[T1.] Ronny Deila

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 29 feb 2024, 11:41
Duffman schreef: 29 feb 2024, 10:58
Tiki Taka schreef: 29 feb 2024, 08:34
Levi schreef: 28 feb 2024, 23:05 Die maakt het seizoen gewoon af denk ik hoor
Uiteraard, valt niks meer te winnen dit seizoen.
Na de laatste match dit seizoen, `in onderling overleg uit mekaar gaan`.
Nu al gaan spreken met Geeraerts en anderen, types die de belichaming zijn van `no sweat, no glory`.

Excuseer, maar het behalen van een Europees ticket lijkt mij toch cruciaal.
Voor die luttele miljoenen uit de Conference League ?
Tweedes eindigen en voorronde CL lijkt mij utopisch.
Europa League lijkt het hoogst haalbare, maar we kunnen nog uit PO1 vallen.
Zelfs al halen we PO1, kan je nog vijfdes of zesdes eindigen met niets.
Of vierdes en in de barrage opnemen tegen de winnaar van PO2 met ook de mogelijkheid om met niets te eindigen.
Nee het ziet er niet rooskleurig uit wat Europees voetbal betreft volgend seizoen.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Levi »

Zie eerst maar dat we playoffs halen. Zondag verliezen in Genk en ook dat staat op de helling.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Tiki Taka »

In Genk halen we statistisch gezien weinig punten en nog veel minder in onze huidige vorm.
Genk heeft dan ook nog hoogstwaarschijnlijk een match tegoed op de mauve en Cercle heeft een makkelijk programma.
Nee, ik zie Club geen playoff1 halen, wat op zich al een regelrechte schande is dat die mogelijkheid überhaupt bestaat.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Derde plaats zou nog EL kunnen opleveren, denk ik. Al moet je daar wel wat voorrondes voor door.ploeteren
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Tiki Taka »

Doodzonde want de komende kampioen is rechtstreeks geplaatst voor een vernieuwde CL formule, met hogere budgetten voor alle deelnemers. :-(
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 29 feb 2024, 13:50 Doodzonde want de komende kampioen is rechtstreeks geplaatst voor een vernieuwde CL formule, met hogere budgetten voor alle deelnemers. :-(
Hindsight is a beautiful thing jammer genoeg.
Maar helaas komt er uit wat ik hier al enkele keren had voor gewaarschuwd:

Op 1 juni 2022 schreef ik volgende in het topic van Hoefkens toen hij als T1 begon:
Ik begrijp dat je zegt dat er wat meer ruimte is voor een sporadisch falen van de trainer in een seizoen zonder een groepsfase-CL ticket voor de kampioen.
Maar je mag ook niet teveel ruimte geven. Als een groep voelt dat het wat minder mag zijn, dan heb je gegarandeerd mindere resultaten.
Ik zou toch proberen vermijden om het risico te lopen dat je misschien 3e of 4e wordt
(of slechter nog: een seizoensstart zoals Gent of een kwakkelseizoen zoals Genk). In dat geval willen spelers misschien het seizoen erna niet meer blijven omdat het maar EL of Conf. League is. Of willen je transfertargets niet komen.
En dan kan er stagnatie of neerwaartse spiraal optreden.
In mijn ogen had dit een seizoen kunnen zijn waarin je met een iets meer gerenommeerde trainer een seizoen lang opbouwt, tracht kampioen te spelen en de CL-voorronde het jaar nadien te overleven om dan toch opnieuw goed te doen in de groepsfase. Die trainer kon dan ook een volgende stap zetten in ons groeiproces als club (ook naar aantrekkingskracht voor mogelijke nieuwe spelers).
Maar zoals ik al in een vorige post aanhaalde: die "grotere" trainers halen misschien hun neus op voor onze competitie. We zijn en blijven een kleine competitie die vooral als transit dient.
Er werd dat seizoen gegokt en verloren op lange termijn met de aanstelling van Hoefkens. Er was geen rechtstreeks CL-ticket, maar ook geen goed seizoenseinde van ons, waardoor het er dit seizoen moest op zijn, gezien het rechtstreekse CL-ticket met de hogere gelden. Dat nieuwe format was toen al gekend.
Deila is gekend als een T1 die redelijk wat ruimte geeft aan zijn spelers op vrije dagen en op wedstrijddagen. Hij legt een deel van de verantwoordelijkheid bij zijn spelers. Geeft hij hen teveel ruimte? Moet hij er korter opzitten, elke minuut van de dag, genre Preud'homme en Mourinho?

