Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

Zinho Vanheusden:

Ik wens hem veel succes bij AZ maar ik had hem liever bij ons gezien.

We hebben duidelijk een probleem op de plek waar Mechele speelt. Op die centrale plaats hebben we een echte klasbak die kan voetballen en passen nodig. Ook iemand die tevens een echte leider is en die daar de lijnen durft uit te zetten.

Ik zou Otasowie graag meer zien spelen (heeft echt veel talent) maar ik vrees dat de rol als cv niets voor hem is. Daar hebben we een echte leider nodig die de lijnen uitzet en bijstuurt waar nodig en Owen lijkt me dit nu niet direct te zijn.

Zinho voldoet aan al die voorwaarden en is op de koop toe een Belg en nog zeer jong 22/23 als ik mij niet vergis. Was ook op zeer jonge leeftijd kapitein bij Standard, rap en als ze hem gwn vrij lieten dribbelde hij gwn tot aan de 16 van de tegenstander. Zeer sterk positiespel en kon koppen als de beste.

IMO zou hij de ideale oplossing geweest zijn voor ons probleem centraal in de CV.

Zeker gezien het feit dat het een jaar huur met aankoopoptie is.

Ik lees dat Vormer mag beschikken indien hij iedere week nog wilt spelen. Ik denk dat dit het beste is voor alle partijen en als hij dan beslist om na 2 of 3 jaar te stoppen kan hij direct terugkomen bij Club om een andere rol in te vullen.

Nu lees ik ook dat ze nog altijd de situatie van Sander Berge in de gaten houden. Zou een zalige transfer zijn (Hans, Nielsen en Berge :jerk: :jerk: :jerk:). Wie zou dit middenveld iets kunnen doen ? Nu denk ik wel dat hij onbetaalbaar is voor ons. zouden minstens 20 mil. voor hem willen en willen hem eigenlijk ook niet laten gaan.

Dan zou ik eerder opteren om een profiel als Zinho (mss wat ouder want moet iemand zijn met echte leiderskwaliteiten en die al meer dan een half seizoen wat heeft laten zien op het hoogste niveau) te zoeken en Owen eens op de 6 te proberen.

Het is duidelijk dat Club graag een beer (zowel in lengte als in breedte) zoekt voor op de 6 als je het profiel van Berge bekijkt. Wel Owen is kleiner en weegt wat minder maar is toch ook een beest ? Nu indien ze Berge toch zouden kunnen halen ... Meer dan welkom en ik ben zeker fan !

Maar imo heb je een veel goedkopere ( je hebt al eens speler met dat profiel) en mss op termijn evengoede of zelfs betere optie als je Owen daar een kans geeft.

Ook zou ik het jammer vinden als Owen steeds maar tweede optie is achter N'Soki ( N'Soki moet wel altijd spelen imo). Heeft veel te veel talent en deed het super tegen Gent in de Supercup en heeft een goede voorbereiding achter de rug.

Maar zoals reeds gezegd denk ik niet dat hij genoeg leiderskwaliteiten (lijkt me meer een stillere persoon die meer bezig is met zijn eigen spel) om op die CV positie te spelen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Forumscouting

Bericht door Yago »

Vanheusden is een zeer degelijke speler, maar is meestal geblesseerd.

Heb totaal geen vertrouwen in Otasowie (noch in Nsoki als ik eerlijk ben), dan geef ik liever een jeugdspeler kansen.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

Yago schreef: 26 jul 2022, 12:04 Vanheusden is een zeer degelijke speler, maar is meestal geblesseerd.

Heb totaal geen vertrouwen in Otasowie (noch in Nsoki als ik eerlijk ben), dan geef ik liever een jeugdspeler kansen.
Kan hetzelfde gezegd worden van Berge ook ... ( al 2 a 3 keer serieus gekwetst geweest)

Nu mocht Club Berge binnenhalen dan :bow: :bow: :bow: .

Ik lees dat verschillende PL-clubs en enkele Duitse ploegen hem ook willen. Zal dus geen spek voor onze bek zijn.

