[76.] Romeo Vermant

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

[76.] Romeo Vermant

Bericht door IsO »

Tijd voor een eigen topic!
[spoiler]
ROMEO VERMANT TOT 2026 BIJ BLAUW-ZWART

Romeo Vermant verlengt zijn contract bij Club tot 2026.

Vermant (19) speelt sinds 2009 bij Club Brugge en stroomde in via de U7. Hij doorliep alle jeugdreeksen en maakte uiteindelijk zijn profdebuut in 2021 toen Club NXT voor het eerst in 1B aantrad. Zijn prestaties bleven niet onopgemerkt waardoor hij halverwege dit seizoen definitief mocht aansluiten bij de A-kern en debuteerde op Kortrijk. Afgelopen weekend gaf de aanvaller nog de assist op de 2-0 van Nielsen tegen Antwerp.

Romeo is de zoon van ex-Clubspeler Sven Vermant. Ook zijn grootvader Eric Van Vyve en overgrootvader Marcel Van Vyve speelden nog in onze kleuren. Nu ziet hij zijn goede prestaties beloond worden met een contract tot 2026 bij Club.
Tiki Taka
Sterspeler

Re: [76.] Romeo Vermant

Bericht door Tiki Taka »

Ik zou deze kerel uitlenen aan een andere 1ste klasser komend seizoen, zodat hij de nodige ervaring kan opdoen, op het hoogste niveau.
Bij De Cuyper is dit althans heel goed uitgedraaid.
Barbera (Barca) wordt gehaald, Club is nog op zoek naar een nieuwe spits (Igor Thiago ?) en Yaremchuk en Jutgla zijn er ook nog.
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

Ik zie hem graag terug keren.
Hij heeft een uitstekende mentaliteit, weegt op een verdediging en blijft werken.

Als Thiago vertrekt, zal Jutgla wel onze aanvaller zijn die in de basis start.
Met Vermant en Barbera als doublure.
Vrees wel deze 2 jonkies tekort komen op Europees niveau.

Anderzijds blijf ik nieuwsgierig als je Vermant eens uitprobeert als rechter flankaanvaller.
Verheyen was destijds bij ons ook geen echte spits, maar een werker op rechts die woog op defensies.
Een Dirk Kuyt bij Liverpool en Oranje speelde ook in deze rol, na voormalig aanvaller te zijn.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

HeervanBiesen schreef: 27 mar 2024, 14:22 Ik zie hem graag terug keren.
Hij heeft een uitstekende mentaliteit, weegt op een verdediging en blijft werken.

Anderzijds blijf ik nieuwsgierig als je Vermant eens uitprobeert als rechter flankaanvaller.
Verheyen was destijds bij ons ook geen echte spits, maar een werker op rechts die woog op defensies.
Een Dirk Kuyt bij Liverpool en Oranje speelde ook in deze rol, na voormalig aanvaller te zijn.
100 procent dat club een nieuwe spits gewoon haalt hoor.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Ik zie in hem voldoende kwaliteit om een spits te zijn bij een JPL-ploeg. Of dat als eerste spits bij ons zal zijn, betwijfel ik nog.
Maar ik zie hem ook graag spelen wegens zijn werkkracht, inzet en nooit-opgeven-mentaliteit.
Hij scoort ook wel zijn goaltjes.
- 1 goal en 1 assist bij de nationale beloften sinds september '23.
- 6 goals en 3 assists bij NXT voor nieuwjaar
- 2 goals en 2 assists bij Westerlo na nieuwjaar tot nu toe
- 1 assist voor Club tegen Akureyri.
Dat komt neer op 1 bijdrage aan een doelpunt per 111 minuten (enkel clubteams). Op zich niet slecht.
Door zijn stijl en zijn fysieke bouw ("slechts" 184cm groot, niet uitzonderlijk breed gebouwd en geen uitzonderlijke sprongkracht zoals bvb Sonck destijds) lijkt hij misschien beter te renderen in een ploeg die over de grond voetbalt of als 2 spits. Vandaar snap ik wel de link met een Verheyen en Kuyt die gelijkaardige types waren.

