Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 jul 2023, 16:12 Niets aan Awaziem zijn profiel doet vermoeden dat hij de oplossing wordt. Rechtsvoetige centrale verdediger met een spotty verleden. Groot, breed en sterk maar biedt op het eerste zicht niet al te veel meer dan dat. Zou me verbazen moest hij er Mechele uitspelen.
Dan moeten ze hoger mikken bij Club, echter de tijd dringt.
Onbegrijpelijk dat ze niet voor Watanabe en Patris zijn gegaan.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Awaziem is 26, speelt volgens transfermarkt al heel z'n carrière in Europa (en niet in de zwakste competities) én hij is 29voudig international.
Watanabe is 26, heeft 2 seizoenen bij KV Kortrijk gespeeld en daarvoor in Japan en als ik me niet vergis slechts 1 oefeninterland bij Japan.
Patris is 22, heeft 3 seizoenen bij OH Leuven in de A-kern gezeten met respectievelijk 2, 6 & 35 matchen gespeeld. Hij heeft enkel nog maar een paar oefeninterlands gespeeld.

Zuiver statistisch gezien, waarom is Awaziem dan slechter dan Watanabe? Waarom is Patris beter? Je mag gerust kritisch zijn over elke naam die genoemd wordt, maar onderbouw het dan even :-).

Ik bedoel maar: Sabbe is 18, heeft vorig seizoen indruk gemaakt bij NXT & speelt al 2 seizoenen goed in de Uefa Youth League. Niets zegt dat hij het gaat maken bij ons, maar als je hem nooit een kans geeft zullen we het ook nooit weten. De Cuyper heeft 2 seizoenen bij Westerlo gespeeld en nu krijgt hij hier z'n kans, Openda heeft een paar seizoenen elders gespeeld en wou hier niet meer spelen. Als we willen inzetten op onze jeugd moeten we ze ook kansen geven en dat is dan niet alleen als invaller omdat er niemand anders meer is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 27 jul 2023, 10:16 Awaziem is 26, speelt volgens transfermarkt al heel z'n carrière in Europa (en niet in de zwakste competities) én hij is 29voudig international.
Watanabe is 26, heeft 2 seizoenen bij KV Kortrijk gespeeld en daarvoor in Japan en als ik me niet vergis slechts 1 oefeninterland bij Japan.
Patris is 22, heeft 3 seizoenen bij OH Leuven in de A-kern gezeten met respectievelijk 2, 6 & 35 matchen gespeeld. Hij heeft enkel nog maar een paar oefeninterlands gespeeld.

Zuiver statistisch gezien, waarom is Awaziem dan slechter dan Watanabe? Waarom is Patris beter? Je mag gerust kritisch zijn over elke naam die genoemd wordt, maar onderbouw het dan even :-).

Ik bedoel maar: Sabbe is 18, heeft vorig seizoen indruk gemaakt bij NXT & speelt al 2 seizoenen goed in de Uefa Youth League. Niets zegt dat hij het gaat maken bij ons, maar als je hem nooit een kans geeft zullen we het ook nooit weten. De Cuyper heeft 2 seizoenen bij Westerlo gespeeld en nu krijgt hij hier z'n kans, Openda heeft een paar seizoenen elders gespeeld en wou hier niet meer spelen. Als we willen inzetten op onze jeugd moeten we ze ook kansen geven en dat is dan niet alleen als invaller omdat er niemand anders meer is.
Awaziem heeft al bij 6 verschillende clubs bij de 1ste ploeg gespeeld, minstens 15 matchen per club, ik vind dat nogal een ferm parcours op die leeftijd.
In 212 optredens pakt hij 65 gele kaarten. Vreemd dat een 29 voudig Nigeriaans international de laatste 2 seizoenen bij laagvliegers als Alanyaspor en Hajduk Spllit speelde. Waarom niet durven investeren in een absolute topper als CV en daar 5-9 miljoen voor geven ?

