Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 10 mei 2023, 07:55 namedropping qua lopende geruchten en jullie mening erover ?
- Kent
- Fadera
- Kadri
- Watanabe
1) Ryan Kent: ik acht de kans dat hij naar ons komt vrij klein:
- Transfervrij, dus er zullen talloze gegadigden zijn. Natuurlijk worden ook anderlecht en antwerp genoemd (hoe kan het ook anders als wij interesse hebben), maar ook teams uit de Serie A, Süper Lig en Premier League.


Zo zou ook het Burnley van Kompany interesse hebben, maar zitten die momenteel onder een transferembargo. Geen idee of hen dat ook verhindert om transfervrije spelers binnen te halen.

- Wij kunnen hem geen CL bieden. Wellicht hoogstens conference league. Speelt mogelijk mee in zijn keuze.

2) Fadera: met de komst van Skorás hebben we al één nieuwe winger bedoeld voor de basis. Fadera is een interessante piste, maar ik vermoed dat die piste warm wordt gehouden voor mochten andere opties (Kent?) niet haalbaar blijken.

3) Kadri: het lijkt erop dat Club nog een middenvelder zoekt die op de 10 (en mogelijk ook op de 8) uit de voeten kan. Zowel Kadri als Vetlesen (die ook wordt genoemd als een speler op onze radar), lijken in dat profiel te passen. Ook hier heeft Club wellicht een lijstje dat ze afgaan.

4) Watanabe: Met Mechele, Spileers en Sylla hebben we 3 pure CV's voor volgend seizoen, er vanuit gaand dat zowel Boyata als Hendry zullen vertrekken. Willen we met 3 CV's spelen, kunnen Mata, Odoi en Meijer daar ook uit de voeten, lijkt me, gesteld dat die blijven. Eén extra pure CV is wellicht geen overbodige luxe. Alleen zou die ook van binnenshuis kunnen komen, indien Ordoñez zou doorschuiven. Watanabe ken ik sowieso niet goed genoeg om hem te kunnen beoordelen (zag KVK weinig aan het werk dit seizoen), maar zou een meer ervaren optie kunnen zijn. Ordõnez, Spileers en Sylla zijn immers alle drie nog jong en (vrij) onervaren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Thx voor je respons Is0. Idd, Vetlesen die was me ontgaan.
Ik vermoed dat men wacht tot het einde van de competitie om een nieuwe trainer (Geraerts?) aan te kondigen en dan vrij snel nog enkele nieuwe spelers aan te trekken.

Ik tracht hier ook alleen maar wat meer leven in de brouwerij te brengen op dit forum. :-)
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

- Kent: yes please, kans lijkt me eerder klein.
- Fadera: kan, wel nog werk aan.
- Kadri: valt te overwegen, het zou helpen moest Hans niet alle matchen moeten spelen en wat concurrentie krijgt.
- Watanabe: hoeft niet voor mij, volk genoeg centraal vanachter.
- Vetlesen: yes please, gebaseerd op absoluut niets buiten dat het een 8 is en we daar mijn inziens nog iemand nodig hebben.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3203
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Eerst verkopen boys, teveel grote lonen die niet spelen en niet gaan spelen. Anders kom je op termijn, als je keer een paar jaar CL mist, in mauve toestanden.
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Dat lijkt me duidelijk. Zijn inderdaad een heel aantal spelers met een hoog loon die weg moeten. Hopelijk raken we daar allemaal vanaf, al lijkt me dat voor bepaalde jongens niet zo simpel (Boyata, Hendry, Yaremchuk).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Als ik me niet vergis dient eind juni al gespeeld te worden ter kwalificatie van de Conference League.
Ik houd mijn hart vast dat Club in tegenstelling tot de voorbije jaren nu eindelijk wel eens op tijd zijn transferhuiswerk zal af hebben.
Uiteraard hangt ook veel af van uitgaande transfers, zeker na het mislopen van de vetpotten van de Champions League komend seizoen.
Begin er maar aan deze spelers te slijten ; Yaremchuk, Boyata, Hendry, Sowah, ...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 15 mei 2023, 09:51 Als ik me niet vergis dient eind juni al gespeeld te worden ter kwalificatie van de Conference League.
Ik houd mijn hart vast dat Club in tegenstelling tot de voorbije jaren nu eindelijk wel eens op tijd zijn transferhuiswerk zal af hebben.
Uiteraard hangt ook veel af van uitgaande transfers, zeker na het mislopen van de vetpotten van de Champions League komend seizoen.
Begin er maar aan deze spelers te slijten ; Yaremchuk, Boyata, Hendry, Sowah, ...
Eind juLi (tweede voorronde Conference League is op 27 juli en 3 augustus).

En je weet pas of je huiswerk af is na transfer deadline day (begin september). Tot die datum kan er vanalles gebeuren. Met Skorás en de terugkeer van De Cuyper is er al wat inkomende versterking. En zoals Pica zei, zal veel natuurlijk ook afhangen van wat er uitgaand gebeurt, en het loonbudget dat daarmee eventueel vrijkomt. Je kan proberen te anticperen op vertrekkers, maar indien sommigen dan toch zouden blijven, heeft dat natuurlijk een financiële impact.

