Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Forumscouting

Bericht door Yago »

Tiki Taka schreef: 11 jan 2022, 07:37
Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.


Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Rechterflank nu toch Buchanon? :grin:
In principe wel, en ik ben net als velen optimistisch over onze Canadees, maar ik hij heeft nog geen match gespeeld. Het zou voorbarig zijn om nu al te stellen dat die positie is opgelost.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Forumscouting

Bericht door Fanzy »

Yago schreef: 11 jan 2022, 14:38
Tiki Taka schreef: 11 jan 2022, 07:37
Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.

Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Rechterflank nu toch Buchanon? :grin:
In principe wel, en ik ben net als velen optimistisch over onze Canadees, maar ik hij heeft nog geen match gespeeld. Het zou voorbarig zijn om nu al te stellen dat die positie is opgelost.
Je zegt dus zelf dat een extra transfer niet perse een probleem-positie zal oplossen.

Theoretisch gezien kunnen zelfs 10 extra transfers voor de rechterflank mogelijk geen oplossing bieden (als het alemaal slechte transfers zijn) :teach: :lol:
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.


Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Lang staat bij ons op 1 van de 2 spits posities. Schreuder zal ofwel 4-3-3 gaan spelen en dan hebben we met sobol een cva optie maar beter mag altijd. Maar hij zal waatschijnlijk voor 3-5-2 gaan. Ik lees ook dat hij de ketelaere een rij wil zaken, hopelijk schuift hij vanaken dan door. Dan is volgende lineup mogelijk. Met een rits en vormer die dan inzakken tussen de centrale verdediger voor de op bouw.
Bijlagen
Screenshot_20220112_002958.jpg
Screenshot_20220112_002958.jpg (166.93 KiB) 5715 keer bekeken
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Forumscouting

Bericht door Yago »

ClubFanVinne schreef: 12 jan 2022, 00:30
Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.


Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Lang staat bij ons op 1 van de 2 spits posities. Schreuder zal ofwel 4-3-3 gaan spelen en dan hebben we met sobol een cva optie maar beter mag altijd. Maar hij zal waatschijnlijk voor 3-5-2 gaan. Ik lees ook dat hij de ketelaere een rij wil zaken, hopelijk schuift hij vanaken dan door. Dan is volgende lineup mogelijk. Met een rits en vormer die dan inzakken tussen de centrale verdediger voor de op bouw.
Dit zie ik niet. In de oefenmatchen speelde Lang juist telkens dieper dan De Ketelaere, kwam altijd erg ver terugzakken. Als Schreuder CDK op de 10 wilt spelen vrees ik dat het eerder is om Dost toch in het team te forceren.

Bij een 4-3-3 speelt Lang uiteraard gewoon op links.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Patrik Walemark, zware linker
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Yago schreef: 12 jan 2022, 01:26
ClubFanVinne schreef: 12 jan 2022, 00:30
Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.


Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Lang staat bij ons op 1 van de 2 spits posities. Schreuder zal ofwel 4-3-3 gaan spelen en dan hebben we met sobol een cva optie maar beter mag altijd. Maar hij zal waatschijnlijk voor 3-5-2 gaan. Ik lees ook dat hij de ketelaere een rij wil zaken, hopelijk schuift hij vanaken dan door. Dan is volgende lineup mogelijk. Met een rits en vormer die dan inzakken tussen de centrale verdediger voor de op bouw.
Dit zie ik niet. In de oefenmatchen speelde Lang juist telkens dieper dan De Ketelaere, kwam altijd erg ver terugzakken. Als Schreuder CDK op de 10 wilt spelen vrees ik dat het eerder is om Dost toch in het team te forceren.

Bij een 4-3-3 speelt Lang uiteraard gewoon op links.
Idd dan speelt lang idd op links maar dan Heb je terug nood aan een linker flank verdediger. Dus zoizo iemand op links nodig. Maar vooral een Lcv ofwel dat we volledig vertrouwen dat balanta die positie nu zal invullen, want nsoki en maouassa overtuigen toch niet. Ik zou maouassa uitlenen aan een kleinere ploeg in belgie. Is fysiek nog niet op punt na die blessure van vorig jaar + de weinige spelminuten dit jaar. Ook sowah moet dringend minuten kunnen maken en centraal op het middenveld, als het kan toch zijn beste positie.
Sanders
Supersub
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

ClubFanVinne schreef: 12 jan 2022, 00:30
Yago schreef: 10 jan 2022, 20:38
ClubFanVinne schreef: 10 jan 2022, 01:39 Nogtans nood aan een extra spits, lcv en een linkerflank speler.


