[76.] Romeo Vermant

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Plaats reactie
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[76.] Romeo Vermant

Bericht door IsO »

Tijd voor een eigen topic!
[spoiler]
ROMEO VERMANT TOT 2026 BIJ BLAUW-ZWART

Romeo Vermant verlengt zijn contract bij Club tot 2026.


Vermant (19) speelt sinds 2009 bij Club Brugge en stroomde in via de U7. Hij doorliep alle jeugdreeksen en maakte uiteindelijk zijn profdebuut in 2021 toen Club NXT voor het eerst in 1B aantrad. Zijn prestaties bleven niet onopgemerkt waardoor hij halverwege dit seizoen definitief mocht aansluiten bij de A-kern en debuteerde op Kortrijk. Afgelopen weekend gaf de aanvaller nog de assist op de 2-0 van Nielsen tegen Antwerp.

Romeo is de zoon van ex-Clubspeler Sven Vermant. Ook zijn grootvader Eric Van Vyve en overgrootvader Marcel Van Vyve speelden nog in onze kleuren. Nu ziet hij zijn goede prestaties beloond worden met een contract tot 2026 bij Club.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Tiki Taka »

Ik zou deze kerel uitlenen aan een andere 1ste klasser komend seizoen, zodat hij de nodige ervaring kan opdoen, op het hoogste niveau.
Bij De Cuyper is dit althans heel goed uitgedraaid.
Barbera (Barca) wordt gehaald, Club is nog op zoek naar een nieuwe spits (Igor Thiago ?) en Yaremchuk en Jutgla zijn er ook nog.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door HeervanBiesen »

Ik zie hem graag terug keren.
Hij heeft een uitstekende mentaliteit, weegt op een verdediging en blijft werken.

Als Thiago vertrekt, zal Jutgla wel onze aanvaller zijn die in de basis start.
Met Vermant en Barbera als doublure.
Vrees wel deze 2 jonkies tekort komen op Europees niveau.

Anderzijds blijf ik nieuwsgierig als je Vermant eens uitprobeert als rechter flankaanvaller.
Verheyen was destijds bij ons ook geen echte spits, maar een werker op rechts die woog op defensies.
Een Dirk Kuyt bij Liverpool en Oranje speelde ook in deze rol, na voormalig aanvaller te zijn.
Levi
Profvoetballer
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Levi »

HeervanBiesen schreef: 27 mar 2024, 14:22 Ik zie hem graag terug keren.
Hij heeft een uitstekende mentaliteit, weegt op een verdediging en blijft werken.

Als Thiago vertrekt, zal Jutgla wel onze aanvaller zijn die in de basis start.
Met Vermant en Barbera als doublure.
Vrees wel deze 2 jonkies tekort komen op Europees niveau.

Anderzijds blijf ik nieuwsgierig als je Vermant eens uitprobeert als rechter flankaanvaller.
Verheyen was destijds bij ons ook geen echte spits, maar een werker op rechts die woog op defensies.
Een Dirk Kuyt bij Liverpool en Oranje speelde ook in deze rol, na voormalig aanvaller te zijn.
100 procent dat club een nieuwe spits gewoon haalt hoor.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Sanders »

Ik zie in hem voldoende kwaliteit om een spits te zijn bij een JPL-ploeg. Of dat als eerste spits bij ons zal zijn, betwijfel ik nog.
Maar ik zie hem ook graag spelen wegens zijn werkkracht, inzet en nooit-opgeven-mentaliteit.
Hij scoort ook wel zijn goaltjes.
- 1 goal en 1 assist bij de nationale beloften sinds september '23.
- 6 goals en 3 assists bij NXT voor nieuwjaar
- 2 goals en 2 assists bij Westerlo na nieuwjaar tot nu toe
- 1 assist voor Club tegen Akureyri.
Dat komt neer op 1 bijdrage aan een doelpunt per 111 minuten (enkel clubteams). Op zich niet slecht.
Door zijn stijl en zijn fysieke bouw ("slechts" 184cm groot, niet uitzonderlijk breed gebouwd en geen uitzonderlijke sprongkracht zoals bvb Sonck destijds) lijkt hij misschien beter te renderen in een ploeg die over de grond voetbalt of als 2 spits. Vandaar snap ik wel de link met een Verheyen en Kuyt die gelijkaardige types waren.

Hij heeft alleszins al meer laten zien dan Barbera, die wel nog een jaartje jonger is. Hayen kent hem goed, De Mil kent hem ook zeer goed, maar helaas zal hij het seizoen afmaken bij een trainer die hem mogelijks niet kent en zal er bij ons volgend jaar waarschijnlijk ook een trainer zijn die hem niet kent. Minuten maken blijft belangrijk.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 28 mar 2024, 07:09 Ik zie in hem voldoende kwaliteit om een spits te zijn bij een JPL-ploeg. Of dat als eerste spits bij ons zal zijn, betwijfel ik nog.
Maar ik zie hem ook graag spelen wegens zijn werkkracht, inzet en nooit-opgeven-mentaliteit.
Hij scoort ook wel zijn goaltjes.
- 1 goal en 1 assist bij de nationale beloften sinds september '23.
- 6 goals en 3 assists bij NXT voor nieuwjaar
- 2 goals en 2 assists bij Westerlo na nieuwjaar tot nu toe
- 1 assist voor Club tegen Akureyri.
Dat komt neer op 1 bijdrage aan een doelpunt per 111 minuten (enkel clubteams). Op zich niet slecht.
Door zijn stijl en zijn fysieke bouw ("slechts" 184cm groot, niet uitzonderlijk breed gebouwd en geen uitzonderlijke sprongkracht zoals bvb Sonck destijds) lijkt hij misschien beter te renderen in een ploeg die over de grond voetbalt of als 2 spits. Vandaar snap ik wel de link met een Verheyen en Kuyt die gelijkaardige types waren.

Hij heeft alleszins al meer laten zien dan Barbera, die wel nog een jaartje jonger is. Hayen kent hem goed, De Mil kent hem ook zeer goed, maar helaas zal hij het seizoen afmaken bij een trainer die hem mogelijks niet kent en zal er bij ons volgend jaar waarschijnlijk ook een trainer zijn die hem niet kent. Minuten maken blijft belangrijk.
Nog een seizoen uitlenen, mijn gedacht.
Plaats reactie