[99.] Igor Thiago

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Levi schreef: 10 nov 2023, 02:22 Als je ziet hoeveel die penalty goal betekende voor hem moet je alvast niet twijfelen hoe graag hij het goed wilt doen. Te Graag zelfs allicht. Of hij er de capaciteiten voor heeft blijft toch een groot vraagteken voor mij.
Peter Vandenbempt maakte zich de bedenking of hij wel de juiste man is om het publiek op te jutten, iets wat Thiago gisteren deed voorafgaand aan een corner voor Club. Ik vond dat persoonlijk niet verkeerd ofzo, en zie dat eigenlijk wel graag. Nog zoiets waaraan je ziet dat die jongen graag wil en de juiste mentaliteit heeft voor Club.

Een technisch wonder zal hij wellicht nooit worden, maar er zijn genoeg spitsen die dat niet zijn/waren en toch een mooie tot topcarrière hebben gemaakt. Lukaku heeft ook jarenlang veel kritiek gekregen op en bijgevolg hard gewerkt aan zijn balaannames, en is de laatste jaren toch echt wel gegroeid in het spel met zijn rug naar doel (bal aannemen, vasthouden, kaatsen). Ik zie voor Thiago dus zeker ook nog progressiemarge, op heel wat vlakken. Olivier Giroud of Drogba speelden nog in de Ligue 2 toen ze Thiago's leeftijd hadden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 10 nov 2023, 16:01
Peter Vandenbempt maakte zich de bedenking of hij wel de juiste man is om het publiek op te jutten, iets wat Thiago gisteren deed voorafgaand aan een corner voor Club. Ik vond dat persoonlijk niet verkeerd ofzo, en zie dat eigenlijk wel graag. Nog zoiets waaraan je ziet dat die jongen graag wil en de juiste mentaliteit heeft voor Club.
Ik vond dat ook merkwaardig. Ik zou niet weten waarom een thuisspeler het thuispubliek niet mag opjutten.
Thiago mag de meningen dan momenteel wel verdelen, het is niet dat hij ruzie heeft met het publiek he. Hij vroeg enkel steun. Niets mis mee.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

Scoort nu wel erg vlot en kan perfect met Jutgla samen voorin als Deila met twee spitsen wil spelen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

Vergas Ronald schreef: 07 dec 2023, 08:14 Scoort nu wel erg vlot en kan perfect met Jutgla samen voorin als Deila met twee spitsen wil spelen.
Ja inderdaad. Soms nog een frommelgoal maar ze gaan wel binnen.
Maar dan onbegrijpelijk probeert hij een voorzet binnen te glijden en op één of andere manier gaat die dan niet binnen. Dat heeft hij nog al een paar keer gehad. :mrgreen:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

Ik ben oprecht blij voor Thiago.

Zelfs in zijn 'mindere' periode stond hij altijd op de goeie plaats om te scoren. In de eerste seizoenshelft was hij de spits die het meeste grote kansen gemist had (stond ergens in het nieuwsblad dacht ik). Op zich niet iets om trots op te zijn, maar het toont wél aan dat hij goed loopt en op de goeie plek opduikt.

Zijn 2de goal was ook een mooi voorbeeld van zijn werkkracht. Op het moment dat er aangevallen wordt staat hij nog in de middencirkel, maar toch is hij sneller dan iedereen om de bal binnen te tikken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 07 dec 2023, 13:24 Ik ben oprecht blij voor Thiago.

Zelfs in zijn 'mindere' periode stond hij altijd op de goeie plaats om te scoren. In de eerste seizoenshelft was hij de spits die het meeste grote kansen gemist had (stond ergens in het nieuwsblad dacht ik). Op zich niet iets om trots op te zijn, maar het toont wél aan dat hij goed loopt en op de goeie plek opduikt.

