Zomertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Sanders
Supersub

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Club zou verregaande interesse tonen in de verdedigende middenvelder Philippe Rommens. Deze relatief onbekende Belg speelde tot zijn 19 bij de jeugd van Lierse, waarna hij vertrok naar PSV. Via Jong PSV en Top Oss kwam hij bij Go Ahead Eagles terecht. Afgelopen seizoen eindigde deze club 9e in de Eredivisie en was Rommens een zeer belangrijke pion op het middenveld.
Ondanks een lange blessure aan de enkel, waren hun supporters lovend over deze veelzijdige middenvelder. Persoonlijk heb ik hem nog nooit zien spelen. Benieuwd hoe concreet onze interesse is. De geruchten komen uit Nederland en werden door de Belgische media (behalve misschien roddel-websites) nog niet opgepikt.

Verder zouden we ook heel ver staan met Shandre Cambel, een Zuid-Afrikaanse speler. Dit zou een speler zijn die voorlopig bij NXT zal aansluiten.

Als ik mij niet vergis vertrekt onze selectie (inclusief heel wat NXT-spelers) vandaag op stage naar Nederland. Hierbij zit alvast de nieuwkomer Romero. Tzolis zou snel aansluiten. De hardnekkige geruchten rond Mukau en Nilsson zijn nog niet uitgemond in een getekend contract. Internationals sluiten later nog aan.

Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Mukau zou verkiezen om naar het buitenland te trekken.
Union heeft de prijs opgedreven voor Nilsson tot 7 miljoen (HNB)
maartendr81
Profvoetballer

Bericht door maartendr81 »

Naar mijn gevoel is 7M toch wel aan de hoge kant voor Nilsson. ik snap Union wel dat ze niet prefereren om hun spits te verkopen aan een directe concurrent en bijgevolg de prijs voldoende hoog leggen. Is het voordeel van een spits die de competitie kent voldoende groot om dat bedrag te rechtvaardigen? Zijn er voor 7M geen betere profielen?
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 09 jul 2024, 09:54 Naar mijn gevoel is 7M toch wel aan de hoge kant voor Nilsson. ik snap Union wel dat ze niet prefereren om hun spits te verkopen aan een directe concurrent en bijgevolg de prijs voldoende hoog leggen. Is het voordeel van een spits die de competitie kent voldoende groot om dat bedrag te rechtvaardigen? Zijn er voor 7M geen betere profielen?
Ze willen volgens mij ook geen 2e Casper Nielsen verhaal waar ze in hun optiek te goedkoop verkocht hebben aan een rechtstreekse concurrent.
Ze willen die fout geen tweede keer maken.
Ik snap hen ook wel. Een rechtstreekse concurrent versterken voor een te laag bedrag doe je niet, ook al vinden wij Nillson misschien niet de ideale speler om eerste spits te worden.
Club moet nu afwegen of hij 7M waard is met een 1+1-jarig contract (marktwaarde 6M volgens TM, éénjarige optie die kan gelicht worden door Union).
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Sanders schreef: 09 jul 2024, 17:27
maartendr81 schreef: 09 jul 2024, 09:54 Naar mijn gevoel is 7M toch wel aan de hoge kant voor Nilsson. ik snap Union wel dat ze niet prefereren om hun spits te verkopen aan een directe concurrent en bijgevolg de prijs voldoende hoog leggen. Is het voordeel van een spits die de competitie kent voldoende groot om dat bedrag te rechtvaardigen? Zijn er voor 7M geen betere profielen?
Ze willen volgens mij ook geen 2e Casper Nielsen verhaal waar ze in hun optiek te goedkoop verkocht hebben aan een rechtstreekse concurrent.
Ik snap hen ook wel. Een rechtstreekse concurrent versterken voor een te laag bedrag doe je niet, ook al vinden wij Nillson misschien niet de ideale speler om eerste spits te worden.
Club moet nu afwegen of hij 7M waard is met een 1+1-jarig contract (marktwaarde 6M volgens TM, éénjarige optie die kan gelicht worden door Union).
Misschien dat we Nielsen in de transfer moeten betrekken . Zal blij zijn als we daar vanaf zijn. Precies nen bompa op het veld . Altijd iets en niks laten zien in 90% van zijn wedstrijden.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Heretic schreef: 09 jul 2024, 22:41
Misschien dat we Nielsen in de transfer moeten betrekken . Zal blij zijn als we daar vanaf zijn. Precies nen bompa op het veld . Altijd iets en niks laten zien in 90% van zijn wedstrijden.
Ik weet niet of Union nog geïnteresseerd zou zijn in Nielsen.
Met Sadiki en Vanhoutte zijn ze daar voldoende gewapend. Tenzij ze hem opnieuw als een "8" zien. Lazare zou weg willen of weg moeten.
Voor mij hoeft Nielsen niet weg, is een nuttige rotatiespelers in onze kern voor JPL matchen. Maar hij is en blijft wel een waterdrager in het elftal.
FrankFarinaII
Belofte

Bericht door FrankFarinaII »

