[T1.] Ronny Deila

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Sanders »



Spoiler alert: Hayen gaat het ook niet allemaal oplossen dit seizoen.
Hopelijk niet nefast voor NXT want die zijn ook nog niet 100% zeker van van een verlengd verblijf.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Ik ben geen fan van mid-seizoen te wisselen van trainer. Er zijn voorbeelden zoals Mechelen dit seizoen maar in het algemeen heeft dit niet het geoogde effect. En al zeker niet zo laat in het seizoen. Dat gezegd zijnde. Als ze niet meer verder willen met Deila, is het vandaag wel de moment. Met de break die er nu aankomt kan er tenminste iets gesleuteld worden alvorens er weer in te moeten vliegen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 18 mar 2024, 07:54 Ik ben geen fan van mid-seizoen te wisselen van trainer. Er zijn voorbeelden zoals Mechelen dit seizoen maar in het algemeen heeft dit niet het geoogde effect. En al zeker niet zo laat in het seizoen. Dat gezegd zijnde. Als ze niet meer verder willen met Deila, is het vandaag wel de moment. Met de break die er nu aankomt kan er tenminste iets gesleuteld worden alvorens er weer in te moeten vliegen.
Ik ben er zelf ook geen fan van.
Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat het effect van een trainerswissel tijdens het seizoen vaak maar enkele weken duurt en dat nadien de kwalijke gewoontes terugkeren.
Hasi is de uitzondering dit seizoen.
Maar noch De Boeck noch de Ijslander (te moeilijke naam :p ) kregen Kortrijk op de rails. Idem bij RWDM.
De Mil deed het de eerste weken goed, nadien werd het toch ook vooral weer harken bij Westerlo.
Oscar Garcia pakte ook minder punten dan Brys bij OHL en Leko kreeg de motor lange tijd bij Standard ook niet aan de praat.

Nu wisselen is inderdaad het dilemma. Iedereen ziet dat het op deze manier niet verder kan want het is al weken hetzelfde dat zich afspeelt.
Je kan moeilijk een hele resem spelers buitenzwieren, zeker als je weinig alternatieven in de kern hebt.
De trainer, in dit geval ook niet vrij van zonden, is dan vaak de pineut.
Maar verder doen lijkt ook geen optie omdat er geen tekenen zijn dat het verbetert of dat er beterschap op komst is.
Wat het extra moeilijk maakt is dat er effectief nog belangrijke matchen aankomen, zowel voor de eindklassering en het Europese ticket, als in de Conference League.
Iemand aanstellen met enkel het oog op volgend seizoen gaat dus jammer genoeg niet. En wie van de betere trainer is vrij en wil hier instappen?
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door macfall »

Hij is ontslagen. Hopelijk nu nieuwe drive & spirit
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Dit lijkt mij een vergiftigd geschenk voor Hayen
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Arnio »

Ja doei
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Duffman »

Terecht ontslag globaal bekeken, maar in realiteit een gedeelde smart. Eenzelfde kern die 2 jaar geleden kampioen speelt en iets meer dan een jaar geleden topclubs in de CL het leven zuur maakt en nu geen deuk meer in ee pakje boter trapt, daar moet je je ook vragen bij stellen... 'Kafprofs' zou een zekere Ernst Happel gezegd hebben (en aan hun loon zitten).

Wat ik eveneens een schande vind: gisteren niemand van het bestuur op de tribune van STVV. Geen Verhaeghe, geen Madou, geen Boone, geen Mannaert (oké ja, die laatste kan ik begrijpen...). Voorzitter beslist effe om vanuit zijn zetel aan het zwembad op Lanzarote om de coach buiten te gooien wegens o.a. gebrek aan juiste mentaliteit. Jongens, als jullie speeltje jullie niet meer interesseert: verkoop het dan hé.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Pica »