Zijn 2de goal was ook een mooi voorbeeld van zijn werkkracht. Op het moment dat er aangevallen wordt staat hij nog in de middencirkel, maar toch is hij sneller dan iedereen om de bal binnen te tikken.
Niet alleen van zijn werkkracht, maar ook gewoon een mooi voorbeeld van zijn wil om te scoren, ook als het al 3-0 staat en de match gespeeld is. Want hij komt van ver om die bal binnen te trappen. Een bal die eigenlijk in niemandsland viel
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 09 dec 2023, 10:13 Iemand die dit artikel kan delen?
https://www.hln.be/club-brugge/de-brugs ... ~a746f370/
De Brugse zoektocht naar een spits staat on hold: achtergrond bij de transformatie van Thiago, van pispaal tot knuffelbeer
De zoektocht van Club Brugge naar een spits is intussen gestaakt. Met dank aan Igor Thiago (22), lange tijd mikpunt van spot, maar vandaag dankzij zijn emotionele stabiliteit plots losgeslagen: “De voorbije maanden kon je niets aan hem merken.” Een inkijk in de transformatie.


“Als zelfs Thiago scoort, dan weet je dat Club Brugge een makkelijke avond had.” Een tweet van de openbare omroep, vorige donderdag na de ‘doublette’ van de Braziliaan in Istanboel. Enkele weken daarvoor pakte de Pro League uit met een meme waarop te zien was hoe Vincent Mannaert Thiago uit zijn Fantasy-elftal haalde. Misplaatste grappen, die veel verder gingen dan de kritiek van waarnemers. Of dan het gezucht en gemor bij de achterban toen Igor Thiago in oktober de zoveelste kans de nek omwrong.

Het was rond die tijd dat Club Brugge de zoektocht naar een extra spits inzette. Afhankelijk van de ontwikkeling van Thiago en Jutglà zou er deze winter - wellicht op huurbasis - een aanvaller bijkomen. Zeven goals later, waarvan vijf in de jongste drie wedstrijden, is een nieuwe nummer negen op dit moment niet meer aan de orde. In tien dagen tijd heeft de Braziliaan vriend en vijand overtuigd nu hij naast zijn torinstinct ook zijn fysieke en voetballende kwaliteiten steeds meer etaleert. “Iedereen krijgt vroeg of laat kritiek,” merkte Ronny Deila woensdagavond op. “Als speler moet je daar mee leren omgaan. Het is dan des te leuker om hen het tegendeel te bewijzen.”

Vandaag ziet blauw-zwart met enige vertraging de speler en de kwaliteiten waar ze in juli al voor overstag ging.

Mentaal sterk
Rondvraag binnen Club en in de entourage van de Braziliaan leert dat Thiago op de best mogelijke manier is omgegaan met zijn dip. Eén van de redenen waarom blauw-zwart eind vorig seizoen al vol inzette op de spits van Ludogorets, was zijn mentale sterkte en stabiliteit. De onderhandelingen met zijn Bulgaarse werkgever waren niet altijd even gemakkelijk. De omstandigheden waarin persoonlijke besprekingen en de uiteindelijk medische testen plaatsvonden evenmin. Al die tijd hield de amper 22-jarige Thiago het hoofd koel… en was hij loyaal. Ondanks de interesse uit onder meer de subtop van de Bundesliga bleef hij trouw aan zijn resolute keuze voor Club.

Zo ook dealde hij in de herfst met zijn terugval. Club wist dat het tijdens de verwachte aanpassingsperiode allesbehalve evident was voor de aanvaller, toch liet hij zich door niets of niemand uit zijn lood slaan. Op 22-jarige leeftijd is hij veel stabieler dan veel van zijn leeftijdsgenoten. Thiago is een familiemens, die zijn vrouw en twee jonge kinderen anders dan vorig jaar in Bulgarije nu wél rondom zich heeft in Knokke-Heist. Dat helpt. Voor iemand die de Engelse taal weinig machtig is, trok hij zich bovendien op alle vlakken goed uit de slag. Een blijk van maturiteit, zo klinkt het in Brugge.

