Zomertransfers 2025 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

macfall
Profvoetballer

Re: Zomertransfers 2025 IN

Bericht door macfall »

Heretic schreef: 15 aug 2025, 16:17 De eerste match tegen Standard was die ook afgrijselijk slecht. Dus had toen ik dat zei gewoon ook gelijk
Ah je acht uw conclusies accuraat obv 1 match.

Obv van quotes is het een wonder dat we we hebben gewonnen van salzburg
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Heretic schreef: 15 aug 2025, 17:00
IsO schreef: 15 aug 2025, 16:52
Heretic schreef: 15 aug 2025, 16:17 De eerste match tegen Standard was die ook afgrijselijk slecht. Dus had toen ik dat zei gewoon ook gelijk
Ooit van de concepten 'inloopperiode' en 'potentieel' gehoord?
Jashari was gene van 19 jaar die op geen enkel niveau iets bewezen had …
Bedankt om mijn punt aan te tonen.
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

Mijn punt is nochtans heel eenvoudig : basisspelers moeten vervangen worden door directe versterkingen ( directe vrrsterkinevn zijn behoudens een uitzondering geen 17-19 jaar oud …) Je kern kan je verbreden met eigen talenten met potentie of gekochte talenten met potentie ( deze kunnen uiteraard wel 17-19 jaar oud zijn … maar daar zou ik niet meteen 10 miljoen voor neertellen tenzij het gigantische talenten zijn ( wat ik van die van Frankrijk qua beeldmateriaal / statistieken absoluut niet kan maken ) .
The_One
Basisspeler

Bericht door The_One »

Misschien eens met de voetjes op de grond blijven met uw roep naar directe versterking. Als je een Jashari wil vervangen door iemand die minstens even goed is als hem, hoeveel denk je dan te betalen voor die nieuwe speler als wij voor Jashari >35m krijgen? Wij zijn geen Milan, Dortmund, Atletico, ... Laat staan nog grotere clubs. En het is bewijs van goed financieel beheer dat ons bestuur niet boven onze stand probeert te leven. Wij moeten het doen met talenten waar de club in gelooft. Vaak draait dat goed uit, soms loopt dat eens mis.
De realiteit is nu eenmaal dat Club de grootste is in België, maar daarbuiten maar een kleinere vis...
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

The_One schreef: 16 aug 2025, 07:34 Misschien eens met de voetjes op de grond blijven met uw roep naar directe versterking. Als je een Jashari wil vervangen door iemand die minstens even goed is als hem, hoeveel denk je dan te betalen voor die nieuwe speler als wij voor Jashari >35m krijgen? Wij zijn geen Milan, Dortmund, Atletico, ... Laat staan nog grotere clubs. En het is bewijs van goed financieel beheer dat ons bestuur niet boven onze stand probeert te leven. Wij moeten het doen met talenten waar de club in gelooft. Vaak draait dat goed uit, soms loopt dat eens mis.
De realiteit is nu eenmaal dat Club de grootste is in België, maar daarbuiten maar een kleinere vis...
Dit !!! 100 procent gelijk. De directe versterkingen waar hij naar verlangt zouden minstens 20-25 mil. Per speler kosten. Waanzin na bij en dan zijn we binnen 2-3 jaar onze voorsprong die we uitgebouwd hebben met de andere Belgische ploegen terug kwijt en zitten we in een zelfde positie waar bv anderlecht nu al jaren in zit of een Antwerpen… ( wanbeheer zonder enige visie).

Tevens zijn er voorbeelden genoeg bij andere ploegen van dure aankopen (met ervaring en die zichzelf al hadden bewezen) die ook gewoon een slechte aankoop bleken. Spelers can 30/40 mil. Die floppen bij hun nieuwe team. Nog niet zo lang geleden een speler van 17 mil. Bij ons …

De argumentatie, gezond verstand en het analytische denkvermogen van de heer Heretic is van een belachelijk laag niveau. Blij dat die man geen belangrijke functie bij Club heeft.

Spelers afschrijven na nog geen 45 minuten. Schreef idd Jashari al af na een halve match. Een match waar heel de ploeg aan het verdrinken was. Dan verwacht meneer dat een nieuwkomer van 21/22 jaar het eens gaat oplossen terwijl die jongen nog geen minuut met zijn teamgenoten had gespeeld.

