Zomertransfers 2025 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

macfall
A-kern

Re: Zomertransfers 2025 IN

Bericht door macfall »

Peter schreef: 05 aug 2025, 09:32
macfall schreef: 05 aug 2025, 09:14 In theorie hebben we dat profiel met Nilsson. Ik vrees alleen dat die zijn blessures echt chronisch zijn.
Enkel in theorie want in de praktijk is Nilsson meevoetballend onvoldoende. Zowel Tolu als Thiago zijn véél beter in het bijhouden van de bal en de ploeg laten opschuiven.
yeps, je haalt natuurlijk geen "gelijkaardig" profiel zonder deze van de hand te doen.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Uit HNB: er komt ook bij verkoop Ordonez geen nieuwe CV meer:
[spoiler]
Ondanks mogelijk vertrek Joel Ordonez en weinig overtuigende prestatie van Zaid Romero: waarom Club Brugge geen nieuwe verdediger zal halen

Het geloof intern bij Club Brugge in de huidige verdedigers blijft intact, ook na de moeizame verdedigende prestatie tegen KV Mechelen (2-1-nederlaag). Waarom blauw-zwart niet op zoek gaat naar een extra verdediger.

Valerie Van Avermaet
Voetbalreporter
03:00
De meest gestelde vraag maandagochtend op de voetbalredactie van het Nieuwsblad: komt er nog een extra centrale verdediger aan bij Club Brugge? Het antwoord is een duidelijke nee. Blauw-zwart is niet van plan om op de transfermarkt op zoek te gaan naar een verdediger. Met Brandon Mechele, Jorne Spileers, Zaid Romero, Vince Osuji en voorlopig ook Joel Ordonez nog in de rangen oordeelt de vicelandskampioen dat het voldoende opties heeft om de twee centrale posities achterin te bezetten.

De vraag komt evenwel niet uit de lucht vallen, na de 2-1-nederlaag vrijdagavond tegen KV Mechelen. “Verdedigend waren we niet secuur. Dat zal iedereen wel gezien hebben, maar goed, de situatie is wat ze is”, sprak Nicky Hayen achteraf. Club Brugge moest het doen zonder Ordonez, die niet in actie kwam omdat hij met last aan de hamstring geen risico’s wilde nemen met het oog op een nakende transfer. En dat bleek toch een serieuze aderlating – de nog altijd maar 21-jarige Ordonez is niet voor niets meer dan 30 miljoen euro waard. Verschillende Premier League-clubs, Al-Hilal en vooral Marseille trekken aan de mouw van de Ecuadoraan. Zijn vertrek lijkt zo een kwestie van tijd, waardoor Romero vrijdagavond nog eens zijn kans kreeg centraal achterin bij Club Brugge.

Alleen was de basisplek van de Argentijn geen succes. Bij de 1-0 van KV Mechelen dekte hij te roekeloos door, waardoor hij te veel ruimte in de rug liet. Ook daarna toonde hij zich niet de snelste en meest zekere verdediger. Komt er nog bij dat Romero vorig seizoen evenmin kon overtuigen, terwijl hij een jaar geleden wel voor 6 miljoen euro overkwam van Estudiantes en binnenkort al 26 jaar wordt.

Hij had dus al tijd om zich aan te passen bij Club, maar tegelijkertijd telt hij nog steeds amper tien basisplaatsen. De marge om te groeien is zo in theorie nog steeds groot. Bij blauw-zwart valt intussen te horen dat het alle vertrouwen in de huidige verdedigers behoudt. Ook als Ordonez straks vertrekt, zal er dus geen nieuwe verdediger gehaald worden. Diens uitgaande transfer was immers al langer ingecalculeerd. Om die reden werd vorige zomer Romero gehaald en afgelopen winter anticipeerde Club Brugge nog eens door ook de 19-jarige Vince Osuji voor zo’n 3 miljoen euro weg te plukken bij het Zweedse Kalmar FF.