Nilson...geen spits voor club, geen enkele meerwaarde. Geen idee waarom ze die kopen... :coffee:
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Sanders schreef: 10 jul 2024, 06:52
Heretic schreef: 09 jul 2024, 22:41
Ik weet niet of Union nog geïnteresseerd zou zijn in Nielsen.
Met Sadiki en Vanhoutte zijn ze daar voldoende gewapend. Tenzij ze hem opnieuw als een "8" zien. Lazare zou weg willen of weg moeten.
Voor mij hoeft Nielsen niet weg, is een nuttige rotatiespelers in onze kern voor JPL matchen. Maar hij is en blijft wel een waterdrager in het elftal.
Eerlijk dan had ik liever Balanta gehouden. Dat is tenminste een beest op het veld. Het Genkse middenveld heeft er nog nachtmerries van. Onder Clement was dat de eerste speler die op het blad werd gezet. Altijd enorm genoten van hem in vooral de Europese wedstrijden ( omdat daar tenminste mannenvoetval gespeeld wordt en ze niet fluiten voor het minste ) .
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

FrankFarinaII schreef: 10 jul 2024, 13:54 Nilson...geen spits voor club, geen enkele meerwaarde. Geen idee waarom ze die kopen... :coffee:
Ik geef hem het voordeel van de twijfel, kan een zeer nuttige speler blijken te zijn in de kern.
Arnio
Profvoetballer

Bericht door Arnio »

FrankFarinaII schreef: 10 jul 2024, 13:54 Nilson...geen spits voor club, geen enkele meerwaarde. Geen idee waarom ze die kopen... :coffee:
Als hij dezelfde stats haalt als bij Union is het een goede aankoop geweest
FrankFarinaII
Belofte

Bericht door FrankFarinaII »

Mja, dat is het net..."als"...we hebben een geschiedenis met "belgische competitie"-spitsen kopen die het jaar fenomenaal spelen, en bij ons geen deuk in een pak boter trappen... (uitgezonderd sterchele)... niet echt wild van deze spits op basis van 1 seizoen , en de prijs die we betalen...
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 11 jul 2024, 10:16 Mja, dat is het net..."als"...we hebben een geschiedenis met "belgische competitie"-spitsen kopen die het jaar fenomenaal spelen, en bij ons geen deuk in een pak boter trappen... (uitgezonderd sterchele)... niet echt wild van deze spits op basis van 1 seizoen , en de prijs die we betalen...
1) Er is een reden waarom die al voor het voorbije seizoen op de radar kwam van de datascouting van Brighton/Union. Die trouwens wel een track record hebben als het op spitsen aankomt. Denk Boniface, Undav of Amoura.

2) hij scoort niet enkel bij Union, maar toonde zich ook al bij Zweden.

3) hij is een type dat ook nuttig is als hij niet scoort.

4) nog niet officieel, maar 7 miljoen valt op zich wel mee voor een 27-jarige International met een marktwaarde van 6m (transfermarkt). ''t is niet dat we een Yaremchuk-achtig financieel risico nemen
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

IsO schreef: 11 jul 2024, 10:39
FrankFarinaII schreef: 11 jul 2024, 10:16 Mja, dat is het net..."als"...we hebben een geschiedenis met "belgische competitie"-spitsen kopen die het jaar fenomenaal spelen, en bij ons geen deuk in een pak boter trappen... (uitgezonderd sterchele)... niet echt wild van deze spits op basis van 1 seizoen , en de prijs die we betalen...
1) Er is een reden waarom die al voor het voorbije seizoen op de radar kwam van de datascouting van Brighton/Union. Die trouwens wel een track record hebben als het op spitsen aankomt. Denk Boniface, Undav of Amoura.

2) hij scoort niet enkel bij Union, maar toonde zich ook al bij Zweden.

3) hij is een type dat ook nuttig is als hij niet scoort.

4) nog niet officieel, maar 7 miljoen valt op zich wel mee voor een 27-jarige International met een marktwaarde van 6m (transfermarkt). ''t is niet dat we een Yaremchuk-achtig financieel risico nemen
Heb hier een Yaremchuk gevoel bij … Yaremchuk scoorde relatief veel bij Gent omdat David daar toen speelde die voor veel aanvoer zorgde , net zoals Amoura bij Union . Bij Club spelen we anders en hebben we geen David of Amoura.
De prijs is zeker correct. 7 miljoen is een batje voor een spits met die cijfers die dan nog de competitie kent.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

To do lijstje :basis rechts back, basis 8, snelle spits
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Meunier die komt en Jutgla die blijft- dan zitten we cva peisk, extra middenvelder mag zeker, maar is niet dat we zonder in de problemen komen voor de start van de competitie é :mrgreen:
Als Onyedika of Skov vertrekken, dan herbekijken we dat natuurlijk.

Zink/Boyata/Chuk daar moeten we dringend werk van maken zodat we een gezonde kern blijven hebben op financieel vlak ook.

Voor de rest al vrij tevreden van de transfer periode, de pijnpunten worden alvast aangepakt, op tijd zelfs.
Of het allemaal voltreffers worden, dat weet je nooit op voorhand natuurlijk.
Plaats reactie