al langer zichtbaar.

Wat hierbij opvalt is dat er geen fancy nieuwe patronen gekomen zijn, maar simpele basics die we terug op het veld zien. Knap werk van deze heer!

Al weet ik niet of het de juiste keuze is naar volgend seizoen toe, durf ik me nog niet echt over uitspreken.
Hangt voor mij af van Mannaert en co, als dat blijft as is, dan mag De Mil zijn kans wel krijgen.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Duffman »

Pica schreef: 24 apr 2023, 11:30 Deze man mag toch een dikke pluim op zijn hoed steken.

No nonsens aanpak, simpele, maar duidelijke richtlijnen, zet de spelers op hun beste plaats, geeft jongeren kansen.

Eupen was een gewillig slachtoffer, maar de stijgende lijn (naar kwaliteit van spel, aantal kansen dat we creëren,...) was al langer zichtbaar.

Wat hierbij opvalt is dat er geen fancy nieuwe patronen gekomen zijn, maar simpele basics die we terug op het veld zien. Knap werk van deze heer!

Al weet ik niet of het de juiste keuze is naar volgend seizoen toe, durf ik me nog niet echt over uitspreken.
Hangt voor mij af van Mannaert en co, als dat blijft as is, dan mag De Mil zijn kans wel krijgen.
Kijk, ik heb dezelfde short list als de meeste anderen wat potentiële T1's betreft. (Geeraerts, Deila, De Roeck). Ik denk dat Club daar wel gaat proberen wat nodig is. Indien dat niet lukt, dan liever Rik laten verder doen dan weer zo'n halfslachtige buitenlander halen omdat ze diens naam toevallig ergens kennen van op FIFA 2010 ofzo. Primordiaal voor mij is dat de nieuwe T1 (wie dan ook) in Westkapelle staat op dag 1 van de voorbereiding, ergens in juli moeten ze daar niet meer mee afkomen.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
maartendr81
Belofte
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door maartendr81 »

Ik moet zeggen dat ik ook NXT probeer te volgen (weliswaar via tv) en dat ik al wel een fan was van De Mil. Dat is er de laatste weken alleen maar op verbeterd. Maar desalniettemin kunnen we ook niet op basis van de laatste weken een oordeel vellen. Tenslotte waren het bizarre tijden en waren het ook niet onmiddellijk de sterkste tegenstanders. Daarentegen, als hij in de play-off eenzelfde prestaties kan neerzetten.... waar niet dan? Ten eerste vind ik niet omdat we dit seizoen een (al dan niet berekend) risico hebben genomen, dat we dit niet opnieuw zouden kunnen doen. Bovendien vind ik ook dat de keuze met Hoefkens geen slechte was. Tenslotte was het initieel plan met Daume zeker niet slecht. daarnaast heeft Hoefkens het ook helemaal niet slecht gedaan (rekening houdend met een ploeg die net 3 titels op rij heeft behaald). En wie weet wat er was gebeurd als hij wat langer mocht aanblijven. Dus lang verhaal kort. Of, we kiezen een absolute zekerheid op succes (als dat al bestaat) of we geven De Mil een kans.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Yago »

Nu, De Mil heeft nog zeker de hele play offs. Ik vermoed dat veel daar van af zal hangen - Als we het goed doen zie ik geen enkele reden om hem te vragen een stap terug te zetten. Hoefkens was altijd een risico die hoe dan ook een aanpassingsperiode zou nodig hebben - mocht het nu goed gaan in de play offs wilt dat zeggen dat De Mil zich gewoon prrima heeft aangepast, en heb ik er het volste vertrouwen in dat we volgend seizoen op dat zelfde elan door kunnen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Vergas Ronald »

Brugge is erg hoog gegrepen voor een eerste job als T1 maar als De Mil Club Brugge na zo'n seizoen alsnog PO1 haalt, minstens de derde plaats & Europees voetbal pakt - Dan moet je niet op zoek naar een nieuwe groot naam voor T1. Bewijzen dat je 't kan is toch het beste sollicitatiegesprek.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 24 apr 2023, 15:39 Brugge is erg hoog gegrepen voor een eerste job als T1 maar als De Mil Club Brugge na zo'n seizoen alsnog PO1 haalt, minstens de derde plaats & Europees voetbal pakt - Dan moet je niet op zoek naar een nieuwe groot naam voor T1. Bewijzen dat je 't kan is toch het beste sollicitatiegesprek.
Mee eens. Drie sterke tegenstanders met uiteenlopende aanpak/stijl, en dus een goeie testcase voor de tactische flexibiliteit van onze T1.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Tiki Taka »

Een ezel stoot zich geen 2 maal tegen dezelfde steen. De fout van Hoefkens aan te stellen als T1, een coach zonder de nodige ervaring, gaan ze echt niet maken.
De Mil doet het goed maar is een tijdelijke oplossing als T1.
maartendr81
Belofte
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door maartendr81 »

dat van die ezel en een steen gaat voor mij evenzeer op bij het aanduiden van een buitenlandse trainen die onze competitie niet kent. Toegegeven, deze keer is er een voorbereiding bij die, moest Parker die gekregen hebben, misschien ook een ander verhaal had gebracht. Maar hoe dan ook ben ik het wel eens met Vargas Ronald... het effectief laten zien is de beste sollicitatie.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door Peter »

Als we alsnog 1ste / 2de spelen zie ik niet goed in hoe ge hem opzij kunt schuiven.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Rik De Mil

Bericht door IsO »

Op Sporza.be (uit Extra Time):
[spoiler]
Blijft Rik De Mil bij Club Brugge? "Liever hier assistent dan hoofdcoach bij Beveren"

Club Brugge kon zich onder leiding van Rik De Mil op de valreep nog plaatsen voor de Champions' Play-offs. De trainer blijft tot het einde van het seizoen, maar wat daarna? Zelf gaf hij in Extra Time kort aan te willen blijven bij de club en ook de analisten aan tafel deden hun zegje.