Osuji maakte bovendien een goede indruk tijdens de voorbereiding op dit seizoen. Een stevige beer, die rustig aan de bal is. Al werd hij in de oefenmatchen door omstandigheden meer als verdedigende middenvelder dan als verdediger uitgespeeld. Als straks de backs – Siquet, Sabbe en Meijer – weer topfit zijn, hoeft Spileers daarnaast niet meer te depanneren als rechtsachter en is het Brugse jeugdproduct ook weer een extra optie centraal achterin. Met zijn recente contractverlenging toonde Club Brugge vorige week eveneens dat het ook in hem nog steeds gelooft, ondanks de weinige speelminuten afgelopen seizoen. Brandon Mechele zorgt achterin dan weer voor de nodige ervaring. Redenen genoeg voor het bestuur van Club Brugge dus om geen paniekaankoop te doen. En als het sportief toch alsnog nodig zou zijn? De mercato is nog een maand open.
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

Heretic schreef: 03 aug 2025, 12:56
IsO schreef: 01 aug 2025, 18:43
Heretic schreef: 01 aug 2025, 14:44
macfall schreef: 01 aug 2025, 14:03
Heretic schreef: 01 aug 2025, 13:38 Is weer typisch hè Skoras moest weg wegens gewoon onvoldoende over heel de lijn, en nu zijn ze weer niet in staat om binnen te halen wat nodig is ( ah ja want geen CL door brolbeslissingen zoals Skov laten gaan zonder vervanging !) . En nu ineens wonder boven wonder Skoras is de topper die we misten voor op rechts . Die gast heeft welgeteld 3 goeie wedstrijden gespeeld voor Club op heel die tijd. Daar moeten we dan de deuren naar de cL mee openbreken ( wat eigenlijk niet had nodig geweest had men geïnvesteerd waar en wanneer er diende geïnvesteerd te worden.
Gewoon. Spuugzat dat beleid bij Club . Jaar na jaar minder. Ervoor investeringen van 10 miljoen ( keer na keer toppers ) . Thiago , Onyedika => nu paar jaar later is 6 miljoen voldoende volgens onze sportieve heren ???
Jaar na jaar minder terwijl de afgelopen 5 jaar de meest succesvolle uit het Brugse bestaan zijn geweest.
Sinds Bob en Devy overgenomen hebben hè . Ze profiteren verder van het beleid van Vincent maar we zetten geen stappen meer vooruit integendeel we gaan achteruit. Al onze linies zijn verzwakt en nu lijken we ineens ook al geen flanken meer te vinden en een goeie spits.
Vince was toch een prutser? Je hebt nog altijd niet uitgelegd waarom hij nu plots uw referentie is geworden.

En zoals gewoonlijk worden nieuwkomers weggezet als onbenullen. Je kan en mag daar bedenkingen bij hebben, zoals dat Forbs niet het type is dat we nodig hebben (vond ik een meerwaardepost van u!), maar er is nog een verschil tussen 'geen flank vinden' en 'niet het juiste type flank'.

Of Tresoldi, toch een Duits jeugdinternational, op basis van 2 zeer beperkte invalbeurten na zijn zeer recente terugkeer van een internationaal tornooi met z'n land wegzetten als 'geen goeie spits'. Je kan je afvragen of die jongens klaar gaan zijn om mee het verschil te maken tegen sterke tegenstanders, maar da's nog iets anders dan hun kwaliteiten integraal in twijfel trekken op basis van... praktisch niks?
Absoluut mijn referentie niet hé. Ook veel flaters geslagen . Maar die nam tenminste actie. Deze 2 doen niks . Wij zijn absoluut verzwakt werden zelfs weggespeeld door Genk die vorig jaar al een beter seizoen
Gespeeld hebben als wij. En wat doen wij niks ??? Skov , Jutgla , Talbi , MdC weg niks evenwaardigs in de plaats en vooral veel teweinig spelers in de plaats. Onze kern was vorig jaar al te krap op bepaalde posities en dit jaar nog erger. Ze zijn SLECHT bezig kwalificaties voor de deur en we hebben een ploeg momenteel die moeite zal hebben om play off 1 te spelen. Niemand die een goal kan scoren behalve Hans en Tzolis. Poepsimpel om Brugge lam te leggen . Geef ze maar de bal , met hun
Balcirculatie en
Gebrek aan scorend vermogen komt er toch niks van …
Dat zie jij toch ook . Te laat met alles, niks in orde wat in orde moest zijn . Toppunt is Skov : nog altijd niet vervangen . Sorry dit is voor 300% schuldig verzuim

Nog nooit zo een zaag gezien als jij. Ik weet dat het trollen is maar denk je nu echt dat het alleen aan club ligt ?

Zijn we verzwakt tov vorig seizoen. Tot nu toe zou ik ook “ja” zeggen. Enkel en alleen omdat we al veel jongens verloren zijn die toch wel wat konden. Zelfs een Nielsen zie ik als een groot verlies. Was geen basismateriaal maar wel een ervaren tot die zich steeds meer dan gaf.

Talbi was een talent maar heeft buiten flitsen van zijn kwaliteit ( CL) nooit echt bevestigd. Was zelfs geen basisspeler. In mijn ogen een soort van Nusa-verhaal.