Hij heeft alleszins al meer laten zien dan Barbera, die wel nog een jaartje jonger is. Hayen kent hem goed, De Mil kent hem ook zeer goed, maar helaas zal hij het seizoen afmaken bij een trainer die hem mogelijks niet kent en zal er bij ons volgend jaar waarschijnlijk ook een trainer zijn die hem niet kent. Minuten maken blijft belangrijk.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 28 mar 2024, 07:09 Ik zie in hem voldoende kwaliteit om een spits te zijn bij een JPL-ploeg. Of dat als eerste spits bij ons zal zijn, betwijfel ik nog.
Maar ik zie hem ook graag spelen wegens zijn werkkracht, inzet en nooit-opgeven-mentaliteit.
Hij scoort ook wel zijn goaltjes.
- 1 goal en 1 assist bij de nationale beloften sinds september '23.
- 6 goals en 3 assists bij NXT voor nieuwjaar
- 2 goals en 2 assists bij Westerlo na nieuwjaar tot nu toe
- 1 assist voor Club tegen Akureyri.
Dat komt neer op 1 bijdrage aan een doelpunt per 111 minuten (enkel clubteams). Op zich niet slecht.
Door zijn stijl en zijn fysieke bouw ("slechts" 184cm groot, niet uitzonderlijk breed gebouwd en geen uitzonderlijke sprongkracht zoals bvb Sonck destijds) lijkt hij misschien beter te renderen in een ploeg die over de grond voetbalt of als 2 spits. Vandaar snap ik wel de link met een Verheyen en Kuyt die gelijkaardige types waren.

Hij heeft alleszins al meer laten zien dan Barbera, die wel nog een jaartje jonger is. Hayen kent hem goed, De Mil kent hem ook zeer goed, maar helaas zal hij het seizoen afmaken bij een trainer die hem mogelijks niet kent en zal er bij ons volgend jaar waarschijnlijk ook een trainer zijn die hem niet kent. Minuten maken blijft belangrijk.
Nog een seizoen uitlenen, mijn gedacht.
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

Levi schreef: 27 mar 2024, 14:46
HeervanBiesen schreef: 27 mar 2024, 14:22 Ik zie hem graag terug keren.

100 procent dat club een nieuwe spits gewoon haalt hoor.
Tuurlijk, denk dat dus ook dat er een nieuwe spits komt op de concurrentie met Jutgla aan te gaan.

Maar Vermantlijkt me wel over kwaliteiten te beschikken voor op de 7 als flankaanvaller.

Liever een eigen jeugdspeler kansen geven dan laten vertrekken zoals een Ngonge & Openda.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

In HNB:
[spoiler]
Hoe Romeo Vermant zelfs onder de huid van de zo ervaren Jan Vertonghen kruipt: “Zuur dat ik zo een mogelijke titelmatch mis”

Wat Christian Burgess bij momenten voor die andere titelkandidaat Union is, wordt Romeo Vermant steeds meer bij Club Brugge. Een bijzonder irritante speler om tegen te spelen, iets wat de 21-jarige aanvaller maar al te graag hoort. Hoe hij geen kans onbenut laat om de tegenstander te enerveren, en dat zelfs complimenten van Jan Vertonghen oplevert na de 1-3-zege tegen anderlecht.

Valerie Van Avermaet
Vandaag om 03:00

Zelfs de zo ervaren Jan Vertonghen trapte erin. De onnodige tikjes van Romeo Vermant in zijn richting, het vaak theatrale neergaan na een licht duel, de constante loopacties. Als geen ander slaagt Romeo Vermant erin om onder de huid van de tegenstander te kruipen. Ook als die tegenstander dus Jan Vertonghen heet en bakken ervaring heeft.

