[T2] Philippe Clement

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Rendinho »

Ik zie liever een coach die aanvallend speelt als het kan, en verdedigend speelt als het moet. Als je bvb al zoveel jaar niet meer gewonnen hebt op anderlecht, dan heb ik er geen probleem mee om eens 1 match alles te betonneren en 2 snelle spelers vooraan te zetten. YF speelde gewoon al die tijd realistisch voetbal volgens de spelers die hij tot zijn beschikking had. De dag dat hij zelf mag bouwen aan een ploeg, zelf beslissen welke spelers er komen dus, en geef hem een contract van lange duur, dan weet ik zeker dat we mooie jaren zouden kennen onder hem.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Gunt »

Mooie conversatie hier. Leuk om die onderbouwde meningen te lezen. Als MPH vertrekt zou ik (opnieuw) zwaar investeren in een topcoach die al wat bewezen heeft (titels in een eerste divisie) en die tactisch en charismatisch overtuigt. Op dat tweede vlak heeft Ferrera nog een pak werk, lijkt me.
Gebruikersavatar
FCB_7
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2016, 14:05

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door FCB_7 »

Gunt schreef: Mooie conversatie hier. Leuk om die onderbouwde meningen te lezen. Als MPH vertrekt zou ik (opnieuw) zwaar investeren in een topcoach die al wat bewezen heeft (titels in een eerste divisie) en die tactisch en charismatisch overtuigt. Op dat tweede vlak heeft Ferrera nog een pak werk, lijkt me.
Persoonlijk verkies ik ook opnieuw een topcoach met ervaring in prijzen winnen. Maar Phille is toch sowieso aan zijn laatste jaar als assistent bezig? Ze hebben hem al eens aan boord gehouden (toen hij naar KVK kon om hoofdcoach te worden). Zou dat niet met de belofte geweest zijn om over te nemen als Michel vertrekt?
BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door BB1891 »

Mazzu> Ferrera
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Cedrinho »

Peet schreef: In de internetdiscussie haalt het grote gelijk halen soms wel eens de bovenhand. Ik ben daar ook soms schuldig aan. Mea culpa.
.
Ik ben meestal geen fan van iets dat gehyped wordt. En al zeker niet als de media hier een belangrijke rol in speelt. Tactisch is hij zeker geschoold, maar persoonlijk zie ik liever een coach die aanvallend voetbal verkiest.
Yannick verkiest ook gewoon aanvallend voetbal hoor.
Alleen belandde hij bij RSCL toen die zo ongeveer laatste stonden en dus primeerde het resultaat op het voetbal. Uiteindelijk pakte hij een trofee en miste hij erg nipt PO1.
Had Standard daarop verder gebouwd en Yannick gewoon laten doen, hem de spelers gegeven die hij wilde ook, dan hadden ze een mooi seizoen in het verschiet. Alleen werd YF nooit die kans gegund, het ego van Van Buyten zat in de weg.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door MattJensen »

Cedrinho schreef:
Peet schreef: In de internetdiscussie haalt het grote gelijk halen soms wel eens de bovenhand. Ik ben daar ook soms schuldig aan. Mea culpa.
.
Ik ben meestal geen fan van iets dat gehyped wordt. En al zeker niet als de media hier een belangrijke rol in speelt. Tactisch is hij zeker geschoold, maar persoonlijk zie ik liever een coach die aanvallend voetbal verkiest.
Yannick verkiest ook gewoon aanvallend voetbal hoor.
Alleen belandde hij bij RSCL toen die zo ongeveer laatste stonden en dus primeerde het resultaat op het voetbal. Uiteindelijk pakte hij een trofee en miste hij erg nipt PO1.
Had Standard daarop verder gebouwd en Yannick gewoon laten doen, hem de spelers gegeven die hij wilde ook, dan hadden ze een mooi seizoen in het verschiet. Alleen werd YF nooit die kans gegund, het ego van Van Buyten zat in de weg.
Hangt natuurlijk van de definitie af maar voor mij heeft bij geen enkele van zijn vorige clubs al aanvallend gespeeld. Telkens vanuit de organisatie en (snel) omschakelen. Heeft natuurlijk niet voor niets gedeeltelijk zijn opleiding van MPH meegekregen.
#ZonderJenne
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5327
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Tiki Taka »