Watanabe speelde ELKE minuut vorig seizoen bij Kortrijk (43 matchen, 5 gele kaarten) en zal moeiteloos de nieuwe defensieve leider worden bij Gent, die trouwens een hele sterke kern hebben (totnogtoe).
Patris is Belg, beloften international (6 matchen, 313 minuten) en werd in juni 22 jaar, speelde in 3 seizoenen Jupiler Pro League, 41 matchen en 3.441 minuten en miste dus nagenoeg niks van speeltijd. Dat is toch een profiel die Club altijd moest halen ?! Buchanan is geen RB en Sabbe zou ik zoals De Cuyper uitlenen.

Voila, bij deze toch een beetje duiding.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3450
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 27 jul 2023, 13:54 Awaziem heeft al bij 6 verschillende clubs bij de 1ste ploeg gespeeld, minstens 15 matchen per club, ik vind dat nogal een ferm parcours op die leeftijd.
In 212 optredens pakt hij 65 gele kaarten. Vreemd dat een 29 voudig Nigeriaans international de laatste 2 seizoenen bij laagvliegers als Alanyaspor en Hajduk Spllit speelde. Waarom niet durven investeren in een absolute topper als CV en daar 5-9 miljoen voor geven ?

Watanabe speelde ELKE minuut vorig seizoen bij Kortrijk (43 matchen, 5 gele kaarten) en zal moeiteloos de nieuwe defensieve leider worden bij Gent, die trouwens een hele sterke kern hebben (totnogtoe).
Patris is Belg, beloften international (6 matchen, 313 minuten) en werd in juni 22 jaar, speelde in 3 seizoenen Jupiler Pro League, 41 matchen en 3.441 minuten en miste dus nagenoeg niks van speeltijd. Dat is toch een profiel die Club altijd moest halen ?! Buchanan is geen RB en Sabbe zou ik zoals De Cuyper uitlenen.

Voila, bij deze toch een beetje duiding.
Ik geef je gelijk over Awaziem, en ik zou liefst ook zien dat we een topper zoeken. Watanabe was bij Kortrijk inderdaad sterk. Ik bedoel maar, Kortrijk... de 14de in de stand die 61 doelpunten tegen krijgen. En nu heeft Gent hem gehaald. Ik bedoel maar, Gent... het team dat zoekt naar goedkope spelers omdat ze het geld niet hebben en hoopt dat die goedkope spelers een succes zijn. Ik zeg niet dat Watanabe een slechte speler is, maar moet hij de leider van onze defensie worden en Mechele uit het team spelen?
En over Sabbe / Patris gaan we het denk ik nooit eens worden :-). Ik ben van mening dat je eigen jeugd een kans moet geven. Spileers is nooit uitgeleend geweest en doet het enorm goed in onze defensie. Nusa idem op de flank. Spileers is zelfs bij de betere spelers meestal, al maakt hij sporadisch wel een foutje. Door hem veel te laten spelen bij ons zal hij sneller beter worden dan bij pakweg Oostende (no offense Oostende). Nusa was gisteren ook vaak ongelukkig, maar die jongen bleef wél proberen. Geef hem genoeg kansen bij ons en het lukt ook wel. Ik herhaal wat ik al vaker gezegd heb: waarom investeer je in de eigen jeugd als je ze altijd 2/3 seizoenen wil uitlenen vooraleer ze in de basis mogen. Zelfs bij absolute topploegen zoals Barcelona krijgen 18-jarige jeugdspelers een kans in het A-elftal - waarom kan dat bij ons dan niet? Geef die jongens een kans, laat ze fouten maken en laat ze eruit leren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 28 jul 2023, 07:51
Tiki Taka schreef: 27 jul 2023, 13:54 Awaziem heeft al bij 6 verschillende clubs bij de 1ste ploeg gespeeld, minstens 15 matchen per club, ik vind dat nogal een ferm parcours op die leeftijd.
In 212 optredens pakt hij 65 gele kaarten. Vreemd dat een 29 voudig Nigeriaans international de laatste 2 seizoenen bij laagvliegers als Alanyaspor en Hajduk Spllit speelde. Waarom niet durven investeren in een absolute topper als CV en daar 5-9 miljoen voor geven ?