Maxime is een groot verlies en met Jashari onze enige 2 basisspelers die we kwijt zijn. Maar persoonlijk vind ik Meijer zelfs beter. Enige minpunt is dat die jongen o zo blessuregevoelig is.

Jutgla is ook een nuttige speler die weg is maar werd steeds 2de keus bij aankoop van een nieuwe spits. Kan je hem dan zien als echte basisspeler ?

Mss volgt Ordonez ook nog en dat zijn dan 3 echte basisspelers die dienen vervangen te worden.

Maar direct weer de 4 nieuwe jongens brol noemen en geen basisspelers vind ik lachwekkend. Jashari was ook een brolspeler in uw ogen. Club haalt zijn 19 jarige vervanger die wel een rijtje lager speelt maar zonder enig probleem Jashari heeft vervangen bij zijn vorig team. Zou ook over een enorm goeie trap voor bij stilstaande fases beschikken.

Ik denk dat Club besloten heeft om Rapha te houden. Rapha en Aleksandar kunnen elkaar zeker afwisselen. Als Aleksandar grg een rijtje lager speelt kan Rapha perfect op de 8. Heeft een goede trap op box to box te spelen. Vorig seizoen enkele keren bewezen.

Reis moet je ook de tijd geven om zich aan te passen. Komt wel goed. Al denk ik ook dat dit wss meer de vervanger van Nielsen zal zijn.

Forbs is een risico maar Ajax heeft toch ook ooit 14 miljoen voor hem betaald ? Is pijlsnel en is imo een type die we al enkele seizoenen in onze kern te kort hadden.

Had gewoon pech bij Ajax dat het voor de gehele ploeg niet liep en had last van een blessure. Als die jongen fit is en hij krijgt het nodige vertrouwen kan hij echt belangrijk zijn voor ons. Zeker met spelers als Vanaken en tzolis en hopelijk ook Aleksandar die venijnige pasjes kunnen versturen in de rug van een tegenstander.

Tresoldi mag hoop ik eerst de minuten krijgen om zich te tonen voor je hem ook al een prutser noemt. Er werd voor hij nog maar gespeeld had door club duidelijk gecommuniceerd dat zowel hij als forbs nog niet fit zijn en zelfs met moeite 45 minuten aankunnen. Mogen die jongens dan ook a.u.b. de tijd krijgen om fit te geraken ?

Van mij mag er zeker nog een flankspeler bij gezien je met Skoras nooit echt weet hoe of wat. Ik denk ook dat Club dit beseft en werk van maakt gezien ze achter een beloftevolle flankspeler zaten die ook op de 10 en als valse 9 kon uitgespeeld worden. ( naam ontglipt mij nu wel) maar leek een zeer interessant profiel om in uw ploeg te hebben mocht Hans eens out zijn.

Ze kunnen toch ook niet blind kopen om te kopen ? Wat als de transfer van Jashari toch was afgesprongen en hij niet meer wil meewerken aan een transfer. Dan kan je toch niet met geld blijven smijten ? Wanneer je spelers koopt worden er langs beide zijden afspraken en soms beloftes gemaakt.

Zo denk ik bv aan een Vermant of een Furo ( waar bijna alle topploegen van Europa aan de mouw trekken).

Ik ben blij dat ze bij Club niet zo kortzichtig zijn als jij. Jij wilt dat ze 8 spelers kopen van elk 15 miljoen. Maar wie zegt dat die spelers wel zullen slagen (zie nog niet zo lang geleden
onze direct inzetbare miskoop van 17 miljoen …)

Wees eens realistisch en verwacht niet dat club een speler kan kopen die van minuut 1 kan doen wat Jashari buiten zijn eerste 45 minuten een heel seizoen voor ons heeft gedaan. Dat gaat ook niet want het is met een reden dat deze speler voor bijna 40 miljoen weg is.

Ik ben er vrij zeker van dat Club nog enkele spelers op het oog heeft en indien ze nog +- 70 miljoen op de rekening bijkomt ze wel nog zullen kijken of er interessante profielen aan de juiste prijs beschikbaar zijn.

