Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Je vergeet Nusa als flankaanvaller ;-)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 16 aug 2022, 12:33 Je vergeet Nusa als flankaanvaller ;-)
Of ziet men hem dan toch meer als back-up voor Mata?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Nen flankaanvaller is niet hetzelfde als een wingback of tweede spits
Net zoals nen rechtsback eigenlijk geen centrale verdediger is

Sinds MPH is het precies een spelletje geworden iedere jaar over hoe we een speler kunnen onnozel genoeg maken om een volledige andere positie aan te leren omdat het goed uitkomt.

Zou al schelen moesten we onze spelers die we hebben, zetten op een plaats en met een opdracht die ze kunnen uitvoeren, komt het spelplezier en de bijhorende prestaties alleen maar ten goede
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 16 aug 2022, 13:10 Nen flankaanvaller is niet hetzelfde als een wingback of tweede spits
Net zoals nen rechtsback eigenlijk geen centrale verdediger is

Sinds MPH is het precies een spelletje geworden iedere jaar over hoe we een speler kunnen onnozel genoeg maken om een volledige andere positie aan te leren omdat het goed uitkomt.

Zou al schelen moesten we onze spelers die we hebben, zetten op een plaats en met een opdracht die ze kunnen uitvoeren, komt het spelplezier en de bijhorende prestaties alleen maar ten goede
Volledig mee eens, maar waar zie jij Mata dan spelen in onze huidige opstelling? In de plaats van Skov dan?
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 16 aug 2022, 12:25 Terug van weggeweest. :-)

Wat volgens mij Club nodig heeft ;
Een echte leider centraal in de defensie is noodzakelijk. Sylla liet een goede indruk na in de voorbereiding en trekt die lijn door, de nieuwe Kossounou?
Een targetspits, waar Jutgla kan rond zwerven, een type Hojlund.
Een nr. 6 met goede voetjes, Balanta en Otasowie zijn hiervoor technisch te beperkt.
Een back-up voor Mata.
Momenteel 3 flankaanvallers in de kern (Lang, Buchanan, Olsen) waarvan er 2 gekwetst zijn en er 1 waarschijnlijk nog zal vertrekken.
Je hebt nog Nusa voor de flank ook. Uitzonderlijk kan je eventueel Mata weghalen en naar de flank brengen op rechts.
Links heb je Meijer en Sobol. Rits heeft vorig seizoen ook eens vanop rechts gespeeld als ik mij niet vergis. Ik zou nog geen prioriteit maken van de flank.
We hebben ook nog Club NXT waar een speler zich kan ontwikkelen als flankspeler (Sabbe bvb?)
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

Ik denk dat velen ons bestuur en scouting onderschatten.

Worden er fouten gemaakt ? Bij iedere ploeg worden er "fouten" gemaakt ... Ook bij teams als Barcelona, Real, Liverpool, Man U.? ...

En ik plaats fouten tussen " " omdat het imo zelfs geen fouten zijn.

Teams gaan bij het aankopen van nieuwe spelers altijd op zoek naar een bepaald profiel of type speler waarvan zij denken dat deze speler bij het team, systeem zal passen. Regelmatig worden er ook gewoon spelers aangekocht of aangeworven indien deze als een opportuniteit en/of versterking in de breedte aanzien worden. (zoals Larin - gratis een spits met een marktwaarde van 10 mil. binnenhalen als vervanger van Dost - Invaller).

Heeft Real een fout gemaakt met Hazard aan te kopen ??? Achteraf zal iedereen hier volmondig JA op zeggen maar was dit wel een fout ? Iedereen weet hoe goed hij is indien hij fit is (wat nu net zijn probleem is). Maar ik wil maar zeggen dat een foute transfer meestal fout loopt door een samenloop van omstandigheden (andere competitie, ander land, ander systeem, andere teamgenoten, blessures, andere coach, ...) en niet zo zeer dat de speler niet goed genoeg is en onze scouting of bestuur het verwijt krijgen dat ze niet weten wat ze doen.

Ook vorig seizoen was er tijdens en net na de transferperiode enorm veel commentaar. Volgens velen waren bijna alle transfers floptransfers (en dan heb ik het niet alleen over onze twee fudders op dit forum). U gaat mij niet horen zeggen dat ons voetbal mooi was om naar te kijken maar toch werden we opnieuw kampioen en achteraf gezien waren bijna alle transfers ( die als echte versterking werden gehaald en niet met oog op de toekomst ...) belangrijk voor het behalen van de titel.

