Voorbije 20 jaar zijn ze 2x 7de geweest. In diezelfde periode hebben ze 3 seizoenen in een lagere klasse geshot. Over heel die periode kom je op een gemiddelde 12de plaats (de 3 seizoenen in lagere niet meegerekend).Vergas Ronald schreef: ↑27 sep 2020, 17:26Laat 7de in premier league 5 seizoenen jupiler league spelen, spelen 5 keer kampioen met 25 punten verschil. 7de in premier league doet mee voor titel in Spanje, Frankrijk enz. Denk dat ge verschil premier league & jupilerleague onderschat, verschil is kleiner dan vroeger maar verschil blijft enorm.
Is de Premier League beter dan de Jupiler Pro League? Uiteraard.
Hebben die teams een gigantisch budget in vergelijking met ons? Uiteraard.
Maar zuiver sportief vind ik een team als West Ham lager dan Club. Het is best mogelijk dat West Ham hier zou meedoen voor de titel, maar feit is dat ze ginder gemiddeld gezien in de 2de helft eindigen. Soms is er eens een uitschieter, maar even veel keer is er een dieptepunt met een degradatie. Is het als 28jarige dan de moeite om ginder te gaan knokken, of is het een betere keuze om bij de top in België te blijven? Mij lijkt het aangenamer om elke match te domineren en voetbal te spelen dat je ligt als voetballer dan er regelmatig 3-4 rond de oren te krijgen. Daarbij ook nog de zekerheid dat je nooit nog Europees voetbal gaat spelen, tenzij je toevallig een boerenjaar hebt.
En nogmaals, ik gun Vanaken elke transfer die hij kan krijgen - maar volgens mij is een ploeg als West Ham niet de goeie keuze. Niet qua niveau, niet qua zijn spelstijl.