Ze moeten ook niet van de daken schreeuwen dat ze bv nog een nieuwe cv of andere speler broodnodig hebben want alle ploegen zullen weten dat Club met bakken geld zit en zullen proberen het uiterste uit de kan te halen. Dus opnieuw heel kortzichtig van u.
Laatst gewijzigd door CRS006 op 05 aug 2025, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

CRS006 schreef: 05 aug 2025, 17:39
Heretic schreef: 03 aug 2025, 12:56
IsO schreef: 01 aug 2025, 18:43
Heretic schreef: 01 aug 2025, 14:44
macfall schreef: 01 aug 2025, 14:03
Heretic schreef: 01 aug 2025, 13:38 Is weer typisch hè Skoras moest weg wegens gewoon onvoldoende over heel de lijn, en nu zijn ze weer niet in staat om binnen te halen wat nodig is ( ah ja want geen CL door brolbeslissingen zoals Skov laten gaan zonder vervanging !) . En nu ineens wonder boven wonder Skoras is de topper die we misten voor op rechts . Die gast heeft welgeteld 3 goeie wedstrijden gespeeld voor Club op heel die tijd. Daar moeten we dan de deuren naar de cL mee openbreken ( wat eigenlijk niet had nodig geweest had men geïnvesteerd waar en wanneer er diende geïnvesteerd te worden.
Gewoon. Spuugzat dat beleid bij Club . Jaar na jaar minder. Ervoor investeringen van 10 miljoen ( keer na keer toppers ) . Thiago , Onyedika => nu paar jaar later is 6 miljoen voldoende volgens onze sportieve heren ???
Jaar na jaar minder terwijl de afgelopen 5 jaar de meest succesvolle uit het Brugse bestaan zijn geweest.
Sinds Bob en Devy overgenomen hebben hè . Ze profiteren verder van het beleid van Vincent maar we zetten geen stappen meer vooruit integendeel we gaan achteruit. Al onze linies zijn verzwakt en nu lijken we ineens ook al geen flanken meer te vinden en een goeie spits.
Vince was toch een prutser? Je hebt nog altijd niet uitgelegd waarom hij nu plots uw referentie is geworden.

En zoals gewoonlijk worden nieuwkomers weggezet als onbenullen. Je kan en mag daar bedenkingen bij hebben, zoals dat Forbs niet het type is dat we nodig hebben (vond ik een meerwaardepost van u!), maar er is nog een verschil tussen 'geen flank vinden' en 'niet het juiste type flank'.

Of Tresoldi, toch een Duits jeugdinternational, op basis van 2 zeer beperkte invalbeurten na zijn zeer recente terugkeer van een internationaal tornooi met z'n land wegzetten als 'geen goeie spits'. Je kan je afvragen of die jongens klaar gaan zijn om mee het verschil te maken tegen sterke tegenstanders, maar da's nog iets anders dan hun kwaliteiten integraal in twijfel trekken op basis van... praktisch niks?
Absoluut mijn referentie niet hé. Ook veel flaters geslagen . Maar die nam tenminste actie. Deze 2 doen niks . Wij zijn absoluut verzwakt werden zelfs weggespeeld door Genk die vorig jaar al een beter seizoen
Gespeeld hebben als wij. En wat doen wij niks ??? Skov , Jutgla , Talbi , MdC weg niks evenwaardigs in de plaats en vooral veel teweinig spelers in de plaats. Onze kern was vorig jaar al te krap op bepaalde posities en dit jaar nog erger. Ze zijn SLECHT bezig kwalificaties voor de deur en we hebben een ploeg momenteel die moeite zal hebben om play off 1 te spelen. Niemand die een goal kan scoren behalve Hans en Tzolis. Poepsimpel om Brugge lam te leggen . Geef ze maar de bal , met hun
Balcirculatie en
Gebrek aan scorend vermogen komt er toch niks van …
Dat zie jij toch ook . Te laat met alles, niks in orde wat in orde moest zijn . Toppunt is Skov : nog altijd niet vervangen . Sorry dit is voor 300% schuldig verzuim

Nog nooit zo een zaag gezien als jij. Ik weet dat het trollen is maar denk je nu echt dat het alleen aan club ligt ?

Zijn we verzwakt tov vorig seizoen. Tot nu toe zou ik ook “ja” zeggen. Enkel en alleen omdat we al veel jongens verloren zijn die toch wel wat konden. Zelfs een Nielsen zie ik als een groot verlies. Was geen basismateriaal maar wel een ervaren tot die zich steeds meer dan gaf.

Talbi was een talent maar heeft buiten flitsen van zijn kwaliteit ( CL) nooit echt bevestigd. Was zelfs geen basisspeler. In mijn ogen een soort van Nusa-verhaal.

Maxime is een groot verlies en met Jashari onze enige 2 basisspelers die we kwijt zijn. Maar persoonlijk vind ik Meijer zelfs beter. Enige minpunt is dat die jongen o zo blessuregevoelig is.

Jutgla is ook een nuttige speler die weg is maar werd steeds 2de keus bij aankoop van een nieuwe spits. Kan je hem dan zien als echte basisspeler ?