De Ja/Neen-vragen voor Rik De Mil

Is de collectebus vanmorgen al rondgegaan in de kleedkamer om een fruitmand richting Oostende te sturen? "Neen, dat is niet gebeurd."
Waren jullie met een fitte Skov Olsen voor gisteren al zeker van POI? "Neen, dat denk ik niet."
Was de spelers opnieuw zelfvertrouwen geven na de periode onder Parker moeilijker dan je had verwacht? “Dat was niet eenvoudig. We kwamen van heel ver. Dat vroeg wel wat tijd.”
Heeft Scott Parker intussen wel jouw telefoonnummer? “Ja.”
Kan een club met de status van Club Brugge zeggen dat het zonder enige druk aan de play-offs begint? “Neen.”
Geloof je nog in de titel? “Dat geloof is er bij mij altijd.”
Zie je in Loïs Openda een Europese topspits? “Ja. Ik heb ermee gewerkt, ik ken hem heel goed.”
Zien we volgend seizoen nog meer jeugdproducten van Club in de basisploeg? “Ja.”
Ben je binnen twee maanden liever assistent-trainer bij de A-ploeg van Club dan hoofdcoach bij Beveren? “Ja.”
Welke topcoach bewonder je het meeste? “Pep Guardiola. Al is dat misschien een cliché.”

"Je moet De Mil bij de technische staf houden, dat is een minimum"

Met de vraagjes aan Club-trainer Rik De Mil was de discussie aan de tafel ook meteen geopend. Filip Joos: "Ik begrijp dat hij zegt: ik geloof in de titel. Als je Club Brugge bent, moet je nu denken: we pakken 18 op 18 en dan is de kans groot dat we kampioen zijn. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar het is wel de instelling waarmee ze in Play-off I moeten stappen."

Van der Elst: "Met goeie play-offs kunnen ze ook veel goodwill terugwinnen. Die zijn ze toch wat kwijtgeraakt in de loop van dit seizoen. Nu is die er al een beetje terug na de 7-0 en ook na de schitterende prestatie vorige week tegen Westerlo. Alleen scoorden ze toen niet. Maar dit moeten ze nu doortrekken."

En wat met Rik De Mil zelf? In de kranten worden er al mogelijke opvolgers genoemd zoals Karel Geraerts of Ronny Deila. Joos: "Waarom zou je De Mil niet houden, als hij deze play-offs ook nog goed doet?"

“Je moet hem bij de technische staf houden, dat is een minimum", vindt Franky Van der Elst. "Ik gun het hem om ook volgend jaar T1 te blijven. Ik ken hem redelijk goed en het is echt een fijne mens. Maar als hij T1 wordt volgend seizoen, dan ben je hem na x-aantal tijd misschien ook weer snel kwijt. En dat zou zonde zijn."

Sonck: "Hij heeft wel al iets verwezenlijkt op deze tijd. Ze slikten maar 1 goal, dus de organisatie is goed. Het zelfvertrouwen is er weer. En hij geeft kansen aan die jonge spelers. Hij kent die door en door en durft ze te zetten."

Volgens De Mil zouden er volgend jaar nog meer jeugdproducten in de basis kunnen staan. Joos: "Geloof je dat? Na dit moeizame jaar bij een club als Club Brugge met geld? De Mil zou dat misschien doen, maar iemand nieuw niet."

"Er staat er nu toch al eentje van 18 in de basis", vult Sonck nog aan. "Daar kunnen er nog 1 of 2 bij."
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T2/3] Rik De Mil

Bericht door IsO »

RIK DE MIL BLIJFT ASSISTENT BIJ CLUB BRUGGE

Rik De Mil blijft bij Blauw-Zwart.

Rik De Mil blijft bij Club Brugge en zal volgend seizoen de trainersstaf van Ronny Deila vervoegen. De Mil (41) is sinds 2014 bij Club. Hij was er ondermeer coach van Club NXT in 1B en werd nadien assistent-trainer onder Alfred Schreuder en Carl Hoefkens. In maart nam De Mil over als hoofdcoach en leidde hij Club naar de Champions Play-Offs. Nu vervoegt hij de trainersstaf van Ronny Deila. Met De Mil behoudt Club extra ervaring en Brugs DNA in de trainersstaf.

De Mil: “De afgelopen maanden waren een unieke ervaring en hebben mij als trainer heel wat bijgebracht. Ik wou voor volgend seizoen enkel meestappen in een verhaal waar ik mezelf 100% kon in vinden. Na gesprekken met Bart, Vincent en de nieuwe coach Ronny Deila ben ik ervan overtuigd dat ik een belangrijke rol kan spelen in de trainersstaf voor volgend seizoen.”
Heel blij mee! Kent de groep, deed dat niet slecht als depanneur en is volgens mij ook wel een loyaal iemand, die niet aan de poten van de T1 gaat willen zagen. Hopelijk vruchtbare samenwerking met Deila en diens andere assistent, Efraín Juárez!
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T2/3] Rik De Mil

Bericht door Sanders »

Rik De Mil gaat ons verlaten en gaat in op het voorstel van KVC Westerlo.

Bedankt voor alles, en vooral om vorig jaar in de bres te springen en de boel zo goed als mogelijk recht te trekken.
Volgens mij een vakman.
Veel succes!

https://www.clubbrugge.be/nl/news/rik-d ... GhFDb041VE
Plaats reactie