Wintertransfers 2018 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Waar willen jullie nog versterking?

Doelman
0
Geen stemmen
Rechtervleugel
2
5%
Centrale verdediger
2
5%
Linkervleugel
20
48%
Verdedigende middenvelder
0
Geen stemmen
Positie Vormer
0
Geen stemmen
Positie Vanaken
10
24%
Spits
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Cedrinho »

Butelle als nummer 1 houden lijkt me de beste én zekerste keuze.
In principe moeten we sowieso kampioen spelen, gezien de voorsprong en het feit dat we toch niets van Europees voetbal hebben gehad dit seizoen. Onze kern is daar intussen ook meer dan sterk genoeg voor, is al gebleken.
Gewoon verder doen met wat we hebben dus. Enkele gasten à la Horvath en Vanlerberghe uitlenen, ja, maar qua inkomende transfers zou ik eerder al voorbereidend werken. Mensen om Palacios en De Bock te vervangen vanaf volgend seizoen. De concurrentie op de flanken aanscherpen.
En wat de doelmannen betreft: nu alles op Butelle durven zetten. Zelfs de optie in zijn contract lichten. Ofwel verkopen we hem dan na het seizoen, ofwel hebben we gewoon zekerheid over een erg degelijke (geen top) doelman in de kern.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Bosko »

Bod op Krepin Diatta van een Belgische ploeg werd aanvaard door Sarpsborg.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Stylisimo »

Spannend!
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door BlueJedi »

Cedrinho schreef: Butelle als nummer 1 houden lijkt me de beste én zekerste keuze.
In principe moeten we sowieso kampioen spelen, gezien de voorsprong en het feit dat we toch niets van Europees voetbal hebben gehad dit seizoen. Onze kern is daar intussen ook meer dan sterk genoeg voor, is al gebleken.
Gewoon verder doen met wat we hebben dus. Enkele gasten à la Horvath en Vanlerberghe uitlenen, ja, maar qua inkomende transfers zou ik eerder al voorbereidend werken. Mensen om Palacios en De Bock te vervangen vanaf volgend seizoen. De concurrentie op de flanken aanscherpen.
En wat de doelmannen betreft: nu alles op Butelle durven zetten. Zelfs de optie in zijn contract lichten. Ofwel verkopen we hem dan na het seizoen, ofwel hebben we gewoon zekerheid over een erg degelijke (geen top) doelman in de kern.
Over één ding heb je gelijk, we moeten nu in deze positie kampioen spelen. Als club het dit jaar nog op de een of andere manier laat liggen dan hebben we zwaar gefaald. Deze ambitie moet je ook kracht bij zetten door de ploeg gericht te gaan versterken deze winter en zeker niet te gaan uithollen door spelers als Horvath en Vanlerberghe te gaan verhuren.

Ons eerste team is echt sterk en zal heel moeilijk te verbeteren zijn maar haal Limbombe uit dat team en zet De Bock op dit linkerflank en ons spel is al een heel pak minder. Hetzelfde kan gezegd worden over Vanaken, Rafa heeft gewoon de kwaliteit niet meer om de ploeg nog zo op sleeptouw te nemen als Vanaken. Vormer en Nakamba zijn ook cruiciaal maar met Classie en ook Vanlerberghe heb je daar wel deftige vervangers. Maar mocht er nu iets met Vanaken of Limbombe gebeuren dan hebben we die gewoon niet.

Lijkt mij dan ook dat de beste manier om de ploeg nog sterker te maken het halen moet zijn van een doublure voor Limbombe die zowel aanvallend als defensief heel de flank kan doen en een vervanger voor Rafa die wel nog kan concurreren met Vanaken. Daarnaast kan een goede spits zoals die Diatta voor mij er zeker nog bij want ik blijf toch maar zeer matig overtuigd van onze 4 spitsen. Diaby komt er nu de laatste weken wat beter door maar toch overtuigen ze me niet. Er ontbreekt wat mij betreft een aanvalsleider die de ploeg echt kan bevrijden op moeilijke sleutelmomenten. Ja als het kansen regent dan pikken onze spitsen occasioneel wel eens hun goal mee en als de tegenstander lomp genoeg is om zelf grote kansen weg te geven of een penalty te veroorzaken dan kan ons viertal wel scoren maar zo echt in de moeilijke momenten een klasseflits uit de sloffen toveren en de ploeg verlossen met een doelpunt dat zie ik niet bij onze spitsen. Vormer en Vanaken hebben dat wel maar eigenlijk zou dat ook van onze spitsen moeten kunnen komen. Dus als we daar een kwalitatieve versterking kunnen doen zou ik dat ook zeker niet laten.