Mss volgt Ordonez ook nog en dat zijn dan 3 echte basisspelers die dienen vervangen te worden.

Maar direct weer de 4 nieuwe jongens brol noemen en geen basisspelers vind ik lachwekkend. Jashari was ook een brolspeler in uw ogen. Club haalt zijn 19 jarige vervanger die wel een rijtje lager speelt maar zonder enig probleem Jashari heeft vervangen bij zijn vorig team. Zou ook over een enorm goeie trap voor bij stilstaande fases beschikken.

Ik denk dat Club besloten heeft om Rapha te houden. Rapha en Aleksandar kunnen elkaar zeker afwisselen. Als Aleksandar grg een rijtje lager speelt kan Rapha perfect op de 8. Heeft een goede trap op box to box te spelen. Vorig seizoen enkele keren bewezen.

Reis moet je ook de tijd geven om zich aan te passen. Komt wel goed. Al denk ik ook dat dit wss meer de vervanger van Nielsen zal zijn.

Forbs is een risico maar Ajax heeft toch ook ooit 14 miljoen voor hem betaald ? Is pijlsnel en is imo een type die we al enkele seizoenen in onze kern te kort hadden.

Had gewoon pech bij Ajax dat het voor de gehele ploeg niet liep en had last van een blessure. Als die jongen fit is en hij krijgt het nodige vertrouwen kan hij echt belangrijk zijn voor ons. Zeker met spelers als Vanaken en tzolis en hopelijk ook Aleksandar die venijnige pasjes kunnen versturen in de rug van een tegenstander.
Ze kunnen toch ook niet blind kopen om te kopen ? Wat als de transfer van Jashari toch was a
De feiten :
Verdediging MDC en Ordonez ( binnenkort ) weg => 2 van uw 4 basisspelers
Bijgekocht niks
Middenveld: 2 van de drie basisspelers weg ( en Vanaken nog een jaartje ouder => zoek zijn stats is op loopt jaar na jaar minder )
Jashari , normaal Onyedika en Nielsen weg
Reis ( 2de klasse DE en grote twijfels dat die Jashari kan vervangen ) en Stankovic in ( 19 jaar Verkocht door Inter wegens niet klaar terwijl wij wel onze aan Ac verkopen die wel klaar is voor Italië ) maw serieus verzwakt
Aanval:
Uit Skov - Jutgla - Talbi ( 3 basisspelers )
In Forbs ( snel zonder techniek : bal 5 meter van zijn voet zien vliegen ) is geen Noa Lang of Skov of Diatta of …
In onze Duitser : was al geen veelscoorder in de Duitse 2de klasse. Zijn invalbeurten voorlopig waren heel heel mager ( bal niet bijhouden , slecht met het hoofd , duels verliezen ) .
Een hoop goals in de aanval weg en gasten die niet of heel weinig scoren in de plaats
Dit zijn dus feiten hè
Kern afgeslankt tem een hoop kwaliteit weg en heel grote vraagtekens in de plaats ( 3 in , mogelijks 8 weg ) kern nog krapper hierdoor
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

In verdraaien van feiten ben jij een topper. Rapha is voor zover ik weet nog niet weg. Mort niet, traint nog mee en speelt nog mee. Talbi en Jutgla kan je moeilijk 100 procent basisspelers noemen.

Ja want spelers uit de tweede klassen kunnen nooit doorbreken ?

Uit enkele scoutingsverslagen blijkt Tresoldi een hele doelgerichte en nuttige spits te zijn die de pech heeft in een ploeg te spelen met weinig aanvoer. Dan kan je hem moeilijk afrekenen op zijn weinige goals. Geef die jongen dus eens een kans.

Stankovic werd geroemd hoe makkelijk hij de rol van die jongen die wel klaar is voor Italië overnam. Wel van een rijtje lager maar voor een jongen die niet klaar zou zijn vind ik dit toch al een sterke prestatie.

Ook nog eens geroemd voor een uitstekende crossbal en trap op stilstaande fases.

Kijk me voor een 19 jarige geen prutser.

Vanaken wordt idd terug een jaartje ouder maar is nog altijd top. Omdat hij minder scoort of assist heeft wil niet zeggen dat hij plots slechter is. Op vlak van het spel te verdelen en de pre-assist te geven is hij nog altijd de beste op de Belgische velden.