Wat de loonmassa betreft, wordt de wedde van de inkomende mensen wellicht gecompenseerd door het definitieve vertrek van Ruud, wiens (wellicht niet onaanzienlijke) wedde wij als ik het goed heb nog steeds voor 80% ofzo betalen, maar die dus volledig weg valt eind dit seizoen. Maar voor nieuwe jongens die je haalt voor het A-team (directe versterking/vervanger voor basispeler) zal er dus wellicht eerst iemand moeten vertrekken om loonbudget vrij te maken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3203
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Met deze kern kan je wel eind juli de f***king tweede voorronde van de intertoto overleven, dat zou met Club NXT zelfs moeten lukken

Neemt niet weg dat hoe vaster de kern al is tegen dan, hoe beter, maar beetje serieus blijven é zeg :mrgreen:
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Kent wordt het al niet:



Tier 1 voor Fenerbahçe.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 15 mei 2023, 18:38 Met deze kern kan je wel eind juli de f***king tweede voorronde van de intertoto overleven, dat zou met Club NXT zelfs moeten lukken

Neemt niet weg dat hoe vaster de kern al is tegen dan, hoe beter, maar beetje serieus blijven é zeg :mrgreen:
Klopt, maar het zou eens goed zijn om tegen eind juli de kern grotendeels klaar te hebben, om eens een goede start te nemen in de competitie en de voorbereiding te kunnen aanvatten met een nagenoeg complete kern.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Ronny Deila, de huidige trainer van Standard, is dus optie A om komend seizoen onze trainer te worden.
Geraerts en Schreuder zouden opties B en C zijn.
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ben ik wel tevreden mee. Hoop dat het rap rond is want ik heb nog steeds het gevoel dat hij niet echt happig is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3203
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Tiki Taka schreef: 16 mei 2023, 07:47
Pica schreef: 15 mei 2023, 18:38 Met deze kern kan je wel eind juli de f***king tweede voorronde van de intertoto overleven, dat zou met Club NXT zelfs moeten lukken

Neemt niet weg dat hoe vaster de kern al is tegen dan, hoe beter, maar beetje serieus blijven é zeg :mrgreen:
Klopt, maar het zou eens goed zijn om tegen eind juli de kern grotendeels klaar te hebben, om eens een goede start te nemen in de competitie en de voorbereiding te kunnen aanvatten met een nagenoeg complete kern.
De smurfen vinden dat je helemaal gelijk hebt :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Er gaan onder de Club-supporters in mijn vriendenkring geruchten over mogelijke terugkeer van Charles. Die zijn echter onbevestigd, dus zet ik dit hier. Club ZOU rond de tafel zitten met Maldini over een constructie waarin CDK teruggekocht zou worden voor pakweg 15 miljoen, met aanvullend een hoge doorverkoopclausule (30-40%) die AC Milan nadien in staat zou moeten stellen hun verlies deels te recupereren.

Geen idee wat er van aan is...

MOCHT hij inderdaad terugkeren, rijst de vraag waar hij zou worden ingepast. Gelet op het feit dat we ondertussen al vrij ruim zitten in centrumaanvallers (Thiago, Yaremchuk, Jutglà, Vermant, Barberá), op zijn positie bij AC Milan (de 10) en zijn voorkeur voor een centrale rol, lijkt de 10 de meest logische optie. Logische vervolgvraag is dan of er nog plaats zou zijn voor Vetlesen. Misschien is diegene waarvan ik dacht dat hij optie 1 was (Vetlesen) eigenlijk optie 2?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 20 jun 2023, 11:00 Er gaan onder de Club-supporters in mijn vriendenkring geruchten over mogelijke terugkeer van Charles. Die zijn echter onbevestigd, dus zet ik dit hier. Club ZOU rond de tafel zitten met Maldini over een constructie waarin CDK teruggekocht zou worden voor pakweg 15 miljoen, met aanvullend een hoge doorverkoopclausule (30-40%) die AC Milan nadien in staat zou moeten stellen hun verlies deels te recupereren.

Geen idee wat er van aan is...

MOCHT hij inderdaad terugkeren, rijst de vraag waar hij zou worden ingepast. Gelet op het feit dat we ondertussen al vrij ruim zitten in centrumaanvallers (Thiago, Yaremchuk, Jutglà, Vermant, Barberá), op zijn positie bij AC Milan (de 10) en zijn voorkeur voor een centrale rol, lijkt de 10 de meest logische optie. Logische vervolgvraag is dan of er nog plaats zou zijn voor Vetlesen. Misschien is diegene waarvan ik dacht dat hij optie 1 was (Vetlesen) eigenlijk optie 2?
Eerst en vooral, Paolo Maldini werkt niet meer bij AC Milan.
Club heeft momenteel 5 centrumspitsen, een terugkeer van CDK lijkt me weinig plausibel.
Waarom het zo lang duurt voor het aankondigen van de transfer van Vetlesen, geen idee.
Plaats reactie