Hugo Ekitike is een 18 jarige spits die al 8 goals scoorde. Met een buchanan like deal kunnen we mss de topclubs voorblijven.
Storm terug halen zou het linker flank probleem kunnen oplossen. Natuurlijk afhankelijk van welk systeem, we spelen.
Ekitike speelt voor een Ligue 1 middenmoter... Hoe denk je daar kans mee te hebben?

En hoezo, linker flank probleem? Is Lang niet goed genoeg meer voor ons? Rechter flank is voor zover ik weet nog steeds het "probleem".
Lang staat bij ons op 1 van de 2 spits posities. Schreuder zal ofwel 4-3-3 gaan spelen en dan hebben we met sobol een cva optie maar beter mag altijd. Maar hij zal waatschijnlijk voor 3-5-2 gaan. Ik lees ook dat hij de ketelaere een rij wil zaken, hopelijk schuift hij vanaken dan door. Dan is volgende lineup mogelijk. Met een rits en vormer die dan inzakken tussen de centrale verdediger voor de op bouw.
Ik heb van nog al mensen gelezen om Vanaken door te schuiven naar de spits. Waarom zien jullie dat zo? Misschien dat het kan werken naast een echte spits, maar toch niet met een zwerver als Lang naast hem, denk ik dan.
Vanaken moet ook de ruimtes kunnen bespelen om er dan zelf in te kunnen duiken of om een geniale pass te geven. Hoe hoger je hem zet, hoe kleiner de ruimtes en hoe scherper de mandekking. Hij lijkt mij ook niet het type speler om met de rug naar doel de bal in de voeten te krijgen. Hij is wel technisch uitstekend om een bal bij te houden/af te schermen/vrij te maken/... maar ik acht hem beter met zijn gezicht naar doel gericht.
Ik denk dat hij nuttiger is als hij van dieper kan spelen/verdelen. In de 3-5-2 van Leko speelde hij op die manier ook geweldig.

Ik zou graag bijleren waarom jullie wel menen dat Vanaken hoger (in de spits dan) kan spelen? Ik ga ervan uit dat de meeste ploegen tegen ons toch terugplooien en op eigen helft spelen. Zie ik iets over het hoofd?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik ben ervan overtuigd dat Vanaken in de spits kan spelen. Zijn beste positie blijft wél (voor mij dan toch) altijd als spelverdeler vanwege de redenen die Sanders hierboven aangeeft. In de opstelling die Clubfanvinne voorstelt zou ik dan ook CDK & Hans van plaats wisselen. De Ketelaere speelt goed in de spits en daarbij heb ik op dit moment nog geen idee wat zijn beste positie kan zijn.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Vakie 214
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Ook interesse in agbadou van eupen...geen slechte speler...zou wel maar voor volgende zomer zijn
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

t4nd schreef: 12 jan 2022, 16:19 Ik ben ervan overtuigd dat Vanaken in de spits kan spelen. Zijn beste positie blijft wél (voor mij dan toch) altijd als spelverdeler vanwege de redenen die Sanders hierboven aangeeft. In de opstelling die Clubfanvinne voorstelt zou ik dan ook CDK & Hans van plaats wisselen. De Ketelaere speelt goed in de spits en daarbij heb ik op dit moment nog geen idee wat zijn beste positie kan zijn.
De reden waarom ik hans hoger zet is zijn snelheid of het gebrek aan snelheid. Als hij zich al hoger op het veld bevind. Dan kan hij nog beter zijn kwaliteiten gebruiken. Ik zie vanaken in dit systeem als aanspeel punt. Die de bal bijhoud in de zone en met lopen de mensen rond hem vormer en ketelaere van uit het middenveld, lang centraal en buchanan en storm op de flanken. Vanaken kan als geen ander de bal bijhouden en een pas trappen. Als je dan lopende mensen rond je hebt wordt dit alleen maar makkelijker. Als de voorzet komt staat hij ook direct op de goeie plaats. Zie vanaken wat in de rol die wesley bij club had onder leko maar dan ipv met duwen en trekken met techniek en slim positie kiezen die ruimte voor de verdediging inkomen en als aanspeelpunt fungeren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Gaat de huidige zoektocht naar een nieuwe centrumspits na al die jaren eindelijk eens resulteren in een voltreffer?
(het zou wel eens mogen na al dat weggesmeten kapitaal... Rezaie, Krmencik, Okereke)
Nmecha 6 maanden huren ?! Speelt slechts 50% van de matchen bij Wolfsburg.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Tiki Taka schreef: 19 jan 2022, 14:17 Gaat de huidige zoektocht naar een nieuwe centrumspits na al die jaren eindelijk eens resulteren in een voltreffer?
(het zou wel eens mogen na al dat weggesmeten kapitaal... Rezaie, Krmencik, Okereke)
Nmecha 6 maanden huren ?! Speelt slechts 50% van de matchen bij Wolfsburg.
Nmecha is daar wel gewoon basisspeler. Heeft het in het begin wat moeilijker gehad maar is daar toch aan het doorbreken. Is ook geblesseerd voor de moment. Dus zelf al zouden we die willen huren voor 6 maanden zal hij nooit willen komen. Heeft trouwens ook al eens aangegeven in België enkel voor anderlecht te willen uitkomen.
Vakie 214
Sanders
Supersub
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 19 jan 2022, 14:17 Gaat de huidige zoektocht naar een nieuwe centrumspits na al die jaren eindelijk eens resulteren in een voltreffer?
(het zou wel eens mogen na al dat weggesmeten kapitaal... Rezaie, Krmencik, Okereke)
Nmecha 6 maanden huren ?! Speelt slechts 50% van de matchen bij Wolfsburg.
Ik denk ook dat Nmecha geen optie is. Heeft inderdaad aangegeven in België enkel voor anderlecht te willen spelen.
Hij heeft nu ook eindelijk afgelopen zomer zelf een transfer kunnen afdwingen met zijn prestaties, ipv uitleenbeurten vanuit City.
Doet het redelijk goed bij Wolfsburg, heeft zelfs 2 selecties bij de Duitse nationale ploeg. Om daar in beeld te blijven is het altijd beter om in de Bundesliga te blijven.
Dan zijn er andere diepe spitsen waar je zou moeten naar kijken, als je een andere wilt.