Duffman schreef: 18 mar 2024, 11:03 Wat ik eveneens een schande vind: gisteren niemand van het bestuur op de tribune van STVV. Geen Verhaeghe, geen Madou, geen Boone, geen Mannaert (oké ja, die laatste kan ik begrijpen...). Voorzitter beslist effe om vanuit zijn zetel aan het zwembad op Lanzarote om de coach buiten te gooien wegens o.a. gebrek aan juiste mentaliteit. Jongens, als jullie speeltje jullie niet meer interesseert: verkoop het dan hé.
Onderbelicht dit!
Sinds de geruchten van een verkoop zit het niet meer zoals het hoort in de bestuurskamer.
One job: op uw stoel zitten ieder weekend en de gevolgen van je beleid onder ogen durven zien.
Is niet tegen Verhaeghe persoonlijk, maar een volledig bestuur kan niet afwezig zijn op een match.

Daarmee zijn we er trouwens ook nog niet aan uit hoe de werking nu precies zit: Mannaert mag dan nog verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van de kern in de zomer, maar wie neemt zijn verantwoordelijkheid op voor de winter? Wie gaat er nu de trainer kiezen?
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Duffman »

Ook erg: ik zie in polls dat er blijkbaar nog wat animo is om de Donald Trump onder de Belgische trainers (Hein) te halen als T1. Ik mag hopen dat dit supporters van andere clubs zijn om te trollen... Een walgelijk figuur die gisteren zijn collega (die met hem nog nooit in conflict gelegen heeft) gratuit beschuldigt van matchfixing (en dus moedwillig zijn carrière probeert te schaden) na in de eerste plaats zelf een heel seizoen te falen op alle vlakken, zou algemeen geboycot moeten worden.

Die kerel heeft zichzelf mentaal niet meer onder controle, schoffeert er maar op los en niemand van de bond stopt dit.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door IsO »

Pica schreef: 18 mar 2024, 11:15
Duffman schreef: 18 mar 2024, 11:03 Wat ik eveneens een schande vind: gisteren niemand van het bestuur op de tribune van STVV. Geen Verhaeghe, geen Madou, geen Boone, geen Mannaert (oké ja, die laatste kan ik begrijpen...). Voorzitter beslist effe om vanuit zijn zetel aan het zwembad op Lanzarote om de coach buiten te gooien wegens o.a. gebrek aan juiste mentaliteit. Jongens, als jullie speeltje jullie niet meer interesseert: verkoop het dan hé.
Onderbelicht dit!
Sinds de geruchten van een verkoop zit het niet meer zoals het hoort in de bestuurskamer.
One job: op uw stoel zitten ieder weekend en de gevolgen van je beleid onder ogen durven zien.
Is niet tegen Verhaeghe persoonlijk, maar een volledig bestuur kan niet afwezig zijn op een match.

Daarmee zijn we er trouwens ook nog niet aan uit hoe de werking nu precies zit: Mannaert mag dan nog verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van de kern in de zomer, maar wie neemt zijn verantwoordelijkheid op voor de winter? Wie gaat er nu de trainer kiezen?
Ik vermoed dat je zomer en winter omwisselde?

TD moet voor mij profiel bepalen waaraan nieuwe T1 moet voldoen. Dus moet er eerst een TD zijn.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door macfall »

Duffman schreef: 18 mar 2024, 11:03 Terecht ontslag globaal bekeken, maar in realiteit een gedeelde smart. Eenzelfde kern die 2 jaar geleden kampioen speelt en iets meer dan een jaar geleden topclubs in de CL het leven zuur maakt en nu geen deuk meer in ee pakje boter trapt, daar moet je je ook vragen bij stellen... 'Kafprofs' zou een zekere Ernst Happel gezegd hebben (en aan hun loon zitten).

