Officieel overgeheveld naar de A-kern! Krijgt het rugnummer 4.
Ik heb deze jongen nog niet veel in actie gezien, maar ik weet dat Ajax hem destijds ook van nabij volgde, en dat wij er toch een kleine 4 miljoen voor betaalden. Ben dus zeker benieuwd...
[4.] Joel Ordóñez
Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Re: [4.] Joel Ordóñez
- Citeer
- 0 login to like this post
In HNB:
- [spoiler]
- Er lopen al gesprekken met geïnteresseerde clubs: Club Brugge mikt met 20-jarige Joel Ordonez op een Igor Thiago-scenario
Joel Ordonez.
Schrijf het maar op: Joel Ordonez (20) wordt zonder ongelukken de volgende miljoenentransfer van Club Brugge. Engelse en Duitse topclubs houden de verdediger van dichtbij in de gaten en blauw-zwart wil deze winter eventueel al meewerken aan een transfer. Al heeft Club Brugge wel een ideaal scenario in het hoofd.
Valerie Van Avermaet
Gisteren om 16:37
De transfer van Igor Thiago vorig seizoen was het beste van twee werelden. Club Brugge was begin februari al zeker van 33 miljoen euro omdat zijn overgang naar Brentford dan al in kannen en kruiken was. Tegelijkertijd kon Club Brugge op de diensten van de spits blijven rekenen tot het einde van het seizoen. Dat was immers de deal met de Engelse club, Thiago zou het seizoen uitdoen bij blauw-zwart.
Van zo’n scenario dromen ze nu opnieuw bij Club Brugge, als het over Joel Ordonez gaat. Duitse en Engelse topclubs houden de amper 20-jarige verdediger nauwlettend in de gaten en laat de Premier League nu net de droomcompetitie van de verdediger zijn. Chelsea en Liverpool doen de ronde in de geruchtenmolen, al blijft het afwachten hoe concreet de interesse wordt in de nakende wintermercato. Er lopen alleszins wel al gesprekken tussen blauw-zwart en enkele geïnteresseerde topclubs uit Engeland en Duitsland, wat het beste doet vermoeden. (Lees verder onder de foto)
30 miljoen euro
Intussen schiet de marktwaarde van Ordonez al maanden de hoogte in. In die mate zelfs dat in de wandelgangen bedragen rond de 30 miljoen euro te horen vallen voor de jonge groeibriljant van Club. Als deze winter een bedrag in die grootteorde effectief op tafel komt, dan kán Club Brugge eigenlijk niet weigeren. Al wil blauw-zwart ook dan proberen om Ordonez tot het einde van het seizoen bij zich te houden. A là Igor Thiago dus.
Club-trainer Nicky Hayen beaamde dat ook hij graag nog enkele maanden op Ordonez zou willen rekenen. “Het is alleen maar logisch dat er interesse komt voor hem, maar ik hoop natuurlijk dat ik hem bij me heb tot het einde van het seizoen. Ik voel gelukkig dat hij met zijn hoofd nog bij ons is.” Begrijpelijk, want Ordonez is ondanks zijn jonge leeftijd een sleutelspeler in het elftal van Hayen. (Lees verder onder de foto)
Anderhalf jaar geleden speelde hij nochtans nog bij Club NXT, maar de Ecuadoraan groeide in sneltempo uit tot een vaste waarde in de eerste ploeg van Club Brugge. Ook in de Champions League draait hij dit seizoen probleemloos mee. Meer zelfs: Ordonez verdedigt voortdurend scherp in de duels en onderschept veel ballen. Zelden is hij op een foutje te betrappen. Met zijn winning goal afgelopen weekend tegen KV Mechelen zette hij de puntjes nog eens op de i. En bij de nationale ploeg van Ecuador wordt hij sinds enkele maanden trouwens óók steeds meer naar waarde geschat en veroverde hij eveneens een basisplek. En dat hebben buitenlandse topclubs dus ook gezien.
“Focus ligt bij Club Brugge”
Voor de Champions League-clash tegen Sporting Lissabon presenteerde Ordonez zich bovendien voor het eerst voor de verzamelde pers. De jonge verdediger deed dat met verve. In het Spaans, dat wel, maar hij gaf geen korte antwoorden en stress was evenmin te bespeuren. Al bleef hij over de interesse van buitenlandse clubs wel op de vlakte. “Mijn focus ligt bij Club Brugge. Ik ben niet bezig met de interesse. Ik ben er voorlopig ook niet van op de hoogte. Ik doe gewoon mijn best hier en dan zien we wel.”
Dinsdagavond krijgt hij op het podium van de Champions League een nieuwe kans om zich aan de buitenlandse geïnteresseerden te presenteren.