N'Soki is indien hij zijn focus er bij kan houden 1 van de beste verdedigers in de JPl en te goed voor België. Was nu zijn eerste echte wedstrijd in maanden en stond dan nog eens naast een rampzalige Mechele en een vrij zwakke Meijer. Die komt er wel en al zeker mocht er een echte topper en leider naast hem staan.

Otasowie valt nog af te wachten ( met de problemen van vorig seizoen) maar heeft heel veel talent.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Forumscouting

Bericht door Arnio »

Mss eens kijken voor de Siebe Van der Heyden van Union nu N'soki weg is, was die ook niet links?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 02 aug 2022, 11:57 Mss eens kijken voor de Siebe Van der Heyden van Union nu N'soki weg is, was die ook niet links?
Is inderdaad linksvoetige CV, en belg natuurlijk. We zouden het kunnen proberen...
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 02 aug 2022, 13:45
Arnio schreef: 02 aug 2022, 11:57 Mss eens kijken voor de Siebe Van der Heyden van Union nu N'soki weg is, was die ook niet links?
Is inderdaad linksvoetige CV, en belg natuurlijk. We zouden het kunnen proberen...
Ik ben hier de match van Union op tv aan het volgen. Ze doen het niet slecht, Van der Heyden op zich ook niet, maar ik denk dat we hoger mogen/kunnen mikken.

Off-topic. Die Sykes is ook boven zijn niveau aan het spelen vrees ik. Kopbalsterk, fysiek sterk, maar draait trager dan een vrachtwagen en voetballend zeer beperkt. Union probeert hem echt over te slaan in de opbouw. Lange inworp wel een groot pluspunt. Komt uit de Engelse League One.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Een ballonnetje dat ik even oplaat: ik zag dat Vertonghen op de bank zat bij Benfica gisterenavond in hun CL-kwalificatiematch.
Is hij (nog) niet wedstrijdfit, of is hij gewoon gepasseerd?
In dat laatste geval: zou hij een aanwinst voor ons kunnen zijn met zijn ervaring en linkervoet? Of is hij "te oud" voor onze filosofie (opleiden en doorverkopen)?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 aug 2022, 07:00 Een ballonnetje dat ik even oplaat: ik zag dat Vertonghen op de bank zat bij Benfica gisterenavond in hun CL-kwalificatiematch.
Is hij (nog) niet wedstrijdfit, of is hij gewoon gepasseerd?
In dat laatste geval: zou hij een aanwinst voor ons kunnen zijn met zijn ervaring en linkervoet? Of is hij "te oud" voor onze filosofie (opleiden en doorverkopen)?
Vertonghen zal dit seizoen wel de nodige concurrentie krijgen van Morato, een jonge (21) braziliaanse linksvoetige centrale verdediger van 1m92, die in september '19 naar Benfica B kwam, en vorig seizoen al de overstap maakte naar de A-kern, en er ook kansen kreeg, vooral in de CL-kwalificaties en de beker, maar ook af en toe in de competitie (als doublure voor Vertonghen, die echter bijna alles speelde). Speelden in de CL ook eens samen in een driemansdefensie tegen Bayern.

Vertonghen heeft nog een contract tot eind dit seizoen, dus zou wellicht vrij goedkoop haalbaar zijn (qua transfersom, niet qua wedde, want verdient nu blijkbaar 3 miljoen per jaar), maar ik denk dat er voor hem ook dit seizoen nog kansen genoeg gaan zijn om minuten te maken bij een traditieploeg die een goeie kans heeft om CL te spelen, in een aangename stad, zodat ik niet verwacht dat hij een transfer naar ons zal zien zitten, mochten we hem al willen, zélfs al gaf hij ooit eens aan dat hij als kind Club-supporter was.

