Wintertransfers 2023 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

FCBrugesawayoflife schreef: 21 jan 2023, 13:28 Sobol dicht bij een transfer naar RC Strasbourg.
Goed nieuws voor Decuyper
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 22 jan 2023, 19:40
FCBrugesawayoflife schreef: 21 jan 2023, 13:28 Sobol dicht bij een transfer naar RC Strasbourg.
Goed nieuws voor Decuyper
Ik denk dat vooral Meijer concurrentie voor hem is en Sobol in veel mindere mate.
Voor Meijer werd ook een behoorlijke som betaalt en die zie ik niet direct uit de ploeg vallen, tenzij
men hem als LCV gaat posteren. Dus nee, het vertrek van Sobol verandert weinig voor De Cuyper.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Ibe Hautekiet staat in de belangstelling van Standard.
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Larin zou op weg zijn naar Cadiz, huurdeal met verplichte aankoopoptie.
Werd transfervrij gehaald, daar zal Club dus niet zijn broek aan scheuren.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »



Noa weg?
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 25 jan 2023, 21:03

Noa weg?
Als dat zijn appartement is, ziet het er toch zeer leeg uit.
Volgens De Caluwé moeten we niets inkomend verwachten en uitgaand enkel de kern afslanken (Vormer, Larin, Sobol)
Laatste paragraaf uit artikel over mogelijke retour Hendry: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230125_98012208
[spoiler]
Eerder dan nieuwe spelers halen is Club vooral bezig geweest met het slijten van overbodige spelers à la Vormer, Larin, Sobol, om de kern te verkleinen. “We hebben uitgaande transfers gedaan om te waken over de balans. We zijn bijna klaar.”
EDIT: had niet gezien dat "Milano" getagd stond. Een verwijzing naar een gemiste transfer naar Milaan (er waren daar toch geruchten rond?) Uit zijn foto's kan ik niet meteen afleiden of dit in België of Italië (of elders) zou zijn.
Laatst gewijzigd door Sanders op 26 jan 2023, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

Bon ja, als we nu zelfs niet willen corrigeren in de winter...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 jan 2023, 07:14 Bon ja, als we nu zelfs niet willen corrigeren in de winter...
Er werd gecorrigeerd, op uitgaand vlak...we zitten met een overvolle kern en laat ons eerlijk zijn, we doen niet meer mee voor de titel,
wat valt er nog te winnen, een 2de plek en bijhorend ticket voorronde Champions League ?
Waarom moet je nu dan al potentiële basisspelers gaan aantrekken met het oog op de komende competitie start?
Laat hun maar nu het voorbereidende werk doen voor de onnoemelijk drukke transferzomer die er zit aan te komen.
Hopelijk maken ze hier nu de komende maanden eindelijk wel eens werk van, want bij het begin van de voorbije zomer transferperiodes had je toch het gevoel,
alsof ze er allemaal nog moesten aan beginnen, vreemd genoeg.
Het is tijd voor grote kuis in de kern en dat zullen ze maar al te goed beseffen bij Club.

Ps; Het feit dat Hendry terugkomt, lijkt me op zich niet verkeerd, een extra en goedkope optie op de CV, die de competitie kent.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Nieuwsblad
Jeuginternational Ibe Hautekiet staat op het punt Club Brugge in te ruilen voor Standard

Na een handvol vertrekkers staat Standard dicht bij zijn eerste inkomende transfer van deze winter.De 20-jarige centrale verdediger Ibe Hautekiet staat op het punt om Club Brugge in te ruilen voor Standard. De aanvoerder van Club NXT kan in Luik een contract tekenen voor 4,5 seizoenen. Verwacht wordt dat de transfer dit weekend wordt afgerond.
Hier word ik niet gelukkig van :'(
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 27 jan 2023, 11:00 Nieuwsblad
Jeuginternational Ibe Hautekiet staat op het punt Club Brugge in te ruilen voor Standard

Na een handvol vertrekkers staat Standard dicht bij zijn eerste inkomende transfer van deze winter.De 20-jarige centrale verdediger Ibe Hautekiet staat op het punt om Club Brugge in te ruilen voor Standard. De aanvoerder van Club NXT kan in Luik een contract tekenen voor 4,5 seizoenen. Verwacht wordt dat de transfer dit weekend wordt afgerond.
Hier word ik niet gelukkig van :'(
Ik ook niet. Anderzijds weinig zicht op speelminuten, ook al omdat er met Sylla al een jonge, meer onervaren CV in onze verdediging staat. Indien geen vertrekkers zal de (terug)komst van Hendry die situatie niet verbereren.