Zelf zei hij daar woensdagavond het volgende over: “Toen ik hier aankwam, kende ik de situatie. En ik begreep ook dat het een lang proces zou zijn. Al die tijd was iedereen heel begripvol. Dat gaf mij het gevoel dat wat ik doormaak normaal is.” Hans Vanaken bevestigt: “Het is niet zo dat er de laatste week veel veranderd is bij hem. Hij moest zich aanpassen, maar was altijd rustig en vriendelijk. Vandaar dat we wisten dat alles goed zou komen. Toen het minder ging, kon je eigenlijk niets aan hem merken.” Eén keer beet Thiago van zich af, toen hij zijn bekerdoelpunt op Beerschot vierde met een vingertje op de mond: “Dat was niet voor jullie of voor de fans. Het was iets voor mezelf: het bewijs dat ik sterk genoeg ben in mijn hoofd om hiermee om te gaan.” Dat de spits vandaag staat waar hij staat, heeft hij grotendeels te danken aan zijn wilskracht en emotionele stabiliteit.

Week die hij nodig had
Hoewel daar gezien de situatie voor een 22-jarige Zuid-Amerikaan reden toe was, had men binnen Club de voorbije maanden dan ook nooit het gevoel dat Thiago zou kraken. Of dat hij extra aandacht of ondersteuning nodig had. Elke dag opnieuw kwam hij met een glimlach op het gezicht het Belfius Basecamp binnen, waar hij iedereen vriendelijk de hand schudde. “Hij is een fantastische kerel in de kleedkamer,” aldus Deila woensdag. “Nu is hij consistent - straks op het einde van een lang seizoen zullen we zien waar hij zal eindigen.”

Het is aan Thiago om de lijn door te trekken en straks de volgende stap te zetten. Na 13 goals in alle competities is het nu tijd om ook in de absolute topwedstrijden te scoren. Gelet op zijn recente prestaties én de vertrouwensboost die hij heeft opgedaan, doet niets vermoeden dat Thiago plots weer tot stilstand zou komen. De week die hij achter de rug heeft, was klaarblijkelijk het enige wat-ie nodig had.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Jammer dat zijn goal tegen Mechelen onterecht werd afgekeurd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

Ik hoop dat alle haters die Igor de eerste seizoenshelft afgeschreven hebben en niets anders konden doen dan klagen nu hier willen komen toegeven dat ze ongelijk hadden.
Die jongen is nog maar 22, komt van een lagere competitie en moet zich hier inpassen - dat loopt logischerwijs niet onmiddellijk perfect. Ondanks alle kritiek is hij match na match blijven werken, zich blijven inzetten en blijven stappen maken. Ik verwacht nog wel een terugval in de loop van het seizoen, maar zelfs dan vind ik dit een toptransfer en enorm goed werk van onze scouting. Thiago is het type spits dat we nodig hebben.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Peter »

Zit in een uitstekende periode, verschil is dag en nacht. Werkt hard, goeie hold up play, verstandige looplijnen en schiet ze binnen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 11 dec 2023, 07:42 Jammer dat zijn goal tegen Mechelen onterecht werd afgekeurd.
t4nd noemt u niet bij naam maar heeft u iets gevraagd. Thiago zit aan 16 goals, hadden er meer kunnen en moeten zijn. Zou je hier geen les uit trekken voor toekomst? Spelers afkraken die hier pas zijn is verkeerd.

sup·por·ter (de; m/v/x; meervoud: supporters)
iem. die een sportclub aanmoedigt;


Kraak spelers af die het verdienen, men vind het tof als ge het dan doet, Diagne destijds bv. Niet een flinke jongen van 22 die van Brazilië via Bulgarije voor het eerst bij een topclub in een sterke competitie speelt.

Je merkt terecht op dat al veel spitsen mislukt zijn bij Brugge maar spits bij Brugge is 'tmoeilijkste wat er is. België is competitie waar nadruk op fysieke strijd en verdedigen ligt. 20 goals in België zijn er 30 in Holland. Bij Brugge is dit effect nog heviger want behalve de G5 teams speelt iedereen met 10 verdedigers tegen Brugge.