Onze huidige spitsen:
- Dost is einde contract. Tenzij hij helemaal ontploft nog onder Schreuder de volgende maanden, verwacht ik geen nieuw contract.
- Perez leek veelbelovend, maar viel volledig weg dit seizoen. Schreuder gaf hem een kans in de eerste oefenmatch tijdens de winterstage. We zien wel wat er van komt.
- De Ketelaere is heel waarschijnlijk deze zomer weg.
- Openda is ontbolsterd in Nederland, maar we weten allemaal dat een succesvolle spits in Nederland niet noodzakelijk succesvol is in België (Vleminckx bvb). Openda lijkt mij niet het type dat als diepe spits kan spelen bij een ploeg die vaak tegen een laag blok speelt. Vooral zijn snelheid is een wapen. Misschien als flank of als zwervende spits in een twee spitsen systeem. Gaat willen verkocht worden als hij geen kans krijgt, denk ik.
- Okereke doet het volgens de berichtgeving blijkbaar niet slecht, maar ik zie geen beelden van hem, dus ik kan niet oordelen.
- Krmencik deed zijn stinkende best, maar leek mij te beperkt voor Brugge. Mag weg.
- Badji begon sterk bij Brugge, maar heeft het nu ook moeilijk bij Brest met slechts 128 minuten dit seizoen. Twijfelgeval.

Het lijkt mij inderdaad dat je een nieuwe spits nodig hebt als basisspeler, die de aanval kan dragen.
Daarnaast moet je kiezen wat uw systeem wordt en wie je er dus bijhoudt.
Dan moet je volgens mij ook kiezen tussen wie je als beloftevolle spits houdt: Perez of Badji...

Enkele opties:
- Jean-Pierre Nsame, 79G+20A in 129 matchen bij YB Bern; grote stevige jongen, die toch nog snel is. Lijkt goed met beide voeten en het hoofd. Marktwaarde van 7milj volgens transfermarkt en een contract tot einde volgend seizoen.
- Stefan Jovetic: niet meer de jongste, maar wel een technisch zeer onderlegde spits. Kan passen in het type voetbal dat Schrueder wilt. Lage marktwaarde en niet altijd zeker van zijn plaats bij Hertha Berlijn. Blessuregevoelig.
- Bruno Petkovic van Dinamo Zagreb. Groot, maar technisch zeer onderlegd. Lijkt mij wel eerder het type speler dat mee spel maakt ipv diep in de punt te blijven. Transferwaarde van 9 miljoen