Iets voorbij het halfuur had Vermant zijn opponenten als zo geënerveerd dat het zelfs tot een ferm opstootje leidde tegen anderlecht. Vertonghen was bezig aan zijn afscheidswedstrijd in het Lotto Park en had moeite met een stevige ingreep van Vermant op hem. Onmiddellijk erna gaf hij de spits van Club Brugge daarom een stevige duw, waarna die op zijn beurt – en niet voor het eerst – theatraal neerging. Het maakte de frustratie van Vertonghen alleen maar groter. Beide ploegen kregen het aan de stok met elkaar en uiteindelijk kregen Coosemans, Vertonghen, Tzolis en Vermant een gele kaart.

Voor Vermant was het balen. Niet omdat hij de rest van de match werd uitgefloten door het anderlecht-publiek – dat deert de 21-jarige aanvaller niet, integendeel. Wel omdat het zijn derde gele kaart van deze play-offs was, waardoor hij volgende week op de slotspeeldag geschorst is. Achteraf kon hij zijn ontgoocheling niet wegsteken. “Ik vond het een onterechte kaart. Zuur dat ik zo een mogelijke titelmatch mis”, zuchtte Vermant.

Geschorst
Club Brugge zal hem in volle titelstrijd missen tegen Antwerp, want Vermant deed tegen anderlecht nog maar eens veel méér dan enkel uitdagen. Bij de openingstreffer had hij Vertonghen eraf gelopen waardoor hij de 0-1 zelf kon binnen leggen en ook daarna bleef hij met zijn loopacties en zijn voetballend vermogen simpelweg een gesel voor anderlecht. Met een afgemeten assist richting Vanaken stond het nog voor rust al 0-2. Of hoe Vermant Club mee in de titelstrijd houdt. Een penalty van Tzolis maakte er 0-3 van. “Het was de bedoeling dat hij twee man zou meetrekken”, toonde Nicky Hayen zich achteraf tevreden over zijn spits. “Dat lukte niet altijd, maar Romeo blijft constant in beweging. Ik begreep de frustratie van Vertonghen dus wel. Je bent gewoon nooit klaar met Romeo. Op training is dat niet anders.”

Vermant werd achteraf dus niet zomaar tot man van de match uitgeroepen. Bovendien toont hij zich al een heel seizoen een lastige tegenstander voor anderlecht – hij klokt af op maar liefst vijf goals tegen de aartsrivaal. Bij de rust leek hij het op weg naar de kleedkamer trouwens al bij te leggen met Vertonghen, die hem na de match overlaadde met complimenten. “Hij pushte mij tot de limiet. Die mentaliteit wil ik bij anderlecht ook zien. Ik hou van zulke aanvallers”, zei Vertonghen achteraf onder meer over Vermant.

Wat Christian Burgess bij momenten voor die andere titelkandidaat Union is, wordt Vermant zo steeds meer bij Club Brugge. Een bijzonder vervelende tegenstander om tegen te spelen. Iets wat hij zelf maar al te graag hoort. Uitdagen, een tik uitdelen, tijdens een viering provoceren, altijd maar blijven lopen: voor Vermant hoort het gewoon bij het spelletje. Alles om de ander uit zijn concentratie te halen. Het geeft hem net een boost als hij voelt dat verdedigers er moedeloos van worden. Altijd geeft hij zich 100% en gaat hij tot net aan het randje – zelfs op training stond hij dit seizoen eens neus aan neus met Brandon Mechele. Naar verluidt heeft hij dat van zijn vader, die ook een enorme winnaar is.

Als anderen in zijn spel mee gaan en hem omgekeerd ook uit zijn concentratie proberen te brengen, is Vermant helemaal in zijn nopjes. Al wil hij, in tegenstelling tot wat de buitenwereld soms denkt, wel dat het respectvol blijft. Vandaar wellicht ook het gesprek met Vertonghen bij de rust. Vermant wil er niet over gaan. “Hij is daar ook intelligent genoeg voor”, zei Hayen nog. “Al kan het altijd eens gebeuren hè, op het allerhoogste niveau komt het ook voor dat de potjes eens overkoken. Dan zal hij leergeld betalen. Aan ons om hem daarvoor te waarschuwen, maar nogmaals: Romeo houdt het wel onder controle is ons gevoel.” Met dank aan de zes goals van Vermant in deze play-offs doet Club Brugge ook op de slotspeeldag nog steeds mee voor de titel.
Geelgeschorst dus voor de laatste match tegen antwerp.
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