Enkel Sowah en Faitout Maouassa waren volgens mij de enige twee echte directe versterkingen die vorig seizoen als een flop konden aanzien worden. Een Otasowie, Persyn, ... werden in eerste instantie als versterking in de breedte en/of voor de toekomst gehaald.

Ik deel de mening dat Club te veel heeft betaald voor Sowah ( zeker 2 mil. te veel) maar ik blijf ook bij mijn mening dat hij vorig seizoen te rap werd afgeschreven. Hij werd als eerste het slachtoffer dat het wat op was tussen het team en CLEMENT. Dit was deels terecht omdat hij echt enkele schandalig slechte matchen achter de rug had. Toch blijf ik van oordeel dat hij volledig werd verkracht door CLEMENT. Als je de beste Sowah wilt zien moet je hem 1) aanvallend uitspelen en 2) met voorkeur in een centralere rol en 3) niet iedere match hem op een andere positie zetten.

Geen enkele speler heeft dit graag. Zie het videofragment waar zelfs Charles zegt dat hij er niet echt mee kon lachen toen CLEMENT hem als linksachter gebruikte.

Met het nodige vertrouwen en indien je hem juist gebruikt kan Sowah dit seizoen een heel belangrijke speler voor ons team worden. Ik zie hem wel niet als een echte titularis die altijd moet starten. Ik zou liever een echte sterke en rappe targetspits ( Rasmus Höjlund) waar Jutgla rond kan zwerven. Wel kan hij dienen als luxe-invaller, starten wnr Jutgla of Höjlund moeten rusten voor de CL, en mocht Jutgla of Höjlund enkele weken out zijn kan hij zonder echt kwaliteitsverlies te lijden hun positie innemen.

Ook een Owen kan een soortgelijke rol (verdediging) invullen. Moet er nog wat doorkomen maar die jongen kan zeker voetballen, heeft snelheid en is enorm sterk in duel en in het koppen.

Nu lees ik overal gemor dat Club al zijn verdedigers aan het verkopen is zonder nieuwe volwaardige vervanging aan te trekken. Nu Ricca vind ik een spijtig geval want ook ik vond hem een echte prof. Deed nooit moeilijk om op de bank te zitten en indien hij speelde stelde hij zeker nooit teleur. Nu dit gezegd zijnde heeft hij de afgelopen twee seizoenen praktisch niet gespeeld. Dus een verlies kunnen we hem zeker niet noemen.

Hendry is dan weer wel een groot verlies want is op zich de ideale cv om in het centrum van onze verdediging te staan. Nu moeten er bepaalde zaken gebeurd zijn waardoor hij uit de gratie gevallen is. Best nu je er nog iets voor kunt krijgen hem verkopen.

N'Soki werd door velen aanzien als een prutser maar uiteindelijk was hij enorm belangrijk om opnieuw de titel te winnen en Club heeft deze "prutser" voor het dubbele kunnen verkopen wat ze voor hem hebben betaald.

Ook al hebben we meer dan genoeg geld ben ik er vrij zeker van dat op dit moment transfers uitblijven om volgende reden:

Een gezonde organisatie blijft gezond als ze de loonlasten onder controle hebben. Dit wordt echt enorm onderschat (zie anderlecht en Barca). Club kan perfect voor nog 3 of 4 spelers kopen voor 40 miljoen. Er moet dan vooral gekeken worden naar de loonlast die deze 3 of 4 spelers met zich mee zullen brengen. En het is niet omdat je als ploeg 2 seizoenen hebt waar je met CL-voetbal en spelers te verkopen +- 100 mil in de kassa ziet komen dat je uw loonlasten enorm moet doen stijgen. Deze moeten gestaag meestijgen en mogen nooit een bepaald percentage van uw totale kosten overstijgen.

Als voorbeeld:

Club koopt 4 nieuwe toppers voor in totaal 40 miljoen en ze krijgen elk een contract voor 5 jaar. Toppers hebben altijd ook een relatief hoog loon. Als de geruchten zouden kloppen ( wat ik eerlijk gezegd niet geloof) en Berge zou 5 a 6 mil. per seizoen bij ons kunnen verdienen dan komt dit neer op 25 a 30 mil. (bonussen nog niet meegerekend).

