[76.] Romeo Vermant

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
Invaller

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Peter »

Uitstekend nieuws. Heel benieuwd naar zijn ontwikkeling volgend seizoen.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Interviewtje met Romeo in HNB van gisteren:
[spoiler]
Romeo Vermant gaat op zomerstage van Club Brugge geen thema uit de weg: “Ze kunnen niet meer om me heen nu”

“Ik noem dat geen show, wel plezier maken”, lacht Romeo Vermant (21) nadat hij met de glimlach voor foto’s heeft geposeerd. De spits spreekt zoals hij voetbalt – met veel energie – en gaat op zomerstage van Club Brugge geen thema uit de weg. Of het nu zijn rol komend seizoen is, de buitenlandse interesse of zijn contractverlenging en het bizarre filmpje daaraan voorafgaand.

Romeo, is de bromance met Christos Tzolis vervangen door een nieuwe met Ludovit Reis? Je trekt al een hele stage veel met de Nederlander op.

(lacht) “Neenee, we vormen een trio nu. Het klikte meteen. We hebben dezelfde energie. Luid, open, sociaal. Je zal ons hier op stage wel al gehoord hebben, zeker?”

Binnenkort behalve een luid, ook dodelijk trio dan, want jij wordt toch de eerste spits van Club Brugge komend seizoen?

“Garanties heb je nooit, maar ik heb bepaalde dingen met mijn prestaties afgedwongen.”

Zes goals in de play-offs, twee in de bekerfinale. Besef je intussen al dat je geschiedenis hebt geschreven met die twee doelpunten op de Heizel?

(glimlacht breed) “Soms. Wist je dat mijn grootvader ook in de tribune zat? Hij zei achteraf dat het een van de mooiste dagen van zijn leven was. Onze familie ís Club Brugge hè.”

Hoe hard heb je jouw vader en voormalig Club-speler Sven Vermant geplaagd met die twee goals? Hem is dat nooit gelukt in de bekerfinale.

“Niet. Echt waar. Hij is zo blij voor mij. Nu ik eraan terugdenk, was dat echt een dag vol vreugde en euforie. Die momenten blijven we ons de rest van ons leven herinneren. Dat dit is gelukt bij de club, waar het voor mij allemaal begon... (zwijgt even) Bizar, hè. Memories for life.”

Jouw vader vertelde me daarnet dat hij zelden emotioneel is, maar na de bekerfinale was het toch zover.

(grijnst) “Ik heb het niet gemerkt aan hem, maar ik weet hoe trots hij is.”

Toch liet je begin april de voorgestelde contractverlenging van Club Brugge links liggen, tot midden juni. Waarom?

“Ik miste vorig seizoen bij momenten misschien wel wat vertrouwen van de club. Ik had een duidelijk signaal nodig dat ze in mij geloofden. Het is pas de laatste twee maanden dat ik veel minuten kreeg. Voordien was ik niet tevreden en lagen de kaarten anders. Ik wilde op dat moment misschien wel weg bij Club Brugge. Het was frustrerend dat ik weinig kansen kreeg, want ik wist dat ik de capaciteiten had om ze te grijpen als ze kwamen. Toen het contractvoorstel er lag, wilde ik mij eerst concentreren op de rest van het seizoen. De bekerfinale en de titelstrijd kwamen nog. Ik had schrik dat het mij te veel zou afleiden. Daarna begin je pas echt na te denken.”

En dan heb je even getwijfeld over voorstellen van buitenlandse clubs?

“Dat is zo, maar het is logisch dat je alles dan even naast elkaar legt en vergelijkt. Uiteindelijk was het niet zo’n moeilijke keuze. Club Brugge is de club van mijn hart. Ik ben blij dat ik hier nog zit.”

Er kwam een verbeterd voorstel na stevige onderhandelingen. Heeft dat je overtuigd?

“Speelminuten zijn op dit moment het allerbelangrijkste voor mij. Als Club Brugge er nog een extra zak geld tegenaan had gegooid, was ik niet per se gebleven. Maar het plan dat Club me voorschotelde, was goed. De bedoeling is om veel te spelen. Al zal het uiteindelijk van mezelf en mijn vorm afhangen. Als ik de weg van eind vorig seizoen in kan blijven slaan dan komt het goed. Tijdens de gesprekken in juni – er zijn er wel wat geweest uiteindelijk – heeft Club Brugge bovendien meermaals luidop het vertrouwen in mij uitgesproken.”

Sinds die sterke play-offs is jouw status veranderd?

(knikt) “Voordien had ik het gevoel dat ze mij bij Club Brugge nog te vaak als een jeugdspeler zagen. Niet dat ze aan mij twijfelden, maar… (denkt na) Het is moeilijk uit te leggen. Ik voelde het in hoe ze met mij omgingen, maar ik heb ervoor gezorgd dat ze niet meer om me heen kunnen nu.” (glimlacht)

Er was ook dat wat bizarre filmpje een paar dagen voor jouw contractverlenging. Leg dat eens uit.

“Dat was eigenlijk een aanklacht tegen de vele foute informatie die circuleert op sociale media. Mijn management dacht dat het een goed idee was om het fake news aan te klagen. We wilden duidelijk maken dat er foute berichten rondgingen.”

Tegelijk leek het op een teaser voor een nakende transfer, terwijl jouw contractverlenging toen al getekend was. De fans van Club Brugge konden het daarom niet echt smaken.

“Er is al over gesproken en we moeten altijd leren uit wat er gebeurt, maar ik denk dat ons punt wel gemaakt is.”