Dat Skov nooit vervangen werd kan ik u nog enigszins in volgen. Maar was blijkbaar ook een buitenbeentje en meer niet fit dan wel.
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Heretic schreef: 05 aug 2025, 18:22
De feiten :
Bijgekocht niks
Middenveld: 2 van de drie basisspelers weg ( en Vanaken nog een jaartje ouder => zoek zijn stats is op loopt jaar na jaar minder )
Reis ( 2de klasse DE en grote twijfels dat die Jashari kan vervangen ) en Stankovic in ( 19 jaar Verkocht door Inter wegens niet klaar terwijl wij wel onze aan Ac verkopen die wel klaar is voor Italië ) maw serieus verzwakt
Aanval:
In Forbs ( snel zonder techniek : bal 5 meter van zijn voet zien vliegen ) is geen Noa Lang of Skov of Diatta of …
In onze Duitser : was al geen veelscoorder in de Duitse 2de klasse. Zijn invalbeurten voorlopig waren heel heel mager ( bal niet bijhouden , slecht met het hoofd , duels verliezen ) .
Een hoop goals in de aanval weg en gasten die niet of heel weinig scoren in de plaats
Dit zijn dus feiten hè
Kern afgeslankt tem een hoop kwaliteit weg en heel grote vraagtekens in de plaats ( 3 in , mogelijks 8 weg ) kern nog krapper hierdoor
Uiteraard moet er een nieuwe ploeg gebouwd worden. Je ziet de gemaakte transfers dus niet zitten. Maar dat betekent ook dat je voorheen de transfers van Vormer, Skov, Jutgla etc allemaal niet zag zitten....

De transferperiode loopt tot einde augustus. We zien dan wel weer. Ik denk dat ze in Brugge ook wel door hebben dat we met een flank vetlesen-spileers niet te veel brokken gaan maken.
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

macfall schreef: 05 aug 2025, 18:46
Heretic schreef: 05 aug 2025, 18:22
De feiten :
Bijgekocht niks
Aanval:
Dit zijn dus feiten hè
Uiteraard moet er een nieuwe ploeg gebouwd worden. Je ziet de gemaakte transfers dus niet zitten. Maar dat betekent ook dat je voorheen de transfers van Vormer, Skov, Jutgla etc allemaal niet zag zitten....

De transferperiode loopt tot einde augustus. We zien dan wel weer. Ik denk dat ze in Brugge ook wel door hebben dat we met een flank vetlesen-spileers niet te veel brokken gaan maken.
Ik ben aan het zagen Macfall ik weet het maar ben echt niet akkoord met het beleid . Men zegt tegen Hayen in juni al dat hij meer punten moet pakken in de midweekmatchen omdat we daar vorig jaar de titel verloren hebben . Die titel / midweekmatchen hebben we verloren omdat onze bank te klein was en onze wisselspelers grotendeels niet kwalitatief genoeg met een groot tekort op de flank. Wat doen ze dit jaar er nog meer verkopen en er nog minder binnenhalen. Cl staat voor de deur hè en we zijn serieus verzwakt. Ik begrijp dit echt niet
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Op HNB:
[spoiler]
Club Brugge had verkennend gesprek met Samuel Edozie (ex-anderlecht)

In de zoektocht naar versterking heeft Club Brugge gepraat met Samuel Edozie, de flankaanvaller die vorig seizoen aan de slag was bij aartsrivaal anderlecht. De Engelsman ligt onder contract bij Southampton maar mag daar vertrekken. Club zoekt nog een winger en heeft Edozie op het lijstje staan. Er waren al verkennende gesprekken, maar momenteel zit het dossier nog niet in een stroomversnelling.

Edozie speelde 32 wedstrijden voor anderlecht en scoorde daar vier keer. Hij leverde ook zes assists. Zijn marktwaarde wordt om en bij de 6 miljoen euro geschat. (jve, dvd)
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

Kunnen we ook even aanhalen dat het nog altijd maar begin augustus is? zo veel tijd was er niet om al een nieuwe ploeg te bouwen en bovendien kan er nog veel gebeuren. Momenteel is het voetbal niet onmiddellijk top maar we hebben op mechelen na nog geen punten laten liggen. Ik zou ook pas beginnen analyseren vanaf september. Tenslotte zijn rigaux, madou en zeker ook hayen nog steeds hard aan het werk.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Ik zou meegaan in dat verhaal, ware het niet dat we (mede dankzij de loting) een (in theorie) goeie kans hebben om toch de CL te behalen.
Moesten we nu daar wel op niveau geweest zijn vorige week, was dat ook weer een heel ander verhaal en ik zou er ook nog in meegaan.

Vandaag is de constatatie dat dit Club niet beter kan op dit moment.
Dat ligt voor een deel aan blessures (op de backs dan vooral).
Grotendeels in de handen van beleidsmakers die een gegokt hebben (en gelukkig voor iedereen, voorlopig draait het nog goed uit).