Watanabe speelde ELKE minuut vorig seizoen bij Kortrijk (43 matchen, 5 gele kaarten) en zal moeiteloos de nieuwe defensieve leider worden bij Gent, die trouwens een hele sterke kern hebben (totnogtoe).
Patris is Belg, beloften international (6 matchen, 313 minuten) en werd in juni 22 jaar, speelde in 3 seizoenen Jupiler Pro League, 41 matchen en 3.441 minuten en miste dus nagenoeg niks van speeltijd. Dat is toch een profiel die Club altijd moest halen ?! Buchanan is geen RB en Sabbe zou ik zoals De Cuyper uitlenen.

Voila, bij deze toch een beetje duiding.
Ik geef je gelijk over Awaziem, en ik zou liefst ook zien dat we een topper zoeken. Watanabe was bij Kortrijk inderdaad sterk. Ik bedoel maar, Kortrijk... de 14de in de stand die 61 doelpunten tegen krijgen. En nu heeft Gent hem gehaald. Ik bedoel maar, Gent... het team dat zoekt naar goedkope spelers omdat ze het geld niet hebben en hoopt dat die goedkope spelers een succes zijn. Ik zeg niet dat Watanabe een slechte speler is, maar moet hij de leider van onze defensie worden en Mechele uit het team spelen?
En over Sabbe / Patris gaan we het denk ik nooit eens worden :-). Ik ben van mening dat je eigen jeugd een kans moet geven. Spileers is nooit uitgeleend geweest en doet het enorm goed in onze defensie. Nusa idem op de flank. Spileers is zelfs bij de betere spelers meestal, al maakt hij sporadisch wel een foutje. Door hem veel te laten spelen bij ons zal hij sneller beter worden dan bij pakweg Oostende (no offense Oostende). Nusa was gisteren ook vaak ongelukkig, maar die jongen bleef wél proberen. Geef hem genoeg kansen bij ons en het lukt ook wel. Ik herhaal wat ik al vaker gezegd heb: waarom investeer je in de eigen jeugd als je ze altijd 2/3 seizoenen wil uitlenen vooraleer ze in de basis mogen. Zelfs bij absolute topploegen zoals Barcelona krijgen 18-jarige jeugdspelers een kans in het A-elftal - waarom kan dat bij ons dan niet? Geef die jongens een kans, laat ze fouten maken en laat ze eruit leren.
Het is wel een dubbeltje op zijn kant, als je die jonge gasten kansen blijft geven en er volgen te weinig goede prestaties, zijn ze verbrand bij Club.
Bij een middenmotor of laag geklasseerde ploeg valt dit veel minder op, is er een pak minder media aandacht.
Wanneer breng je een jonge kerel en blijf je die kansen geven bij een topploeg als Club, dat lijkt me niet evident die keuze.
Bij de mauve en Barca hebben ze de laatste seizoenen veel jonge gasten een pak kansen gegeven, dat was echter vooral uit financiële noodzaak.
Het business model van Club is wel jonge (top) talenten halen en na x aantal seizoenen verkopen, de Belgische competitie is een doorgroei competitie, logisch.
Destijds werd Mechele uitgeleend aan STVV en kwam hij succesvol terug naar Club, idem De Cuyper en Westerlo de voorbije 2 seizoenen.
Een Vermant, Sandra...zijn jongens die ik zou uitlenen.
Peter
A-kern
Berichten: 521
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Als dat lukt hebben we (alweer) een straffe transfer gedaan :o
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 28 jul 2023, 11:53 Als dat lukt hebben we (alweer) een straffe transfer gedaan :o
Marktwaarde is 18 miljoen...is dat wel haalbaar ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3450
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 28 jul 2023, 11:57
t4nd schreef: 28 jul 2023, 11:53 Als dat lukt hebben we (alweer) een straffe transfer gedaan :o
Marktwaarde is 18 miljoen...is dat wel haalbaar ?
Vraag ik me ook af... Nog contract tot eind juni '27. Misschien lagere afkoopclausule bij degradatie in z'n contract? Leeds is gezakt naar Championship...
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Forumscouting