Ik denk dat, als we echt die stap vooruit willen zetten, we in die categorie moeten durven gaan.
Ik weet ook dat de prijs niet alles zegt, en dat we recent vaak teveel betaalden voor onze spitsen. Maar een ervaren spits kost nu eenmaal geld.
Laatst gewijzigd door Sanders op 21 jan 2022, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Sanders schreef: 21 jan 2022, 07:24
Tiki Taka schreef: 19 jan 2022, 14:17 Gaat de huidige zoektocht naar een nieuwe centrumspits na al die jaren eindelijk eens resulteren in een voltreffer?
(het zou wel eens mogen na al dat weggesmeten kapitaal... Rezaie, Krmencik, Okereke)
Nmecha 6 maanden huren ?! Speelt slechts 50% van de matchen bij Wolfsburg.
Ik denk ook dat Nmecha geen optie is. Heeft inderdaad aangegeven in België enkel voor anderlecht te willen spelen.
Hij heeft nu ook eindelijk afgelopen zomer zelf een transfer kunnen afdwingen met zijn prestaties, ipv uitleenbeurten vanuit City.
Doet het redelijk goed bij Wolfsburg, heeft zelfs 2 selecties bij de Duitse nationale ploeg. Om daar in beeld te blijven is het altijd beter om in de Bundesliga te blijven.
Dan zijn er andere diepe spitsen waar je zou moeten naar kijken, als je een andere wilt.

Onze huidige spitsen:
- Dost is einde contract. Tenzij hij helemaal ontploft nog onder Schreuder de volgende maanden, verwacht ik geen nieuw contract.
- Perez leek veelbelovend, maar viel volledig weg dit seizoen. Schreuder gaf hem een kans in de eerste oefenmatch tijdens de winterstage. We zien wel wat er van komt.
- De Ketelaere is heel waarschijnlijk deze zomer weg.
- Openda is ontbolsterd in Nederland, maar we weten allemaal dat een succesvolle spits in Nederland niet noodzakelijk succesvol is in België (Vleminckx bvb). Openda lijkt mij niet het type dat als diepe spits kan spelen bij een ploeg die vaak tegen een laag blok speelt. Vooral zijn snelheid is een wapen. Misschien als flank of als zwervende spits in een twee spitsen systeem. Gaat willen verkocht worden als hij geen kans krijgt, denk ik.
- Okereke doet het volgens de berichtgeving blijkbaar niet slecht, maar ik zie geen beelden van hem, dus ik kan niet oordelen.
- Krmencik deed zijn stinkende best, maar leek mij te beperkt voor Brugge. Mag weg.
- Badji begon sterk bij Brugge, maar heeft het nu ook moeilijk bij Brest met slechts 128 minuten dit seizoen. Twijfelgeval.

Het lijkt mij inderdaad dat je een nieuwe spits nodig hebt als basisspeler, die de aanval kan dragen.
Daarnaast moet je kiezen wat uw systeem wordt en wie je er dus bijhoudt.
Dan moet je volgens mij ook kiezen tussen wie je als beloftevolle spits houdt: Perez of Badji...

Enkele opties:
- Jean-Pierre Nsame, 79G+20A in 129 matchen bij YB Bern; grote stevige jongen, die toch nog snel is. Lijkt goed met beide voeten en het hoofd. Marktwaarde van 7milj volgens transfermarkt en een contract tot einde volgend seizoen.
- Stefan Jovetic: niet meer de jongste, maar wel een technisch zeer onderlegde spits. Kan passen in het type voetbal dat Schrueder wilt. Lage marktwaarde en niet altijd zeker van zijn plaats bij Hertha Berlijn. Blessuregevoelig.
- Bruno Petkovic van Dinamo Zagreb. Groot, maar technisch zeer onderlegd. Lijkt mij wel eerder het type speler dat mee spel maakt ipv diep in de punt te blijven. Transferwaarde van 9 miljoen

Ik denk dat, als we echt die stap vooruit willen zetten, we in die categorie moeten durven gaan.
Ik weet ook dat de prijs niet alles zegt, en dat we recent vaak teveel betaalden voor onze spitsen. Maar een ervaren spits kost nu eenmaal geld.
Ik ben akkoord met het feit dat we een echte aanvals leider nodig hebben en dat die een serieuze investering zal vragen. Maar jovetic is niet beter dan dost en is op de retour. Nsame is een goeie spits in zwitserland maar die competitie is wel veel minder dan de belgische en op 28 jarige leeftijd is er weinig tot geen groei marge meer. Petkovic is meer een type die rond een echte spits moet spelen en is niet beter dan lang en deketelaere. Mss wel goeie vervanger als 1 van beide vertrek. Habib Diallo blijf ik een goei spits vinden nu 26 jaar en blijft scoren in frankrijk. Heb hem al aangeraden toen zijn marktwaarde maar 1.5 milj koste nu is zijn markt waarde 12 milj. Deze kan zeker onze aanval dragen. Terem moffi ook een speler die we 2 jaar geleden nog voor een 4 tal miljoen konden op pikken bij kortrijk. Nu al marktwaarde van 10 miljoen. Kan enkele jaren onze aanval dragen en dan doorverkopen met winst.
Plaats reactie