En ja het was niet top. Lag gewoon aan 1 ding hoor. Ploeg was in zijn geheel slecht en Jashari was nog zoekende. Wat wel opviel was dat hij zich niet weg stak. Zich steeds aanspeelbaar probeerde te maken, probeerde om het steeds op de voetballende manier op te lossen en zonder enige automatismen met de andere spelers toch probeerde het spel te sturen en verdelen. Moest zich ook wat aanpassen aan het fysieke spel in België. Veel buitenlandse spelers verschieten van de intensiteit en harde spel in onze competitie en hebben even nodig om zich hier aan aan te passen.

Maar als je een beetje voetbalverstand hebt dan kon je zien dat het met die jongen goed ging komen. Rest is geschiedenis.
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

Heretic schreef: 15 aug 2025, 19:06 Mijn punt is nochtans heel eenvoudig : basisspelers moeten vervangen worden door directe versterkingen ( directe vrrsterkinevn zijn behoudens een uitzondering geen 17-19 jaar oud …) Je kern kan je verbreden met eigen talenten met potentie of gekochte talenten met potentie ( deze kunnen uiteraard wel 17-19 jaar oud zijn … maar daar zou ik niet meteen 10 miljoen voor neertellen tenzij het gigantische talenten zijn ( wat ik van die van Frankrijk qua beeldmateriaal / statistieken absoluut niet kan maken ) .
Sunderland betaalde 23 mil. Voor Talbi. Een “snotneus” die net 20 is geworden en in een topploeg die steeds het spel maakt/probeert te maken. Die in een ploeg speelde met betere spelers en dus betere aanvoer. Die jongen zijn stats zijn nu toch ook niet om over naar huis te schrijven.

Nu haalt Club een 19 jarige die imo ongeveer hetzelfde profiel heeft (enorm snel en een goede dribbel). De ervaring op het hoogste niveau scheelt nog geen 5 matchen met Talbi… . Die jongen is 5 cm groter en atletischer (breder). Wat wel de enorme zwakte was van Talbi. Verloor enorm veel duels omdat hij geen body genoeg had.

De prijs zou op 8,5 mil. Liggen. Dus Club betaalt +- 1/3 van het geld die het voor Talbi kreeg om op papier een speler te kopen die 1 jaar jonger is. Zelfde profiel, evenveel ervaring op het hoogste niveau en groter en sterker/atletischer is.

Op de koop toe bij de Franse nationale jeugdploegen speelt. Toch een Land die barst van het voetballend talent.

Niet slecht gewerkt lijkt me.

En afgaan op wat beeldmateriaal zegt niets. Nogmaals die jongen heeft nog maar 35 matchen op het hoogste niveau gespeeld. Maar als je dan toch naar zijn filmpjes kijkt zie ik een speler die enorm snel is en wel heel makkelijk 2/3 spelers in de wind zet.

Opnieuw niet slecht gewerkt zou ik zeggen.

U heeft Talbi zijn naam al enkele keren gebruikt om uw punt te maken dat Club al 3/4 basisspelers kwijt is en deze nog niet 1 keer deftig werden vervangen door evenwaardige spelers/profielen.

Nu ik blijf bij mijn punt dat Talbi nog niet gezien kon worden als 100 procent basisspeler.

Nu vervangt Club eigenlijk een van de “basis”spelers uit uw argumentatie voor een speler van hetzelfde profiel,dezelfde leeftijd, +- evenveel ervaring, *- zelfde stars voor 1/3 van de prijs.

Conclusie … het is weer niet goed

Die jongen heeft zijn handtekening nog niet gezet en is nog niet eens in ons land en wordt al door de almachtige kenner afgeschreven.

Begrijpen wie begrijpen kan.

Noa Lang gehaald op 21 jarige leeftijd voor 6 miljoen. Speelde niet bij zijn ploeg. Praktisch geen ervaring op het hoogste niveau en een etterbak… Speelt nu bij de kampioen van Italië (Napoli bij Lukaku en KDB).

Skov Olsen werd op 21/22 jarige leeftijd gehaald voor 6 miljoen met +- 100 wedstrijden op het hoogste niveau. Waarvan 70 in de serie A. Stats 3 goals en 5 ast.. Bij ons buitenaardse stats gezien zijn fysieke paraatheid. Verkocht 14 mil.

Odilon Kossounou Werd op 18 jarige leeftijd gehaald voor net geen 4 mil. Met +- 9 matchen op het hoogste niveau in Zweden op zijn teller. Werd verkocht voor 24 mil. + bonussen tot 30 mil.