Bericht door Jens27 »

Hou er rekening mee dat zo'n gedegradeerde club ook even naar de loonkost moet kijken omdat commerciële inkomsten zwaar gaan dalen. Er is daar al wel wat vertrokken. Rodrigo voor een peulschil naar de zandbak, Koch, Kristensen, Roca en Aaronson zijn weg via huurdeals, al dan niet met aankoopopties. Moet wel een formule te vinden zijn denk ik.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Etske
Tester
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:13

Re: Forumscouting

Bericht door Etske »

12:22
Leeds-verdediger Struijk te duur voor Club

Club Brugge heeft de voorbije weken een poging ondernomen om Leeds-verdediger Pascal Struijk (23) binnen te halen. Tevergeefs, zo blijkt. De in België geboren Nederlander is een té dure optie voor blauw-zwart, dat op zoek is naar één à twee extra verdedigers.

In Nederland lekte vandaag uit dat blauw-zwart in Struijk de ideale linksvoetige versterking achterin zag. Het in Deurne geboren jeugdproduct van ADO Den Haag en Ajax, vorig seizoen basisspeler bij het gedegradeerde Leeds United, stond al veel langer op de radar van de Bruggelingen. Tot voor kort was hij evenwel nooit een reële piste. Na het vertrek van Abakar Sylla was de 23-jarige verdediger dat plots wél, alleen was de piste Struijk even snel weer van de baan. De Nederlander is té duur voor Club - met zijn Premier League-loon zou hij meteen bij de grootverdieners in Brugge mogen gerekend worden.

Struijk verlengde in januari zijn contract tot 2027 en heeft de intentie om bij Leeds te blijven. Zeg nooit nooit, maar in principe is zijn overgang naar Club deze zomer uitgesloten. Blauw-zwart heeft de zoektocht naar extra verdedigers intussen aangescherpt. Zeker wanneer de Bruggelingen in een systeem met drie centrale verdedigers willen gaan spelen, is inkomende versterking geen overbodige luxe.

BRON: HLN
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 jul 2023, 12:09
Tiki Taka schreef: 28 jul 2023, 11:57
t4nd schreef: 28 jul 2023, 11:53 Als dat lukt hebben we (alweer) een straffe transfer gedaan :o
Marktwaarde is 18 miljoen...is dat wel haalbaar ?
Vraag ik me ook af... Nog contract tot eind juni '27. Misschien lagere afkoopclausule bij degradatie in z'n contract? Leeds is gezakt naar Championship...
Zakkers uit de PL krijgen nog een enorme rugzak geld mee naar de Championship. Vandaar dat je vaak zakkers meteen weer ziet promoveren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Het toont wél aan dat:

1. Het bestuur al een tijdje bezig is met een degelijke vervanging / aanvulling van onze verdediging & dat alle namen die hiervoor genoemd zijn eerder horen bij 'een speler die aangeboden is en waar we even naar kijken' of bij 'een speler waar we wat meer info over willen omdat het misschien een opportuniteit kan zijn'.
2. Het bestuur er netjes in slaagt om onderhandelingen met de échte targets onder de radar te houden. Er staat duidelijk 'de voorbije weken', wat inhoudt dat de deal pas naar buiten gekomen is op het moment dat het eigenlijk al van de baan was.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

De voorbereiding zorgde inderdaad voor heel wat twijfels maar dit blijven steeds matchen zonder echte inzet. Daar zie je dat een Tajon, Skov en nog andere spelers niet voluit gaan met schrik voor het oplopen van een blessure. Er is niets stommers dan tijdens een match zonder inzet gekwetst te geraken en het begin van het seizoen de eerste 10 matchen te missen. Tegen dan kan de echte basisploeg gevormd zijn en als dan alles in zijn plooi valt probeer je dan maar eens in de ploeg te spelen.

Nu op basis van wat ik al gezien heb, denk ik wel dat we tot nu toe alleen maar goeie transfers gedaan hebben. Zowel inkomende als uitgaande.