Op 27 december 2022, enkele weken voor het ontslag van Hoefkens, schreef ik volgende in het wedstrijden topic:
We zitten nu op een moment dat er een belangrijke beslissing zich aandient: onze volgende twee matchen zijn tegen Genk en anderlecht. Matchen die je moet winnen om bij PO1 te blijven. Ondanks dat er geen rechtstreeks ticket voor de CL te verdienen is, mag dit seizoen geen overgangsseizoen worden. Het missen van CL, of in het slechtste geval PO1, is echt niet goed op lange termijn.
We hebben een aantal spelers rondlopen waarin geïnvesteerd is om toch iets op te verdienen. Skov Olsen, Sowah, Jutgla, Lang, Buchanan, Meijer en zelf Yaremchuk zijn allemaal spelers met een deftig prijskaartje met de bedoeling om er iets op te verdienen via een doorverkoop. Het missen van CL-voetbal en/of PO1 zal ervoor zorgen dat sommigen van deze spelers willen vertrekken en misschien niet kunnen verkocht worden aan hun hoogste waarde wegens het slechte seizoen. Het missen van CL-voetbal maakt ons ook minder aantrekkelijk voor jonge talenten genre een Jutgla, Skov, Lang of Buchanan. Voor je het weet zit je in een neerwaartse spiraal. Kijk naar Arsenal en hoe lang het daar al duurt alvorens ze weer een deftig team hebben kunnen samenstellen (lijkt dit jaar gelukt te zijn).
Vandaar dat de beslissing die genomen moet worden vooral ook belangrijk is op lange termijn.
Gelooft het management nog dat Hoefkens dit kan rechtzetten én dat hij het talent heeft om te tonen dat die matchen in de CL niet gewonnen werden omdat de spelers daar uit zichzelf al extra moeite doen. Of wordt er toch besloten dat er iemand anders moet komen.
We hebben uiteindelijk het CL-voetbal gemist en het werd Confernce League. We hebben welk nog enkele goede verkopen kunnen doen, maar misschien had er ook meer en betere interesse geweest voor een Lang, Skov en Buchanan op dat moment. Voor Lang werd het uiteindelijk "maar" PSV (al loopt het daar super). Buchanan en Skov bleven na veel vijven en zessen. Maar misschien was er ook gewoon geen enkele geïnteresseerde club die hen aanstond...Buchanan vertrok uiteindelijk afgelopen winter naar Inter, voor een bescheiden som, waar hij toch vooral de bank verwarmt.
Ook inkomend was dat misschien één van de redenen dat er geen Struijk of Estève kwam. Het loon kan bij ons nochtans mooi zijn (zie onze gigantische loonmassa), maar de JPL en de ECL zal hen sportief niet aanspreken.

Ik ben verre van een waarzegger of voorspeller, maar je voelde aan alles dat vorig seizoen een keerpunt kon zijn in positieve of negatieve zin. Er werd gekozen voor een jonge onervaren coach en die boemerang kwam terug in het gezicht van het bestuur. Ze schoten zichzelf dan in voet met Parker om hun pollekes te mogen kussen met De Mil. Door het hobbelige parcours vorig seizoen, het feit dat we ternauwernood in PO1 geraakten (remember Gent-Oostende) en dat het uiteindelijk nog ECL werd; was de keuze voor de nieuwe coach uiterst belangrijk én moest de spelersgroep klaar zijn. Het was immers hét seizoen met opnieuw een rechtstreeks CL-ticket met nog een grotere vetpot. Dat had ons financieel nog meer omhoog kunnen stuwen.
Helaas kennen we allemaal hoe dit voorlopig aan het uitdraaien is.

