Wintertransfers 2026 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

maartendr81
A-kern

Re: Wintertransfers 2026 OUT

Bericht door maartendr81 »

Geleidelijkaan zouden we toch richting de prijzen van Ajax moeten evolueren. Zij konden, na hun betere prestaties in Europa ook prijzen vragen die een stuk hoger lagen. En dan denk ik uiteraard niet aan bijvoorbeeld Anthony die voor 95M is vertrokken maar prijzen tussen de 40M en 50M moeten we in de toekomst toch ambieren. Zij hebben toch ook Hato kunnen verkopen aan 44M (en volgens mij een tijdje terug Martinez zelfs voor bijna 60M). Het is niet dat ze op deze moment beter zijn dan wij... (hoewel nederlanders nu eenmaal betere verkopers zijn dan wij).
Merteko
Tester

Bericht door Merteko »

Furo naar Brentford voor 10 miljoen. Wou niet bijtekenen, dus Club stond voor het blok.
Every Point Counts
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ja, het moet altijd van 2 kanten komen, het aantrekken of het laten bijtekenen van een speler.
En bij Brentford zijn ze blijkbaar content over de eerder gedane zaken met Club.
Meer dan 10 miljoen voor een beloftevolle speler maar met slechts een handvol minuten bij de eerste ploeg op de teller.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Merteko schreef: 09 jan 2026, 15:17 Furo naar Brentford voor 10 miljoen. Wou niet bijtekenen, dus Club stond voor het blok.
Iedereen content zekers. Beetje Talbi vibes.

En zo is het ineens duidelijk waarom Furo zijn kansen moest krijgen vanuit het bestuur ... de boite moet opbrengen
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Artikeltje in HNB over Furo:
[spoiler]
Straffe transfer voor Club Brugge: jeugdproduct Kaye Furo voor tien miljoen euro naar Brentford
Club Brugge noteert alweer een uitgaande miljoenentransfer, en deze keer is het een erg verrassende. Spits Kaye Furo (18) verhuist voor 10 miljoen euro naar Brentford in de Premier League. Blauw-zwart wist ook een fors percentage op de doorverkoop te bekomen.

Valerie Van Avermaet
Voetbalreporter
15:00
Er is al sprake van een princiepsakkoord tussen Club Brugge, Brentford en Furo en ook de medische testen liggen vast. Furo zal die zaterdag afleggen in Engeland en wordt dan, als alles goed gaat, de nieuwe spits van Brentford. De huidige nummer vijf van de Premier League kocht eerder ook al Igor Thiago weg bij Club Brugge, twee jaar geleden voor 33 miljoen euro. Beide ploegen zijn dus geen onbekenden voor elkaar, wat de onderhandelingen vergemakkelijkte.

Binnen Club Brugge was er altijd een groot geloof in Furo, die een aantrekkelijk profiel bezit. Hij was sinds deze zomer opgeschoven in de pikorde als derde spits van blauw-zwart, na Vermant en Tresoldi. Maar de voorbije maanden greep hij nooit echt zijn kans bij speelminuten. Er waren flitsen, ook bij Club NXT, maar hij toonde zich niet consistent genoeg en stuurde ook zelf aan op een vertrek.

Blauw-zwart probeerde wel maandenlang om zijn contract, dat afliep in 2027, te verlengen omdat het in hem geloofde op de lange termijn. De vele pogingen bleken echter tevergeefs en 10 miljoen euro - dat nog kan oplopen door bonussen - is simpelweg een forse transfersom voor een 18-jarige met amper een handvol matchen voor de eerste ploeg van Club Brugge op de teller. Bovendien dwong Club Brugge de hoogste doorverkoopwaarde ooit voor een speler af - een pak hoger dan de gebruikelijke 10%. Brentford trok overigens deze zomer al aan de mouw van Furo, maar blauw-zwart weigerde toen om hem te laten gaan. De voorbije weken werden de onderhandelingen intenser, met alsnog een akkoord als resultaat dus.

De Belgische jeugdinternational, die in een ver verleden nog bij de jeugd van Antwerp speelde, hoopt nu in Engeland een echte doorbraak te forceren. Hij reist vrijdagnamiddag nog mee met Club Brugge van Malaga naar Brussel. Zaterdag trekt hij naar Engeland voor zijn medische tests.

Het vertrek van Furo betekent overigens niet noodzakelijk dat Club Brugge deze winter een nieuwe spits zal aantrekken. Gustaf Nilsson is voorlopig geblesseerd, waardoor het lang niet zeker is of hij wel weggeraakt deze mercato. Voorlopig heeft blauw-zwart zo nog steeds drie spitsen in de rangen en blijft het wel zeker speuren naar versterking op de flanken voorin.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

macfall schreef: 09 jan 2026, 15:29
Merteko schreef: 09 jan 2026, 15:17 Furo naar Brentford voor 10 miljoen. Wou niet bijtekenen, dus Club stond voor het blok.