Ons niveau nu doet niks af van de potentiële meerwaarde van alle inkomende transfers, feit is dat ze amper inzetbaar zijn, terwijl we wel veel basisspelers verloren hebben.
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

CRS006 schreef: 05 aug 2025, 18:42 In verdraaien van feiten ben jij een topper. Rapha is voor zover ik weet nog niet weg. Mort niet, traint nog mee en speelt nog mee. Talbi en Jutgla kan je moeilijk 100 procent basisspelers noemen.

Ja want spelers uit de tweede klassen kunnen nooit doorbreken ?

Uit enkele scoutingsverslagen blijkt Tresoldi een hele doelgerichte en nuttige spits te zijn die de pech heeft in een ploeg te spelen met weinig aanvoer. Dan kan je hem moeilijk afrekenen op zijn weinige goals. Geef die jongen dus eens een kans.

Stankovic werd geroemd hoe makkelijk hij de rol van die jongen die wel klaar is voor Italië overnam. Wel van een rijtje lager maar voor een jongen die niet klaar zou zijn vind ik dit toch al een sterke prestatie.

Ook nog eens geroemd voor een uitstekende crossbal en trap op stilstaande fases.

Kijk me voor een 19 jarige geen prutser.

Vanaken wordt idd terug een jaartje ouder maar is nog altijd top. Omdat hij minder scoort of assist heeft wil niet zeggen dat hij plots slechter is. Op vlak van het spel te verdelen en de pre-assist te geven is hij nog altijd de beste op de Belgische velden.

Dat Skov nooit vervangen werd kan ik u nog enigszins in volgen. Maar was blijkbaar ook een buitenbeentje en meer niet fit dan wel.
Mee eens op vlak v Skov.
Anderzijds stond Skov er bij ons in de grote wedstrijden en niet altijd in de kleintjes..

Tresoldi gaan we nog veel plezier aan beleven volgens de supporters van Hannover.
Die jongen heeft echt wel een groot potentieel.
maartendr81
A-kern

Graag toch even een rechtzetting over Skov en het feit dat we hiervoor geen vervanger halen. Ik lees te pas en te onpas dat ons Club hier gefaald heeft omdat we geen oplossing hebben voorzien. Dat wil ik toch wat nuanceren. Als ik mij niet vergis hebben we Skoras gehaald nog voor dat hij verkocht werd. Dat skoras niet het niveau haalden dat we voorzien hadden kan altijd gebeuren. Niet elke transfer is een hit. Bovendien was het jaar nadien het geloof in Talbi aanwezig. Dit bleek ook een correcte inschatting aangezien hij er zeker aan het doorkomen was. Volgens mij had hij, indien hij gebleven was, dit zelfs nog bevestigd. Daarnaast hebben ze dit jaar reeds Forbs binnen gehaald en zijn ze nog op zoek naar een 2e optie (Edozie of Camberos lijken op dit moment de grootste kanshebbers). Bovendien hebben ze ook al op iets langere termijn gedacht door Lund Jensen en Cambell (hoewel die laatste uiteraard op links gepositioneerd staat) binnen te halen. Ik denk dus niet dat het zo is dat er niet geprobeerd wordt. Alleen werkt dit uiteraard iets anders dan naar de supermarkt gaan waarbij je, je mandje vult en gewoon afrekent!

Het is trouwens ook zo dat we nu wel lovend doen over Skov en versta mij niet verkeerd... hij heeft ons vaak de overwinning gebracht. Maar ik kan niet meer tellen hoe vaak ik verdedigend op hem gevloekt heb. Of zelfs ook aanvallend in de mindere wedstrijden. Het is dan ook niet zo dat hij, naar mijn inschatting, onze beste winger was van de laatste jaren.

Lang verhaal kort: Als we, gezien de laatste 5 a 10 jaar, nu niet tevreden zijn met ons scouting apparaat / transferbeleid... wanneer dan wel?
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

