[68.] Chemsdine Talbi

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Plaats reactie
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[68.] Chemsdine Talbi

Bericht door IsO »

Spijtig genoeg liep Talbi vorige week een stevige blessure op aan de voorste kruisband van zijn knie. Er wacht hem dus een stevige revalidatie...



Veel beterschap Chemsdine & come back stronger!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [68.] Chemsdine Talbi

Bericht door IsO »

Artikeltje over Talbi in HNB:
[spoiler]
“Club NXT is nu ideaal om weer mijn beste niveau te halen”: golden boy Chemsdine Talbi, verlost van blessureleed, wil blauw-zwart aan broodnodige zege op KVO helpen

BRUGGE - Club NXT moest vorige week vrijdag nog de duimen leggen voor provinciegenoot Zulte Waregem (1-3), maar zaterdagavond wacht er alweer een nieuwe derby. Het jonge blauw-zwart staat met een trip naar KV Oostende voor de kortste verplaatsing van het seizoen en moet dringend punten pakken na een magere 4 op 24.

Amaury Verdruye
Vandaag om 13:49

Een gezonde strandwandeling zal er zaterdagavond vermoedelijk niet inzitten in Oostende. KVO is de laatste weken goed bezig en lijkt zelfs na een puntenaftrek op weg naar het behoud in de spannende Challenger Pro League. Club NXT daarentegen is na een sterke start van het seizoen nog niet helemaal uit zijn winterslaap geraakt.

Tegen KVO lijken er niettemin mogelijkheden te liggen. Club NXT kan immers opnieuw rekenen op dribbelwonder Chemsdine Talbi. De Marokkaanse Belg was dé revelatie van vorig seizoen en werd prompt overgeheveld naar de A-kern. Daar mocht hij toen zelfs vijf keer invallen onder Rik De Mil. De nog steeds maar 18-jarige aanvaller liep nog voor de start van de huidige competitie echter een knieblessure op tijdens een training met de eerste ploeg. Zijn revalidatie duurde lang, maar vorig weekend stond de jonge aanvaller tegen Zulte Waregem voor het eerst terug aan de aftrap.

“Het voelde supergoed aan om weer op het veld te staan“, vond Talbi, die vlot het uur volmaakte. “Ik merkte wel meteen een groot verschil tussen het spelen van een officiële wedstrijd of een training afwerken. Zulte Waregem is natuurlijk een heel goede en stevige tegenstander. Zeker in de tweede helft lieten ze ons amper voetballen. Ik voel dan wel dat ik nog niet op het niveau van vorig jaar zit, maar ik geef mezelf de nodige tijd. Ik had nooit eerder zo’n zware blessure, maar uiteindelijk ging ik er mentaal wel vrij goed mee om. Ik voel me goed in mijn vel en probeer nu zoveel mogelijk minuten te maken. Normaal gezien train ik mee met de A-kern, maar het is nu ideaal om opnieuw minuten te kunnen maken met Club NXT.”

Sterkere competitie
Wie dacht dat Chemsdine Talbi Club NXT niet meer volgde de afgelopen maanden, heeft het verkeerd voor. “Ik zag alle wedstrijden”, vertelt de voetbalgekke Brusselaar. “Ook de matchen van de tegenstanders bekijk ik en het is duidelijk dat deze reeks aan kwaliteit heeft gewonnen. Tegen Zulte Waregem maakte ik het nu zelf mee, maar met de zakkers uit eerste klasse is er veel meer ervaring en kwaliteit in deze Challenger Pro League. Daardoor presteren wij nu misschien iets minder dan vorig seizoen, maar iedereen doet zijn best. Vorig seizoen hadden we een heel goede thuisreputatie en ik hoop dat we daar de komende weken opnieuw een statement van kunnen maken. Ik kijk er echt naar uit om zelf weer mijn beste niveau te halen en ondertussen Club NXT een aantal plaatsen hoger in de rangschikking te parkeren.”
Plaats reactie