Dag hij geschorst is voor onze laatste wedstrijd (waar toch nog wel wat van afhangt) vind ik op zich al schandalig. Tenslotte was de fout niet van die aard om daar persé geel voor te trekken. En al zeker niet gezien het kaartenverloop van de wedstrijd (zie fout van Torgan, wat gewoon na de feiten nog aantikken is). Maar dat er in de pers over "zijn kantje" gesproken wordt... Daar gaat mijn bloed van koken. Al een héél seizoen lang speelt Union het vuil en onsportief. Elke week moeten we aanhoren hoe "volwassen" dit wel is van een ploeg die de laatste jaren véél bijgeleerd heeft. Je moet voor de lol maar eens de wedstrijden tegen Genk en ons bekijken. Tijd rekken van minuut één. met drie verschillende spelers zich klaarzetten voor een intrap, vrije trap of inworp. Zelf in het rond trappen maar bij het minste theatraal de grond op zoeken. En na dit alles nu zo tekeer gaan over Vermant vind ik verwerpelijk en onaanvaardbaar.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 20 mei 2025, 13:31 Dag hij geschorst is voor onze laatste wedstrijd (waar toch nog wel wat van afhangt) vind ik op zich al schandalig. Tenslotte was de fout niet van die aard om daar persé geel voor te trekken. En al zeker niet gezien het kaartenverloop van de wedstrijd (zie fout van Torgan, wat gewoon na de feiten nog aantikken is). Maar dat er in de pers over "zijn kantje" gesproken wordt... Daar gaat mijn bloed van koken. Al een héél seizoen lang speelt Union het vuil en onsportief. Elke week moeten we aanhoren hoe "volwassen" dit wel is van een ploeg die de laatste jaren véél bijgeleerd heeft. Je moet voor de lol maar eens de wedstrijden tegen Genk en ons bekijken. Tijd rekken van minuut één. met drie verschillende spelers zich klaarzetten voor een intrap, vrije trap of inworp. Zelf in het rond trappen maar bij het minste theatraal de grond op zoeken. En na dit alles nu zo tekeer gaan over Vermant vind ik verwerpelijk en onaanvaardbaar.
Je hebt een punt. Maar enerzijds was het ook echt wel een stevige charge, en anderzijds vind ik ook wel dat hij (en wij als team) er wel moeten voor opletten om niet over te gaan hellen naar hetgeen we in andere spelers en ploegen vervloeken. Nu, blijkbaar ging hij na dat opstootje met Vertonghen bij het naar binnen gaan bij de rust even in gesprek met Jan, en die was na de wedstrijd lovend over de winnaarsmentaliteit van Vermant (en gaf terloops aan dat ze er daar bij anderlecht wat van zouden kunnen gebruiken).

Gelet op zijn vorm en inzet sowieso jammer om hem tegen antwerp te moeten missen.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Ik zou Nilsson verpatsen, Jutgla vertrekt sowieso...dan moet je minstens 1 nieuwe centrumspits halen en Vermant als 2de optie (supersub) behouden.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 21 mei 2025, 07:36 Ik zou Nilsson verpatsen, Jutgla vertrekt sowieso...dan moet je minstens 1 nieuwe centrumspits halen en Vermant als 2de optie (supersub) behouden.
Als we van Nilsson afraken, graag. Ik denk dat Vermant het volgend seizoen uitvecht met een nieuwkomer voor de positie van eerste spits. Als hij speelt zoals in de playoffs moet je hem die kans geven. Furo als derde spits.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

https://x.com/ByronYang99/status/193356 ... 15422?s=19
Als iemand dit bizarre filmpje kan kaderen... :hide:
Er wordt gespeculeerd over vertrek, maar kan evengoed aankondiging deal met sneakermerk zijn
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Mooi zo. Hopelijk kan hij zijn vormcurve van in de playoffs doortrekken naar de komende seizoenen.
Plaats reactie