maartendr81 schreef: 11 aug 2025, 10:53 Graag toch even een rechtzetting over Skov en het feit dat we hiervoor geen vervanger halen. Ik lees te pas en te onpas dat ons Club hier gefaald heeft omdat we geen oplossing hebben voorzien. Dat wil ik toch wat nuanceren. Als ik mij niet vergis hebben we Skoras gehaald nog voor dat hij verkocht werd. Dat skoras niet het niveau haalden dat we voorzien hadden kan altijd gebeuren. Niet elke transfer is een hit. Bovendien was het jaar nadien het geloof in Talbi aanwezig. Dit bleek ook een correcte inschatting aangezien hij er zeker aan het doorkomen was. Volgens mij had hij, indien hij gebleven was, dit zelfs nog bevestigd. Daarnaast hebben ze dit jaar reeds Forbs binnen gehaald en zijn ze nog op zoek naar een 2e optie (Edozie of Camberos lijken op dit moment de grootste kanshebbers). Bovendien hebben ze ook al op iets langere termijn gedacht door Lund Jensen en Cambell (hoewel die laatste uiteraard op links gepositioneerd staat) binnen te halen. Ik denk dus niet dat het zo is dat er niet geprobeerd wordt. Alleen werkt dit uiteraard iets anders dan naar de supermarkt gaan waarbij je, je mandje vult en gewoon afrekent!

Het is trouwens ook zo dat we nu wel lovend doen over Skov en versta mij niet verkeerd... hij heeft ons vaak de overwinning gebracht. Maar ik kan niet meer tellen hoe vaak ik verdedigend op hem gevloekt heb. Of zelfs ook aanvallend in de mindere wedstrijden. Het is dan ook niet zo dat hij, naar mijn inschatting, onze beste winger was van de laatste jaren.

Lang verhaal kort: Als we, gezien de laatste 5 a 10 jaar, nu niet tevreden zijn met ons scouting apparaat / transferbeleid... wanneer dan wel?
Sorry maar hier vind ik mij absoluut niet in. Skov is niet vervangen in de kern, punt. Talbi had zeker nog zijn minuten gehad als Skov gebleven was, hij had die minuten ook al toen Skov er nog was. Voorts heeft Talbi geen enkele (0!) goal meer gescoord in de vaderlandse competitie sinds het vertrek van Skov. Op het moment dat Skov vertrok was hij overigens bij de meest productieve in de kern qua stats.

Skoras zat zelfs al van het seizoen ervoor bij ons maar die trapte geen deuk in een pak boter meer na zijn geslaagde playoffs het jaar ervoor. Als ge een half seizoen niet meer presteert en uw coach niet meer in de speler gelooft, dan moet je iemand anders halen. Al de rest is een hoop (voorspelbare) bullshit geweest. "SkoRaS mEEr miNuTen In dE plAYoFFs dAn sKoV" en "Campbell dOet hEt gOeD bij NXT", bij de slechtste argumenten van de laatste 10 jaar gebleken.

Nee nee, Skov niet vervangen was een gigantische blunder.
maartendr81
A-kern

Talbi had vorig jaar toch 8 beslissende acties (5 goals en 3 assits) op 953 speelminuten in de JPL. Als 19 jarige beslissend zijn om de 119 minuten kan niet als onvoldoende beschouwd worden. Bovendien heeft hij in de CL ook 2 doelpunten op zijn naam staan. En dit alles in het eerste volledige jaar bij de A-ploeg.
Met skoras kan ik je nog wel volgen aangezien het er vaak niet volledig uitkomt. Of hij reeds volledig afgeschreven is door Hayen weet ik niet. Ik kan mij niet voorstellen dat, moest hij nu niet gekwetst zijn, er op rechts zou getest worden met Vetlessen of Sandra.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

maartendr81 schreef: 11 aug 2025, 17:01 Talbi had vorig jaar toch 8 beslissende acties (5 goals en 3 assits) op 953 speelminuten in de JPL. Als 19 jarige beslissend zijn om de 119 minuten kan niet als onvoldoende beschouwd worden. Bovendien heeft hij in de CL ook 2 doelpunten op zijn naam staan. En dit alles in het eerste volledige jaar bij de A-ploeg.
Met skoras kan ik je nog wel volgen aangezien het er vaak niet volledig uitkomt. Of hij reeds volledig afgeschreven is door Hayen weet ik niet. Ik kan mij niet voorstellen dat, moest hij nu niet gekwetst zijn, er op rechts zou getest worden met Vetlessen of Sandra.
Talbi was niet onvoldoende, maar alleen Talbi voor op rechts is wél onvoldoende. Wij hebben een hoop wedstrijden echt liggen dutsen op rechts.

Skov zat aan 10g, 4a op 2400 minuten. Dat Talbi maar aan 953 minuten raakt ondanks dat hij een half seizoen langer bij ons heeft gespeeld, verbaast mij wel. Maar dat geeft ook aan dat we hem te weinig hebben kunnen gebruiken na het vertrek van Skov.

Waarschijnlijk zou Skoras nu inderdaad minuten krijgen gezien zijn twee goede invalbeurten en een gebrek aan ander opties.
Plaats reactie