Uitgaande transfers:

Lang: Mss voor iets te weinig weg maar en dit heb ik in het begin van vorig seizoen reeds gezegd dat het zijn jaar te veel ging zijn. Is echt een topper en ik zie hem wel graag bezig maar imo speelde hij vorig seizoen puur om zichzelf in de etalage te voetballen. Wat hij deed was mooi maar de efficiëntie zoals de afgelopen seizoenen was er niet meer. Ook was het wat te veel uit stilstand spelen met hem. Ging ook te veel de bal echt uit de voeten gaan halen bij zijn teamgenoten waardoor hij soms echt de snelheid (de weinige keren vorig seizoen) uit de aanval haalde. Ook Hans deemsterde vorig seizoen weg doordat het spel te veel via Lang ging. De laatste pas kon ook nooit een gewone simpele pas zijn. Het moest steeds een specialleke zijn waardoor er veel laatste passen de nek werden omgedraaid. Nu was wel een speler waarvoor je naar het stadion kwam maar op zich ben ik zowel voor Club als Lang blij dat hij voor +10 miljoen is vertrokken. Bijkomend dat Lang ook vrijveel verdiende.

Mata: Een beetje hetzelfde verhaal als bij Lang. Mss voor te weinig weg. Maar op zich is Mata niet meer van de jongste en was hij vorig seizoen een schim van zichzelf. Was steeds geblesseerd en als hij speelde vond ik hem enorm nonchalant. Maakte echte wel veel inschattingsfouten waardoor hij te veel in zijn rug werd gepakt. Kon dit dan wel vrij veel oplossen door zijn snelheid maar het was net zoals Lang niet meer die echte topper van de voorbije seizoenen. Ook Mata verdiende enorm veel dus opnieuw ruimte vrijgemaakt.

Sylla: Imo als deze jongen zijn hoofd erbij kan houden een toekomstige topper. Maar daar wringt net het schoentje. Lijkt mij toch wel een jongen met een handleiding. Nu als je als Belgische ploeg een jonge verdediger die eigenlijk nog alles te bewijzen heeft kunt verkopen voor 20 mil. dan is dit gwn andermaal sterk werk.

Hendry: Is imo nog de beste deal die het bestuur gedaan heeft. Of het nu 6/8 mil. is een verdediger die eigenlijk niet meer in de plannen voorkwam voor zo'n bedrag verkopen is super gedaan.

Andere spelers: Er zijn nog enkele andere spelers vertrokken of einde contract (vormer - zwaar loon) en hopelijk kunnen we nog enkele spelers verkopen waardoor we extra geld in kas krijgen en extra loonlast verliezen. Liefst van al nog een oplossing bekomen voor Sowah en Boyata gezien er toch geen plaats meer voor hen is en ze alletwee een zwaar loon hebben.

Ook had ik graag een oplossing zien voor Jaremtsjoek (verhuur tot aan de winterstop ???) en al zeker als Jutglà vertrekt want deze is imo nog steeds de nr 1. Is indien fit echt een superspits en ik zie hem gewoon graag spelen + het feit dat ik nog te weinig gezien heb van Thiago en al zeker van Víctor Barberá (verwacht wel wat van Victor). En op zich hebben we met Thiago ongeveer hetzelfde profiel als dat van Jaremtsjoek.

En graag zou ik Sandra en Vermant verhuurd zien, hopende dat ze een gelijkaardig traject afleggen zoals Maxim.

Inkomende transfers:

Op zich denk ik dat er tot nu toe echt goed werk is geleverd.