Als opvolger voor MPH is er toch maar 1 trainer uit de Belgische competitie die in aanmerking kan komen, nl. Mazzu ?
Clement, heeft te weinig charisma en is communicatief niet voldoende vaardig. (en dan is dit nog eufemistisch uitgedrukt) :-)
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: Als opvolger voor MPH is er toch maar 1 trainer uit de Belgische competitie die in aanmerking kan komen, nl. Mazzu ?
Clement, heeft te weinig charisma en is communicatief niet voldoende vaardig. (en dan is dit nog eufemistisch uitgedrukt) :-)
Waar babbel jij zoveel met Philippe?
#hetishierbeter
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door fcb 4 life »

Tiki Taka schreef: Als opvolger voor MPH is er toch maar 1 trainer uit de Belgische competitie die in aanmerking kan komen, nl. Mazzu ?
Clement, heeft te weinig charisma en is communicatief niet voldoende vaardig. (en dan is dit nog eufemistisch uitgedrukt) :-)
Mazzu lijkt me ook de enigste.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Duffman »

fcb 4 life schreef:
Tiki Taka schreef: Als opvolger voor MPH is er toch maar 1 trainer uit de Belgische competitie die in aanmerking kan komen, nl. Mazzu ?
Clement, heeft te weinig charisma en is communicatief niet voldoende vaardig. (en dan is dit nog eufemistisch uitgedrukt) :-)
Mazzu lijkt me ook de enigste.
Bob is vrij :teach:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Peet »

Duffman schreef:
fcb 4 life schreef:
Tiki Taka schreef: Als opvolger voor MPH is er toch maar 1 trainer uit de Belgische competitie die in aanmerking kan komen, nl. Mazzu ?
Clement, heeft te weinig charisma en is communicatief niet voldoende vaardig. (en dan is dit nog eufemistisch uitgedrukt) :-)
Mazzu lijkt me ook de enigste.
Bob is vrij :teach:
:suicide:
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door PetjeFCB »

#RedBob

Speciaal voor Peet
Gebruikersavatar
Jack_Frost
Profvoetballer
Berichten: 392
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:03

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door Jack_Frost »

Kunnen we het niet als een luxe beschouwen dat de opvolger van T1 al enkele jaren op Club rondloopt en daardoor de spelers, het bestuur en de werking quasi op z'n duimpje kent? Zeker nu hij dit jaar verder kan groeien onder de vleugels van MPH in een rol met meer bevoegdheden en zo klaargestoomd wordt voor het trainerschap.
Over zijn communicatieve vaardigheden kan ik zeggen, maar ik vond hem in z'n interviews tijdens de rust best wel nuchter en to the point spreken. Eenmaal hij T1 is, kan hij hier volgens mij enkel maar in verbeteren.
Wat charisma betreft: zolang hij de spelers in de hand kan houden en hen kan aanvuren wanneer nodig, is dit voor mij voldoende. Er lopen genoeg 'charismatische' trainers rond die amper goede resultaten kunnen voorleggen.

Ik hoop dat Clement toch een eerlijke kans krijgt na het vertrek van MPH om te zien of dit 'project' z'n vruchten heeft afgeworpen.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door fcb 4 life »

Het is niet omdat je er al jaren rondloopt en iedereen kent dat je daarom een goeie trainer bent hè, laat staan om een top ploeg in handen te nemen, die dan nog eens een pak sterkhouders zal verliezen
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T2] Philippe Clement

Bericht door JRut »

fcb 4 life schreef: Het is niet omdat je er al jaren rondloopt en iedereen kent dat je daarom een goeie trainer bent hè, laat staan om een top ploeg in handen te nemen, die dan nog eens een pak sterkhouders zal verliezen
Waarom moeten we aannemen dat Clement geen goede trainer kan zijn?
Die sterkhouders zal wel meevallen als we maar nipt PO3 ontlopen.
#hetishierbeter
Gesloten