Een speler met zijn ervaring is, denk ik, een meerwaarde voor elk JPL-team, en voetballend vermogen heeft hij zeker ook. Zijn afbottende snelheid en wendbaarheid gaan er natuurlijk niet beter op worden, maar hij compenseert veel met zijn positiespel en leepheid. Voordeel voor hem zou kunnen zijn dat hij (waarschijnlijk) op de zelfde positie zou worden uitgespeeld als bij de Duivels, namelijk op de LCV in een driemansdefensie, iets wat bij Benfica de laatste tijd maar zelden het geval is. Zou ook een geweldige leermeester zijn voor jongens als Hautekiet, Sylla of Meijer.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Forumscouting

Bericht door Arnio »

Denayer aub Vince
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

hell no
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Forumscouting

Bericht door Arnio »

Pica schreef: 08 aug 2022, 11:43hell no
Toch dringend iemand onmiddellijk inzetbaar nodig
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Arnio schreef: 08 aug 2022, 11:20Denayer aub Vince
Arnio schreef: 08 aug 2022, 12:13
Pica schreef: 08 aug 2022, 11:43hell no
Toch dringend iemand onmiddellijk inzetbaar nodig
Boyata moet ook weg bij Hertha Berlijn. Is dat een optie?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Das nog erger
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: Forumscouting

Bericht door fblancke »

IsO schreef: 03 aug 2022, 10:07
Sanders schreef: 03 aug 2022, 07:00 Een ballonnetje dat ik even oplaat: ik zag dat Vertonghen op de bank zat bij Benfica gisterenavond in hun CL-kwalificatiematch.
Is hij (nog) niet wedstrijdfit, of is hij gewoon gepasseerd?
In dat laatste geval: zou hij een aanwinst voor ons kunnen zijn met zijn ervaring en linkervoet? Of is hij "te oud" voor onze filosofie (opleiden en doorverkopen)?
Vertonghen zal dit seizoen wel de nodige concurrentie krijgen van Morato, een jonge (21) braziliaanse linksvoetige centrale verdediger van 1m92, die in september '19 naar Benfica B kwam, en vorig seizoen al de overstap maakte naar de A-kern, en er ook kansen kreeg, vooral in de CL-kwalificaties en de beker, maar ook af en toe in de competitie (als doublure voor Vertonghen, die echter bijna alles speelde). Speelden in de CL ook eens samen in een driemansdefensie tegen Bayern.

Vertonghen heeft nog een contract tot eind dit seizoen, dus zou wellicht vrij goedkoop haalbaar zijn (qua transfersom, niet qua wedde, want verdient nu blijkbaar 3 miljoen per jaar), maar ik denk dat er voor hem ook dit seizoen nog kansen genoeg gaan zijn om minuten te maken bij een traditieploeg die een goeie kans heeft om CL te spelen, in een aangename stad, zodat ik niet verwacht dat hij een transfer naar ons zal zien zitten, mochten we hem al willen, zélfs al gaf hij ooit eens aan dat hij als kind Club-supporter was.

Een speler met zijn ervaring is, denk ik, een meerwaarde voor elk JPL-team, en voetballend vermogen heeft hij zeker ook. Zijn afbottende snelheid en wendbaarheid gaan er natuurlijk niet beter op worden, maar hij compenseert veel met zijn positiespel en leepheid. Voordeel voor hem zou kunnen zijn dat hij (waarschijnlijk) op de zelfde positie zou worden uitgespeeld als bij de Duivels, namelijk op de LCV in een driemansdefensie, iets wat bij Benfica de laatste tijd maar zelden het geval is. Zou ook een geweldige leermeester zijn voor jongens als Hautekiet, Sylla of Meijer.
In de eerste competitiewedstrijd Vertongen ook de hele match op de bank gezeten. Benfica won met 4-0 dus ga ervanuit dat ze defensief wel goed zaten en Vertongen niet misten (ook al heb ik de match niet gezien). Vertongen kan het zich nu echt wel niet permitteren om veel op de bank te zitten met het WK in het vooruitzicht. Ik hoop dat het bestuur toch eens gaat polsen. Zou echt wel een toptransfer zijn en net wat we nodig hebben. Met Vertongen-Mechele-Mata heb je toch een verdediging waar we op kunnen bouwen. + het is een goed antwoord op de transfer van Alderweireld.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Forumscouting

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

We moeten toch niet gaan doen zoals Antwerp en willen uitpakken met rode duivels ?
Denayer, Boyata, Vertonghen .. ik denk dat er betere opties zijn (Berge inderdaad, als die helemaal hersteld is van zijn zware blessure)
Plaats reactie