De enige waar ik tot op heden nog mijn twijfels over heb is Michał Skóraś. Nu deze jongen moet wel nog meer kansen krijgen om er echt een oordeel over te kunnen vellen maar lijkt me tot nu toe echt wel wat te licht. Ik hoop wel dat Nusa voluit zijn kans krijgt als titularis want die jongen heeft zo veel flair en techniek das echt niet normaal. de wisselwerking op zijn flank komt er nog niet helemaal uit maar dit komt omdat het zijn eerste match was met een LB in zijn rug die de eerste helft zot stond van de stress omdat hij terug in Brugge speelt. (kwam er in de tweede helft veel beter door)

Nu op zich hebben we voor op de flanken genoeg spelers met Tajon, Nusa, Skov en Skóraś. Maar als Tajon als RB gaat uitgespeeld worden dan zie ik mss wel grg nog een optie bijkomen. Ik hoop van harte dat Skov nu fit blijft en Nusa doorbreekt maar als er 1 van de 2 uitvalt of Nusa breekt niet door dan zitten we met een probleem. Daarom toch graag nog een bijkomende optie op de flanken. Er deden toch enkele mooie namen de ronde zoals een Stephy Mavididi. Met hem als extra optie zouden we op de linkerflank ook over een sneltrein kunnen beschikken.

Thiago lijkt mij een topper in de maak. Werkt enorm hard. Liep echt achter iedere bal en is enorm hongerig ( van Jaremtsjoek kon dit op zich ook gezegd worden maar ik vond Jaremtsjoek steeds zeer Apathisch. Zette wel druk maar dit was zonder het mes tussen de tanden. Thiago heeft dit dan wel.

Is ook enorm hongerig naar die goal. Leek soms wel wat ongelukkig in zijn balbehandeling maar de meeste passen die hij kreeg waren ook niet goed gegeven. Een echt oordeel kunnen we nog niet vellen maar er imo zit er zeker muziek in.

Hugo Vetlesen Deze transfer gaat echt een dikke transfer zijn en zowel Mats en Nielsen gaan serieus hun tenen mogen uitkuisen. Zelfs Hans gaat denk ik moeten opletten als hij een dip gaat kennen zoals vorig seizoen. Lijkt mij op het eerste zicht een Vormer 2.0 te zijn. Een echte box to box met hele goede voeten, passing en zeer doelgericht. Wat direct opviel was zijn techniek in zijn passing en de wil om naar voor te spelen. Wat nu net vorig seizoen ons probleem was. ( zeer steriel en traag spel).

Ik denk dat indien iedereen fit is het middenveld toch wel uit Hans - Vetlesen en Rapha gaat bestaan. Alle 3 zeer sterk aan de bal (ook technisch) Dus het spel kan via alle 3 gaan. Dus als Hans niet in de match zit is dit niet direct een probleem om het spel rap te kunnen verleggen.

Nu Ik snap nog steeds niet hoe Club in staat was Rapha weg te kapen voordat een grotere ploeg hem is gaan halen. Wat een beest en is echt een van de beste spelers die ik in onze competitie al heb zien spelen. Zijn niveau in de CL vorig seizoen was ook van ongeziene kwaliteit. Hij was baas van het middenveld ook al speelden we tegen ploegen waarvan 1 speler evenveel waard is als onze volledige kern. Hoe hij door weg te draaien twee tot drie man in 1 keer kan uitspelen is echt WOW.

Dus op het middenveld zitten we nu denk ik echt wel goed en al zeker als Sowah niet vertrekt. Want dan is iedere positie echt sterk bezet.

In de verdediging zitten we op links met een luxeprobleem. Daar zitten we meer dan goed. Spileers zou ik ook volledig zijn kans durven geven. Is voor zo'n jonge speler zeer intelligent en straalt rust uit. Iets wat niet gezegd kan worden van Brandon. Zijn techniek en controles zijn meer dan OK en ook zijn passing vind ik niet slecht. Durft ten minste vooruit te spelen en niet steeds pasje breed. Moet ook geen minuut wachten voor hij zijn bal onder controle heeft en eindelijk de pas kan geven. En wat mij ook enorm opviel gisteren was dat hij de verdediging aan het sturen was.

Die jongen is 18 jaar en was baas in de verdediging en daarvoor "petje af" maar op het zelfde moment legt dit ook wel het probleem bloot van vorig seizoen. Normaal gezien moet toch Brandon (30 jaar) die rol (chef in de verdediging) op zich nemen.