Er zijn talrijk voorbeelden van Spitsen in Holland die in Nederland aan de lopende band scoren en het in België matig doen, Vleminckx. Omgekeerd idem, Cyriel Dessers was in België matig en scoorde in Holland aan lopende band. Spits in België is moeilijk, spits bij Brugge het allermoeilijkste.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 19 dec 2023, 18:01
Tiki Taka schreef: 11 dec 2023, 07:42 Jammer dat zijn goal tegen Mechelen onterecht werd afgekeurd.
t4nd noemt u niet bij naam maar heeft u iets gevraagd. Thiago zit aan 16 goals, hadden er meer kunnen en moeten zijn. Zou je hier geen les uit trekken voor toekomst? Spelers afkraken die hier pas zijn is verkeerd.

sup·por·ter (de; m/v/x; meervoud: supporters)
iem. die een sportclub aanmoedigt;


Kraak spelers af die het verdienen, men vind het tof als ge het dan doet, Diagne destijds bv. Niet een flinke jongen van 22 die van Brazilië via Bulgarije voor het eerst bij een topclub in een sterke competitie speelt.

Je merkt terecht op dat al veel spitsen mislukt zijn bij Brugge maar spits bij Brugge is 'tmoeilijkste wat er is. België is competitie waar nadruk op fysieke strijd en verdedigen ligt. 20 goals in België zijn er 30 in Holland. Bij Brugge is dit effect nog heviger want behalve de G5 teams speelt iedereen met 10 verdedigers tegen Brugge.

Er zijn talrijk voorbeelden van Spitsen in Holland die in Nederland aan de lopende band scoren en het in België matig doen, Vleminckx. Omgekeerd idem, Cyriel Dessers was in België matig en scoorde in Holland aan lopende band. Spits in België is moeilijk, spits bij Brugge het allermoeilijkste.
Rustig blijven. Ik denk dat er heel velen waren die het al niet meer goed zagen komen met Thiago na zijn vele Yaremchuk-like missers.
Klopt dat hij er de laatste weken volledig aan het doorkomen is, iets wat ik totaal niet meer had verwacht.
Vandaar ook dat naar buitenkwam dat Club in de winterstop op zoek zou gaan naar een extra spits.
Nu ja, zoveel te beter, ik geef grif mijn ongelijk toe, hopelijk trekt hij de goede lijn verder door de komende weken en maanden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 20 dec 2023, 07:36
Vergas Ronald schreef: 19 dec 2023, 18:01
Tiki Taka schreef: 11 dec 2023, 07:42 Jammer dat zijn goal tegen Mechelen onterecht werd afgekeurd.
t4nd noemt u niet bij naam maar heeft u iets gevraagd. Thiago zit aan 16 goals, hadden er meer kunnen en moeten zijn. Zou je hier geen les uit trekken voor toekomst? Spelers afkraken die hier pas zijn is verkeerd.

sup·por·ter (de; m/v/x; meervoud: supporters)
iem. die een sportclub aanmoedigt;


Kraak spelers af die het verdienen, men vind het tof als ge het dan doet, Diagne destijds bv. Niet een flinke jongen van 22 die van Brazilië via Bulgarije voor het eerst bij een topclub in een sterke competitie speelt.

Je merkt terecht op dat al veel spitsen mislukt zijn bij Brugge maar spits bij Brugge is 'tmoeilijkste wat er is. België is competitie waar nadruk op fysieke strijd en verdedigen ligt. 20 goals in België zijn er 30 in Holland. Bij Brugge is dit effect nog heviger want behalve de G5 teams speelt iedereen met 10 verdedigers tegen Brugge.