Mocht het Club dus lukken om Berge vast te leggen en de geruchten over het loon kloppen, dan neemt hij echt een enorme hap uit het budget die Club voorziet voor zijn loonlasten. Dan zal Club moeten terugschakelen naar verdedigers en een aanvaller die mss in aankoop nog altijd prijzig zijn, maar een veel lager loon vragen/eisen.

Dus indien Berge niet komt gaan ze voor plan B gaan (Minder duur - lager loon) en kunnen ze in de aanval en verdediging wat hoger mikken (eventueel wat duurder in aankoop maar nog belangrijker ... een zwaarder loon) Kijk bv naar Toby bij den Antwerp.

------ einde voorbeeld ----

Ik vermoed dus dat ze wel de nodige lijsten hebben met spelers waar ze interesse in hebben, maar dat veel afhangt van hun toptarget (Sander Berge).

Veel fans vinden het mss not done van Club dat ze Vormer, Balanta en Hendry zo "slecht" behandelen. Het is mss niet echt op een mooie manier maar ik vermoed dat Club deze spelers als overbodig mochten ze hun targets kunnen binnenhalen en dat ze de zware lonen van deze spelers willen kwijtspelen.

Waarom denk je anders dat Vormer gratis naar het buitenland mag vertrekken. De argumentatie dat dit uit respect naar Vormer toe is, zal niet volledig gelogen zijn. De echte reden is echter dat gezien zijn leeftijd hij toch geen hoge doorverkoopwaarde meer heeft en mocht hij vertrekken er gewoon een enorme loonlast wegvalt.

Mocht de argumentatie van " respect" de enige reden zijn dan zat Vormer ook iedere week in de selectie.

Balanta heeft niet zo'n zwaar loon als vormer maar Club wil absoluut nog een topper op de 6 of 8 gaan halen en dan is Balanta ook gewoon "overbodig". Zal een zwaarder loon hebben of Odoi, Rits, Otasowie, Mbamba en de andere youngsters.(Is ook minder ALLROUND dan Rits, Odoi en Otasowie).

De situatie Hendry zal een combinatie zijn van zijn gedrag (intern) en zijn loonlast, anders hou je altijd zo'n speler met zijn profiel.

Ik ben er vrij zeker van dat Club ook hoopt dat Lang zo rap mogelijk weg is. Is het wat aan het uithangen. Te veel dribbelen, te veel fantasietjes met 0 rendement. En ik vind het al ongehoord als speler wil doorspelen als er een tegenstander ligt te kermen van de pijn ( als het spel niet stil ligt kan deze speler niet behandelt worden). Laat staan als het een speler van uw eigen ploeg is. Maar ook Lang zijn loon zal niet voor te lachen zijn.

Verkoopt Club deze 4 spelers (vormer gratis) komt er naast de transferprijs die ze voor deze spelers krijgen, gewoonweg 5 a 6 miljoen aan loonlast vrij. Dit kan echt doorslaggevend zijn voor de kwaliteit van spelers die club vervolgens gaat gaan halen. En Club mag idd de fout niet maken deze spelers toch al te kopen.

Als Vormer en co dan bv zeggen dat ze hun contract gwn uitdoen zit je met een overtal aan spelers en ga je zwaar boven uw loonlast. Mochten we dan bv geen kampioen spelen en het geld van de CL missen + we gaan niet ieder seizoen spelers kunnen verkopen voor 30+ miljoen dan kan het rap keren en zit je sneller of je denkt in de problemen.

Dit gezegd zijnde ...

Ook al kritiek gelezen of de scouting van Club hun werk wel doen als ze zo veel voor Berge willen geven. Aan deze kenners stel ik de vraag om de naam van een goedkoper alternatief in dit forum te posten die aan het zelfde profiel voldoet als Berge.

- Jong
- International
- 1M95
- 95 kg
- Hij is groot en zwaar maar is toch zeer rap en behendig voor zijn gewicht en lengte
- Opnieuw groot en zwaar maar toch technisch zeer sterk
- de minst belangrijke imo maar heeft al in onze competitie gespeeld.
- Door zijn jonge leeftijd en unieke profiel kan hij bij 1 of 2 goeie seizoenen ook nog met een enorme winst verkocht worden.

Ik was echt enorm jaloers op Genk dat ze zo'n speler hadden rondlopen/ gevonden. Hij is gewoon een zeer uniek profiel en er lopen geen 5 spelers met zo'n profiel rond op deze wereld.