Iets anders dan: hoeveel heb je aan Joseph Akpala als nieuwe assistent van Club Brugge? Je zocht hem zondag na de match tegen Rangers meteen op.

“Veel. We hebben het vaak over details in de box. Soms moet ik voller voor een bal aan de zijlijn gaan, omdat ik dan een gat achter mij kan trekken. Hoe ik moet staan bij een inworp of bij het druk zetten. Al wil ik niet te veel verraden, misschien leest de concurrentie mee.”

Was je al fan van hem toen hij spits was bij Club?

“Tuurlijk. Iemand die scoort voor de ploeg van jouw hart, daar kijk je naar op. Volgens mij heb ik zelfs eens mee het veld opgelopen toen ik jong was en hij nog bij Club speelde. Joseph heeft ook altijd een glimlach op zijn gezicht. Aanstekelijk. En ik heb gewoon graag feedback. Ook aan onze keepers en aan de verdedigers vraag ik wat beter kan. Andere perspectieven zijn interessant.”

Het is iets wat vaak terugkomt als het over jou gaat, die leergierigheid. Je hebt zelfs extra getraind tijdens jouw vakantie.

“Een weekje heb ik echt niks gedaan en dan wat extra oefeningen en wat meer gelopen. Ik wilde klaar zijn voor een nieuw, lang seizoen. Het komt er snel aan. Supercup, Champions League-kwalificatie: daar wil ik meteen belangrijk zijn. Ik wil klaar zijn om te knallen.”
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

kmoet wel toegeven, tzijn ook telkens goals met effect. Nooit de 2-0 of 3-0 maar telkens ons op voorsprong brengen
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Ik heb toch mijn twijfels of hij echt voldoende kwaliteit in zich heeft om de nr.1 spits van Club te zijn.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 11 aug 2025, 09:25 Ik heb toch mijn twijfels of hij echt voldoende kwaliteit in zich heeft om de nr.1 spits van Club te zijn.
https://fbref.com/en/players/7db98639/s ... ing-Report
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Blessure update: Romeo Vermant
21.08.2025

10u30

Romeo Vermant liep in de wedstrijd tegen Glasgow Rangers een blessure op. De aanvaller werd aan de rust vervangen. Verder onderzoek bracht een spierletsel aan het licht. De spits zal onbeschikbaar zijn tot na de interlandbreak in september.
Slecht nieuws...
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Zit in de selectie voor Westerlo!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Heeft Romeo zijn kans om mee te gaan naar het WK laten liggen met die foute controle ?
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 15 nov 2025, 18:49 Heeft Romeo zijn kans om mee te gaan naar het WK laten liggen met die foute controle ?
Ik mag hopen van niet, maar is wel een werkpunt, want niet de eerste keer. Nu, is nog jong en stond wel op de juiste plaats. Dat mag ook in rekening worden gebracht als je maar een paar minuten krijgt om iets te tonen.

Dat gezegd zijnde denk ik niet dat Romeo zal meegaan, en al helemaal niet indien we maar 23 namen mogen selecteren (dat is nog niet zeker). Of het moet zijn dat hij nog een fantastisch seizoen speelt bij ons waardoor hij quasi incontournable wordt.
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

Vermant zou een hersenschudding hebben.

Naast Tresoldi gaan ze nu toch moeten rekenen op Nielsson, tenzij Furo speelminuten gaat krijgen.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

HeervanBiesen schreef: 04 dec 2025, 01:02 Vermant zou een hersenschudding hebben.

Naast Tresoldi gaan ze nu toch moeten rekenen op Nielsson, tenzij Furo speelminuten gaat krijgen.
Kvond Nilsson wel sterk in die 5min
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

macfall schreef: 04 dec 2025, 08:20
HeervanBiesen schreef: 04 dec 2025, 01:02 Vermant zou een hersenschudding hebben.

Kvond Nilsson wel sterk in die 5min
Heb bij hem zo een Vleminckx-gevoel, goede aanvaller, maar voor in een 2-spitsensysteem.
Hoop oprecht hij nog van dienst gaat zijn.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Indien fit had hij wel aan de zeven of zo doelpunten gekomen dat men nu plots eist voor een spits van Club tegen het einde van heenronde.
Vraag is eerder of hij ons voetbal beter maakt en dat is net zomin het geval als voor een targetspits.

Bacca waar iedereen (inclusief mezelf) zo'n fan van was, speelde wel bij Club toen we nog effectief ruimte hadden (en hij had een zot killerinstinct natuurlijk).
Kan me niet voorstellen dat die vandaag dezelfde potten zou breken in ons spel, puur op klasse zal die wel scoren, maar toch ook niet zoals voorheen.

Als je dan ziet hoe we nu plots creatief met 1 of 2 spitsen spelen, maak ik me toch de bedenking of men dan toch niet keer moet zien naar de complementariteit van de spitsen in zo'n geval. Tresoldi- Vermant gaat geen Koller-Radzinski of Sonck-Dagano worden é.

Dat mag je trouwens doortrekken naar de rest van de ploeg:
Seys-Tzolis werkt,
aan de overkant Sabbe-Forbes niet,
Ordonez-Mechele werkt,
Middenveld vind ik top naar complementariteit.

Wat opvalt dan is vanaf het moment dat je wisselt dat er veel van die complementariteit wegvalt: Spileers, Diakhon, Audoor, Sandra, Siquet, Meier, ... denk niet dat er één van de bankzitters vandaag een klik heeft met een andere speler. Heeft natuurlijk te maken met speeltijd samen, maar toch ook met de profielen zelf.
Plaats reactie