Onuachu is idd een zeer optimistische wens, maar ik vind als hij wilt terugkomen naar Genk (JPL) waarom zouden wij dan geen kans maken ?Sanders schreef: ↑17 aug 2023, 08:51Ik ben het grotendeels met je eens, enkel op de alinea van spits wens ik nog wat toe te voegen.CRS006 schreef: ↑17 aug 2023, 08:01 Spits
Ik wil Igor Thiago zeker nog niet afschrijven en ik durf zelfs te zeggen dat hij er wel gaat geraken. Heeft enorm veel inzet, is snel voor zo'n beer en heeft zeker bepaalde kwaliteiten. Dit gezegd zijnde komt er op dit ogenblik veel te weinig uit om de nr 1 spits te zijn.
Ik gun het Roman om weer de spits te worden van in zijn tijd bij Gent maar ik vrees echt dat het er bij Club niet meer gaat uitkomen. Speelde trouwens bij Gent met een spits (David) naast hem en hier dient hij het alleen te doen.
Verder hebben we nog Jutgla en ik denk indien hij fit is hij weer de nr 1 spits gaat worden/zijn. Maar blijkbaar zou hij graag vertrekken. Ik ben nog steeds van mening dat als een speler wil vertrekken het het best is om hieraan mee te werken want wat ben je met een speler die tegen zij goesting hier rondloopt. Zal zich niet 100 procent inzetten, zal voor frustraties binnen het tea zorgen, ...
Ik verwacht ook veel van Barbera. Maar blijkbaar zullen ze hem eerst wat laten rijpen bij NXT.
Nu het moet ook haalbaar zijn maar ik zou Roman en Jutgla verkopen (indien er interesse is in beiden en het niet om belachelijk lage bedragen gaat) en gaan voor ... Paul Onuachu !
Paul wil terug naar de JPL komen en laten we eerlijk zijn, vorig seizoen ging Genk altijd kampioen gespeeld hebben( deels door ons geblunder en gemakzucht) mochten ze hem niet verkocht hebben. Na zijn vertrek stokte de Genkse aanval.
Nu die gemakzucht lijkt door Deila en de nieuwe aanwinsten wel al meer uit het team.Er lijkt weer meer inzet en voetbal in het team te zitten.
Maar als Paul terug naar Genk zou gaan en Oyen terug de speler kan worden van voor zijn blessure + de nieuwe aanwinsten heeft Genk weer een enorm gevaarlijk en sterk team + goede trainer.
Ik vind dat Vince op zijn minst zou moeten proberen. Paul kan als de beste een bal bij hem houden zodoende het team kan opschuiven en is gewoon een lopende doelpuntenmachine. Met spelers als Hans, Vetlesen, Skov, Tajon, Maxim en Bjorn zou hij opnieuw met de vingers in de neus topschutter worden in de jpl.
Jutgla, Thiago of Yaremchuk. Mij maakt het niet uit, maar het moet een werker zijn. Deila zijn systeem vereist dat de spits zowel een bal kan bijhouden als druk kan zetten. Maar de spits moet wel de verdediging van de tegenstander ook achteruit duwen, maw dus tegen de centrale verdedigers spelen. Jutgla en Yaremchuk willen net dat tikkeltje meer inzakken en eens meevoetballen. Hierdoor laat je de centrale verdedigers vrij waardoor zij hun lijn kunnen opduwen. In mijn ogen is het beter dat je als spits dan centraal blijft, zelfs op het randje speelt, zodat de verdedigers constant de neiging hebben om achteruit te stappen.
Thiago lijkt hier geschikter voor.
Nu kan ik mij ook wel voorstellen dat of Jutgla of Yaremchuk nog vertrek. 3 spitsen voor 1 positie van dergelijk niveau is gewoon teveel.
Thiago (want nieuw gehaald) + één van de twee boven vernoemde + Vermant/Barbera lijkt mij voldoende, zelfs met een Europees parcours.
Onuachu heeft inderdaad een interessant profiel en scoort met ogen dicht in de JPL maar dat lijkt mij een zeer optimistische wens.
Ten eerste lijkt hij open te staan voor een terugkeer naar Genk (dus waarom zou hij ons kiezen, als hij terugkan naar zijn "succesploeg"?) en ten tweede weet ik niet of Onuachu het type spits is die ook die intense druk kan zetten die verwacht wordt door Deila. We hebben nu duidelijk een systeem dat werkt, dus om het dan om te gooien ifv van een nieuwe spits is ook niet ideaal met het oog op puntengewin in de JPL. Gezien onze drukke kalender is er momenteel weinig tijd om er veel tactische trainingen bij te nemen om een geheel nieuwe tactiek in te oefenen.
Daarnaast heb je ook zijn loon. Is die bereid om na een half jaar PL al opnieuw minder te gaan verdienen?
Mijn conclusie:
Overbodige spelers weg (Balanta, Sowah en Maouassa) en eventueel een uitleenbeurt voor Sandra en Homma. Met Boyata kan je bekijken wat je doet.
Ordonez zou ik ofwel laten spelen bij NXT en houden als stand-in voor de A-ploeg ofwel uitleenbeurt binnen de JPL bekijken.
Als je nog een extra 6/8 aantrekt, mag Odoi van mij beschikken. Om de één of andere reden heb ik het gevoel dat die wel eens een stoorzender kan zijn als hij te weinig speelt.
Een centrale verdediger blijft inderdaad een prioriteit. Als Buchanan aangeeft dat hij het ziet zitten op rechtsachter, moet daar niets meer bij.
Ik denk dat wij de betere ploeg met de betere spelers zijn en ook betere en meer middelen hebben dan Genk.
Ok ons Stadion trekt op niets maar het trainingscomplex en omkadering zijn toch ook beter?
En ik ben er vrij zeker van dat als Paul terug naar Genk wil hij toch ook zal moeten inboeten op zijn loon en dat Club hem een hoger loon kan uitbetalen of Genk ben ik ook vrij zeker van.
Ik denk nu ook niet dat de reden dat Paul terug naar Gernk zou willen komen omdat het daar zo leuk is. Liep daar toch soms ook serieus tegen zijn goesting als je redelijk wat matchen van hem zag.
Hij wilt denk ik gewoon terug naar een ploeg in een competitie en land dat hij al kent + waar hij weet dat hij de nr 1 gaat zijn, er +25 gaat scoren op 1 seizoen en waar het nodige respect + mooi loon te vinden is.
Ik ga niet zeggen dat Paul druk gaat zetten op een verdediging zoals Thiago dit doet (loopt echt de longen uit zijn lijf). Maar kan zeker beter die functie aan als een Roman en Jutgla.
Ik zou het gewoon bijzonder zuur vinden mocht die plots terug in Genk staan want dan hebben zij gewoon een even sterke ploeg mss zelfs nog sterker dan dat ze waren in het begin van vorig seizoen. En dan zijn ze imo toch de favoriet voor de titel.
Kopen we nog een topper en echte leider als cv + Paul dan durf ik eerlijk gezegd alles wat ik heb te verwedden dat wij kampioen spelen. Als Club zijnde moeten we altijd proberen alles te winnen maar in alle eerlijkheid laat Europa mij dit seizoen echt koud.
Ik wil op het einde van dit seizoen vooral dat we weer kampioen zijn en weer CL en de bijkomende miljoenen hebben.