Het enige minpunt is dat hij al tweemaal vrij lag gekwetst was. Zal wss niet haalbaar zijn als zijn ploeg blijft moeilijk doen, maar mocht hij die blessures niet gehad hebben zat hij nu al in de basis bij een topploeg.

Bekijk soms eens een wedstrijd van hem en lees eens wat meer fora en/of twitter en dan zal je zien dat al die fans die hem iedere week bezig zien. Ook van de tegenstanders hem de sterkste speler van de Championship vinden en het niet verstaan dat deze jongen niet bij Liverpool, City, Man U of Chelsea speelt. (terwijl er bij die ploegen toch ook geen prutsers spelen).

Als je hem ziet spelen zou je soms denken dat hij tegen U14/U16 spelers aan het spelen is terwijl de Championship toch een vrij harde competitie is. Maakt zijn tegenstander gewoon steeds belachelijk door ieder duel zeer simpel te winnen, zijn tegenstander voorbij te lopen alsof het niets is, ...

Nu 5 a 6 miljoen is TE VEEL !!! Ik zou er echt geen probleem mee hebben mocht Club 20 miljoen betalen voor hem en hem een loon geven van 2,5 a 3 mil.

Ik zou het zelf erger vinden mocht Club hem bv voor maar 10 mil. kunnen kopen maar hem dan een loon geven van 5 mil. Kan voor problemen zorgen in de kleedkamer. Als er plots een nieuwe speler binnenkomt die meer dan het dubbel verdient of uw meest 2 beslissende spelers van de afgelopen 3 kampioenschappen (Hans en Simon). Ook niet positief voor de toekomst. Indien Skov en bv een Jutgla zo blijven spelen, kunnen ze bij eventueel onderhandelingen voor een contractverlenging eisen om 3 a 4 mil te verdienen. En zo kom je in de problemen a la Barca.

Ook ik had liever gehad dat we bij het begin van het seizoen al alle nodige transfers hadden gedaan en als ploeg al op punt stonden ( en al zeker omdat ik denk dat Antwerpen sterker is of vorig seizoen, vooral defensief en dat anderlecht met Felice Mazzù de ideale coach heeft om hen weer naar de top te brengen. Had hem eigenlijk graag bij Club gezien (+ die Silva is een topper).

Indien al de "onnodige" spelers nog zouden vertrekken verwacht ik zeker nog in elke linie een topper/versterking. Ik zou er zelf niet van verschieten als we nog 3 echte versterkingen zien komen en nog een tweetal transfers voor de toekomst/ opportuniteit.

Graag nog:

- Verdediging:

Ik had heel graag Zinho Vanheusden zien komen maar helaas. Graag een gelijkaardig profiel met mss wat meer jaren op de teller.

Een echte leider om centraal in onze verdediging te zetten. Die 1) deftig kan uitvoetballen en 2) over genoeg snelheid beschikt dat hij niet door iedere aanvaller belachelijk gemaakt wordt in een sprintduel ... of bij iedere pas in zijn rug steeds gepakt is. Met een echte leider zou zie ik het bv goed komen met een Sylla en Owen. Met de nodige sturing kunnen deze jongens toppers worden en moet er bv maar 1 verdediger gehaald worden. Lees ook zeer positieve dingen over Ordonez dus kan indien nodig soms ook al zijn kans krijgen bij de grote jongens. Een echte topper maakt de integratie van jonge verdedigers veel makkelijker.

- Middenveld:

Sander Berge. Indien deze komt heb je een qua techniek, duelkracht en kopkracht een ongezien middenveld in de JPL. Dan kan Nielsen naar de 6 zoals bij Union geweest, Kan je Sander op de 6 zetten of kan je zelfs met 2 op de 8 spelen en afwisselend mee in aanval gaan. Alle 3 uw middenvelders beschikken dan ook over een zeer goed afstandsschot. Echt een bangelijke combo.

- Aanval:

Rasmus Höjlund. Nu al een paar keer aan het werk gezien en kan echt wel ballen. Is groot en sterk en ik denk dat indien Jutgla rond hem kan zwerven dit echt een dodelijk duo kan worden. Is nog jong en indien hij de nodige aanpassing nodig heeft heb je nog altijd Sowah die het zeker ook niet slecht doet. En dan heb je nog een Larin als 3e optie.