2 jaar op rij geen CL halen is plots heel realistisch. Blijft een Skov nog voor nog een jaartje? Of zijn de buitenlandse (sub)topclubs nog geïnteresseerd nu hij ook in een dip zit. Wat met Nusa? Wil Jutgla nog blijven? Hij is een vriendelijke jongen, maar uit zijn recent interview bleek toch dat hij met wat wrevel zit. We hebben ook veel betaald voor Vetlesen en Onyedika, maar vooral die laatste lijkt te stagneren sinds zijn debuutmaanden.
Het ziet er heel hard naar uit dat Deila volgend seizoen onze coach niet meer zal zijn. Maar na 2 zo'n kwakkelseizoenen ga je de opkomende Xabi Alonso's ook niet overtuigen of het moet zijn dat je een vorstelijk contract voor hun neus legt en het inspraak in het transferbeleid geeft.
De druk om vorig seizoen de juiste coach te vinden was groot, die druk zal dit voorjaar mogelijks nog groter worden om de juiste keuze te maken in het trainersdossier en in de samenstelling van de spelerskern.
Want hoe je het draait of keert: door onze succesjaren zijn onze uitgaven aan lonen gestegen. Echter zijn de inkomsten uit sportieve prestaties aan het dalen. Onvermijdelijk wil dat zeggen dat je meer gaat moeten verkopen en minder kan uitgeven aan nieuwe spelers(lonen) dan je zou willen.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Levi »

Los van zijn tactische onkunde vind ik zijn persconferenties echt storend en arrogant. Van mij mag zelfs Pascal plovie overnemen 😂😂 gewoon weg met deze man..
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Het lijkt mij ook een beetje het resultaat van de druk en de stress waarmee hij te maken heeft. Ik zie hem ook graag vervangen op het einde van dit seizoen maar het lijkt mij niet te onderschatten hoe onprettig de situatie momenteel voor hem moet zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 14 mar 2024, 08:42 Het lijkt mij ook een beetje het resultaat van de druk en de stress waarmee hij te maken heeft. Ik zie hem ook graag vervangen op het einde van dit seizoen maar het lijkt mij niet te onderschatten hoe onprettig de situatie momenteel voor hem moet zijn.
HNB roept voor elke match dat het wel eens zijn laatste kan zijn. En toch denk ik dat hij gewoon blijft tot eind dit seizoen, los van de uitkomst vanavond of tijdens PO I. Club is blijkbaar volop bezig de trainersmarkt te verkennen, maar ik verwacht niet dat er al knopen gaan worden doorgehakt vooraleer onze TD hier staat.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door yocake »

IsO schreef: 14 mar 2024, 10:30
maartendr81 schreef: 14 mar 2024, 08:42 Het lijkt mij ook een beetje het resultaat van de druk en de stress waarmee hij te maken heeft. Ik zie hem ook graag vervangen op het einde van dit seizoen maar het lijkt mij niet te onderschatten hoe onprettig de situatie momenteel voor hem moet zijn.
HNB roept voor elke match dat het wel eens zijn laatste kan zijn. En toch denk ik dat hij gewoon blijft tot eind dit seizoen, los van de uitkomst vanavond of tijdens PO I. Club is blijkbaar volop bezig de trainersmarkt te verkennen, maar ik verwacht niet dat er al knopen gaan worden doorgehakt vooraleer onze TD hier staat.
Als we vandaag eruit liggen, waarom zou hij dan nog moeten blijven? Dan kan je beter zijn opvolger al laten inwerken, de kern leren kennen zodat er in de zomer de juiste transferd gedaan worden. Of je laat de TD overnemen tot de zomer.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door maartendr81 »

Het probleem daar is waarschijnlijk dat we momenteel geen TD hebben. En dat ze, zoals IsO aangeeft, de TD zullen willen inspraak geven in de keuze van de T1 (wat uiteraard niet onbegrijpelijk is).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 14 mar 2024, 13:18 Het probleem daar is waarschijnlijk dat we momenteel geen TD hebben. En dat ze, zoals IsO aangeeft, de TD zullen willen inspraak geven in de keuze van de T1 (wat uiteraard niet onbegrijpelijk is).
Ik reken daar eigenlijk zelfs op. Anders moet de TD al meteen met een trainer werken waar hij zelf misschien niet helemaal achter staat. Zou de start van geen van beiden vergemakkelijken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door IsO »

Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door Levi »

Ontslag wordt op onbetrouwbare sites gemeld met hayen die zou overnemen.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [T1.] Ronny Deila

Bericht door macfall »

Levi schreef: 17 mar 2024, 22:18 Ontslag wordt op onbetrouwbare sites gemeld met hayen die zou overnemen.
Het zal er idd van komen. En maar goed ook. Wie had dat gedacht na de 0-1 bekerwinst begot.
Gesloten