Wat ik eveneens een schande vind: gisteren niemand van het bestuur op de tribune van STVV. Geen Verhaeghe, geen Madou, geen Boone, geen Mannaert (oké ja, die laatste kan ik begrijpen...). Voorzitter beslist effe om vanuit zijn zetel aan het zwembad op Lanzarote om de coach buiten te gooien wegens o.a. gebrek aan juiste mentaliteit. Jongens, als jullie speeltje jullie niet meer interesseert: verkoop het dan hé.
inderdaad, ik denk enkel Syllah, Sowah & Buchanon zijn er uit denkek
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Het lijkt mij nu vooral belangrijk om de rust te bewaren. het voetbal was al een tijdje niet goed en daar zien we nu de gevolgen van. Dat er op bestuursniveau niet alles vlot verloopt, daar moeten we ook door. Maar langs de andere kant moeten we ook niet overdrijven. We zijn als laatste Belgische ploeg nog actief in Europa. Op een haar na (of beter een penalty na) zaten we in de finale van de Beker van België en wij starten als gedeeld 3e de PO's. Ik besef ook wel dat er tal van verzachtende omstandigheden zijn (falende top-6 ploegen, geen CL-tegenstanders in de ECL,...) maar hoe dan ook is niet alles verloren. Ik hoop uiteraard wel dat de lessons learned zullen uitwijzen dat het wel degelijk belangrijk is om de juiste T1 te kiezen. Gezien alle verandering die nu op til zijn in het bestuursorgaan, is het ook niet onbegrijpelijk dat het wat tijd vergt. Ik zou zeggen. Redden wat er te redden valt in de PO en werk maken van een goede start volgend jaar!
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door FrankFarinaII »

maartendr81 schreef: 18 mar 2024, 12:25 Het lijkt mij nu vooral belangrijk om de rust te bewaren. het voetbal was al een tijdje niet goed en daar zien we nu de gevolgen van. Dat er op bestuursniveau niet alles vlot verloopt, daar moeten we ook door. Maar langs de andere kant moeten we ook niet overdrijven. We zijn als laatste Belgische ploeg nog actief in Europa. Op een haar na (of beter een penalty na) zaten we in de finale van de Beker van België en wij starten als gedeeld 3e de PO's. Ik besef ook wel dat er tal van verzachtende omstandigheden zijn (falende top-6 ploegen, geen CL-tegenstanders in de ECL,...) maar hoe dan ook is niet alles verloren. Ik hoop uiteraard wel dat de lessons learned zullen uitwijzen dat het wel degelijk belangrijk is om de juiste T1 te kiezen. Gezien alle verandering die nu op til zijn in het bestuursorgaan, is het ook niet onbegrijpelijk dat het wat tijd vergt. Ik zou zeggen. Redden wat er te redden valt in de PO en werk maken van een goede start volgend jaar!
Je kan niet alles wegredeneren met relativeren... als je pretendeert om de sterkste kern te hebben, mee te doen op 3 fronten, etc..kan je nu moeilijk gaan ontkennen dat je doelstellingen (2jaar op rij) grandioos de mist ingaan.
Dat we bij de laatste in Europa zijn, in de conference league (wauw, wat een prestatie), is geen waarde oordeel. Vorig seizoen met de hakken over de sloot, nu ook, misschien.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden: Het is tijd voor een grondige kuis: degelijke trainer, maar ook spelers mogen opkrassen na hun belabberde prestaties.
Bouw aan een team dat vecht en voetbal speelt zoals fcb zou moeten, geen bende gemakzuchtige angsthazen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 18 mar 2024, 12:25 Het lijkt mij nu vooral belangrijk om de rust te bewaren. het voetbal was al een tijdje niet goed en daar zien we nu de gevolgen van. Dat er op bestuursniveau niet alles vlot verloopt, daar moeten we ook door. Maar langs de andere kant moeten we ook niet overdrijven. We zijn als laatste Belgische ploeg nog actief in Europa. Op een haar na (of beter een penalty na) zaten we in de finale van de Beker van België en wij starten als gedeeld 3e de PO's. Ik besef ook wel dat er tal van verzachtende omstandigheden zijn (falende top-6 ploegen, geen CL-tegenstanders in de ECL,...) maar hoe dan ook is niet alles verloren. Ik hoop uiteraard wel dat de lessons learned zullen uitwijzen dat het wel degelijk belangrijk is om de juiste T1 te kiezen. Gezien alle verandering die nu op til zijn in het bestuursorgaan, is het ook niet onbegrijpelijk dat het wat tijd vergt. Ik zou zeggen. Redden wat er te redden valt in de PO en werk maken van een goede start volgend jaar!
Rust, kalmte, inschatten en nadenken zijn inderdaad altijd belangrijk in crisissituaties.
Het is misschien niet zo slecht als supporters laten uitschijnen (vaak nogal extreem in onze gedachten door emoties en gekleurde brillen), maar het is toch ook niet zo dat we dit maar als een accident de parcours moeten zien.
Tenzij dat de spelers Deila echt buiten wouden (maar dan verklaren ze toch niet dat ze hem nog steunen?), kan ik mij echt niet inbeelden dat we nu plots de pannen van het dak zullen spelen. Niets wijst daarop.
Zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden.