En zo is het ineens duidelijk waarom Furo zijn kansen moest krijgen vanuit het bestuur ... de boite moet opbrengen
Of een verwoede poging om hem te doen bijtekenen ?
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

vanGentmaarvoorClub schreef: 09 jan 2026, 17:28
macfall schreef: 09 jan 2026, 15:29

Of een verwoede poging om hem te doen bijtekenen ?
Ja druk langs alle kanten

Straks gaan we nog 2 reserve teams maken als dat zo'n lucratieve business is. Zouden ze die nu hebben wijs gemaakt dat Thiago vertrekt deze zomer en hij dan eerste spits wordt? Met 10milj dwing je in Engeland nul status af.
maartendr81
A-kern

ik had hem graag nog zien doorbreken in onze A-kern maar inderdaad, als de speler zelf niet wil blijven heb je er als club weinig vat op. In de beperkte minuten die ik van hem gezien heb, denk ik wel dat hij voor Club nog veel goeds had gedaan. Nu maar hopen dat hij de doorbraak bij brentford ook kan realiseren. Als de berichtgevingen correct zijn zouden we hierop nog een fiks percentage op bedongen hebben.
HeervanBiesen
Invaller

Bericht door HeervanBiesen »

maartendr81 schreef: 10 jan 2026, 11:23 ik had hem graag nog zien doorbreken in onze A-kern maar inderdaad, als de speler zelf niet wil blijven heb je er als club weinig vat op. In de beperkte minuten die ik van hem gezien heb, denk ik wel dat hij voor Club nog veel goeds had gedaan. Nu maar hopen dat hij de doorbraak bij brentford ook kan realiseren. Als de berichtgevingen correct zijn zouden we hierop nog een fiks percentage op bedongen hebben.
Volledig mee eens.
Hij is in mijn ogen een ruwe diamant die op zijn leeftijd de goal beter weet staan dan Openda (was ook een groot talent en heeft dat bewezen) destijds.

Ik sus me nu vooral bij de gedachte dat ze hopelijk Bisiwu kunnen houden en dat hij dan bij ons kan doorbreken.
maartendr81
A-kern

HeervanBiesen schreef: 11 jan 2026, 14:16
maartendr81 schreef: 10 jan 2026, 11:23 ik had hem graag nog zien doorbreken in onze A-kern maar inderdaad, als de speler zelf niet wil blijven heb je er als club weinig vat op. In de beperkte minuten die ik van hem gezien heb, denk ik wel dat hij voor Club nog veel goeds had gedaan. Nu maar hopen dat hij de doorbraak bij brentford ook kan realiseren. Als de berichtgevingen correct zijn zouden we hierop nog een fiks percentage op bedongen hebben.
Volledig mee eens.
Hij is in mijn ogen een ruwe diamant die op zijn leeftijd de goal beter weet staan dan Openda (was ook een groot talent en heeft dat bewezen) destijds.

Ik sus me nu vooral bij de gedachte dat ze hopelijk Bisiwu kunnen houden en dat hij dan bij ons kan doorbreken.
laten we dat inderdaad hopen ;)
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

maartendr81 schreef: 12 jan 2026, 08:14
HeervanBiesen schreef: 11 jan 2026, 14:16
Volledig mee eens.

laten we dat inderdaad hopen ;)
Groot talent maar ook niet diegene die ( voor de doelpunten gaat zorgen op korte termijn … 0 goals voor Club Nxt dit seizoen.
HeervanBiesen
Invaller

Romero wordt tot het einde van het seizoen verhuurd aan Getafe.
(Bron: Tavolieri)
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 15 jan 2026, 19:13 Romero wordt tot het einde van het seizoen verhuurd aan Getafe.
(Bron: Tavolieri)
Zou gaan om een loan deal met loan fee maar zonder aankoopoptie. https://x.com/i/status/2011906926125207889
Hopen dat hij zich kan tonen.
HeervanBiesen
Invaller

Turkse bronnen zeggen dat Onyedika nu niet mag vertrekken bij Club, omdat hij een basisspeler is.
Na de wedstrijd tegen Marseille zou hij voor 20M naar Galatasaray gaan.
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

Als dat waar is zijn we totaal verzwakt en kunnen we die titel op onzen buik schrijven door het tweede jaar mismanagement op rij.
Gesloten