Siquet voor 3 miljoen (zonder bonussen dan nog) is volgens mij zeer sterk onderhandeld. Freiburg betaalde 7 miljoen en hij zou nog een marktwaarde van 5 miljoen gehad hebben. Sportief ook een goede aanwinst volgens mij. Een speler die lijkt te beschikken over de juiste mentaliteit en past in een ploeg met aanvallende intenties.CRS006 schreef: ↑23 jul 2024, 11:15Ik vrees dat Mukau werd gehaald met oog op de verkoop van Rapha. Zodat we Jashari en Mukau voor op de 6 hebben. Delorge en Hugo op de 8 en Hans op de 10. Ik hoop dat er nog iets bijkomt en ergens hoop ik toch nog op Delorge. Maar niet met de bedoeling om Rapha te verkopen. Zou hem echt nog 1 seizoen bij ons willen. Nielsen mag bij een goed bod blijkbaar weg maar moet niet. Blijft mss wel een nuttige speler om te depanneren op de 6/8. Maar wil hij zelf wel 3e viool spelen ?IsO schreef: ↑23 jul 2024, 10:01 Ik acht de kans reëel dat we deze zomer nog een middenvelder mogen verwelkomen. De afgeketste transfer van Mukau (KVM) toonde aan dat er ruimte voor is, en ook geruchten over Delorge (rond met kwek naar het schijnt) of Sattlberger bijvoorbeeld wezen al in die richting.
Siquet is imo een zalige transfer en als 3 miljoen klopt is dit een koopje. Vond hem bij Stabdaard al opvallen net zoals Mata reeds bij Charleroi in positieve zin opviel.
Enorme concurrentie voor Sabbe wel. Fan van Sabbe maar op korte tijd reeds 2 vrij zware blessures …
Nu nog een goeie box to box 8 + een snelle spits en het inkomende huiswerk is af indien er geen sterkhouders meer vertrekken.
Bij vertrek Nusa, Skov of Rapha wel grg nog een kwalitatieve vervanger.
Vervolgens de overbodige spelers verkopen of uitlenen en dan denk ik dat ze dit keer enorm goed werk hebben geleverd en aan alles gedacht hebben.
Dat Delorge naar Gent zou trekken, vind ik toch wat jammer. Maar hij is misschien realistisch genoeg om te beseffen dat hij daar mogelijks meer speelkansen zal hebben.
Ik verwacht eerlijk gezegd momenteel geen inkomende transferbewegingen meer tenzij er iemand van de basiskern vertrekt, genre Onyedika, Nusa, Skov,...
Yaremchuk, Sowah en Maouassa beschouw ik al niet meer tot de kern behorend. Boyata wel, omdat hij telkens werd opgenomen door Hayen. Idealiter proberen we zijn loon ook nog kwijt te geraken.
Een goede box-to-box 8 kan nog een versterking zijn, zeker omdat Vanaken niet meer als een klassieke 10 opereert, maar eerder als een spelverdelende 8. Hij speelt niet echt in de pocket onder de diepe spits, maar eerder in de middenste strook van het veld. Ook komt hij minder in de zestien als afwerker zoals een aantal jaar geleden toen hij de ene goal na de andere scoorde op voorzet van Vormer.
Maar ik ben van mening dat het bestuur het met dit middenveld (en met de gehele kern) zoals het momenteel is wel ziet zitten. Vanaf nu pas vervangen als er een belangrijke speler vertrekt.
En geef toe, welke JPL ploeg heeft een beter gestoffeerd middenveld dan ons: Onyedika, Jashari, Nielsen, Vetlesen en Vanaken. Met als noodoplossingen nog Talbi en Zinckernagel. Union komt misschien nog het dichtste in de buurt als je spreekt over voldoende deftige middenvelders met Puertas, Lazare, Vanhoutte, Sadiki, Rasmussen en El Hadj. Als er bij Antwerp, anderlecht, Genk of Gent een basispion wegvalt op het middenveld is het toch direct wat minder.