Wat betreft de keepers kwestie. Butelle is voor mij goed genoeg als nummer 1, hij lijkt nu ook sterker dan vorig seizoen. Maar ik zou er zeker niet tegen zijn om toch nog een goede keeper te halen want in Hubert heb ik geen vertrouwen. Mocht er iemand weg gaan dan moet er zeker nog iemand bijkomen.

Wie er van mij zeker mag vertrekken:
-Rafa (is gewoon op)
-Masovic (uitlenen)
-Vlietinck (uitlenen)
-Touba (uitlenen)
-Mc Gree (uitlenen)
-Teunckens (uitlenen, kreeg toch geen kans)
-Hubert (te weinig kwaliteit)

Inkomende transfers:
-Doublure voor Limbombe (bijvoorbeeld Raul Lopez)
-Vervanger voor Rafa (bijvoorbeeld Ryota Morioka)
-Nieuwe spits (Krepin Diatta)
-Nieuwe doelman (huurbeurt van Ospina of transfer van Van Crombrugge)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

Bosko schreef: Bod op Krepin Diatta van een Belgische ploeg werd aanvaard door Sarpsborg.
Versterking voor de toekomst/breedte ?
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door zegmaardag »

Tiki Taka schreef:
Bosko schreef: Bod op Krepin Diatta van een Belgische ploeg werd aanvaard door Sarpsborg.
Versterking voor de toekomst/breedte ?
Denk eerder dat dit iemand is voor één van de twee spitsen-rollen of eventueel op links. (iets minder)

Is een héél groot talent dat dan zal moeten concurreren met Diaby/Dennis.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door fcb 4 life »

Bosko schreef: Bod op Krepin Diatta van een Belgische ploeg werd aanvaard door Sarpsborg.
Volgens HNB komt het bod niet van een Belgische ploeg.
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Nergens »

BlueJedi schreef: Inkomende transfers:
-Doublure voor Limbombe (bijvoorbeeld Raul Lopez)
-Vervanger voor Rafa (bijvoorbeeld Ryota Morioka)
-Nieuwe spits (Krepin Diatta)
-Nieuwe doelman (huurbeurt van Ospina of transfer van Van Crombrugge)
Is vervanger Rafa en doublure Limbombe of nieuwe spits en vervanger Raf niet mogelijk om in één profiel te vinden?
Weer drie veldspelers erbij (+2 als Rafa vertrekt) lijkt me echt teveel van het goede.
Keeper zou dan eerst ook nog ofwel Hubert of Horvath uitgeleend moeten worden, Teunckens als 4de kan nog aangezien het 19jarige jeugd is. Maar 4 "a-kern" keepers slecht op ieder vlak.
Gebruikersavatar
VingtCinq
Belofte
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:02

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door VingtCinq »

Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
"Pele is the best but Garrincha was better." - Oost -
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

VingtCinq schreef: Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
Vossen is volgens mij over & out en Wesley zoals je zelf aanhaalt nog niet constant genoeg van niveau.
Als je echter nog een extra spits er bij haalt, moet er een spits verkocht of uitgeleend worden, me dunkt.
Cools zal nooit geen Meunier worden, ik vond hem nochtans verdienstelijk de laatste weken.
Er moeten idd vervangers/doublures aangetrokken worden voor Limbombe en Cools in de winterstop.
De Bock en Palacios zullen het niet zijn denk ik.
Een echte nr. 1 voor in doel zou ook geen overbodige luxe zijn.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door rambopirou »