En eventueel nog een extra verdediger en optie voor op de rechterflank indien we 3-5-2 blijven spelen. ( opportuniteit/toekomst)

En indien het toch gebeurd ( ook al ben ik vrij zeker dat het niet zal gebeuren) Als Hansie zou vertrekken een vervanger ( topper) voor hem waardig te vervangen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik vraag me af wat de mening is over Zirkzee. Hij mag weg bij Bayern en volgens de roddelsites hebben wij interesse (naast o.a. anderlecht en PSV).
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Forumscouting

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Liever Silva dan Zirkzee :-)
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Forumscouting

Bericht door GraspopperFCB »

t4nd schreef: 17 aug 2022, 17:38 Ik vraag me af wat de mening is over Zirkzee. Hij mag weg bij Bayern en volgens de roddelsites hebben wij interesse (naast o.a. anderlecht en PSV).
Ik weet niet of Zirkzee wel de juiste speler is voor ons. Ik vond hem bij anderlecht wel met momenten top maar weet niet of hij de juiste mentaliteit heeft voor ons en kan ook maar 70min mee in een match 😅🙈
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Forumscouting

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ik heb er ook niet echt een wow-gevoel bij.
Iets te wisselvallig
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

't Is blijkbaar ook maar een losse flodder. Volgens HLN is Zirkzee aangeboden bij o.a. Club & PSV, maar hadden wij geen interesse omdat hij hetzelfde profiel heeft dan Jutgla en wij iemand zoeken die diep gaat.
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Zirkzee is technisch fantastisch, maar voetbalt iets teveel uit stilstand en verdwijnt teveel uit een match.
Trouwens, hij zal misschien wel aangeboden zijn maar zou hij niet hoger durven mikken? Eventueel middenmotor in Duitsland zoals Nmecha. Daar een jaar vaste basisplaats en dan doorgroeien in die competitie. Spaanse competitie moet hem misschien ook nog liggen.

Er wordt in veel (roddel)media telkens de naam van Raskin genoemd. Maar als ik mij niet vergis is dat gerucht hier nog niet echt besproken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat dat niet waar is. We mogen/moeten toch hoger durven mikken qua kwaliteit?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Allemaal goed en wel, echter speelt Club binnen 3 weken de 1ste CL match en staat de kern bijlange nog niet op punt.
Er mag nu echt wel eens schot in de zaak komen; een tyoe Deli als CV, een 6 met goede voetjes en een targetspits (Hojlund) zijn broodnodig,
niet alleen als directe versterking, ook om de anderen die reeds 3 titels op rij wonnen bij Club, scherp en gemotiveerd te houden.
Ik verwacht echt wel dat er zowel uitgaand (Lang, Vormer, Balanta, Hendry...) als inkomend 1 dezer dagen in actie wordt geschoten.
Jutgla en Nielsen zijn aanwinsten die direct renderen, bij Larin, Meijer en Ordonez valt dit nog af te wachten.
Ik voorspel trouwens dat Sylla, Mechele uit de ploeg zal spelen eens er extra versterking op de CV zal bijkomen.
Kom op Mannaert !
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 18 aug 2022, 08:07 Allemaal goed en wel, echter speelt Club binnen 3 weken de 1ste CL match en staat de kern bijlange nog niet op punt.
Er mag nu echt wel eens schot in de zaak komen; een tyoe Deli als CV, een 6 met goede voetjes en een targetspits (Hojlund) zijn broodnodig,
niet alleen als directe versterking, ook om de anderen die reeds 3 titels op rij wonnen bij Club, scherp en gemotiveerd te houden.
Ik verwacht echt wel dat er zowel uitgaand (Lang, Vormer, Balanta, Hendry...) als inkomend 1 dezer dagen in actie wordt geschoten.
Jutgla en Nielsen zijn aanwinsten die direct renderen, bij Larin, Meijer en Ordonez valt dit nog af te wachten.
Ik voorspel trouwens dat Sylla, Mechele uit de ploeg zal spelen eens er extra versterking op de CV zal bijkomen.
Kom op Mannaert !
Het is inderdaad verdacht stil. En jammer genoeg binnen 3 weken al CL. Met de huidige vorm en beschikbare spelers kunnen we daar momenteel niet veel gaan doen. Zelfs als de loting al gunstig zou uitvallen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Suggesties voor een opvolger van Vanaken ?
Plaats reactie