Dit lijkt echter jaar op jaar niet te lukken. Nu ik ben Brandon dankbaar voor zijn inzet en rol als modelprof maar als we als ploeg stappen willen zetten moeten we hoger durven mikken dan hem. Is een meer dan degelijke verdediger voor de meeste JPL-ploegen maar ik blijf het jaar op jaar zeggen dat hij te kort komt voor een echte topploeg. Heeft de afgelopen jaren steeds geluk gehad dat hij een Mata of een andere sterke verdediger naast zich had die het meeste vuile werk voor hem deden. Vorig jaar had hij dit niet ( Mata enorm veel gekwetst of niet fit en geen vaste partner naast hem) en dan bleek onze verdediging o zo teer.

Ook gewoon die gele kaart weer gisteren. Ok hij lost dit dan op zich wel nog "goed" op door de speler neer te halen maar had dan wel al zo vroeg in de match een gele kaart. Op ballen in zijn rug of gewoon op snelheid is hij gewoon een zeer ondermaatse verdediger. Is een goede verdediger om tegen een Lange, sterke en logge spits te spelen. Wanneer het om mobiele, vinnige en snellere spitsen gaat dan is dit huilen met de pet op.

Een mooi voorbeeld is de gele kaart van gisteren maar mss een nog mooier voorbeeld zijn de matchen tegen AA Gent tegen een zekere Tarik Tissoudali. Daar zie je gewoon de stress op Brandon zijn gezicht en wordt hij gewoon iedere keer belachelijk gemaakt. Het probleem is dat iedere ploeg in de JPL en al zeker Gent en Tissoudali weten dat ze Brandon moeten opzoeken en zo uitspelen. Bekijk ook eens onze tegendoelpunten van vorig seizoen. We krijgen ook enorm veel tegendoelpunten tegen doordat Brandon vergeet de inlopende mensen te dekken. Zowel degene die in zijn rug komen gelopen of de spelers die ervoor kiezen voor hem in te lopen.

Ook zijn snelheid van uitvoering en passing zijn echt ondermaats. Spileers verlegt de bal aan een veel hoger tempo van kant tot kant. Brandon heeft soms de moeite van de wereld om een bal te controleren en kijkt dan eerst enorm lang rond zich om dan uiteindelijk weer naar Spileers of naar de Rb te passen. Gaat ook bijna nooit Spileers eens overslaan. Lijkt ook steeds zeer stressy aan de bal en de tegenstander weten en zien dit ook.

Dus ik hoop van harte dat er nog een echte klasse CV bijkomt. Dus wnr ik namen zoals Pascal Struijk lees dan word ik gelukkig . Dit toont aan dat ze echt kijken om een topper te halen. Dit moeten geen Boyata's of Meuniers zijn (ik ben enrom blij dat ze Meunier niet gaan halen zijn) IS ook al ver over zijn top, veel gekwetst en ging een enorm loon gehad hebben. Beter niveau of Boyata wel maar kon makkelijk eenzelfde verhaal worden.

Een leider moet niet per se 30 jaar zijn en al 10 jaar ervaring hebben. Nee ik wil een goedvoetballende snelle en sterke verdediger die zelfzeker is in het uitvoetballen en verdedigen en die durft zijn bek open te trekken. Mocht hij niet zo blessuregevoelig geweest zijn ging de ideale speler om naast Spileers te spelen een zekere Zinho Vanheusden geweest zijn. (wel geen linker voet maar heb dit al altijd zo'n sterke speler gevonden). Was op zijn 19 jaar ofzo kapitein bij Standard en dit zegt toch ook wat. Zeer kopbal sterk, speelt altijd met het mes tussen zijn tanden, is snel en is als cv zeer doelgericht en beschikt over een hele goede passing en techniek.

Dat is echt een speler (indien fit) die ik echt graag bij Club zou zien spelen. is een Belg, heeft tonnen klasse en is nog jong. Hopelijk geraakt hij fit en kan hij eens een heel seizoen spelen. Mss dan eens polsen bij Inter :zien: .

Dus graag nog een flankspeler, keeper en zeker 1 topper als CV (mss zelfs 2 als ze van Ordóñez niet zeker zijn).
Plaats reactie