Er zijn talrijk voorbeelden van Spitsen in Holland die in Nederland aan de lopende band scoren en het in België matig doen, Vleminckx. Omgekeerd idem, Cyriel Dessers was in België matig en scoorde in Holland aan lopende band. Spits in België is moeilijk, spits bij Brugge het allermoeilijkste.
Rustig blijven. Ik denk dat er heel velen waren die het al niet meer goed zagen komen met Thiago na zijn vele Yaremchuk-like missers.
Klopt dat hij er de laatste weken volledig aan het doorkomen is, iets wat ik totaal niet meer had verwacht.
Vandaar ook dat naar buitenkwam dat Club in de winterstop op zoek zou gaan naar een extra spits.
Nu ja, zoveel te beter, ik geef grif mijn ongelijk toe, hopelijk trekt hij de goede lijn verder door de komende weken en maanden.
Als Thiago dit doelpuntengemiddelde doortrekt naar het einde van het seizoen heeft hij persoonlijk een zeer goed seizoen qua statistieken. Dat moeten we toegeven, of iemand nu fan is van hem of niet. En met dergelijke statistieken zal hij dan ook weer aandacht trekken van geïnteresseerde ploegen.

Ik persoonlijk zag het wel in hem, zeker in het voetbal dat Deila speelt. Laten we allemaal content zijn als we op het einde van het seizoen nog eens een spits hebben met dertig goals over alle competities.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 20 dec 2023, 07:53
Tiki Taka schreef: 20 dec 2023, 07:36
Vergas Ronald schreef: 19 dec 2023, 18:01
Tiki Taka schreef: 11 dec 2023, 07:42 Jammer dat zijn goal tegen Mechelen onterecht werd afgekeurd.
t4nd noemt u niet bij naam maar heeft u iets gevraagd. Thiago zit aan 16 goals, hadden er meer kunnen en moeten zijn. Zou je hier geen les uit trekken voor toekomst? Spelers afkraken die hier pas zijn is verkeerd.

sup·por·ter (de; m/v/x; meervoud: supporters)
iem. die een sportclub aanmoedigt;


Kraak spelers af die het verdienen, men vind het tof als ge het dan doet, Diagne destijds bv. Niet een flinke jongen van 22 die van Brazilië via Bulgarije voor het eerst bij een topclub in een sterke competitie speelt.

Je merkt terecht op dat al veel spitsen mislukt zijn bij Brugge maar spits bij Brugge is 'tmoeilijkste wat er is. België is competitie waar nadruk op fysieke strijd en verdedigen ligt. 20 goals in België zijn er 30 in Holland. Bij Brugge is dit effect nog heviger want behalve de G5 teams speelt iedereen met 10 verdedigers tegen Brugge.

Er zijn talrijk voorbeelden van Spitsen in Holland die in Nederland aan de lopende band scoren en het in België matig doen, Vleminckx. Omgekeerd idem, Cyriel Dessers was in België matig en scoorde in Holland aan lopende band. Spits in België is moeilijk, spits bij Brugge het allermoeilijkste.
Rustig blijven. Ik denk dat er heel velen waren die het al niet meer goed zagen komen met Thiago na zijn vele Yaremchuk-like missers.
Klopt dat hij er de laatste weken volledig aan het doorkomen is, iets wat ik totaal niet meer had verwacht.
Vandaar ook dat naar buitenkwam dat Club in de winterstop op zoek zou gaan naar een extra spits.
Nu ja, zoveel te beter, ik geef grif mijn ongelijk toe, hopelijk trekt hij de goede lijn verder door de komende weken en maanden.
Als Thiago dit doelpuntengemiddelde doortrekt naar het einde van het seizoen heeft hij persoonlijk een zeer goed seizoen qua statistieken. Dat moeten we toegeven, of iemand nu fan is van hem of niet. En met dergelijke statistieken zal hij dan ook weer aandacht trekken van geïnteresseerde ploegen.

Ik persoonlijk zag het wel in hem, zeker in het voetbal dat Deila speelt. Laten we allemaal content zijn als we op het einde van het seizoen nog eens een spits hebben met dertig goals over alle competities.

Wie zou de laatste spits geweest zijn die bij ons aan dertig goals kwam in één seizoen? Zelfs Bacca strandde op 28... Ik denk Spehar in '96-'97...
Plaats reactie