Wij hebben natuurlijk ook weinig zicht op het interne evaluatieproces. Misschien vindt onze technische staff hem na interne evaluatie net niet goed genoeg voor ons eerste team, of vinden ze dat een Spileers meer potentieel heeft om het tot ons eerste team te schoppen.

Je weet ook niet of er pogingen gedaan zijn om hem uit te lenen (zoal bij De Cuyper of Van den Keybus), maar hij die misschien zelf heeft afgewezen.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 27 jan 2023, 11:34
t4nd schreef: 27 jan 2023, 11:00 Nieuwsblad
Jeuginternational Ibe Hautekiet staat op het punt Club Brugge in te ruilen voor Standard

Na een handvol vertrekkers staat Standard dicht bij zijn eerste inkomende transfer van deze winter.De 20-jarige centrale verdediger Ibe Hautekiet staat op het punt om Club Brugge in te ruilen voor Standard. De aanvoerder van Club NXT kan in Luik een contract tekenen voor 4,5 seizoenen. Verwacht wordt dat de transfer dit weekend wordt afgerond.
Hier word ik niet gelukkig van :'(
Ik ook niet. Anderzijds weinig zicht op speelminuten, ook al omdat er met Sylla al een jonge, meer onervaren CV in onze verdediging staat. Indien geen vertrekkers zal de (terug)komst van Hendry die situatie niet verbereren.

Wij hebben natuurlijk ook weinig zicht op het interne evaluatieproces. Misschien vindt onze technische staff hem na interne evaluatie net niet goed genoeg voor ons eerste team, of vinden ze dat een Spileers meer potentieel heeft om het tot ons eerste team te schoppen.

Je weet ook niet of er pogingen gedaan zijn om hem uit te lenen (zoal bij De Cuyper of Van den Keybus), maar hij die misschien zelf heeft afgewezen.
We kennen de interne keuken inderdaad niet. Aangezien Spileers ook al de voorkeur kreeg om destijds te depanneren, zal Hautekiet lager in de rangorde gestaan hebben. Het is en blijft wel jammer voor ons, maar goed voor hem als hij er effectief gaat kunnen spelen.

Ik begin ook wel enkele voorzichtige bedenkingen te hebben na een half seizoen belofteploegen in 1B.
- Momenteel bij ons al enkele zekere vertrekkers en een paar ernstige geruchten: Mbamba, Hautekiet, Lammens en Mertens. Bij Genk Diawara en Nemeth weg, bij de mauve El Hadj en Duranville en mogelijks ook die Agyei (dat zijn allemaal nog maar de namen die ik zo uit mijn hoofd kan halen, misschien zijn er nog meer).
Allemaal jongens die toch wel matchen meespeelden in 1B.
In hoeverre kunnen de jeugdopleidingen deze spelers blijven vervangen of moeten er externe spelers getransfereerd worden om de hiaten op te vullen halfweg het seizoen. In dat laatste geval schiet je toch wel uw doel van jeugdopleiding voorbij, maar anderzijds moet je nu misschien sommige jongens te vroeg doorschuiven?
Als belofteploegen zo elke transferperiode enkele spelers zien vertrekken, zal het moeilijk worden om dat niveau aan te houden.
- Hopelijk kan Hautekiet zich profileren in hun A-kern en zijn het geen loze beloften. Zoniet kan hij in hun beloftenteam gaan spelen die momenteel onderaan bengelen...
Plaats reactie