Tiki Taka schreef:
VingtCinq schreef: Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
Vossen is volgens mij over & out en Wesley zoals je zelf aanhaalt nog niet constant genoeg van niveau.
Als je echter nog een extra spits er bij haalt, moet er een spits verkocht of uitgeleend worden, me dunkt.
Cools zal nooit geen Meunier worden, ik vond hem nochtans verdienstelijk de laatste weken.
Er moeten idd vervangers/doublures aangetrokken worden voor Limbombe en Cools in de winterstop.
De Bock en Palacios zullen het niet zijn denk ik.
Een echte nr. 1 voor in doel zou ook geen overbodige luxe zijn.
Vossen zou ik dit seizoen wel nog houden, is iemand die oorlog zal maken en gaten trekt voor spelers als Diaby/Dennis. Al geef ik je gelijk dat je voelt dat het niet lang meer gaat duren voor hij zal moeten vertrekken. Wesley zou ik echt zn kans blijven geven , speelt voor zn leeftijd echt wel een sterk seizoen. Ik zou dus niet opteren om een nieuwe spits te halen.

Ook een nieuwe keeper halen is op dit moment niet echt meer nodig. Ik zou tot de zomer wachten en dan veel geld betalen voor een topper en Butelle , hopelijk na de titel, een mooi afscheid gunnen.

Voor mij zijn 2 back ups voor Cools en Limbombe + misschien een vervanger voor Vanaken nodig.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door DavidVM »

VingtCinq schreef: Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
Dimata ga je NOOOOOOIT kunnen halen. En huren voor die paar maanden daar ben je echt niks mee.
Gebruikersavatar
VingtCinq
Belofte
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:02

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door VingtCinq »

DavidVM schreef:
VingtCinq schreef: Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
Dimata ga je NOOOOOOIT kunnen halen. En huren voor die paar maanden daar ben je echt niks mee.
Waarom nooit? Origi staat voor hem in de pikorde. Gomez is verkocht, maar in januari halen ze dus zeker een sterke spits binnen die direct inzetbaar is waardoor zijn speelminuten nog slinken. Bij ons kan hij afwisselend met Wesley belangrijk zijn. Zoals je nu met Diaby en Dennis hebt. Dennis in vorm dan even Diaby dan weer Dennis en nu weer Diaby.

Daarnaast heb je ook het feit dat ze Wesley vaak zoeken. Ik zie het dus zeker nog gebeuren dat ze hem bij een opstootje net voor de playoffs rood geven waardoor hij drie vier matchen in de playoffs mist. En met een Vossen uit vorm heb je geen stevigheid meer vooraan.
"Pele is the best but Garrincha was better." - Oost -
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

VingtCinq schreef:
DavidVM schreef:
VingtCinq schreef: Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat in dit systeem Cools tekort schiet als onbetwiste titularis. Ook voor Limbombe moet er nog een doublure komen. Ik blijf erbij
- Dimata huren om toch nog een stevige spits te hebben, want Wesley heeft nog ups and downs.
- Augusto Solari en Issiaga Sylla als doublures voor Cools en Limbombe.
- Ospina huren
Dimata ga je NOOOOOOIT kunnen halen. En huren voor die paar maanden daar ben je echt niks mee.
Waarom nooit? Origi staat voor hem in de pikorde. Gomez is verkocht, maar in januari halen ze dus zeker een sterke spits binnen die direct inzetbaar is waardoor zijn speelminuten nog slinken. Bij ons kan hij afwisselend met Wesley belangrijk zijn. Zoals je nu met Diaby en Dennis hebt. Dennis in vorm dan even Diaby dan weer Dennis en nu weer Diaby.

Daarnaast heb je ook het feit dat ze Wesley vaak zoeken. Ik zie het dus zeker nog gebeuren dat ze hem bij een opstootje net voor de playoffs rood geven waardoor hij drie vier matchen in de playoffs mist. En met een Vossen uit vorm heb je geen stevigheid meer vooraan.
Vossen en stevigheid ?! :dunno:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Fire »

Speelt nochtans echt goed in t belang van het team de laatste maanden.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gesloten