Igor Thiago Werd op 22 jarige leeftijd gehaald voor 8 miljoen met +- 50 matchen op de teller in Bulgarije… Verkocht voor 37 miljoen.

Antonio Nusa werd op 16 jarige leeftijd gehaald voor 5/6 miljoen na 13 matchen in Noorwegen … Verkocht voor 28 miljoen.

Rapha werd op 21/22 jarige leeftijd gehaald voor 10 miljoen met +- 80 matchen op het hoogste niveau in Denemarken op zijn teller.( speelt hier nog en hopelijk nog voor min. 1 seizoen)

Jashari werd op 22 jarige leeftijd gehaald voor 6/8 miljoen met +- 100 matchen op het hoogste niveau in Zwitserland op zijn teller. Weg voor 36mil. Die er 39 kunnen worden.

Ordóñez Werd op 18 jarige leeftijd gehaald voor net geen 4 miljoen. Met hou u vast 8 wedstrijden op het hoogste niveau in Ecuador… gaat nu hoogstwaarschijnlijk voor 35 mil. Bij ons vertrekken.

Christos Tzolis Werd op 22 jarige leeftijd gehaald voor 6 miljoen euro ( nog zo’n prutser). +- 70 wedstrijden op het hoogste niveau waarvan 15 in Nederland en rest in Griekenland. Dan nog eens +- 70 in 2de klasse Duitsland en Engeland. Speelt nog bij ons met gekke stats en kan weg voor + 30 mil. Maar blijft + verlenging contract. (ook verdienste bestuur)

Gezien Charles een jeugdspeler is ga ik hem niet verder beschrijven. Maar ook goed gewerkt van coaches en bestuur dat zo’n speler doorbreekt en kansen krijgt. Verkocht voor 35 miljoen.

Maxim van hetzelfde als Charles. Ander traject maar toch voor + 20 miljoen verkocht.

En niet te vergeten onze Hans. 21/22 jarige jonge snaak die na 10 jaar nog steeds bij ons zit en met de nodige successen. Mooi loon maar blijft trouw aan onze ploeg. Dit moet ook als een verdienste van het bestuur gezien worden. Kan anders makkelijk in de zandbak nog 2 jaar 2 of 3 keer zijn loon gaan verdienen.

Even een lijstje van onze befaamde starters van de laatste 5 jaar ( buiten Hans dan) die volgens u keer op keer niet deftig werden/worden vervangen en die wss ook keer op keer vanaf het begin ze aangetrokken werden of voor het eerst in de ploeg stonden, door u al werden afgeschreven. Gem. Leeftijd is 20/21 jaar 😅.

Wat een slecht beleid van club zeg.

Stankovic halen ze nu op 20 jarige leeftijd om een van deze jongens te vervangen. En heeft op zich al bewezen dat hij het in zich heeft om dit met succes te doen. 40 matchen in de ploeg waar we Jashari hebben weggeplukt… .

Jonger profiel (2jaar) met een Inter-opleiding die zonder al te veel moeite en tijd Jashari met verve verving in Luzren. Als je op uw 19 als huurspeler de draaischijf wordt bij een ploeg in een ander land en andere competitie. Dan weet je dat deze jongen geld gaat kosten.

Carlos Forbs Is 21 jaar en werd in 23/24 voor 14 mil. Gekocht door Ajax toen hij een van de toptalenten was in het Engelse voetbal.

Nicolò Tresoldi 20 jaar. Duits jeugdinternational (1/4 grote voetballanden) die al + 30 matchen in de Duitse tweede klasse heeft gespeeld en die door enorm veel scouts en analisten als een groot talent wordt gezien. Maar die in een ploeg speelde met weinig voetballend vermogen en aanvoer.

Lijkt mij dat de inkomende versterkingen juist evenwaardige vervangingen zijn en Club een duidelijke visie hanteert.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Heretic schreef: 15 aug 2025, 19:06 Mijn punt is nochtans heel eenvoudig : basisspelers moeten vervangen worden door directe versterkingen ( directe vrrsterkinevn zijn behoudens een uitzondering geen 17-19 jaar oud …) Je kern kan je verbreden met eigen talenten met potentie of gekochte talenten met potentie ( deze kunnen uiteraard wel 17-19 jaar oud zijn … maar daar zou ik niet meteen 10 miljoen voor neertellen tenzij het gigantische talenten zijn ( wat ik van die van Frankrijk qua beeldmateriaal / statistieken absoluut niet kan maken ) .
Ben ik blij dat jij geen deel uitmaakt van het bestuur. We doen het al 10+ jaar op de manier zoals (uitstekend onderbouwd, met receipts) beschreven door CRS. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die 10j de beste in de geschiedenis van de club.

Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat jij een troll van een andere ploeg bent. Dat of een loodvergiftiging die uw hersenpan heeft aangetast.
Duffman
Invaller

Bericht door Duffman »

Peter schreef: 17 aug 2025, 14:12
Ben ik blij dat jij geen deel uitmaakt van het bestuur. We doen het al 10+ jaar op de manier zoals (uitstekend onderbouwd, met receipts) beschreven door CRS. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die 10j de beste in de geschiedenis van de club.

Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat jij een troll van een andere ploeg bent. Dat of een loodvergiftiging die uw hersenpan heeft aangetast.
Ik ben het eens (behalve de beledigingen, niet nodig :) )

De cultuur van dit Club is dat de organisatie en omkadering de spelers beter maakt i.p.v. omgekeerd. Wij transformeren ruwe diamanten en 'mislukkingen van op een ander' in gewilde spelers waarvoor zij die er toe in staat zijn bereid zijn flink te betalen. Als we de visie van Heretic volgen, zouden wij net het omgekeerde doen en (te) veel op tafel leggen voor afgewerkte producten. Nee bedankt, ik ben eigenlijk behoorlijk trots op het DNA van Club en wat wij het afgelopen decennium bereikt hebben bewijst ook dat het loont op de langere termijn. Andere (sub)toppers van vergelijkbaar niveau spiegelen zich nu aan ons. Onze sportief bestuurders zijn gewilde profielen in het buitenland geworden ook. Als de opbouw van de ploeg eens wat meer tijd in beslag neemt, of eens een jaar zonder titel, daar lig ik in feite niet wakker van...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Allemaal goed en wel maar er dienen echt wel direct inzetbare vervangers gehaald te worden bij vertrek van Ordonez en/of Onyedika.
Een vertrek van Tzolis, daar wil ik niet eens aan denken.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Duffman schreef: 17 aug 2025, 18:48 Ik ben het eens (behalve de beledigingen, niet nodig :) )
Bwaaaaah af en toe is een mild steekske mag wel ;)
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 18 aug 2025, 07:22 Allemaal goed en wel maar er dienen echt wel direct inzetbare vervangers gehaald te worden bij vertrek van Ordonez en/of Onyedika.
Een vertrek van Tzolis, daar wil ik niet eens aan denken.
Als Ordonez vertrekt, denk ik wel dat ze nog iemand gaan halen. Enfin, ik hoop dat toch want een gans seizoen naar Mechele - Spileers loeren :fire:
GraspopperFCB
Jeugdspeler

Bericht door GraspopperFCB »

Ik heb gevoel dat we ons nog gaan verschieten die laatste dagen.. Laat ons hopen dat Tzolis blijft. Voor 50 miljoen kan er pas gepraat worden 😁
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

GraspopperFCB schreef: 18 aug 2025, 08:43 Ik heb gevoel dat we ons nog gaan verschieten die laatste dagen.. Laat ons hopen dat Tzolis blijft. Voor 50 miljoen kan er pas gepraat worden 😁
Alles zal afhangen van al dan niet behalen van de League Phase CL, of er nog serieuze versterkingen zullen bijkomen.
Behalve dan die Franse flankaanvaller Diakhon, die zou vandaag tekenen.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 18 aug 2025, 09:17
GraspopperFCB schreef: 18 aug 2025, 08:43 Ik heb gevoel dat we ons nog gaan verschieten die laatste dagen.. Laat ons hopen dat Tzolis blijft. Voor 50 miljoen kan er pas gepraat worden 😁
Alles zal afhangen van al dan niet behalen van de League Phase CL, of er nog serieuze versterkingen zullen bijkomen.
Behalve dan die Franse flankaanvaller Diakhon, die zou vandaag tekenen.
dat is inderdaad de trigger denkek, transfermarkt is hier ook een weekje langer open.

Met forbs, stankovic, trisoldo, diakhon is er al 30milj uitgegeven, das al behoorlijk wat geld en enig andere trigger is CL, transfer Ordonez/Onyedika.

Spelers op overschot elders of binnen belgische clubs zullen nog verhandeld worden riching jupiler pro league
Plaats reactie