Behoudens een mirakel is plaats 3 het hoogst haalbare op dit moment, à la limite nog een ronde verder Europees.
Ik ben wel akkoord met uw conclusie: redden wat er te redden valt dit seizoen en schoon schip naar volgend seizoen om daar goed te starten.
En dat mag van mij gerust met lelijk resultaatvoetbal zijn, maar wat we de laatste weken zagen was noch resultaatsvoetbal, noch "bluvn goan".

PS: dat we Europees nog de enige Belgische ploeg zijn doet er niet toe. Vergelijk onze tegenstanders met die van Union, de voorlaatst overgebleven ploeg. Dan weet je het wel. Union had zeker ook gewonnen van Molde, maar of wij gewonnen hadden van Fenerbahce...
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Polbemol »

IsO schreef: 18 mar 2024, 11:38
Pica schreef: 18 mar 2024, 11:15
Duffman schreef: 18 mar 2024, 11:03 Wat ik eveneens een schande vind: gisteren niemand van het bestuur op de tribune van STVV. Geen Verhaeghe, geen Madou, geen Boone, geen Mannaert (oké ja, die laatste kan ik begrijpen...). Voorzitter beslist effe om vanuit zijn zetel aan het zwembad op Lanzarote om de coach buiten te gooien wegens o.a. gebrek aan juiste mentaliteit. Jongens, als jullie speeltje jullie niet meer interesseert: verkoop het dan hé.
Onderbelicht dit!
Sinds de geruchten van een verkoop zit het niet meer zoals het hoort in de bestuurskamer.
One job: op uw stoel zitten ieder weekend en de gevolgen van je beleid onder ogen durven zien.
Is niet tegen Verhaeghe persoonlijk, maar een volledig bestuur kan niet afwezig zijn op een match.

Daarmee zijn we er trouwens ook nog niet aan uit hoe de werking nu precies zit: Mannaert mag dan nog verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van de kern in de zomer, maar wie neemt zijn verantwoordelijkheid op voor de winter? Wie gaat er nu de trainer kiezen?
Ik vermoed dat je zomer en winter omwisselde?

TD moet voor mij profiel bepalen waaraan nieuwe T1 moet voldoen. Dus moet er eerst een TD zijn.
Als er onrust is in de bestuurskamer, dan is er onrust in de spelerskern. In gezinnen waar de ouders beginnen ruziën, gaat het gedrag van de kinderen ook veranderen. Het is pas als er opnieuw duidelijkheid en stabiliteit is dat er opnieuw voortuitgang kan gemaakt worden.
We hebben inderdaad kwalitatief een enorm goede kern, maar als 'ploeg' schieten we te kort. In HNB van enkele weken terug stond het mooi beschreven: 'als de mannen die in een flits de match kunnen beslechten een slechte dag hebben, is er niets om op terug te vallen'. Dat is iets wat de T1 mag aangewreven worden. Hoge lonen, strekengedrag, transferitis en luiheid, daar moeten de spelers zelf iets aan doen. Maar dat begint met als bestuur/trainer zelf het goede voorbeeld te geven.
En laat ons AUB op zoek gaan naar spelers die graag voor Club Brugge willen spelen, die dat een eer vinden. Die dat niet zien als een springplank of die niet denken 'als het niet lukt, ik heb toch mijn vermogen opgekrikt'.
Gesloten